Який Вінниці треба бренд? Активні вінничани розповіли про своє бачення міста

Який Вінниці треба бренд? Активні вінничани розповіли про своє бачення міста
Панорама на Вінницю з міської ради. Фото urban.vn.ua
  • До кінця року у міста Вінниці з’явиться власний бренд
  • Це може зробити наше місто впізнаваним не тільки в Україні, але й за кордоном
  • Думки активних вінничан про те, який імідж треба Вінниці

Яким він буде — покаже час та канадські фахівці з проекту ПРОМІС, які саме працюють над брендом разом з вінничанами. Журналіст “20хвилин” запитав трьох відомих вінничан про те, яким вони бачать майбутній бренд Вінниці, на що треба звернути увагу фахівцям та що унікальне є у нашому місті.

Питання, які "20хвилин" задали експертам:

1. Що ви вважаєте у Вінниці найунікальнішим?

Відео дня

2. Що у Вінниці потрібно розвивати?

3. Який би ви могли запропонувати слоган та логотип для нашого міста?

4. Яким чином для Вінниці необхідно робити імідж?

5. Що це може дати Вінниці?

Аріна Кантоністова (35), журналіст

1. Унікальною є сама Вінниця: тут є багата історія, унікальне місце розташування, цікаві та доброзичливі люди, сприятливий клімат. На карті міста умістився цілий світ - це народні назви мікрорайонів: Корея, Варшава, Париж тощо. Важко щось виділити з цього. Усі люди, які сюди приїжджають, закохуються у Вінницю та хочуть приїхати до міста знову.

2. Розвивати потрібно самих людей. Підвищувати їхню культуру завдяки різним освітнім програмам. Наприклад, берегти природу, не викидати сміття, піклуватися про екологію міста. Бо, як кажуть, “чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять”. Тим більше, треба звертати підвищену увагу на дітей, бо вони наше майбутнє. Вважаю, що розвиток та виховання дітей має бути одна з найголовніших позицій у майбутній стратегії розвитку.

Читайте також: Вінниця як товар. П’ять запитань про “бренд міста” і чому це потрібно?

3. Для логотипу я би обрала “вінницький Біг Бен” - це Башта на Європейській площі. Її можна друкувати на футболках, брелоках, запальничках тощо. А щодо слогану - поки що не приходить щось на думку. Мабуть, девіз теж має бути пов’язаний з історією міста.

Водонапірна башта - один із неофіційних символів Вінниці4. Так, бренд Вінниці також потрібен. Якщо місто та громада бажає розвиватися, то це один із напрямків. Так ми зможемо показати себе з найкращого боку по всій країні та світі. Можливо, треба розвивати Вінницю як туристичне місце. Я часто беру в городян інтерв'ю біля Башти та з кожним разом бачу все більше туристів, серед яких багато іноземців.

Бренд Львову та Львівщини5. Дивіться, є «забрендований» Львів. По суті, там немає чого робити - всі ходять по Ринковій площі, заходять по давно відомих туристичних пунктах. Нічого нового. Але у це місто всім хочеться їхати, бо там якісно зробили бренд. Для Вінниці імідж надасть інвестиції — а це гроші, нові робочі місця, більше туристів. Тобто, нічого поганого для Вінниці від бренду точно не буде.

Юрій Степанець (34), голова ГО “Наше Поділля”
1. Вінниці, як місту, не потрібно змагатися з містами, які мають дуже відомі пам’ятки, або ж які мають вже сформовані образи серед туристів. Натомість  варто подивитись, завдяки чому ці міста стали туристично успішними. Думаю, що вінницький бренд повинен базуватись на людях, традиціях Поділля та новаціях, які впроваджуються у нашому місті в різних галузях. Важливо визначити, що не вистачає внутрішньому туристу сьогодні, і намагатися задовольнити ці очікування. Звичайно при цьому варто зберегти свою унікальність.
2. Варто не тільки намагатися заманити внутрішнього туриста до Вінниці, але й намагатися зробити його перебування у місті комфортним та незабутнім. Треба по справжньому полюбити туристів і пропонувати їм нові враження, емоції, знання. Важливо зробити людей, що вже відвідали місто, свого роду агентами, які розповідатимуть, чому варто відвідати Вінницю вже найближчим часом. Вінниця навряд чи зможе повноцінно конкурувати за туристів з такими містами як Львів, Одеса чи Київ. Але наше місто може знайти свою нішу і приймати туристів, які шукають щось більш нове, ніж «традиційні» туристичні маршрути.


