Чому тут трапляються ДТП? Розібрали з експертом перехрестя Вінниці з найбільшою кількістю аварій

Чому тут трапляються ДТП? Розібрали з експертом перехрестя Вінниці з найбільшою кількістю аварій
  • ДТП найчастіше трапляються через квапливість, неуважність та ігнорування правил дорожнього руху.
  • У Вінниці налічується 17 ділянок, де найчастіше стаються аварії. Експерт пояснив, що на це може впливати ряд факторів.

Нещодавно радник міського голови Віктор Перлов оприлюднив перелік основних ділянок міста, на яких систематично фіксують дорожньо-транспортні пригоди. Назвемо ці місця з вказанням кількості аварій, які там сталися впродовж минулого, 2023-го року.

Перелік основних небезпечних ділянок:

  • Перехрестя вулиць Максима Шимка та Олега Антонова (Максима Шимка, 32) — 9 ДТП.
  • Перехрестя вулиць Привокзальна — Брацлавська — Лебединського — 7 ДТП.
  • Перехрестя вулиць Брацлавська — Замостянська — Д. Нечая — 12 ДТП.
  • Перехрестя вулиць Брацлавська та Нансена — 6 ДТП.
  • Перехрестя вулиць Соборна — Київська — Брацлавська та проспект Коцюбинського — 11 ДТП
  • Перехрестя вулиці Тімірязєва та проспекту Коцюбинського — 6 ДТП.
  • Перехрестя вулиць В. Чорновола — І. Богуна — Театральна — 9 ДТП.
  • Перехрестя Хмельницького шосе та вулиці Магістратська — 9 ДТП.
  • Перехрестя вулиці Трамвайна та Хмельницького шосе — 7 ДТП.
  • Перехрестя вулиці Келецька та проспекту Космонавтів — 7 ДТП.
  • Перехрестя вулиць Келецька та Лялі Ратушної — 6 ДТП.
  • Перехрестя вулиць Келецька та Івана Миколайчука — 6 ДТП.
  • Перехрестя вулиць Келецька та Данила Галицького — 8 ДТП.
  • Перехрестя вулиць Пирогова — Блока — Марії Литвиненко-Вольгемут — 6 ДТП;
  • Вулиця Князів Коріатовичів, 116 — 6 ДТП.
  • Перехрестя вулиць Пирогова — Зодчих — Костянтина Василенка — 9 ДТП.
  • Перехрестя Хмельницького шосе та Барського шосе — 7 ДТП.

Щоб зрозуміти, чому на названих перехрестях трапляється багато аварій, звернулися до Тиграна Варданяна. Він 15 років є фахівцем з дорожнього руху та автоінструктором у The Drive.

Тигран Варданян 

— Неважливо, про яке саме перехрестя йдеться, адже аварійні ситуації виникають через людський фактор і порушення правил дорожнього руху, — зазначає Тигран. — Наприклад, водій може не надати перевагу пішоходу на нерегульованому або регульованому переході. Це може статися через неуважність, стрес або інші причини, а не через те, що перехрестя небезпечне. Важливо розуміти психологічний стан людини в момент керування транспортним засобом.

Наш співрозмовник наголошує, що на поведінку водія неможливо вплинути ззовні, змінити її може лише сама людина. Якщо ви відчуваєте, що не зможете контролювати ситуацію на дорозі, краще зупиніться. Інакше на великому перехресті, де потрібно швидко зорієнтуватися та прочитати всі дорожні знаки, можете створити аварійну ситуацію.

Тигран Варданян також зазначає, що ДТП часто трапляються через порушення правил дорожнього руху (ПДР). До найпоширеніших порушень належать не використання покажчиків повороту, порушення бокових інтервалів, не дотримання безпечної дистанції та перевищення швидкості.

Тож кожен водій має усвідомлювати свою відповідальність за життя та здоров'я людей, коли перебуває за кермом. Важливо дотримуватися правил дорожнього руху, а також слідкувати за своїм емоційним та психологічним станом перед поїздкою. Але перейдемо до перехресть.

@vn20minut Чому трапляються ДТП? Через що саме вони стаються на вінницьких перехрестях? Про це журналістка «20 хвилин» спілкувалася з Тиграном Варданяном — фахівцем з дорожнього руху та автоінструктором. #вінницятікток #вінниця #дтп #аварія #інструктор #пдр ♬ оригінальний звук - Новини Вінниці

 

Чому тут часто трапляються аварії?

Розібрали з Тиграном такі перехрестя: 

Дане перехрестя є регульованим, проте, як пояснив фахівець, саме тут часто трапляються ДТП через порушення водіями швидкісного режиму, безпечної дистанції та інтервалів.

