Усе частіше міський електротранспорт та автобуси їздять без кондукторів. І це не до вподоби пасажирам, які тепер платять за свій проїзд водіям. Люди нарікають, що це відволікає керманичів і створює небезпеку. А якщо купюра крупна, то пасажири, які передають з кінця транспорту — можуть залишитися без здачі.
Вінницькі транспортники розказали, що нестача кондукторів складає орієнтовно 50% від потрібного штату. Проте додатковий набір кондукторів не ведуть — бажаючих йти працювати немає. Тож просять вінничан ще трохи зачекати на електронний квиток, який повноцінно запрацює з літа 2019 року.
Майже 400 тисяч поїздок відбувається щодня у Вінниці. На маршрути щодня випускають 131 тролейбус, 74 трамваї та 50 автобусів. І аби це все працювало — потрібне не тільки паливо, а й персонал. З останнім якраз є проблеми.
Вінничани скаржаться, що все частіше в транспорті доводиться платити водію, а не кондуктору. Люди не проти платити, але не готові жертвувати комфортом — про що казали під час опитування в соцмережі.
— Розраховуватися треба, але чому я маю йти через увесь забитий салон? Думаю, якщо зняли кондуктора, то має бути зручний спосіб оплати проїзду. Водій повинен слідкувати за дорогою, а не обілечувати, — каже вінничанка Тетяна Горобчук.
Схоже сказала й Тетяна Римар та додала, що не завжди зрозуміло, що транспорт без кондуктора.
— Часто не видно оголошення, що транспорт без кондуктора. Людей багато, передавати гроші без здачі не можна, бо залишок не завжди можна отримати. А на халяву проїхати не можу, не зручно та совісно. Кондуктор має бути, — говорить вінничанка.
Житель міста Андрій Ящук розказав, що в Європі міський транспорт їздить без кондукторів, а квитки можна взяти у водія чи на зупинці в автоматі.
— Ніяких незручностей, всі встигають, у людей самосвідомість не дозволяє їхати безкоштовно і все прекрасно! А у нас добра частина людей відсутності кондуктора раді, бо можна безкоштовно прокататись, бо відмазка є: не піду через тролейбус, трамвай, автобус.
Світлана Журавська додала, що потрібно слідкувати за собою, а не жалітися.
— Коли бачу наклейку на лобовому склі трамвая, що оплата через водія, то йду через передні двері з підготовленою сумою грошей без здачі або проїзним квитком. І навіть моя 4-річна дитина знає, що в трамваї №2, 3 треба розраховуватись у водія і сама іде на передні двері. Треба себе організовувати і не буде незручностей, — казала Світлана.
Транспортники розповіли, що зараз недобір кондукторів складає 260 людей, а це орієнтовно 50% від тієї кількості працівників, яка потрібна для роботи. Генеральний директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко сказав, що причина нестачі кадрів в тому, що люди їдуть на заробітки за кордон, де платять більше, ніж у Вінниці.
— Тому були вимушені піти на те, щоб водії продавали квитки пасажирам. І вони це мають робити на зупинках, а не під час руху, — казав Луценко. — А ще є висувні бригади, які збирають кошти за проїзд. Вони не є прикріпленими до окремих машин, а працюють на всьому маршруті. Але додаткового набору кондукторів робити не будемо: на вакансії в центрах зайнятості ніхто не відгукується. Тому очікуємо на впровадження електронного квитка.
— Серед причин, чому йдуть кондуктори, є невеликі зарплати. Як будете вирішувати цю проблему? — запитав журналіст.
— Наше завдання — утримати тих людей, які працюють в нас довгий час. Адже після запуску електронного квитка вони стануть консультантами та будуть пояснювати, як користуватися валідаторами. Частина з них стане контролерами та слідкуватиме, аби не було людей, які їздять безкоштовно та не мають на це пільг.
