Вінниці до кінця 2016 року створять новий імідж. Втілити затію в життя і профінансувати її взялися експерти із канадського проекту ПРОМІС. Зараз вони шукають базу для нового іміджу міста, такий собі образ, навколо якого вибудовуватиметься нове уявлення про Вінницю. RIA вирішила запитати велоактивістів, що вони думають про ідею “ВелоВінниці”.
Олександр Царевський, координатор вело-руху, розповів, чому попри нові велодоріжки, не побудував би імідж міста на “двох колесах”. І порадив, де ще шукати ідеї для нового стилю Вінниці. Чи можна взяти за основу іміджевої концепції ідею “Вінниця - веломісто”?
– Ні, адже велосипедна інфраструктура для цього у місті розвинена недостатньо. Я зараз кажу не тільки про велодоріжки — це тільки чверть велоінфраструктури. Потрібно також більше велопарковок, які будуть під охороною.
Чого не вистачає Вінниці для іміджу веломіста?
– Чи бачили ви велодоріжку, яка б сполучала центр і Вишеньку? Чи вокзал із центром? Їх у місті недостатньо. Звичайно, Програма розвитку велосипедної інфраструктури Вінниці виконується, не дивлячись на важкі часи для держави. Але до її складу потрібно включити велохаби (місце збору велосипедистів для здійснення корисних справ - авт.) і транзитні велопарковки. Поки що розбудова велосипедної структури відбувається розрізнено, немає чіткого і систематизованого плану. І це, я вважаю, основна проблема.
У яких інших українських містах розвинута велоінфраструктура?
– Я б сказав ще про Львів, але він не поступається Вінниці, особливо щодо протяжності велодоріжок. Хоча максимально зручним для велосипедиста не назвав би жодне місто в Україні.
Скільки у Вінниці налічується велосипедистів?
– Ще не рахували, просто часу не було. А взагалі підрахунок велосипедистів робиться так – на деяких світлофорах основних вулиць ставляться спостерігачі, що слідкуватимуть за кількістю велосипедистів на дорогах протягом дня. А далі їх загальна кількість буде обчислена за спеціальною формулою, що враховує похибку.
Якщо не велики – «фішка» Вінниці, то що?
– Ще кілька років тому я б на місці ініціативної групи будував імідж міста під слоганом “Вінниця - зелене місто”. Але не зараз, коли у центрі міста немає жодного “зеленого” затінку. Розумію, що тополі вирубують через те, що вони небезпечні для проїжджих частин та здоров’я хронічних алергиків. Але висаджувати молоді дерева на місці вирубаних не поспішають. Тому, найреальніша ідея - “Вінниця - місто фонтанів”, тим паче, що фонтанів у нашому місті дійсно багато.
Станом на 1 серпня 2016 року загальна протяжність велодоріжок міста - 20 км 100 м. Ще тривають процеси облаштування доріжок на вулиці Порика, через два тижні починається їх реконструкція на проспекті Юності, Космонавтів та на вулиці Ватутіна. До кінця року протяжність збільшиться ще на 5-6 кілометрів - із вірогідністю 100 %.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
2. хотели зеленый город - все деревья повырубали
3. шо там осталось? хвонтан? ахоспаде, как неожиданно-то...
Оч интересно и познавательно...