На минулій сесії міськради, 28 лютого, депутати вирішили виділити 10 мільйонів гривень «Вінницькій транспортній компанії». Найбільший перевізник у місті за ці гроші купить десять великогабаритних автобусів, які працюватимуть на стислому газі.
Днями, це рішення опублікували на сайті вінницької міськради. З нього дізналися, що міська влада купуватиме турецькі автобуси Otokar Kent CNG в лізинг у «ПриватБанку» на таких умовах:
Але ці умови ще не остаточні.
— Перемовини щодо турецьких автобусів ще тривають: ми не знаємо, якою буде остаточна ціна, комплектація та умови поставки, — каже керівник «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.
— А чому саме турецькі автобуси, а не вітчизняні? — питає журналіст.
— Немає вітчизняних автобусів, довжиною 12 метрів та на газу, — відповів Луценко. — Аналогом турецьких автобусів може бути білоруський МАЗ, але в Otokar кращій кузов — він оцинкований та краще витримує агресивну дію піско-соляних сумішей, якими посипають наші дороги взимку.
«Otokar Kent CNG» — це автобуси з низькою підлогою, довжиною 12 метрів. Вони оснащені двигуном MAN-E0836 LOH04, які працюють на стисненому природному газі (CNG). Потужність двигуна становить 206 кВт при 2200 оборотах на хвилину. Одночасно може перевозити до 100 пасажирів, екологічний стандарт «Євро 6».
Його українським конкурентом в класі 12-метрових міських автобусів з низьким рівнем підлоги є тільки модель «Богдан» А701.15 CNG, що може працювати на стислому метані. Львівський автобусний завод свого часу розробив автобус ЛАЗ А183 CNG, який в 2017 році навіть виставляли на виставці «City Trans Ukraine 2017».
Повністю низькопідлоговий автобус «Астра» А122, який зробили у концерні «Еталон», існує тільки у вигляді дизельного прототипу. Львівський концерн «Електрон» також нині випускає тільки дизельний автобус «Електрон» А185, пишуть на сайті traffic.od.ua, що спеціалізується на тематиці пасажирського транспорту.
Водночас, міська влада поки не планує купувати нові електробуси. Перший, марки Skywell, з запасом ходу на 300 кілометрів та можливістю перевезти одночасно 70 людей, курсує на 24 маршруті.
— Його ми придбали у лізинг, щоб подивитися як він буде працювати. Цікавить найбільше робота батареї. Бо, наприклад, у легкових електромобілів зменшується ємність акумулятора вже за 4-5 років. І як результат, він гірше заряджається. Тому закупівля наступних електробусів буде можлива після результатів роботи першого Skywell, — каже керівник «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.
Цього року, нагадаємо, хочуть зібрати ще п’ять VinLine.
За інформацією від транспортників, нині обговорюється варіант, що зроблять не п’ять, а шість машин протягом 2020 року.
— Чи встигнемо? Це залежить більше не від нас, а від швидкості поставки комплектуючих, — зазначив Луценко.
А з 2021 року до нас мають привезти чергову партію вживаних швейцарських вагонів, анонсували раніше у мерії. Вінничанин Валерій Старжинський побачив, що Цюріх планує передати Вінниці, про що в матеріалі: «Без старих трамваїв Цюрих вже не той» Вінничанин розказав, на чому швейцарці їздять зараз
Як ставитесь до того, що транспортники оновлюють парк машин турецькими автобусами?
Читайте також:
«Вінницьку транспортну компанію» порівняли з іншими ТТУ. Чи є чим пишатись? (ОНОВЛЕНО)
StarWay Vinnytsia: у місті з’явився трамвай з дизайном «Зоряних війн»
Е-квиток у Вінниці. Для чого водії вимикають валідатори
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
А ВИ ЩО НЕ ХОЧЕТЕ ТУРЕЦЬКІ АВТОБУСИ ЦЕ БУДЕ КРАЩЕ ЧИМ БРАТИ БОГДАН У ПОРОХА