3. Логотип та гасло - це досить важливі складові візуального образу міста. Тому перш, ніж пропонувати варіанти, варто вивчити  існуючий образ міста, додати до цього можливості, які місто може запропонувати. І вже на основі цього сформувати цілісний образ. При формуванні образу міста варто врахувати не лише сильні сторони, які є у міста, але й очікування потенційних туристів.

Архітектор Григорій Артинов - культова особа в історії Вінниці4. Хотілося б, щоб «бренд» міста не був окремо від вінничан, а лише показував наше місто, таким яким воно є. Звичайно, коли ми представляємо місто, то намагаємось говорити про позитивні сторони, але при цьому не варто надто далеко віддалятися від реальності. При творені бренду міста важлива співпраця професіоналів та активістів, яким наше місто небайдуже.

5. Чіткий образ міста спроможний надати нового імпульсу для розвитку. Туристична привабливість та зацікавлення до міста впливають не лише на збільшення туристів, але й на збільшення інвестиційної привабливості. Інвестори з більшою ймовірністю вкладатимуть кошти в міста, про які вони вже щось чули. Крім того, якщо місто активне та туристично-цікаве, це означає, що і самим інвесторам буде цікаво тут працювати.

Ігор Чепугов (49), адміністратор спільнот «Вінниччани» та «Дизайн Міського Середовища Вінниці»

Передмова

В першу чергу потрібно відрізняти бренд міста від просто логотипу -  гарного значка. Бренд повинен бути змістовним, що він несе споживачу - туристу, інвестору, городянину. Зараз Вінниця не може похвалитися великою кількістю об'єктів і вишуканістю архітектури, хоча і робить зусилля в цьому напрямку. На жаль тільки фахівці зможуть провести повноцінну екскурсію по місту, проїжджий "неорганізований" турист підтримки від міста немає, а це частина бренду - підтримка будь-якого типу мандрівника.

Залізничний вокзал. Місце, яке ніколи не спитьПочинаючи з вокзальної площі, на яку без здригання дивитися неможливо і закінчуючи дивними забудовами в історичній частині міста бренду міста з цим явно не пощастило. Туристу тут більше одного дня робити нічого. Потрібно шукати вихід в іншому. Унікальність Вінниці не в об'єктах, а в її розташуванні, що до речі не один раз оцінювали як перевагу. Можна зв’язати меседж міста з перспективою рухатися вперед. Змусивши людей відвідати місто поступово вносити якісні зміни, такі які пояснять туристові навіщо йому залишатися більш ніж на день.

Фонтан Рошен. Місце, яке щодня збирає сотні глядачівФонтан Рошен показав, що люди охоче приїжджають, але, повторюся, він об'єкт одного дня, та й то в літній період. Я вже пропонував пам'ятник мелодії "Щедрик" - це не один об'єкт а кілька заходів включаючи хорові фестивалі взимку і влітку, але у міської влади, що щось не виходить. Такі заходи дозволять наповнити бренд міста смислами. Є ідея у міської влади і уряду на базі Політеху створити щось на зразок "Силіконової долини", це так-же родзинка, родзинка для інвестора, і інша інша. Коротше сенс в наступному - сам бренд без наповнення його смислами, посиланнями не працюватиме, потрібно його якісне наповнення.

1. Місцезнаходження. Центр Поділля, Центр України, Центр Європи. Якщо розглядати інші «родзинки», потрібно розуміти, що їх можна подивитися за один день. Або ці місця вже застаріли та непривабливі. Створення нових об'єктів вимагає часу. Поки що зміни у місті, хоч і привабливі для приїжджих, але більше направлені на городян. Це може стати частиною цілеспрямованої стратегії розвитку міста. На жаль, поки спостерігається зворотний ефект — коли територія, яка могла б служити на благо міста, служить приватним інтересам — центр міста, острів Кемпа, береги озер та інше.

