Такі заходи передбачені новими правилами при користуванні авіатранспортом, який на замовлення Єврокомісії розробило Європейське агентство з безпеки авіації (EASA) та Європейський центр по запобіганню і контролю захворювань (ECDC), передає avianews.com.
Авіакомпанії мають переконувати пасажирів з симптомами COVID-19, наприклад, температурою, задишкою, втратою смаку або запаху, залишатися вдома і взагалі не виїжджати в аеропорт. Авіакомпанії нададуть можливість безкоштовного перебронювання квитка або його скасування при пред'явленні довідки від лікаря.
Також керівництво забороняє особам, які зустрічають чи проводжають своїх супутників, заходити в термінал. Доступ в аеровокзал тепер буде тільки у пасажирів і працівників аеропорту.
Пасажирам, які мають ознаки хвороби або порушують встановлені правила гігієни, можуть відмовити у вході в термінал або посадці в літак.
При вході в аеропорт у пасажирів і працівників може перевірятися температура тіла, а ті, у кого температура перевищує 38°C повинні направлятися на додатковий контроль. Однак EASA звертає увагу, що у цього заходу досить низька ефективність.
Це пов'язано з тим, що багато хворих на COVID-19 не мають температури, температуру можна зменшити за допомогою прийому жарознижуючих засобів. В результаті така перевірка може створити помилкове відчуття безпеки при недотриманні інших заходів. Через це EASA радить витрачати кошти на інші заходи безпеки здоров'я.
Серед них — ретельне прибирання в будинках, установка захисних екранів на стаціонарних стійках, наприклад, реєстрації або паспортного контролю.
Між людьми має зберігатися дистанція 1,5 метра. Для визначення дистанції на підлогу можуть наноситися спеціальні мітки.
Відкриття пунктів торгівлі за винятком аптек в аеропортах відкладено. При цьому оператори повинні забезпечити пасажирів безкоштовною питною водою.
Носіння маски рекомендовано після входу в термінал, в літаку і до виходу з аеропорту по прильоту в місце призначення. Виняток зроблено лише для дітей до 6 років і дорослих, які не можуть носити маски за показаннями здоров'я.
Персонал, який спілкується з пасажирами, повинен додатково мати рукавички, а співробітники служби авіаційної безпеки — захисні прозорі екрани на обличчі.
Оператори аеропортів повинні забезпечити можливість придбання маски пасажирами, якщо вони не змогли її купити до приїзду в термінал. Також авіакомпанії повинні мати необхідний запас масок на борту.
Біля виходу на посадку аеропорти мають розмістити дезінфектори для рук. Якщо посадка проводиться з використанням автобусів, їх число повинне бути збільшено для забезпечення достатньої дистанції.
EASA не обмежувала кількість місць у літаках, які можуть продавати авіакомпанії. Однак якщо дозволяє завантаження і балансування літака, мандрівники повинні сідати якомога далі один від одного.
Авіакомпаніям рекомендували забезпечити перевезення в салоні меншої кількості ручної поклажі шляхом стимулювання здавання речей в багаж.
Бортпровідники повинні забезпечити відсутність черг в проходах і біля туалетів.
Сервіс на борту повинен бути обмежений для зменшення взаємодії між людьми. Заборонено продаж Duty Free та інших товарів крім попередньо упакованої їжі. По можливості, авіакомпанії повинні відмовитися від оплати готівкою і перейти на використання банківських карт.
Також на борту літака за наявності технічної можливості слід збільшити подачу свіжого повітря. Заборонено тримати пасажирів в салоні більше 30 хвилин, якщо вентиляція не забезпечена належним чином.
Читайте також:
План відновлення перельотів. Міжнародна асоціація розповіла про перезапуск авіації
Транспорт пустили, але вокзали пусті: як перевозитимуть з 22 травня
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 18 від 1 травня 2024
Читати номер