Якщо часто платите за проїзд карткою, то, напевно, стикалися з тим, що валідатори інколи не приймають оплату. Прилад «світиться», а на екрані написано «Зміна закрита». Декілька спроб розрахуватися карткою не дають результатів. Поряд стоїть невдоволений кондуктор і каже — «оплачуйте свій проїзд, зламалася ця ваша штука».
Однак, це може бути не збій — водій блокує валідатори та не реагує на прохання пасажирів увімкнути систему. У «Вінницькій транспортній компанії» визнають, що є «певний людський фактор», хоча додають — більшість працівників такого не роблять і ставляться до системи з розумінням. Для чого вимикають валідатори та як на це вплинути?
У вінницькому транспорті працюють близько 200 кондукторів, хоча мало б бути 560. Причина нестачі кадрів у малих зарплатах, а на відкриті вакансії у центрі зайнятості — ніхто не відгукується, пояснювали транспортники та очікували на впровадження електронного квитка.
Вінничани в соцмережах нарікають, що кондуктори та водії, які продають разові квитки, спеціально вимикають валідатори. Усе для того, щоб за проїзд пасажири розраховувалися готівкою.
При тому зарплата кондуктора формуються з двох складових: ставка та премія. Останню дають, якщо людина виконала план продажу квитків.
Наш журналіст Михайло Курдюков був свідком того, що кондукторка просила платити готівкою за проїзд, бо не виконувала план продажу квитків.
— Говорила, що в неї план 2800 гривень, а вона за день змогла продати квитків тільки на 700 гривень, — казав Михайло.
Виходить, що кондуктори втрачають у грошах від електронного квитка. Та інколи саботують його роботу, вимикаючи прилади. Генеральний директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко каже, що спротив новій системі не є масовим:
— Більшість водіїв та кондукторів ставляться з розумінням до системи. При тому валідатори можуть бути вимкненими чи заблокованими ще й через технічний збій, в якому не винен ані водій, ані кондуктор, — говорить Луценко. — Однак, на кожну скаргу про вимкнені валідатори ми реагуємо і розбираємося в чому проблема: викликається людина, її керівник, проводиться роз'яснювальна робота. Якщо вина доведена, а скарга була об’єктивною — у перший раз висувається попередження, а у наступний раз працівник позбавляється премії за місяць.
Як цю ситуацію виправити?
— Через зростання оплат на валідаторах ми вже коректуємо плани кондукторам. Скільки було валідацій на борту, стільки їм додаємо у план. Щоденну статистику отримуємо від «Вінницякартсервіс», — відповідає Луценко. — Цієї весни ми плануємо змінити систему оплати праці. Одна із ідей, яка ще не є остаточною — премія кондукторів буде формуватися не через продаж квитків, а за кількість оплат через валідатори.
Утім, навіть 200 кондукторів та водії, які розраховують пасажирів, збирають набагато більше виручки, ніж всі альтернативні засоби оплати разом:
— Валідатор — це десь близько 3% від нашої загальної виручки. Якщо ще додати QR-коди, SMS-ки, то виходить орієнтовно 6%. Усю іншу виручку отримуємо завдяки роботі кондукторів, водіїв, що продають квитки, через продаж проїзних квитків, — каже Михайло Луценко.
— Як гадаєте, чому такий низький результат має е-квиток? — питає журналіст
— Електронному квитку ще потрібен час: щоб пасажири навчилися, звикли до валідаторів. Ними користуються, але ще мало продали муніципальних карток, мало видали карток пільговикам, не у всьому транспорті діють валідатори. Цей рік в нас буде однозначно перехідним і поки люди не звикнуть — продовжать паралельно існувати стара і нова системи оплати проїзду, — відповів Луценко.
Але без роботи кондуктори не залишаться: їм запропонують стати консультантами та контролерами.
— Ще пропонуємо людям перекваліфікуватися у водіїв тролейбусів, трамваїв; перейти на роботу прибиральників рухомого складу та будемо розширяти швейний цех для шиття нашого форменого одягу. Над цим питанням працюємо вже більше як рік, щоб нікого не залишити за бортом, — говорить директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.
Пільговики не платять за свій проїзд у транспорті. Тим не менш, їм роздають картки і вони мусять реєструвати свій проїзд (прикладати до валідатора картку). Для чого це «Вінницькій транспортній компанії»?
— Матимемо чітку компенсацію за їхній проїзд з міського бюджету. Державний бюджет вже давно не платить за проїзд пільговиків. Надалі, якщо всі будуть платити чи реєструвати свій проїзд — у нас буде стабільна фінансова ситуація, що напряму впливає на вартість разового проїзду в громадському транспорті. А якщо пільговик не зареєструвався — це прирівнюється за неоплачений проїзд, — зазначив директор транспортної компанії.
Цей матеріал є другою частиною тексту про проблеми електронного квитка. Перша частина: ТОП-4 головних питання про «збої» у роботі Е-квитка.
Якщо з вами траплялися подібні чи інші проблеми оплати через валідатор, тоді звертайтесь до технічної підтримки «Вінницякартсервіс» у Телеграм або у Фейсбуку або на номер гарячої лінії 0800 330 155
Чи були у вас проблеми з розрахунком через валідатори?
Читайте також:
Як платити «Карткою вінничанина» у транспорті? Тест-драйв системи
Пільговики проти е-квитка. З мерією судяться вже понад 100 вінничан
Що робити якщо вас зловили без квитка у трамваї чи тролейбусі? Розповідає адвокат
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
2. Ага, розігналися. Кондуктор із власної кишені дає щось водію. У кондуктора всі квитик пораховані, і нестачі не приймаються.