Журналістка RIA Валентина Кирильчук запитала лідера гурту “ТІК”, почесного громадянина міста Вінниці про те, яким він бачить майбутній бренд Вінниці, на що треба звернути увагу фахівцям та що унікальне є у нашому місті.
— Що ви вважаєте у Вінниці найунікальнішим?
— Найперша вінницька «родзинка» — це наше географічне розташування. У місті й області прекрасна природа, а до самої Вінниці з мінімальною витратою часу зручно їхати з будь—якої точки країни.
Друга унікальність – це привабливі цікавинки: історичні — як, наприклад, ставка Гітлера і музей—садиба Миколи Пирогова, і новостворені за останній час – розкішний світломузичний фонтан, цікаві загальноміські свята і культурні фестивалі.
Читайте також: Що таке бренд для міста та навіщо воно Вінниці?
Будучи гарним і затишним містом, яке у останні роки в Україні розвивається найдинамічніше, Вінниця сьогодні на слуху, нею цікавляться і хочуть пізнати. Саме зараз ми маємо чудовий шанс з поки що необробленого алмазу стати діамантом – естетично довершеним, прекрасним і цікавим. І все це залежить від нас. Головне – не зупинятися, працювати і створювати гарну об’єктивну картинку, щоб розмови не розходилися з діями, а очікування приїжджих були виправдані.
А нам дійсно є, що показати. До прикладу — на початку року під час гастролей «Студії Квартал 95» у Вінниці, я настояв, аби друзі—актори побували у музеї—садибі Пирогова. Володя Зеленський і Женя Кошовий неодноразово були у Вінниці, але у музеї побували вперше. Були дуже вражені історією самого Пирогова. Всі добре знають, ким він був, але наскільки видатною була ця постать і скільки усього зробила за життя, вони дізналися лише у Вінниці.
Так само рідні і друзі, які вперше бачать програми нашого фонтану. Навіть ті, хто спершу, можливо, налаштовані скептично, на кшталт: «Ну, вода б’є і ліхтариками підсвічено… Ну, здивуйте…», — зазвичай після шоу ще хвилин п’ять йдуть мовчки, а потім погоджуються, що це дійсно варто побачити на власні очі.
Поруч з цими вже розпіареними, великими туристичними об’єктами слід розвивати нові. Зокрема, мало хто знає, що за часів Симона Петлюри саме Вінниця була столицею УНР, а дуже цікавою була історія міста та виживання людей за часів німецько—фашистської окупації. Треба більше вивчити ці моменти і цікаво подавати всім гостям міста.
Меморіальна табличка на готелі "Савой", що знаходиться на СоборнійНу і час добратися до легенд. Ми зараз з колегами якраз обговорювали, що Вінниці їх не вистачає. Вірити у них чи ні – це вже справа кожного окремого туриста, проте для розвитку міста ми мусимо дуже ретельно вивчити історичні джерела та опрацювати цікаві легенди й перекази про наших знаних земляків: Михайла Коцюбинського, Івана Богуна та багатьох інших, які прославили Вінницю.
Та насамперед, звісно, кожен із нас має сам щиро полюбити Вінницю, а потім вже передавати цю любов іншим. Адже коли розповідаєш захоплено, із вогником у очах, співрозмовник чи опонент теж переймається цією любов’ю.
— Що у Вінниці потрібно розвивати?
— Багато чого ще треба розвивати. Враховуючи, що за останні роки у Вінниці у геометричній прогресії збільшилася кількість туристів, треба створювати якісну і продуману інфраструктуру. Всі ми споглядаємо, що все більше відкривається готелів і закладів громадського харчування, але треба думати ще й про логістику і транспортну розв’язку. Ті, хто їздять за кермом, помітили, що зараз у Вінниці з’являється таке явище, як «затори», чого раніше ніколи не було. Міській раді слід чітко слідкувати, щоб все у місті розвивалося у комплексі, щоб не виникла ситуація, що є багато туристів, а місто неспроможне їх належно прийняти.
Редакція «20хвилин» пропонує вам для розгляду кілька ідей щодо нового іміджу Вінниці: це вело—місто та «кремнієва долина». Про це читайте за посиланнями:
— Який би ви могли запропонувати слоган та логотип для нашого міста?
— Насправді не хочеться звужувати слоган міста: «Місто щасливих людей» чи «Місто посмішок», — це досить вузько. Головний девіз міста має бути ширшим. Тому й створена комісія, що розробляє і продумує бренд міста, до якої мене також запросили. Обговорення цього важливого питання у нас саме у процесі.
— Яким чином для Вінниці необхідно робити імідж?
— Імідж міста – це кожен із нас, громадян. Вінниця складається з мешканців, вулиць, будинків, парків — якими вони будуть, так інші й будуть сприймати місто. Зараз у нас досить великий рівень внутрішнього патріотизму, хочеться, щоб він скоріше переходив у якісний показник, у дії. Пам’ятаю, коли ще я працював в управлінні культури Вінницької міськради, ми взяли за основу слоган: «Вінниця – європейське місто». Сьогодні маємо багато зрушень у цьому напрямку, але треба ще більше. Хочеться, щоб люди приїжджали у Європу і казали: «О! Як у Вінниці!»
— Що це може дати Вінниці?
— Головна мета – це розвиток. І людина, і місто повинні весь час удосконалюватися, знати свою історію і вміти зберігати свої традиції, але в той же час – йти в ногу з часом. У останні роки завдяки спільним зусиллям активних учасників громади, влади і представників бізнесу Вінниця довела, що, навіть не маючи великих бюджетоформуючих підприємств та організацій, можна робити багато цікавих проектів, які змінюють якість життя. І зупинятися на цьому нам не можна. Треба активно розвиватися й далі, щоб Вінницею пишалися і ми, і наші діти, і всі гості, що до нас приїжджають.
Ви також можете прийняти участь у обговоренні бренду для нашого міста. Фахівці з проекту ПРОМІС, які працюють над новим іміджем Вінниці, питають вас, вінничани: щоб ви хотіли побачити у новому образі міста?
Опитування у тестовому вигляді, де потрібно вибрати один чи кілька варіантів відповідей. Тест анонімний, організатори не вимагають від вас вказати ім’я чи прізвище. На його проходження потрібно не більше 5 — 10 хвилин.
Читайте також:
Який Вінниці треба бренд? Активні вінничани розповіли про своє бачення міста
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
І не виправдовуйтеся двомовністю.
Це уже при Горбачові розвели, а за справді двомовної УРСР за найменшу помилку в записах могли висварити при всіх на нараді.