Як подолають нестачу кондукторів у транспорті

Як подолають нестачу кондукторів у транспорті
На заміну кондукторам прийде е-квиток. Але людей не звільнять, а перекваліфікують в консультантів та контролерів
  • «Без кондуктора», «квитки у водія» — такі написи часто можна побачити в міському транспорті.
  • Городяни скаржаться, що тепер не зручно платити за проїзд, а квиток і залишок грошей можуть загубитися в салоні.
  • У транспортній компанії розказали, що подолати нестачу кондукторів допоможе електронний квиток

Усе частіше міський електротранспорт та автобуси їздять без кондукторів. І це не до вподоби пасажирам, які тепер платять за свій проїзд водіям. Люди нарікають, що це відволікає керманичів і створює небезпеку. А якщо купюра крупна, то пасажири, які передають з кінця транспорту — можуть залишитися без здачі.

Вінницькі транспортники розказали, що нестача кондукторів складає орієнтовно 50% від потрібного штату. Проте додатковий набір кондукторів не ведуть — бажаючих йти працювати немає. Тож просять вінничан ще трохи зачекати на електронний квиток, який повноцінно запрацює з літа 2019 року.

Платити водію незручно

Майже 400 тисяч поїздок відбувається щодня у Вінниці. На маршрути щодня випускають 131 тролейбус, 74 трамваї та 50 автобусів. І аби це все працювало — потрібне не тільки паливо, а й персонал. З останнім якраз є проблеми.

Відео дня

Вінничани скаржаться, що все частіше в транспорті доводиться платити водію, а не кондуктору. Люди не проти платити, але не готові жертвувати комфортом — про що казали під час опитування в соцмережі.

— Розраховуватися треба, але чому я маю йти через увесь забитий салон? Думаю, якщо зняли кондуктора, то має бути зручний спосіб оплати проїзду. Водій повинен слідкувати за дорогою, а не обілечувати, — каже вінничанка Тетяна Горобчук.

Схоже сказала й Тетяна Римар та додала, що не завжди зрозуміло, що транспорт без кондуктора.

— Часто не видно оголошення, що транспорт без кондуктора. Людей багато, передавати гроші без здачі не можна, бо залишок не завжди можна отримати. А на халяву проїхати не можу, не зручно та совісно. Кондуктор має бути, — говорить вінничанка.

Житель міста Андрій Ящук розказав, що в Європі міський транспорт їздить без кондукторів, а квитки можна взяти у водія чи на зупинці в автоматі.

— Ніяких незручностей, всі встигають, у людей самосвідомість не дозволяє їхати безкоштовно і все прекрасно! А у нас добра частина людей відсутності кондуктора раді, бо можна безкоштовно прокататись, бо відмазка є: не піду через тролейбус, трамвай, автобус.

Світлана Журавська додала, що потрібно слідкувати за собою, а не жалітися.

— Коли бачу наклейку на лобовому склі трамвая, що оплата через водія, то йду через передні двері з підготовленою сумою грошей без здачі або проїзним квитком. І навіть моя 4-річна дитина знає, що в трамваї №2, 3 треба розраховуватись у водія і сама іде на передні двері. Треба себе організовувати і не буде незручностей, — казала Світлана.

Охочих працювати немає

Транспортники розповіли, що зараз недобір кондукторів складає 260 людей, а це орієнтовно 50% від тієї кількості працівників, яка потрібна для роботи. Генеральний директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко сказав, що причина нестачі кадрів в тому, що люди їдуть на заробітки за кордон, де платять більше, ніж у Вінниці.

— Тому були вимушені піти на те, щоб водії продавали квитки пасажирам. І вони це мають робити на зупинках, а не під час руху, — казав Луценко. — А ще є висувні бригади, які збирають кошти за проїзд. Вони не є прикріпленими до окремих машин, а працюють на всьому маршруті. Але додаткового набору кондукторів робити не будемо: на вакансії в центрах зайнятості ніхто не відгукується. Тому очікуємо на впровадження електронного квитка.

— Серед причин, чому йдуть кондуктори, є невеликі зарплати. Як будете вирішувати цю проблему? — запитав журналіст.

— Наше завдання — утримати тих людей, які працюють в нас довгий час. Адже після запуску електронного квитка вони стануть консультантами та будуть пояснювати, як користуватися валідаторами. Частина з них стане контролерами та слідкуватиме, аби не було людей, які їздять безкоштовно та не мають на це пільг.

— Але підняти зарплату потрібно всьому персоналу транспортної компанії. Тож ми звернулися до міського голови, де пояснили, що тариф, який отримали в серпні, є мінімальним для роботи підприємства та за ці кошти не вдасться підняти зарплати. Тому висунули пропозицію на найближчу сесію міськради про фінансову підтримку з міського бюджету, завдяки якій ми можемо підвищити зарплати працівникам, — відповів директор транспортників Михайло Луценко.

Щоправда, до запуску електронного квитка потрібно чекати мінімум до наступного року. А чи має вже збитки транспортна компанія без достатнього штату кондукторів?

— Ми не маємо збитків. Доходи надійшли ті, які були заплановані. За цей місяць отримали на 30% більше прибутку, що більше ніж у вересні 2017 року, — сказав Луценко. — Розумію, що люди звикли до кондукторів. На жаль, процедура введення е-квитка є довготривалою, і в тому транспорті, де немає кондуктора - квитки продаватиме водій. Прошу вінничан поставитися з розумінням та сумлінно сплачувати за проїзд.

Нові подробиці про е-квиток

У Вінниці міркують про електронний квиток ще з 2013 року. Мета впровадження такої системи: полічити пільговиків, зробити чітку компенсацію за їх проїзд та мати актуальні дані про пасажиропотік.