Однією з причин аварій на цьому перехресті, на думку експерта, є те, що воно велике та на ньому інтенсивний рух.

— Тут дійсно багато учасників дорожнього руху: автомобілі, тролейбуси, автобуси, трамваї, адже перехрестя знаходиться на важливому транспортному вузлі, де перетинаються шляхи до залізничного вокзалу, автовокзалу, також тут є торговий центр, ведуться будівельні роботи, — пояснює Тигран Варданян. — Крім того, водіям доводиться орієнтуватися в безлічі дорожніх знаків, розмітки та оцінювати ситуацію, що постійно змінюється. Це може призводити до того, що люди просто не встигають зорієнтуватися або починають поспішати. Частіше всього не жінки потрапляють в ДТП, які їдуть повільно і акуратно, а чоловіки, які сто років за кермом, які вічно спішать, нервують.

Це два перехрестя з переривом, які вважаються досить складними. Журналістка видання «20 хвилин», яка спілкувалася з експертом і сама є водієм, припустила, що додатковою причиною аварій може бути те, що водії, які їдуть вулицею Магістратська, не завжди звертають увагу на те, що повинні пропустити автомобілі, які піднімаються від мосту і знаходяться на головній дорозі. Тому вона поцікавилась, чому головною дорогою зробили саме цю, а не ту, що йде по прямій.

— Міст є критичною точкою, і було вирішено, що виїзд з неї залишиться головним, — пояснює Тигран Варданян. — Хоча логічніше було б залишити Магістратську головною, але було прийнято рішення, щоб люди, які їдуть з мосту під гору, не зупинялися і не стояли в пробці, а могли одразу проїхати.

До вищеперелічених факторів, а саме: перевищення швидкості, недотримання інтервалів та дистанцій, які впливають на аварійність на цьому перехресті, може додатися й те, що не всі водії помічають додаткові світлофори.

— Я постійно наголошую на цьому моменті під час навчання водіїв, але для багатьох це все ще новина, — говорить Тигран. — Є таке поняття як «світлофор на виїзді», пункт правил 16.8. Якщо є другий світлофор на перехресті з табличкою «СТОП» або стоп-лінією, то це означає, що навіть якщо ваш основний світлофор зелений, при червоному сигналі на цьому додатковому світлофорі ви зобов'язані зупинитися.

Тому Тигран Варданян закликає водіїв бути уважними на таких перехрестях та мислити логічно.

Минулого року на цьому перехресті провели реорганізацію дорожнього руху. Експерт, з яким ми спілкувалися, висловив думку, що сьогоднішній стан перехрестя є цілком задовільним, адже завдяки цій реорганізації вдалося пришвидшити рух транспортних засобів та розвантажити місце, де раніше часто утворювалися затори.

Однак, як і раніше, однією з причин ДТП на цьому перехресті залишаються такі фактори, як поспіх водіїв, не дотримання ними дистанції та бокових інтервалів.

Та ці ділянці Тигран рекомендує запровадити режим роботи світлофора, подібний до того, який використовується на перехресті вулиць з 600-річчя. 

Цей режим передбачає раннє включення зеленого сигналу для одного потоку транспорту на 8 секунд. Це дає можливість водіям розпочати рух та завершити маневр, перш ніж зелений сигнал з'явиться для іншого потоку. Додаткові 8 секунд, які отримують перші, дозволяють їм безпечно проїхати перехрестя, навіть якщо інші водії вже почали рух.

Фахівець вважає, що запровадження такого режиму роботи світлофора на цій ділянці допоможе покращити плинність руху та зменшити ризик виникнення аварійних ситуацій.


Читайте також:

Мільйони, бізнеси та енергетика: декларації членів медкомісій розкривають несподівані зв'язки

«Почули» після публікації: чоловік, якому без пояснень не дали групу, добився справедливості

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (3)
  • Max

    Це часом не цей фахівець з дорожнього руху в старому сюжеті 20хвилин?

    https://vn.20minut.ua/DTP/pidozru-ne-ogoloshuvali-zatrimali-ta-vidpustili-komandira-roti-patruln-10733680.html

    Не звинувачую чи хейтю. До того ж, там сказано, що підозру не пред'являли, а лише проводили слідчі дії (могли і підставити, якщо не домовлявся з ким треба). Просто цікаво, малоймовірно, що співпадіння -

    наче та сама людина.

  • Santa

    Єстєствєнно чоловік більше попадають, бо їх як водїв більше, а якщо взять статистику 100 чоловіків водіїв наприклдак і 100 жінок то все зразу стає на свої місця))
  • Місцевий

    З яких це пір радник міського голови Віктор Перлов, став експертом з аварійних ситуацій на дорогах міста??????

keyboard_arrow_up