У Вінниці Nextbike може запрацювати вже навесні. Але потрібні інвестори

У Вінниці Nextbike може запрацювати вже навесні. Але потрібні інвестори
  • Півроку тому у Вінниці хотіли запустити світову мережу велопрокату Nextbike
  • За абонементом на місяць можна кататися півгодини безкоштовно кожного дня, наступна година — 8 гривень
  • Проект було «заморожено», але не забуто

У квітні цього року Вінниця мала шанс приєднатися до всесвітньої мережі прокату велосипедів Nextbike. Тодішній керівник велорозвитку міста Олег Крупський подавав проект на Бюджет громадських ініціатив, який передбачав встановлення станцій прокату та купівлю велосипедів. Але проект не підтримала достатня кількість вінничан, тому ідею втілити у життя не вдалося.

Як пізніше пояснив Крупський, проект призупинили, бо так і не знайшли інвесторів.

— Зараз цей проект «заморожено», бо немає грошей. У нашому місті впровадити таку чи схожу схему прокатів можна, але Вінниця до цього ще не готова, — так коментував ситуацію щодо Nextbike Олег майже півроку тому.

Відео дня

Що таке Nextbike

Це система муніципального велопрокату, яка має на меті скласти конкуренцію громадському транспорту. Велосипедами Nextbike вигідно користуватися для пересування на невеликі дистанції — з дому на роботу чи на навчання. Навіщо чекати на зупинці переповнений тролейбус, трамвай або маршрутку, якщо можна комфортно доїхати до пункту призначення «з вітерцем« на велосипеді? Тим паче, що ціни майже не відрізняються. Всесвітня мережа прокату пропонує свої послуги у 16 країнах світу на трьох континентах. Це 25 000 велосипедів в Німеччині, Австрії, Болгарії, Хорватії, Угорщини, Дубаї, Латвії, Новій Зеландії, Польщі, Швейцарії, Туреччині, Великобританії, США...

Першим містом України, у якому на межі 2015-2016 років запрацював Nextbike, став Львів. Пізніше приєднався Київ.

Власник «Nextbike-Україна« Остап Буденкевич розповів журналісту RIA, з якими ризиками стикався він, коли тільки починав працювати у Львові. А також чому компанія досі не вийшла у «плюс».

— Перед тим, як вибирати місця для встановлення станцій, ми мали зрозуміти, для чого люди будуть використовувати наші велосипеди, — каже Остап. — Або вони будуть добиратися, наприклад, на роботу зі спальних районів, або для туристичних прогулянок центром міста. Спочатку ми поставили станцію на вулиці Княгині Ольги, де кінцева зупинка трамвая №3. Це спальний район. Друга станція з'явилася у найбільшому офісному кварталі Львова — біля «Технопарку». Третю — біля університету Франка, четверту — біля Львівської політехніки, а п'яту — на площі Ринок. Останні три станції — центральна частина Львова, де постійно гуляють туристи, туди їдуть на навчання студенти, а значна частина львів'ян їдуть туди на роботу.

Результат побачили аж через півроку

Остап каже, що тільки через півроку після запуску проекту, він почав бачити тенденцію, що люди справді їдуть зі спальних районів у центр. Середня поїздка — чотири кілометри.

Стало зрозуміло, що Львів потребує мінімум 50 станцій та 500 велосипедів. Як максимум — 120 станцій, але, за словами Остапа, це надто оптимістичний варіант. Наразі у місті тільки 7 станцій та 35 двоколісних.

— Наступного року ми хочемо поставити ще 17 станцій Nextbike. Це дозволить закрити ключові маршрути і залишиться тільки з року в рік доставляти їх туди, де буде попит.

Байки не крали, але багато «фейків»

Буденкевич розповідає, що він не знав чи сприймуть люди нову систему, чи не будуть пробувати красти байки, ламати їх, уникати оплати, давати фейкові картки.

— Крадіжок у нас, до речі, не було. Та й вкрасти велосипед не так просто. Кожен з них відслідковується за допомогою системи навігації, — говорить Остап. — Також вони є всі універсальними. Тому якщо якийсь і вкрадуть, то нікому, крім нашого ж оператора людина не зможе його продати.

Взяти байк покататися зовсім нескладно. Потрібно тільки просканувати вказаний на ньому QR-код за допомогою смартфона

Якщо компанія виявить велосипед, який колись був украдений, то разом з поліцією приїдуть його вилучати. Такий випадок уже був. От тільки байк вкрали за кордоном, а продати хотіли в Україні.

— Наступний ризик був фінансовий, — каже Остап Буденкевич. — Ми не є якоюсь групою, яка може собі дозволити робити такий соціальний проект. Тому сформували конкурентноспроможні тарифи. Якщо у Львові маршрутка коштує чотири гривні, відповідно, аналогічна поїздка велосипедом не може коштувати дорожче. Тому, якщо купити абонемент, то кожного дня матимете перші півгодини безкоштовно, а наступні півгодини — чотири гривні.