Для втілення проекту Європейський банк реконструкції та розвитку дав 5,5 мільйона євро для впровадження системи і ще один мільйон євро дає місто. Над системою електронного квитка працюватиме чеська компанія «Мікроелектроніка». Нещодавно вони поділилися результатами своєї роботи.

У дописі комунального підприємства «Вінницякартсервіс» (це підприємство керує реформою платіжної системи в транспорті - авт.) розказали, що чехи прокладають мережу для валідаторів.

Керівниця «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна пояснила, що це зробили тестову установку бортової мережі в шести одиницях транспорту: два трамваї, два автобуси, один муніципальний автобус та одне маршрутне таксі. У жовтні починається масовий монтаж мереж, що триватиме до лютого 2019 року.

У березні наступного року, як розказала чиновниця, планують почати видавати картки для проїзду. У серпні 2019-го увесь міський транспорт — як муніципальний, так і приватний — матиме валідатори для оплати проїзду.

Раніше у мерії казали, що заплатити за проїзд, коли буде е-квиток, можна буде не тільки муніципальною картою вінничанина, а й банківськими картками, через смартфони та готівкою.

Кондукторів перекваліфікують на консультантів, які будуть вчити пасажирів, як користуватися валідаторами. І також у мерії казали, що ціна проїзду через систему е-квитка не зміниться.

Читайте також:

Фото в матеріалі Володимира ФІлатова, Михайла Курдюкова, архів «20хвилин», КП «Вінницякартсервіс»

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (17)
  • Європеец

    Майже 400 тисяч поїздок відбувається щодня у Вінниці. На маршрути щодня випускають 131 тролейбус, 74 трамваї та 50 автобусів. І аби це все працювало — потрібне не тільки паливо, а й персонал. З останнім якраз є проблеми.
    74 трамваї і 131 тролейбус ЩОДНЯ ВИПУСКАЮТЬ НА РЕЙС?Ви серйозно?

    Вася reply Європеец

    Можно посчитать.

    Троллейбусы - 15 маршрутов? То есть, на один маршрут примерно с десяток машин.

    Распределение неравномерное, но расстояние Вишенка-Вокзал примерно пять километров. Троллейбусы ходят с интервалом километр.

    Так что всё верно.

    Так здесь, наверное и посменные троллейбусы считают - в десять и шестнадцать часов у них пересменка - едут в депо.
  • Олексій

    Кількість зайців росте, так як платити стало явно незручно. Нехай тоді компостери вертають і продають квитки на зупинках, та не морочать голову. У водія здачу дати з 50 гривень часто немає. Передні двері не розраховані на такий пасажиропотік. Водії, ведучи транспортний засіб і даючи решту, грубо порушують правила дорожнього руху. У правилах користування т/тр, здається, не передбачена можливість продажу квитка водієм, лише перевірка, тому, формально, контролера можна лісом послати.
  • Вася

    А что такое электронний квиток?

    Типа дисконтной карточки?

    То есть, собравшись ехать в троллейбусе, я иду искать, где продаётся этот несчастный квиток? А вечером кто его продаст? Ждать утра? А ехать хочется. Винница невелика, но пешком ночью стрёмно..

    А селяне, которые и знать не знают, что есть такая штука, как электроника? Как они будут ездить?

    А льготники - им дадут той квиток, або тре десь турбуватися у чергах (як прийнято).

    А у години Пік? Усі будуть пхатися скрізь передні двірцята.. А раніш туди могли пхатися лише інваліди...

    Тю, на хріна така Юропа потрібна? Повернить ціни три копічини, й більш нічого не треба... Сплатимо як-небудь.
  • Ols Kat

    Тролейбус без кондуктора - це чудово. Контролери в такi тролейбуси не заходять. Катайтесь на здоров'я!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:00 ТОП важливих новин на «20 хвилин» від 22 по 29 квітня, які ви могли пропустити photo_camera 19:50 Сестри Тельнюк приїдуть у Сугаки. Коли і кого запрошують на зустріч з ними? 19:44 Магнітні бурі в травні-2024: коли очікувати на погіршення самопочуття 19:10 «Потрібна підтримка!» Зірка «Перелесника» з Вінниці братиме участь у новому проєкті Від читача 13:03 EPAM Україна та ГО «Загартовані серця» передали Силам оборони 100 автомобілів 18:38 «Вінницький» ліфт встaновлять в одній із бaгaтоповерхівок містa 17:42 На Вінниччині до Реєстру корупціонерів за 2023 потрапили 169 осіб 17:07 П'ять вулиць у Вінниці назвуть іменами загиблих захисників 15:43 На фронті загинув Микола Калачик з Тульчинської громади 15:20 Втрачена історія: закинуті садиби та палаци Вінниччини 14:25 Під час пожежі на Вінниччині травмувався власник будинку photo_camera 13:07 Вербна неділя: традиції та заборони, куди поставити освячену вербу 11:50 Вінницька торгово-промислова палата працюватиме в оновленій будівлі Пошти photo_camera 10:38 Вночі сили ППО збили над Вінниччиною ворожий безпілотник 10:05 Швидкий рецепт сирної паски від учасниці 13 сезону МастерШеф та ТМ Зерносвіт (партнерський проект) 10:00 Як ви ставитеся до норми про вилучення авто у законі про мобілізацію? Ми запитали вінничан 09:17 В Україні відзначають День працівників швидкої допомоги. Історія, заборони та прикмети 28 квітня 09:00 Напівфабрикати: шкода чи користь? (партнерський проєкт)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up