У Вінниці збиратимуть 28-метрові низькопідлогові трамваї. Будуть нові VinWay?

- Замість чотирьох наявних сьогодні вагонів з низькою підлогою, з часом у місті може з'явитися до кількох десятків доступних для всіх груп населення трамваїв. Розповідаємо, що про це відомо.
Найближчим часом у Вінниці розпочнуть збірку дослідного зразка низькопідлогового трамвая. Робитимуть це на базі вже добре знайомих містянам вагонів Tram-2000. Наразі у «Вінницькій транспортній компанії» завершують створення першого каркаса.
— Цього місяця ми маємо отримати каркас середньої секції з низьким рівнем підлоги і вже потім почати збірку на підприємстві. Каркас не купували, як планували раніше, а створили на нашому підприємстві, — розповідає технічний директор ВТК Володимир Дудко. — Однак для його облаштування використовуватимемо елементи з вагонів-донорів. Мова про вікна, сидіння, візки та інше.
Нову секцію встановлять між двома частинами вагона. Далі трамвай мають випробувати та провести процедуру сертифікації. Лише після цього стане зрозуміло, наскільки ідея ефективна і скільки таких вагонів можна буде зібрати.
— Скільки буде низькопідлогових вагонів, залежить від того, як себе зарекомендує дослідний зразок. Можливо — десять. А в перспективі — може бути й кілька десятків, — каже Дудко.
За його словами, якщо все піде за планом, то вже у 2026 році у Вінниці почнуть випускати трамваї з низькою підлогою довжиною 28 метрів. Це трохи менше, ніж у найдовших вагонів VinWay, що мають 31 метр.
Скільки коштуватиме виготовлення такого трамвая — поки не відомо. Це буде зрозумілим після створення першого зразка. Водночас потенціал для того, щоб замість сьогоднішніх чотирьох низькопідлогових вагонів VinWay, містом курсували десятки трамваїв з низькою підлогою, у Вінниці є.
За останні два роки до нас доставили 39 вагонів Tram-2000. До кінця року їх кількість має збільшитися до 70 одиниць. Якщо проєкт з осучаснення вагонів добре себе зарекомендує, то велику частину «трамів» можна буде переобладнати на низькопідлогові.
Навіщо потрібні низькопідлогові вагони?
У Вінниці, як і в багатьох інших українських містах з трамвайною мережею, бракує вагонів з низькопідлоговими вставками. Через це чимало людей практично не мають можливості користуватися цим видом громадського транспорту або ж відчувають значний дискомфорт при вході/виході з вагону.
До прикладу, люди на кріслі колісному можуть користуватися лише трамваями VinWay. Тільки ці вагони у нашому місті наразі мають низьку підлогу, але їх всього чотири одиниці. Крім того, одночасно їх усі майже ніколи не випускають на лінії.
Що стосується всіх інших вагонів, а це Tatra КТ-4, Karpfen, Mirage та Tram-2000, то жоден із них не обладнаний секціями з низькою підлогою. Відповідно на зупинках без підвищення, як ось на вулиці Соборній чи проспекті Коцюбинського, містянам старшого віку, людям на протезах та іншим категоріям, доводиться докладати чимало зусиль аби заходити та виходити з транспорту.
Читайте також:
Колись тут вирувало життя: яким був та яким може стати острів Кемпа?
Від «Росії» до «Миру»: куди зникли вінницькі кінотеатри минулого
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
"Гаражні твамваї-підводи" бездумне використання грошей!! Якість нульова!!! Ті 4 трамваї-самопали, що блукають по Вінниці - жахіття повне! подивіться як вони зараз виглядають, яка якість зборки!... Ну не зліпите ви з лайна цукерку, а кошти розтранжирите впусту...