Аварія сталась близько 15.00 на виїзді з Вінниці, поблизу заправки БРСМ. У фури піднявся причіп і вона зачепила рекламний щит-арку, який висів над дорогою. Щит впав, перекривши рух дорогою. В аварії ніхто не постраждав.
Служба автомобільних доріг повідомила, що рух по об’їзній зі сторони Хмельницького шосе до Київської транспортної розв’язки перекритий.
«Альтернативним шляхом є рух через місто Вінниця. Про подальші зміни в русі буде повідомлено додатково», — йдеться у повідомленні.
Поліція та рятувальники зосередили всі сили на розчищення дороги від наслідків аварії. Але зовсім забули про інші дороги міста, на яких утворились величезні затори.
Кілька годин Вінницею можна було пересуватись лише пішки. Всі види громадського та приватного транспорту зупинились. Пробки тягнулись по всьому місту. Світлофори продовжили працювати, але вони не допомагали. Поліція не виставила на перехрестях регулювальників.
Тролейбус від Універмагу до Чорновола (через Театральну та Київський міст) їхав понад годину. Зупинявся через кожні кілька метрів на хвилин десять. Люди просили відчинити двері, виходили і йшли під дощем пішки.
Згодом з’явилась інформація, що за цей час у місті сталось 33 аварії, і ще 5 — на окружній. Прес-секретарка патрульної поліції в коментарі під постом у Фейсбуці про транспортний колапс написала, що причина аварій через затори, а не навпаки. Автор посту писав про неспроможність «копів» відрегулювати рух.
Відомий у Вінниці організатор вело подій Олександр Царевський опублікував на своїй сторінці пост,
у якому зауважив, що у міста немає чіткого плану на випадок форс-мажорних обставин.
Олександр Царевський, велоактивіст:
«Не хочу здатись зрадофілом/панікером і «диванним експертом», але… Здається на випадок форс-мажору в нас немає чіткого плану «Б». Перекриття об’їзної з насиченим трафіком викликало колапс. Бо не було чіткого плану дій.
Справа тут не в острівцях безпеки та не у звужені вулиць… палець об палець не вдарили, щоб розрулити цю ситуацію, окрім демонтажу власне білборду…
А якщо, не приведи Господи, техногенна катастрофа? На умовному хімпромі вибух і витік аміаку чи фура з фосфором перекидається на об’їзній (умовно)?
Цей випадок взагалі показав — немає плану «Б», немає розуміння, як діяти в разі нп… Все має бути ось таким пздц… І це як на мене дуже стрьомно».
Урбан активіст Віталій Мельник впевнений, що проблеми із міською транспортною системою назрівали давно.
Віталій Мельник, урбан активіст:
«Те, що відбувалось вчора, можна вважати надзвичайною подією, таке трапляється нечасто. Але, разом з тим, ми побачили, що ані поліція, ані міські служби та місто в цілому до такого не готові. Зараз ми користуємось транспортною інфраструктурою, що була актуальною 30–40 років тому, коли авто було не таким доступним, як тепер, тож напевно місто потребує значних змін.
Вінниця сьогодні — як пісочний годинник, адже, щоб дістатися з кінця в кінець, потрібно перетнути центральну частину, усі три мости фактично в центрі міста, тож маємо скупчення трафіку. Відсутність альтернативних міських магістралей — одна з причин. Крім того, центр міста й надалі забудовують торгівельними центрами, житлом тощо, а це — усе нове й нове навантаження.
Потрібна «децентралізація», розвивати активність в інших районах і таким чином розвантажувати нинішнє скупчення. Тому мені, наприклад, імпонує ідея з розвитком мікрорайону Замостя. А також не забувати про створення умов для прискорення громадського транспорту».
Сергій Яківчук, архітектор з агенції просторового розвитку:
«Вчорашня ситуація в місті підняла багато питань до міської мережі, але насправді потрібно покроково все розібрати:
1. Останнім часом в місті значно зросла кількість автомобілів. Великий бум випав на минулий рік, коли відбулася закупівля іноземних авто великим обсягом.
2. Ріст населення міста (будівництво нового житла, розширення приватного сектору), що також веде до збільшення автомобілів в місті.
Острівки безпеки, в більшості, не забирають цілу смугу руху, а лише змушують водія скинути швидкість для маневру у визначеному місці, що, якщо розібратися, і має зробити водій навіть без відсутності острівка перед пішохідним переходом.
Також потрібно враховувати такий фактор, як вечірній час перед вихідним (у передсвятковий час відбувається активний, як виїзд з міста, так і заїзд в місто), що робить додаткове навантаження на вуличну мережу. І тепер до цього варто додати аварії, яких було близько восьми (фура, яка збила борд — це взагалі не типова аварія).
Якщо це все підсумувати та проаналізувати, то отримаємо результат вчорашнього вечора.
Що робити?
Розширення доріг, по-перше, в деяких місцях неможливе через те, що вулиці вже сформовані історично, а математично — нічого не змінить. Тому що розширення доріг в середині міста провокує користування приватним транспортом. Тому затори з’являться з часом ще, й до цього можна буде додати погіршення екології міста (не хочеться, щоб люди дихали поганим повітрям через людей в заторах). Потрібне проєктування об’їзних шляхів (концепція «автомобіль за містом») та розвиток громадського транспорту (комфортний, швидкий, відповідно з виділеними смугами, який не повинен стояти в заторах взагалі). Також виділені смуги під громадський транспорт дасть змогу для руху швидкої та авто відповідних служб.
Люди довго очікували в автомобілях, які знаходилися в заторах, але найбільша проблема — це те, що ще набагато більше людей очікували в громадському транспорті та чекали на вулиці самого транспорту, який повинен рухатися в сучасному місті, не дивлячись на автомобілі в заторах».
Віктор Перлов, радник міського голови, експерт з безпеки руху і сталої мобільності:
«Падіння рекламної конструкції повністю зупинило рух по об'їзній. І хоча містом заборонено рух транзитного вантажного транспорту, всі вантажівки, щоб зекономити трохи часу, поїхали через місто.
Через це містяни втратили купу часу і грошей у заторах. До цього додались більше ніж десять аварій по всьому місту.
Щоб уникнути подібних ситуаціях у майбутньому:
Читайте також:
Біля західного автовокзалу фура збила рекламний щит. Рух перекритий до 20 години
Транспортний треш у Вінниці. Чому і як люди добиралися додому більше години
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 36 від 4 вересня 2024
Читати номер
Игорь
Антон Чернилевский
Тільки щоб було ефективно потрібно робити все комплексно, а не точечно зі своїми "островками"
Вова Костюк
Вова Костюк