Бренд міста - це образ міста та враження мешканців від нього. Як правило, він має візуальне вираження - девіз, логотип, фірмовий стиль. І бренд має сенс, перш за все тоді, коли пов'язаний зі стратегією розвитку міста.
Такий бренд має місто Кривий ріг: найдовше місто в Європі, в якому цікаво можна прожити життя– Якщо пояснити простими словами, то бренд міста є «гарною упаковкою». На цій коробці є назва та унікальні особливості, що зацікавлюють споживача. Це привертає увагу цільових клієнтів, бо саме для них вона робиться, – пояснює дизайнер з комунального підприємства «Інститут розвитку міста» Андрій Янченко.
Фактично просування бренду – це створення бажаної репутації міста. А це тягне за собою зростання інвестицій, збільшення кількості туристів та приводить до покращення враження, патріотичних почуттів до Вінниці у самих вінничан.
Чи можна просувати Вінницю як вело-місто? Читайте у статті: Вінниця отримає новий імідж. “Точно не імідж веломіста”, - кажуть велосипедисти
Навіщо Вінниці бренд?
Для чого бренд потрібен місту? Для того, щоб виділити його серед інших міст, зробити привабливим для інвестицій. Символ може згуртувати і підняти дух громади, сформувати патріотизм і креативні тенденції.
Чи є у Вінниці власний бренд? У “Стратегії розвитку - 2020” її називають Smile City. Або «містом доброзичливих та усміхнених людей». Та це внутрішнє бачення Вінниці до 2020 року, що не є брендом. Окрім того, міська влада озвучує такий слоган, що «Вінниця - це сучасне європейське місто». Але як пояснив консультант канадського Проекту ПРОМІС (Партнерство для розвитку міст - авт.) Володимир Проскурнін, – це теж не бренд.
– Вінницю можна тисячу разів називати європейським містом, але від того вона європейською не стане, – каже Володимир. – Треба побудувати на цьому маркетингову стратегію, виділити конкурентні переваги. Я вважаю, що це не та унікальна особливість, яку треба презентувати Вінниці.
Вінниця з іміджем IT, щось накшталт “Кремнієвої долини”. Так чи ні? Читайте у статті: Ідеї для нового бренду: Вінниця – місто "айтішників" і велосипедистів?
Хто буде створювати бренд?
Створювати репутацію міста буде експертна група. В її складі – представники міської влади, архітектори, історики, ректори вінницьких вишів та бізнесмени. Слідкувати та допомагати із брендінгом міста будуть спеціалісти з канадського Проекту ПРОМІС. Усі разом вони будуть шукати ті унікальні особливості Вінниці, завдяки яким можна презентувати місто в країні та світі.
Перше засідання робочої групи пройшло 26 липня. Під час майже п'яти (!) годин фахівці визначалися з перевагами та проблемами Вінниці– Бренд Вінниці має розповідати про її історію та сучасність. Фахівці із проекту ПРОМІС допоможуть це знайти, підсилити у правильному напрямку. Для цього спеціалісти будуть консультувати робочу групу, проводити дослідження, які спрямовані на формування іміджу міста, – каже консультант проекту Володимир Проскурнін.
Чому саме ПРОМІС?
Як пояснюють у Вінницькій міській раді, до створення бренду міста долучили саме проект ПРОМІС, бо вони є фахівцями із великим досвідом.
– У 2014 році вперше здійснили спробу створити бренд Вінниці, – каже координатор брендінгу міста Віталій Погосян. – У 2015 році до цього процесу долучили фахівців з проекту ПРОМІС. У червні-липні 2015 група канадських та українських експертів провела ряд зустрічей із представниками органів місцевого самоврядування, бізнес-спільноти та громадськості в 24 містах України, які подали заявки на участь у проекті. У ході конкурсного відбору були визначені 16 міст-партнерів проекту, серед яких була і Вінниця.
До цього ПРОМІС провів створення іміджу таких міст, як Дніпро, Павлоград (місто у Дніпропетровській області), Кривий Ріг. Так, для прикладу, Кривий Ріг став “Містом довжиною у життя”, логотип якого виконаний у вигляді міфічного “Рогу достатку”. Образ символізує багату інфраструктуру, великий потенціал для економічного розвитку та багатонаціональність. Разом з цим, виокремили унікальну особливість міста - його найбільшу протяжність серед європейських міст.
Що вже зроблено?
Консультант проекту ПРОМІС Володимир Проскурнін каже, що поки що зроблено небагато.
– Робота над сформуванням іміджу міста тільки почалася, – каже він. – Зокрема, визначено коло проблем Вінниці, над якими треба працювати. Це низька інвестиційна привабливість, слабкий туристичний розвиток. Наприклад, обласний центр називають «містом одного дня». Тут є що подивитися, є гарні місця. Треба змінювати маршрут для туристів так, щоб гості залишалися тут як мінімум ще на день.
Місто Ужгород знаходиться на перетині кордонів кількох держав. Цю особливість використали у бренді міста букву "У", яку написали на кількох мовахВизначилися вже і з першим дослідженням, яке треба зробити. Хочуть дізнатися, як висвітлюють образ Вінниці українські та світові медіа.
Координатор створення образу Вінниці Віталій Погосян розказав, що незабаром почнуть проводити опитування серед містян.
– На черзі – формування плану заходів із розробки бренду. Плануємо залучити всіх містян до цієї роботи. Ми розуміємо, наскільки серйозним є питання брендування міста і розробка грамотної маркетингової стратегії. Тому дуже педантично підходимо до цієї роботи, – каже Віталій.
Скільки коштує та коли чекати нового іміджу?
Як кажуть у Вінницькій міській раді, фінансувати розробку бренду міста буде Уряд Канади в рамках програми Федерація канадських муніципалітетів.
- Ми беремо участь у проекті, отримуємо консультаційну та іншу фахову підтримку, тому з нашого боку не коректно цікавитися фінансовим питання, - каже Віталій Погосян.
Експертна група працюватиме протягом п’яти місяців. У цей період проведуть кілька досліджень, опитувань серед експертів, мешканців Вінниці, фокус-груп, створення концепції розвитку міста та багато іншого. Останнє засідання експертної групи має відбутися 20 грудня 2016 року, на якому презентують новий імідж міста Вінниці, його логотип та особливості, які роблять наше місто унікальним.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер