У Харкові їздить «близнюк» нашого VinLine. А яким буде новий транспорт Вінниці?

- Зелений тролейбус з автономним ходом, схожий на VinLine, їздить ще з літа вулицями Харкова. Машину виготовили не у вінницькому ТТУ, виробник — компанія з Броварів.
- Водночас пандемія показала, що Вінниці не вистачає транспорту, щоб розвести всіх пасажирів. Чим збільшать парк муніципального транспорту? Про нові тролейбуси, турецькі автобуси та чергову партію швейцарських трамваїв.
Проїзд з перепусткою, години без пенсіонерів та тільки на сидячих місцях — вінничани добре відчули обмеження карантину в громадському транспорті. Українські міста намагаються впоратися з новими правилами за рахунок збільшення кількості муніципального транспорту і, зокрема, в Харкові домовилися про закупівлю півсотні тролейбусів PTS-12.
Перший виїхав на маршрут в серпні, до кінця року їх буде 11. Машини збирають на базі білоруського кузова МАЗ, вони можуть їздити без підключення до контактної мережі на відстань до 30 кілометрів. У салоні працює кондиціонер для водія та пасажирів, є USB-зарядки тощо.
Але найцікавіше те, що за своїм дизайном тролейбус нагадує наш VinLine. Хоча зборкою харківських тролейбусів займається компанія з Броварів «Політехносервіс».
При цьому карантин триватиме і у 2021 році, а транспортна компанія почне возити пасажирів ще й з приміських сіл, які стали частиною Вінницької міської ОТГ. Як планують розширяти транспортний парк?
Тролейбуси
До кінця року на вулиці міста випустять ще один VinLine, який матиме автономний хід. Як розказав керівник «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко, переобладнають тролейбус №045, якому додадуть акумуляторний блок з запасом ходу на 20 кілометрів.
— Цей тролейбус поставимо на маршрут 12А «Гніванське шосе - Немирівське шосе», — говорив очільник транспортників.
На цьому маршруті діє VinLine 046. Довжина маршруту — 14 кілометрів, з яких 3,3 кілометри тролейбус проїжджає «без ріг», на запасі власних батарей. Підняття та опускання струмоприймачів дистанційне — керується з кабіни водієм. Зарядка акумуляторних батарей відбувається під час підключення до контактної мережі.
Нещодавно з цим тролейбусом стався інцидент: замкнуло акумуляторний блок та з салону валив густий дим. За інформацією ДСНС, постраждалих немає. У ТТУ розказали, що салон та інші конструктивні елементи не пошкоджені, але потрібно замінити батареї. Нині, як говорив Луценко, замовили поставку нового акумуляторного блоку для заміни в «046»-му.
Що відомо про ці машини: тролейбуси VinLine стали збирати у 2019 році. За два роки транспортна компанія зібрала шість VinLine.

Їхня офіційна назва PTS-12. Вінницькі транспортники збирають їх на базі тролейбусного депо, закуповують по запчастинах — кузов та ходова від білоруського МАЗ, двигун від компанії з Броварів «Політехносервис», інформаційна система — вінницька розробка.
Так, за словами керівника транспортної компанії Михайла Луценка, виходить дешевше, ніж купувати новий тролейбус: вартість одного VinLine близько 6 мільйонів 800 тисяч гривень, тоді як новий з заводу коштує понад 7,5 мільйонів.
Зауважимо, що зелений «близнюк» нашого VinLine міська влада Харкова закупила за ціною 9,6 мільйона гривень за одиницю.
— Тролейбус, який ми збираємо своїми силами, дозволяє утримувати робочі місця і нормальний рівень оплати праці для спеціалістів. Бо зарплата тих людей, які працюють над збіркою тролейбусів, більша, — говорить Луценко.
На 2021 рік заклали у план виготовлення 10 вінницьких тролейбусів. Усі вони, за словами Михайла Луценка, будуть з автономним ходом.
Автобуси
Вінницька влада дозволила транспортній компанії взяти у лізинг десять автобусів Otokar Kent С CNG. Їх планували купити раніше, в цьому році, але плани відтермінували, щоб профінансувати медицину міста.
У рішенні прописані умови договору, які ми порівняли з попереднім дозволом:
- загальна сума не перевищує 90 мільйонів (було - 72 млн грн);
- авансовий платіж — не менше 50%;
- відсоткова ставка — не більше 9,7% у гривні (було — 12,5% річних);
- строк лізингу — до 5 років з щомісячними виплатами (було до 2 років);
- фінансовий лізинг проводять через «Укргазбанк» (було «ПриватБанк»).
