Спірні правовідносини у справі виникли з приводу відмови відділення виконавчої дирекції Фонду ОСОБІ 1 виплатити одноразову допомогу на підставі того, що він не є членом сім'ї потерпілого.
Так, відповідно до ч. 7 ст. 34 Закону України " Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" у разі смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання розмір одноразової допомоги його сім'ї повинен бути не меншим за п'ятирічну заробітну плату потерпілого і, крім того, не меншим за однорічний заробіток потерпілого на кожну особу, яка перебувала на його утриманні, а також на його дитину, яка народилася протягом не більш як десятимісячного строку після смерті потерпілого.
Разом з тим, суд наголошує, що відповідно до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, від 24.02.2007 р. №24, однією із умов отримання одноразової допомоги на сім’ю є перебування членів сім’ї померлого на його утриманні, у зв’язку з чим право на отримання одноразової допомоги у розмірі п’ятирічного заробітку і заробітку за один рік виникає тільки у осіб, що перебували на утриманні загиблого.
Судом встановлено, що діти потерпілого дійсно були в нього на утриманні, є членами його сім’ї та мають право на отримання вищезазначеної одноразової допомоги не залежно від того, чи проживали разом з ним.
Отже, суд дійшов висновку про протиправність дій Фонду щодо відмови у виплаті одноразової допомоги у зв’язку зі смертю потерпілого.
№ 18 від 1 травня 2024
Читати номер