Понад рік не було сполучення на Дністрі у межах нашої області з Молдовою. Працював тільки один пункт пропуску у Могилеві-Подільському. Через міст, що з’єднує українське місто з молдовським селищем Отачі, пропускали транзитний автомобільний транспорт. Через залізничний міст між Могилевом і молдовським селом Волчинець проходили тільки вантажні потяги.
До речі, чи відновлено рух пасажирських потягів разом з переправами, у прес-службі прикордонного загону інформація відсутня. Її вдалося дізнатися з власних джерел. Цитуємо відповідь нашого співрозмовника: «поїзди не пустили і не скоро пустять».
Співрозмовник не став пояснювати, що означають слова «не скоро пустять». Нагадаємо, раніше через Могилів-Подільський проходили два потяги міжнародного сполучення: Кишинів-Москва і Кишинів-Санкт-Петербург.
Тим часом автобуси міжнародного прямування з Молдови в Росії рух не припиняли. Нині продовжують курсувати за визначеними маршрутами. У їхніх пасажирів вимагали тести на CОVID-19.
Нез’ясованим залишилося питання проходження через кордон учнів. Дехто з школярів проживає в селищі Отачі, а навчається у школах Могилева-Подільського. Які вимоги до них пред’являють вартові кордону, коли діти щоранку поспішають до школи в сусідню державу?
Поспілкувалися з власником поромної переправи у молдовському місті Сорока Валерієм Марченком.
Він повідомив, що дозвіл на відновлення переправи через Дністер з Україною отримали на всіх пунктах пропуску, які створені молдовською стороною на території Вінницької області.
Однак бізнесу це не допоможе. Відновити пасажиропотік, що був у доковідний період, не вдасться.
Причина у додаткових вимогах при перетині кордону. Вони стосуються карантинних заходів.
Українські прикордонники вимагають у тих, хто переправляється на молдовський берег, ПЛР-тести (дійсні протягом 72 годин) на встановлення захворювання на CОVID-19 і страховку.
Такі документи слід пред’явити не тільки тим, хто відправляється з українського берега до Молдови. Наші вартові просять пред’явити їх і в пасажирів, що прибувають з Молдови.
Тим часом у молдован відсутня вимога перетину кордону на паромній переправі з наявністю ПЛР-тестів. Принаймні так стверджує наш співрозмовник з міста Сорока.
— Вартість ПЛР-теста і страхового поліса разом становить приблизно 50 євро, — зазначає Валерій Марченко. — Хто буде платити такі гроші? Пасажири нашої поромної переправи. Так би мовити, особливі, точніше, у них особливі потреби при перетині кордону. Навпроти Сороки українське село Цекинівка. Люди переправляються до міста на базар, чи в магазин за покупками. Дехто з них має роботу. Раніше працюючих було дуже багато. Заради цього ніхто не стане проходити тести. Тим більше, що в селі нема такої можливості. Ось конкретні причини того, що пором буде здебільшого простоювати. Переправу відновили, але для кого?
У понеділок, 25 травня, за словами співрозмовника, за весь день переправилося тільки… двоє пасажирів. Чоловік і жінка добиралися з Сороки на український берег.
З української сторони переправили один автомобіль.
Щоб переправитися на поромі між молдовським містом Сорока і українським селом Цекинівка, нині треба сплатити таку суму: з пасажира 13 гривень, за легковий автомобіль — 40 гривень, вантажний — залежно від тоннажності (50 грн./тонна).
Крім Могилева-Подільського, де діють три мостові переправи (два мости автомобільні і один залізничний), налагоджено поромні переправи у Ямполі і Цекинівці, а також човнові у Цекинівці і Великій Кісниці. До речі, у Великій Кісниці є ще пішохідний пункт пропуску на кордоні з невизнаною ПМР. Автомобільний пункт з Придністровською Молдовською Республікою діє у селі Болган. Сухопутний пункт є також у селі Студена.
Читайте також:
«Жах! Боляче дивитися на таку руїну». Гостя з Ізраїлю вражена побаченим на підшипниковому
Зробити фото з Ілоном Маском і... Можайським можна буде у Вороновиці. Підтримаймо проект!
«Арматурну сітку витягали з голови». Більше про ДТП, де п'яна водійка наїхала на 13-річного Андрія
Залишки від офісів після пожежі на Бевза (ФОТО ДНЯ)
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 20 від 14 травня 2025
Читати номер