Що відомо про ці машини: «Otokar Kent CNG» — це автобуси турецького виробництва з низькою підлогою, довжиною 12 метрів. Вони оснащені двигуном MAN-E0836 LOH04, які працюють на стисненому природному газі (CNG). Потужність двигуна становить 206 кВт при 2200 оборотах на хвилину. Одночасно може перевозити до 100 пасажирів, екологічний стандарт «Євро 6». А чому турецькі автобуси, а не вітчизняні?
— Немає вітчизняних автобусів, довжиною 12 метрів та на газу. Аналогом турецьких автобусів може бути білоруський МАЗ, але в Otokar кузов оцинкований та краще витримує агресивну дію піско-соляних сумішей, якими посипають наші дороги взимку, — пояснював раніше керівник «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.
Українським конкурентом «Отокару» в класі 12-метрових міських автобусів з низьким рівнем підлоги є тільки модель «Богдан» А701.15 CNG, що може працювати на стислому метані. Львівський автобусний завод свого часу розробив автобус ЛАЗ А183 CNG, який в 2017 році навіть виставляли на виставці «City Trans Ukraine 2017».
Повністю низькопідлоговий автобус «Астра» А122, який зробили у концерні «Еталон», існує тільки у вигляді дизельного прототипу. Львівський концерн «Електрон» також нині випускає тільки дизельний автобус «Електрон» А185, пишуть на сайті traffic.od.ua, що спеціалізується на тематиці пасажирського транспорту.
Трамваї
У 2022 році до Вінниці знову привезуть вживані трамваїв з Цюріха. Державний секретаріат Швейцарії з економічних питань (SECO) безкоштовно передасть Вінниці першу партію з 35 вагонів «Tram2000», які належать Цюріхській муніципальній транспортній компанії (VBZ). Трамваї проходили регулярний плановий капремонт відповідно до швейцарських стандартів і перебувають в хорошому робочому стані.
Угодою передбачено надання запчастин, матеріалів, обладнання, консультаційних послуг. Загальний бюджет проекту складає 3,55 млн швейцарських франків (113 млн грн): з них 3,2 мільйона франків внесок SECO, 50 тисяч — компанії VBZ. Ще 300 тисяч швейцарських франків візьмуть з вінницького бюджету на адаптацію трамваїв до українських стандартів, введення їх в експлуатацію та підготовку депо для обслуговування цих вагонів.
Загалом, швейцарці готові віддати Вінниці 70 вагонів.
Що відомо про ці машини: модель Tram-2000 збудована в 1976 році, має низькопідлогову вставку, у салоні від 50 сидячих місць. Мають плавний хід, м’які сидіння та більші вікна, ніж у «Міражах». Вінничанин Валерій Старжинський, який побував в Цюріху торік, поділився з нами враженнями від поїздки на цих трамваях.
Перші швейцарські трамваї привезли до Вінниці у 2007 році. Нам дісталися 116 трамваїв типу «Міраж» та «Карпфен», які практично повністю замінили чеські «Татри» в трамвайному парку міста. Про історію вінницького трамвая можна прочитати в матеріалі: Від «німців» до «швейцарців». Як вінницький трамвай прожив свої 107 років
Читайте також:
Тролейбусам «тісно» через делініатори на Гагаріна? Пояснення транспортників
Чому повідомлення про списання коштів за проїзд вінничани отримують з запізненням?
Кондуктори у Вінниці зникли на 107 році служби. Чи потрібно їх повертати?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
Виталий КопачТеж горить?
-
Валентина Кононенко КравчукІ скільки таких тролейбусів? Один чи два? А основному старі рухляті !Куди вінниці до Харкова !Марина Кириченко reply Валентина Кононенко КравчукВалентина Кононенко Кравчук і слава богу, я вважаюМарина Кириченко reply Валентина Кононенко КравчукІ слава богу, я вважаюАндрей Волноваха reply Валентина Кононенко КравчукВалентина Кононенко Кравчук у Харкові не давно бачив ( майже в центрі ) гужову повозку,то які там тролейбуси.Ivan Kowalenko reply Валентина Кононенко КравчукВалентина Кононенко Кравчук Ну як куди, ми стараємося в усьому наслідувати Харків, особливо в поведінці на дорогах.
-
Aleksandr Dvirniyтак кто у кого спер дизайн?)Віктор Свиридович reply Aleksandr DvirniyНіхто й ні в кого. Власником дизаайну є броварська компанія Політехносервіс.