Безкоштовний час еквівалентний 2-3 поїздкам на громадському транспорті. Тому Nextbike стає вигідним, якщо користуватися ним упродовж тривалого часу. І не з рекреаційними цілями.

— Такі тарифи смішні, враховуючи наші витрати на обслуговування, — говорить Остап. —  Але ми готові кілька років працювати у мінус, що зробити систему масштабною. Тільки зараз, через кілька місяців після запуску, ми трохи вийшли у «нуль».

Вінниця однією з перших хотіла отримати Nextbike

— Коли ми тільки встановили ті п'ять станцій у Львові, почався шалений ажіотаж. Одразу з нами почали зв'язуватися інші міста України, цікавилися, що і як ми робимо. Вінниця, до речі, була однією з перших. Тому цілий рік ми їздимо по країні, спілкуємося, вчимо. У Вінниці ми пропонували модель співфінансування з міською владою. Місто мало закупити самі станції, а ми — велосипеди та обслуговувати їх.

На цьому і застрягли. Не змогли вивести юридичну модель такого спільного фінансування. Проте керівник «Nextbike-Україна» розповів, що протягом зими вони планують подолати усі юридичні труднощі.

Станція автономна. Вона живиться сонячною енергією. І перенести її у інше місце теж не складно, бо до землі кріпиться кількома гвинтами

— Маю надію, що весною вже зможемо «стартонути». У Вінниці має бути 20 станцій і 100 велосипедів. З них 13 станцій ми подавали на Бюджет громадських ініціатив, а інше хотіли зробити самостійно. За нашими підрахунками, для Вінниці оптимально 40 станцій.

Nextbike у Вінниці буде… якщо знайдуть гроші

Як розповів керівник розвитку велоінфраструктури Вінниці Андрій Сорокін, можливість запуску гіганта велопрокату у місті розглядається «дуже ретельно».

— Наразі дуже ретельно розглядаємо можливість запуску Nextbike у нашому місті, — каже керівник розвитку велоінфраструктури Вінниці Андрій Сорокін. — Але щодо строків сказати нічого конкретного поки не можу. Ми збираємо інформацію по муніципальному прокату. Я звертався до Nextbike, щоб вони мені пояснили, як вони працюють. У планах близько 12 станцій та 150 велосипедів. Шукаємо інвестиції, саме це є головною проблемою. І від цього буде все залежати.

Цей матеріал було підготовлено в рамках Програми міжредакційних обмінів за підтримки міжнародного медіа-проекту MyMedia

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (1)
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:11 В Україні планують закрити майже всі сільські школи 20:17 У Козятині чоловік осквернив Меморіал полеглим воїнам 19:46 Під час спільного застілля донька побила батька сокирою 19:15 Екстремальна їзда на даху Range Rover: як поліція покарала «каскадерів» photo_camera Від читача 00:11 Учні з Вінниці здобули призове місце на Таборі підприємництва у Львові 18:27 «Патрульний мало не зашпортнувся з TruСАМ у руках». За що поліцейські покарали подружжя військових офіцерів? 18:21 До яких лікарів можна звернутися без електронного направлення? 17:58 Зібрали 66 тисяч гривень на ЗСУ. В техколеджі відбувся благодійний бал в стилі 60 – 70 років photo_camera 17:23 Родинам полеглих військових у Вінниці вручили державні нагороди, присвоєні захисникам посмертно photo_camera 16:46 ТОП 3 ідеї, як відсвяткувати день народження сучасного підлітка у Вінниці (партнерський проєкт) 16:19 Сьогодні у Вінниці завершують опалювальний сезон 15:30 Що таке шале? Про затишні будиночки на природі та хто їх будує (Новини компаній) 15:21 З палаючої квартири на вулиці Дачній у Вінниці врятували чоловіка 15:15 Власна справа від 100 тисяч гривень: який готовий бізнес можна придбати у Вінниці photo_camera 14:24 Чемпіон підняв гирю 220 разів. В області визначили найкращих спортсменів серед аграріїв 14:14 У лабораторії виготовляли кілограм амфетаміну на місяць і збували через мережу клієнтів у Вінниці play_circle_filled photo_camera 13:20 Напівфабрикати: шкода чи користь? (партнерський проєкт) 13:16 Внаслідок масштабного обстрілу 22 березня пошкоджені всі енергоблоки на Ладижинській ТЕС 12:57 Чому «Долина» має забрати водомати з Вінниці? Отримали пояснення від мерії 12:12 Судитимуть ділків, які пропонували «посприяти» отримати посаду ректора медуніверситету
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up