Але це рішення попереднє, має пройти обговорення. Пропозиції та зауваження приймають до 19 квітня. Їх можна подати звичайним листом до департаменту економіки та інвестицій міської ради за адресою Вінниця, Соборна, 59 або на електронну пошту [email protected].
Разом з проектом рішення є і обгрунтування. В аналізі регуляторного впливу зазначають, що діючі тарифи в маршрутках були встановлені у 2018 році і з того часу суттєво зросли складові собівартості перевезень: мінімальна зарплата, ціна палива, запчастин тощо. До того ж у 2020 році на 62,1% впав пасажиропотік через карантинні обмеження.
Крім підвищення ціни розглядали ще дві альтернативи: не змінювати тариф або запровадити компенсації перевізникам. Перший варіант відхилили: чиновники вважають, що якщо не збільшити вартість проїзду в маршрутках, то перевізники почнуть відмовлятися від виконання рейсів. Другий варіант — зробити дотації перевізникам, щоб залишити стару ціну проїзду — також відхилили, бо зросте навантаження на міський бюджет, будуть недофінансовані інші галузі: освіта, ЖКГ, медицина тощо.
Отож, ідея з підняттям плати за проїзд, на думку вінницьких посадовців, дозволить перевізникам вести беззбиткову діяльність, сприятиме покращенню якості перевезень.
Маршрутники, нагадаємо, просили у мерії встановити 12 гривень за проїзд. Але під час перемовин з чиновниками погодилися і на 10 гривень, бо розуміють соціальну напругу. Голова асоціації перевізників ГО «Маршрут» Олександр Гота каже, що новий тариф зможе покрити собівартість перевезень. А от фінанси, наприклад, на закупівлю нових маршруток, навряд чи залишуться.
Також Гота підкреслив, що з новим тарифом перевізники зможуть втримати людей на робочих місцях.
— Їздити далі за 6 гривень ми не можемо. Водії почнуть розраховуватися, поїдуть на заробітки за кордон. А тепер порахуйте: ми на маршрути випускаємо 236 машин, за кожною з них закріплені по 1-2 водії, які працюють позмінно. Разом це майже 500 людей. А вони теж, як і інші люди, хочуть мати нормальну зарплату, щоб годувати свої сім'ї, — говорить голова асоціації перевізників.
Але в проекті рішення, крім підняття плати за проїзд, є ще один цікавий рядок:
Простими словами, у маршрутках мають бути валідатори та їх потрібно обов'язково використовувати для сплати проїзду. Олександр Гота говорить, що валідатори має закупити та встановити «Вінницякартсервіс». І перевізники скаржаться, що доведеться платити «Картсервісу» 8% з тарифу за сервісне обслуговування системи.
Натомість у Вінниці вже 94 маршрутки, переважно «Богдани», обладнані валідаторами та готові до роботи в системі безготівкового розрахунку. Ще потрібно встановити прилади у 165 маршрутках.
Питаємо, чи зможуть пільговики використовувати свої 60 поїздок та їздити і в маршрутках безкоштовно?
— Технічно, це зробити взагалі не складно. Усе залежить від того, як перевізники домовляться з вінницькою мерією про компенсації за проїзд пільговиків, — відповіла Бабіна.
У ГО «Маршрут» кажуть, що вінницькі перевізники безкоштовно перевозять АТОвців, школярів за пів ціни тощо. За ці перевезення маршрутники не отримують компенсації з міського або обласного чи державного бюджету.
Ціну проїзду у Вінниці, зазвичай, піднімають майже одночасно і для маршруток, і для муніципального транспорту. Наприклад, у 2018 році вартість квитка у маршрутках зросла з 1 липня, а з 20 серпня підняли ціну і для «Вінницької транспортної компанії».
Але чи відбудеться зростання вартості квитків у трамваях, автобусах і тролейбусах? Транспортники наразі не кажуть.
Експерти, нагадаємо, пропонують запроваджувати у містах «транспортні послуги», щоб встановити справедливу вартість проїзду.
Про це в матеріалі: Ціна на проїзд у Вінниці росте, а комфорт — ні. Як це змінити?
Скільки ви б погодилися платити за проїзд в маршрутках?
Читайте також:
Проїзд в маршрутках по 12 гривень. Чим виправдане таке подорожчання у Вінниці?
Пільгові «Картки вінничанина» готові робити всім жителям області. Але є умови
У Вінниці візьмуть кредит, щоб зібрати п’ять тролейбусів VinLine
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер