Вінничани стали частіше платити через валідатори: кількість оплат в лютому, у порівнянні з січнем, зросла вдвічі. У «Вінницякартсервіс», яка керує системою, кажуть, що кожного дня відбувається до 3000 розрахунків банківськими картками та до 1300 валідацій з муніципальних карток вінничанина.
Е-квиток розвиватимуть й далі: з березня збираються запустити мережу ще у маршрутках. Однак на систему є чимало скарг. Оплата проїзду з банківської картки проводиться за кілька годин; списуються гроші невідомо за що з рахунку. І досі не доставили муніципальні картки, які замовили торік. У чому причина?
Найбільше проблем з системою виникає саме після розрахунку банківськими картками. Вінничани скаржаться, що оплата проїзду відбувається з затримкою: від кількох годин до днів.
— Основна причина цьому — проблеми з Інтернетом в транспорті, — пояснює технічний директор комунального підприємства «Вінницякартсервіс» Олег Іванов.
Особливість системи в тому, що валідатори працюють без постійного з’єднання з Інтернетом. Тобто, обладнання на борту накопичує інформацію про здійснені оплати та один раз на вісім хвилин передає їх на банк і сервер.
Однак, це 3G інтернет від мобільного оператора, та ще й з лімітом — один гігабайт на місяць.
— Його цілком вистачає, щоб передати пакети даних з оплатами. Але інтернет швидко закінчується, коли ми оновлюємо програмне забезпечення. Тому виходить, що інформацію з оплатами проїзду вдається завантажити вже у депо і тоді ж відбувається знімання коштів, — говорить Іванов.
— Мене як пасажира має хвилювати те, що транзакція відбувається не одразу? — питає журналіст.
— Ні, це наші проблеми. Якщо ви побачили зелену «галочку» на валідаторі — то оплата на цьому борту здійснена. Тим паче, пасажири з банківськими картками можуть розраховуватися на всіх дверях, а не тільки на другому валідаторі, — говорить Олег Іванов.
Вінничани стикались і з незрозумілим списанням коштів з картки. Найяскравіший випадок — списання 74 гривні за одноразовий проїзд, який добре пам’ятають у картсервісі:
— Це сталося о 7-й вечора 24 грудня, — згадує директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. — Ми запускали різні варіанти тарифів — на добу, на три дні тощо — щоб перевірити можливості системи. Сталася помилка, цей сценарій системи завантажили на транспорт, який їздив по місту. А мали запустити на борту, що стояв у депо. Проблему усунули за 20 хвилин. Проте вже сталося кілька списань на суму, що перевищує 4 гривні. Усі кошти ми повернули людям.
Поширеним залишається факт, що з банківської картки можуть списати гроші за декілька поїздок одразу. Хоча поїздка була одна:
— Як правило, списуються кошти за поїздки, які були здійснені раніше, але через проблеми зв'язку чи недостатню суму коштів на балансі — знялися згодом. Хоча ми не виключаємо і технічні помилки, які розбираємо після звернення від людей, — каже технічний директор Олег Іванов.
Валідатор може ще й заблокувати вашу банківську картку для оплати проїзду, якщо на ній недостатньо грошей для проїзду:
— Якщо протягом семи днів від моменту оплати картку не поповнювали, і борг за здійснену поїздку не був сплачений, то система блокує можливість оплати цією карткою на наших валідаторах. Розблокування відбудеться автоматично, через десять днів як буде сплачена заборгованість, — каже Бабіна.
У порівнянні з банківським пластиком, муніципальні картки вінничанина «працює як годинник», говорять у «Вінницякартсервіс». Хоча й тут не без проблем, де найболючіша звучить так: «я замовляв картку декілька місяців тому, де вона?!».
— Ми довго погоджували з підрядником конфігурацію системи. Тому бази даних про картки потрапили на виробництво лише з вересня 2019 року. Після того ми цілий місяць робили налаштування технологічного процесу: як виглядатимуть картки, яку інформацію потрібно записувати тощо. І картки стали друкувати тільки з жовтня 2019-го, — каже директорка «Вінницякартсервіс».
Катерина Бабіна додає, що двічі зупиняли виробництво: у грудні, бо потрібні були неперсоніфіковані (сірі) картки для продажу в кіосках, а потім у січні — щоб виготовити муніципальні картки, які замовляли вінничани ще навесні 2019 року.
На підприємстві розказують, що кожного тижня отримують по 10 тисяч готових карток пільговиків, а час виготовлення картки для не пільговиків (учні, студенти, загальна картка) скоротили до 3-5 тижнів.
— Коли зробимо всі картки пільговикам (а їх загалом — 70 тисяч - авт.), то виконувати замовлення будемо значно швидше, — каже Бабіна.
Конфігурація вінницького е-квитка передбачає, що після отримання картки вінничанина перше її поповнення має бути в одному з кіосків «Преса»:
— Картка не активована до того моменту, поки не буде поповнення через POS-термінали у мережі кіосків «Преса». Після, інформація про картку вінничанина записується в усю систему. А всі подальші поповнення можна робити через інші ресурси: Easypay, et.vn.ua, Portmone, — каже Катерина Бабіна.
Та навіть після поповнення — і через «Пресу», і через сайти — не факт, що баланс вашої муніципальної картки буде позитивним. Платіж може бути «прихований» від валідаторів, що також пов’язано з проблемою зв’язку в транспорті:
— Як тільки ваша картка потрапляє в зону дії валідатора, він з’єднується з сервером, щоб отримати інформацію про поповнення вашої картки. При тому, файли зі станом муніципальних карток розсилаються на весь транспорт одразу після поповнення. Але цією карткою ви не зможете розрахуватися, якщо на цьому борту проблеми зі зв’язком чи закінчився Інтернет, — говорить технічний директор Олег Іванов.
— І що з цим робити? — питає журналіст.
— Ми вже домовилися з мобільним оператором, щоб надсилав попередження про те, коли і на якому транспорті стає мінімум трафіку. Плюс, нова прошивка, яку ми вже почали завантажувати, має стати останнім глобальним оновленням. Надалі буде тільки налаштування системи, що «не з’їдає» увесь Інтернет на борту, — відповідає Іванов.
Нова прошивка, як розповіли у «Вінницякартсервіс», усуває обмеження для банківських карток. З одного пластику можна буде платити за ще чотирьох людей на одному валідаторі. Оновлення має скоротити час на проведення транзакцій з карток. Крім того, нове програмне забезпечення буде видавати сигнал для водіїв, щоб вони, коли виїжджають на маршрут, одразу відкривали зміну та запускали валідатори для оплати.
Адже через це вінничани бачать повідомлення на валідаторі «зміна закрита», «зміна відкрита», що блокує роботу приладів. Це «саботаж» електронного квитка? Або ще одна технічна помилка? Про це в матеріалі: Е-квиток у Вінниці. Для чого водії вимикають валідатори
Якщо з вами траплялися подібні чи інші проблеми оплати через валідатор, тоді звертайтесь до технічної підтримки «Вінницякартсервіс» у Телеграм або у Фейсбуку або на номер гарячої лінії 0800 330 155
Чи були у вас проблеми з розрахунком через валідатори?
Читайте також:
Як платити «Карткою вінничанина» у транспорті? Тест-драйв системи
Пільговики проти е-квитка. З мерією судяться вже понад 100 вінничан
На Театральній випробовують електронне табло, на якому буде графік транспорту
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Ирина Бойчук
Саша Насадюк
Юлия Пустовая
ML
некоторые водители говорят "я не знаю як включати"..госпожа Бабина, проведите инструктаж персоналу ТТУ. Плюс списание через день, и множество ошибок - "платіж відхилено", "невідповідна карта"..хотя раньше платила без проблем