Проїзд в маршрутках по 12 гривень. Чим виправдане таке подорожчання у Вінниці?

Проїзд в маршрутках по 12 гривень. Чим виправдане таке подорожчання у Вінниці?
Процес погодження нового тарифу може тривати до півроку. А от чи буде саме 12 гривень — сумніваються і перевізники
  • На початку лютого перевізники заявили про подорожчання проїзду в маршрутках. 
  • Востаннє тариф збільшували в 2018 році. Переважна більшість маршрутів отримали по 6 гривень, але більше за такою ціною возити не можуть. Пропонують підняти до 12 гривень за одну поїздку.
  • Розповідаємо, чим обгрунтована така ціна, які можуть бути альтернативи та чому ми не можемо дізнатись доцільності саме такого здорожчання.

Серед причин для подорожчання плати за проїзд, які оголошували на зборах 2 лютого — зростання мінімалки з 3723 (такою була мінзарплата у 2018-му) до 6000 гривень, збільшення податків. На 30-40% здорожчало паливо та запчастини. Збільшилася ціна на сервісне обслуговування машин. Через карантинні обмеження впав пасажиропотік.

Своє звернення та розрахунки перевізники надіслали до міської влади, рішення поки не отримали.

Відео дня

— Поки ніякої відповіді немає, — розповідає голова Асоціації перевізників Олександр Гота. — Але швидко і не буде, бо в міськвиконкомі їхні економісти мають провести свої розрахунки, розглянути наше питання на нарадах, з нами потім ще раз обговорити і запропонувати свою ціну за перевезення. На увесь цей процес минулого разу (під час минулого підняття плати за проїзд - авт.) пішло десь до півроку.

Які альтернативи

Перед тим, як погодять новий тариф на виконкомі, департамент економіки та інвестицій аналізує, які можуть бути ще варіанти. У 2018 році, перед подорожчанням проїзду в маршрутках, досліджували три альтернативи:

  • не змінювати вартість проїзду;
  • виплачувати дотації з міського бюджету приватним перевізникам, аби ті й далі брали з пасажирів чотири гривні за проїзд;
  • підняти вартість проїзду до 5-6 гривень.

Далі чиновники проводили оцінку кожній з цих альтернатив. 

Так, перший варіант отримав одиницю за чотирибальною шкалою. Якщо б зберегли вартість проїзду на попередньому рівні, то з часом якість перевезення погіршиться, перевізники відмовляться від маршрутів, виникне соціальна напруга через зменшення кількості маршруток.

Варіант з дотаціями отримав «двійку». Вигода для пасажирів безсумнівна: плата за проїзд була б на старому рівні. Однак, щоб стабільно виплачувати компенсації перевізникам, довелося б забирати гроші з інших галузей, такі як освіта, медицина, ЖКГ тощо.

Збільшення ціни проїзду отримало максимальний бал — «четвірку». Це мало б сприяти підвищенню якості транспортних послуг — поліпшення технічного стану маршруток, підвищення регулярності руху. Тому плата за проїзд в маршрутках зросла до 5 і 6 гривень, нічна маршрутка 25Н по 8 гривень.

Ймовірно, ці три варіанти використають і під час оцінки нового тарифу у 2021 році.

Дотації не буде, ціну — «зіб’ють»

Але на варіант зі збереженням старих цін не погодяться перевізники, розповідає Олександр Гота.

— Якщо ціну не змінять, то рано чи пізно водіям нічим буде платити, а машини перестануть виходити на маршрути, — каже голова асоціації перевізників.

У варіант з дотаціями від міста — не вірять.

— А в бюджеті звідки будуть на нас кошти? Я так розумію, всі гроші, що є, вже розплановані на школи, лікарні тощо, — каже голова асоціації перевізників Олександр Гота. — Не думаю, що місто готове нам платити компенсації. АТОвців, школярів за півціни, людей з інвалідністю 1 групи, чорнобильців 1-2 категорії перевозять у вінницьких маршрутках без відшкодування з бюджету.

Тому виступають саме за збільшення плати за проїзд. Але чи буде це 12 гривень — сумніваються і самі маршрутники.

— Ми розуміємо соціальну напругу і розуміємо, що не всім мешканцям міста легко. Тому ми будемо подавати прохання до виконавчого комітету, будемо домовлятися й будемо вирішувати разом, як нам вчинити. Я не можу зараз сказати, буде це вісім гривень, 10 чи 11, без рішення виконкому ми не можемо щось стверджувати, — сказав на зборах 2 лютого Олександр Гота.

«Адекватність росту ціни неможливо перевірити»

Дмитро Беспалов, транспортний аналітик

— Дуже сумніваюсь, що вінницькі приватні перевізники піднімуть тарифи на проїзд раніше, ніж це зроблять у Києві. Зазвичай, після столиці стартує «ланцюгова реакція» з подорожчанням в інших містах. А те, що зараз відбувається у Вінниці, я вважаю, це порожні дискусії для того, щоб морально підготувати населення до подорожчання.