— Але підняти зарплату потрібно всьому персоналу транспортної компанії. Тож ми звернулися до міського голови, де пояснили, що тариф, який отримали в серпні, є мінімальним для роботи підприємства та за ці кошти не вдасться підняти зарплати. Тому висунули пропозицію на найближчу сесію міськради про фінансову підтримку з міського бюджету, завдяки якій ми можемо підвищити зарплати працівникам, — відповів директор транспортників Михайло Луценко.
Щоправда, до запуску електронного квитка потрібно чекати мінімум до наступного року. А чи має вже збитки транспортна компанія без достатнього штату кондукторів?
— Ми не маємо збитків. Доходи надійшли ті, які були заплановані. За цей місяць отримали на 30% більше прибутку, що більше ніж у вересні 2017 року, — сказав Луценко. — Розумію, що люди звикли до кондукторів. На жаль, процедура введення е-квитка є довготривалою, і в тому транспорті, де немає кондуктора - квитки продаватиме водій. Прошу вінничан поставитися з розумінням та сумлінно сплачувати за проїзд.
У Вінниці міркують про електронний квиток ще з 2013 року. Мета впровадження такої системи: полічити пільговиків, зробити чітку компенсацію за їх проїзд та мати актуальні дані про пасажиропотік.
Для втілення проекту Європейський банк реконструкції та розвитку дав 5,5 мільйона євро для впровадження системи і ще один мільйон євро дає місто. Над системою електронного квитка працюватиме чеська компанія «Мікроелектроніка». Нещодавно вони поділилися результатами своєї роботи.
У дописі комунального підприємства «Вінницякартсервіс» (це підприємство керує реформою платіжної системи в транспорті - авт.) розказали, що чехи прокладають мережу для валідаторів.
Керівниця «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна пояснила, що це зробили тестову установку бортової мережі в шести одиницях транспорту: два трамваї, два автобуси, один муніципальний автобус та одне маршрутне таксі. У жовтні починається масовий монтаж мереж, що триватиме до лютого 2019 року.
У березні наступного року, як розказала чиновниця, планують почати видавати картки для проїзду. У серпні 2019-го увесь міський транспорт — як муніципальний, так і приватний — матиме валідатори для оплати проїзду.
Раніше у мерії казали, що заплатити за проїзд, коли буде е-квиток, можна буде не тільки муніципальною картою вінничанина, а й банківськими картками, через смартфони та готівкою.
Кондукторів перекваліфікують на консультантів, які будуть вчити пасажирів, як користуватися валідаторами. І також у мерії казали, що ціна проїзду через систему е-квитка не зміниться.
Читайте також:
Фото в матеріалі Володимира ФІлатова, Михайла Курдюкова, архів «20хвилин», КП «Вінницякартсервіс»
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 48 від 27 листопада 2024
Читати номер
Європеец
74 трамваї і 131 тролейбус ЩОДНЯ ВИПУСКАЮТЬ НА РЕЙС?Ви серйозно?
Вася reply Європеец
Троллейбусы - 15 маршрутов? То есть, на один маршрут примерно с десяток машин.
Распределение неравномерное, но расстояние Вишенка-Вокзал примерно пять километров. Троллейбусы ходят с интервалом километр.
Так что всё верно.
Так здесь, наверное и посменные троллейбусы считают - в десять и шестнадцать часов у них пересменка - едут в депо.
Олексій
Вася
Типа дисконтной карточки?
То есть, собравшись ехать в троллейбусе, я иду искать, где продаётся этот несчастный квиток? А вечером кто его продаст? Ждать утра? А ехать хочется. Винница невелика, но пешком ночью стрёмно..
А селяне, которые и знать не знают, что есть такая штука, как электроника? Как они будут ездить?
А льготники - им дадут той квиток, або тре десь турбуватися у чергах (як прийнято).
А у години Пік? Усі будуть пхатися скрізь передні двірцята.. А раніш туди могли пхатися лише інваліди...
Тю, на хріна така Юропа потрібна? Повернить ціни три копічини, й більш нічого не треба... Сплатимо як-небудь.
Ols Kat