2. До створення унікальних об'єктів і заходів. Перестати копіювати те, що вже було в інших містах. Потрібно самим пропонувати те, чого немає. Наприклад, багатоденні фестивалі (КВН, Щедрик, Фестиваль Квітів, Вуличний Театр), створення унікальних центрів (Політех "Силіконова долина", спортивні заходи та інше), і звичайно культурні заходи і їх підтримка на рівні міста. Це повинно виглядати комплексно, коли людина, відвідавши місто, отримуватиме купу подій.

Вінницький трамвай із Швейцарії3. Вінниця в серці України! Це географічне розташування плюс патріотизм. Інші слогани також можливі, але вони не повинні бути такими, як діючі: місто посмішок і місто фонтанів. Посміхаються всюди, а за кількістю фонтанів ми далеко не перші. Це міф і приїжджі його побачать відразу. Вінниця більше нагадує місто супермаркетів і люків на дорогах. Не потрібно фантазувати, а треба показувати те, що дійсно є.

4. Для Вінниці поки що рано створювати бренд. Але чому б ні? Головне його наповнити змістом, а не тільки картинками. Вважаю, що історія, традиції, Пирогов, мамонт, Ставка, фонтан — це все не запрацює на благо іміджу міста. Потрібно, щоб ті, хто увійшов до робочої групи, це усвідомили: або вони подадуть існуюче у Вінниці інакше, або створять щось нове.

5. Сам бренд міста без змістовного наповнення нічого не дасть. Будуть події, буде і увага до Вінниці. Зрозуміло, що чим більше туристів, тим більше буде грошей. А це в свою чергу — робочі місця, торгівля, покращення транспортної інфраструктури. Інвесторам важливий потенціал міста — якщо місто розвивається, то воно буде привабливим для інвестицій. Поки що промисловість, яка була на Вінниччині часів СРСР, у повному занепаді. Але розвиваються притаманні Поділлю галузі — наприклад, аграрний сектор. Можна це показати інвестору. Але це вже більш великий бізнес, і навіть не бренд міста.

Читайте також:

ТОП-10 місць у Вінниці, де варто побувати туристам

Ідеї для нового бренду: Вінниця – місто "айтішників" і велосипедистів?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:00 Поліція Вінниччини затримала двох наркоторговців: їм загрожує до 10 років ув'язнення 20:08 «Жирна ціль»: Як військові з вінницьких міні-градів знищили генерала рашистів 20:00 Вінниччина готується до сильного вітру: оголосили жовтий рівень небезпеки 19:00 Воїнам з бригади «Червона калина» передали 20 FPV дронів Від читача 16:51 Кіберполіція запрошує долучитись до соціального проєкту BRAMA 18:44 Тест: 10 каверзних питань з історії Вінниці, які змусять вас подумати 18:00 «На війні найважче – бачити дітей на лінії фронту». Історія поліцейського, який пішов на війну 17:40 Рецепт шоколадної паски з шоколадною глазур'ю від учасниці 13 сезону МастерШеф та ТМ Зерносвіт (партнерський проект) 17:00 Відпочинок та розвантаження: ветеранам та їх родинам влаштували екскурсію до зоопарку та кото-кафе 16:16 У Вінниці та області стрімко поширюється вітрянка. Що про це варто знати батькам 16:00 Що таке лікування зубів під мікроскопом та куди звернутися у Вінниці? (партнерський проєкт) 16:00 На Донеччині загинув 25-річний Владислав Сидорук із Дашківець 15:00 До Музею Вінниці передали ескізи малого та великого гербів міста. Їх створили у 1990-х роках 14:44 Ми порахували, скільки грошей у вінницьких нардепів. Огляд декларацій за 2023 рік 14:05 У Вінниці збирають пропозиції для Програми розвитку безбар’єрного простору громади 14:00 Цілує орден сина… Родинам полеглих Захисників вручили почесні нагороди 13:10 Куди вступити після 11 класу: огляд вищих навчальних закладів Вінниці (партнерський проєкт) 13:00 Незаконне виготовлення марок та збут контрафактної продукції: на Вінниччині викрито масштабну схему 12:08 «Мав багато гарних мрій, які прагнув втілити в життя». Загинув захисник з Барської громади 11:30 Суд взяв під варту вбивцю 21-річного Романа Панянчука
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up