Чи є об'єктивні причини піднімати тариф на перевезення? Так. Бо зросли експлуатаційні витрати (зарплата водіїв, паливно-мастильні матеріали, запчастини тощо), через карантин зменшився пасажиропотік у всьому громадському транспорті. Тому здорожчання буде, щоб нинішня система могла працювати і далі.

А от чи обгрунтовано те, що тариф у Вінниці має зрости з 6 до 12 гривень? Ні, бо я не бачив даних про пасажиропотік, якими володіють тільки приватники, та даних про витрати перевізників. Умовно кажучи, я не певен, що у новий тариф не закладається якась частка, щоб платити кешем за «допомогу» на конкурсах з визначення маршрутів. Бо, знову ж таки, інформація про складові цього тарифу недоступна громадськості. Ми не знаємо, яким насправді має бути справедливий тариф, і в результаті думаємо, що нас намагаються надурити.

Замість маршруток — муніципальні автобуси

У коментарях під новиною «12 гривень за поїздку. Як вінницькі перевізники рахували нову вартість проїзду в маршрутках» наші читачі пропонували, не збільшувати тариф на проїзд в маршрутках, а на тих напрямках, де перевізники відмовляться працювати — поставити муніципальні автобуси. Це взагалі можливо?

— Не можна це зробити одразу, за один день. Має бути аналіз ситуації. Чи стануть кращими перевезення, якщо ми станемо на маршрути приватних перевізників? Як це вплине на маршрутну мережу, яку ми обслуговуємо? Скільки потрібно поставити автобусів на рейси, щоб задовольнити попит на перевезення? На перспективу — таке може бути, що муніципальні автобуси будуть замість маршруток. Але зараз ці питання не в пріоритеті, — відповів гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.

У «Вінницької транспортної компанії» є 67 автобусів, з яких шість десятків працюють на лінії щодня. Решта лишається в депо — проходить техогляд, плановий ремонт тощо. Натомість приватні перевізники випускають на маршрути у Вінниці близько 230 машин на день.

Раніше Михайло Луценко прокоментував можливість підняття вартості проїзду в муніципальному транспорті в 2021 році. Сказав, що «ще не готові виставляти це питання, тому зараз немає такого, що терміново треба підвищувати».

Опитування

Чи готові ви до підняття плати за проїзд у маршрутках?


 

Читайте також:

Чому ціна на проїзд в транспорті постійно зростає, а комфорт — ні

У Харкові їздить «близнюк» нашого VinLine. А яким буде новий транспорт Вінниці?

Пільгові «Картки вінничанина» готові робити всім жителям області. Але є умови

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (55)
  • Юлія Тіхоненко-Штойко

    Ну значить через місяць маршруток не стане на дорогах міста
  • Юрий Бочков

    куди влада дивиться- чи вона в долі
  • Оксана Підгурська

    Подуріли за такі гроші в маршрутках повинно бути як в операційному блоці.
  • Инна Батния

    Нужно бойкот провести поездкам на маршрутках всем городом. С неделю посидят в своих корытах ржавых без работы - умерят аппетиты.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:00 Поліція Вінниччини затримала двох наркоторговців: їм загрожує до 10 років ув'язнення 20:08 «Жирна ціль»: Як військові з вінницьких міні-градів знищили генерала рашистів 20:00 Вінниччина готується до сильного вітру: оголосили жовтий рівень небезпеки 19:00 Воїнам з бригади «Червона калина» передали 20 FPV дронів Від читача 16:51 Кіберполіція запрошує долучитись до соціального проєкту BRAMA 18:44 Тест: 10 каверзних питань з історії Вінниці, які змусять вас подумати 18:00 «На війні найважче – бачити дітей на лінії фронту». Історія поліцейського, який пішов на війну 17:40 Рецепт шоколадної паски з шоколадною глазур'ю від учасниці 13 сезону МастерШеф та ТМ Зерносвіт (партнерський проект) 17:00 Відпочинок та розвантаження: ветеранам та їх родинам влаштували екскурсію до зоопарку та кото-кафе 16:16 У Вінниці та області стрімко поширюється вітрянка. Що про це варто знати батькам 16:00 Що таке лікування зубів під мікроскопом та куди звернутися у Вінниці? (партнерський проєкт) 16:00 На Донеччині загинув 25-річний Владислав Сидорук із Дашківець 15:00 До Музею Вінниці передали ескізи малого та великого гербів міста. Їх створили у 1990-х роках 14:44 Ми порахували, скільки грошей у вінницьких нардепів. Огляд декларацій за 2023 рік 14:05 У Вінниці збирають пропозиції для Програми розвитку безбар’єрного простору громади 14:00 Цілує орден сина… Родинам полеглих Захисників вручили почесні нагороди 13:10 Куди вступити після 11 класу: огляд вищих навчальних закладів Вінниці (партнерський проєкт) 13:00 Незаконне виготовлення марок та збут контрафактної продукції: на Вінниччині викрито масштабну схему 12:08 «Мав багато гарних мрій, які прагнув втілити в життя». Загинув захисник з Барської громади 11:30 Суд взяв під варту вбивцю 21-річного Романа Панянчука
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up