Як подолають нестачу кондукторів у транспорті

Як подолають нестачу кондукторів у транспорті
На заміну кондукторам прийде е-квиток. Але людей не звільнять, а перекваліфікують в консультантів та контролерів
  • «Без кондуктора», «квитки у водія» — такі написи часто можна побачити в міському транспорті.
  • Городяни скаржаться, що тепер не зручно платити за проїзд, а квиток і залишок грошей можуть загубитися в салоні.
  • У транспортній компанії розказали, що подолати нестачу кондукторів допоможе електронний квиток

Усе частіше міський електротранспорт та автобуси їздять без кондукторів. І це не до вподоби пасажирам, які тепер платять за свій проїзд водіям. Люди нарікають, що це відволікає керманичів і створює небезпеку. А якщо купюра крупна, то пасажири, які передають з кінця транспорту — можуть залишитися без здачі.

Вінницькі транспортники розказали, що нестача кондукторів складає орієнтовно 50% від потрібного штату. Проте додатковий набір кондукторів не ведуть — бажаючих йти працювати немає. Тож просять вінничан ще трохи зачекати на електронний квиток, який повноцінно запрацює з літа 2019 року.

Платити водію незручно

Майже 400 тисяч поїздок відбувається щодня у Вінниці. На маршрути щодня випускають 131 тролейбус, 74 трамваї та 50 автобусів. І аби це все працювало — потрібне не тільки паливо, а й персонал. З останнім якраз є проблеми.

Відео дня

Вінничани скаржаться, що все частіше в транспорті доводиться платити водію, а не кондуктору. Люди не проти платити, але не готові жертвувати комфортом — про що казали під час опитування в соцмережі.

— Розраховуватися треба, але чому я маю йти через увесь забитий салон? Думаю, якщо зняли кондуктора, то має бути зручний спосіб оплати проїзду. Водій повинен слідкувати за дорогою, а не обілечувати, — каже вінничанка Тетяна Горобчук.

Схоже сказала й Тетяна Римар та додала, що не завжди зрозуміло, що транспорт без кондуктора.

— Часто не видно оголошення, що транспорт без кондуктора. Людей багато, передавати гроші без здачі не можна, бо залишок не завжди можна отримати. А на халяву проїхати не можу, не зручно та совісно. Кондуктор має бути, — говорить вінничанка.

Житель міста Андрій Ящук розказав, що в Європі міський транспорт їздить без кондукторів, а квитки можна взяти у водія чи на зупинці в автоматі.

— Ніяких незручностей, всі встигають, у людей самосвідомість не дозволяє їхати безкоштовно і все прекрасно! А у нас добра частина людей відсутності кондуктора раді, бо можна безкоштовно прокататись, бо відмазка є: не піду через тролейбус, трамвай, автобус.

Світлана Журавська додала, що потрібно слідкувати за собою, а не жалітися.

— Коли бачу наклейку на лобовому склі трамвая, що оплата через водія, то йду через передні двері з підготовленою сумою грошей без здачі або проїзним квитком. І навіть моя 4-річна дитина знає, що в трамваї №2, 3 треба розраховуватись у водія і сама іде на передні двері. Треба себе організовувати і не буде незручностей, — казала Світлана.

Охочих працювати немає

Транспортники розповіли, що зараз недобір кондукторів складає 260 людей, а це орієнтовно 50% від тієї кількості працівників, яка потрібна для роботи. Генеральний директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко сказав, що причина нестачі кадрів в тому, що люди їдуть на заробітки за кордон, де платять більше, ніж у Вінниці.

— Тому були вимушені піти на те, щоб водії продавали квитки пасажирам. І вони це мають робити на зупинках, а не під час руху, — казав Луценко. — А ще є висувні бригади, які збирають кошти за проїзд. Вони не є прикріпленими до окремих машин, а працюють на всьому маршруті. Але додаткового набору кондукторів робити не будемо: на вакансії в центрах зайнятості ніхто не відгукується. Тому очікуємо на впровадження електронного квитка.

— Серед причин, чому йдуть кондуктори, є невеликі зарплати. Як будете вирішувати цю проблему? — запитав журналіст.

— Наше завдання — утримати тих людей, які працюють в нас довгий час. Адже після запуску електронного квитка вони стануть консультантами та будуть пояснювати, як користуватися валідаторами. Частина з них стане контролерами та слідкуватиме, аби не було людей, які їздять безкоштовно та не мають на це пільг.

— Але підняти зарплату потрібно всьому персоналу транспортної компанії. Тож ми звернулися до міського голови, де пояснили, що тариф, який отримали в серпні, є мінімальним для роботи підприємства та за ці кошти не вдасться підняти зарплати. Тому висунули пропозицію на найближчу сесію міськради про фінансову підтримку з міського бюджету, завдяки якій ми можемо підвищити зарплати працівникам, — відповів директор транспортників Михайло Луценко.

Щоправда, до запуску електронного квитка потрібно чекати мінімум до наступного року. А чи має вже збитки транспортна компанія без достатнього штату кондукторів?

— Ми не маємо збитків. Доходи надійшли ті, які були заплановані. За цей місяць отримали на 30% більше прибутку, що більше ніж у вересні 2017 року, — сказав Луценко. — Розумію, що люди звикли до кондукторів. На жаль, процедура введення е-квитка є довготривалою, і в тому транспорті, де немає кондуктора - квитки продаватиме водій. Прошу вінничан поставитися з розумінням та сумлінно сплачувати за проїзд.

Нові подробиці про е-квиток

У Вінниці міркують про електронний квиток ще з 2013 року. Мета впровадження такої системи: полічити пільговиків, зробити чітку компенсацію за їх проїзд та мати актуальні дані про пасажиропотік.

Для втілення проекту Європейський банк реконструкції та розвитку дав 5,5 мільйона євро для впровадження системи і ще один мільйон євро дає місто. Над системою електронного квитка працюватиме чеська компанія «Мікроелектроніка». Нещодавно вони поділилися результатами своєї роботи.

У дописі комунального підприємства «Вінницякартсервіс» (це підприємство керує реформою платіжної системи в транспорті - авт.) розказали, що чехи прокладають мережу для валідаторів.

Керівниця «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна пояснила, що це зробили тестову установку бортової мережі в шести одиницях транспорту: два трамваї, два автобуси, один муніципальний автобус та одне маршрутне таксі. У жовтні починається масовий монтаж мереж, що триватиме до лютого 2019 року.

У березні наступного року, як розказала чиновниця, планують почати видавати картки для проїзду. У серпні 2019-го увесь міський транспорт — як муніципальний, так і приватний — матиме валідатори для оплати проїзду.

Раніше у мерії казали, що заплатити за проїзд, коли буде е-квиток, можна буде не тільки муніципальною картою вінничанина, а й банківськими картками, через смартфони та готівкою.

Кондукторів перекваліфікують на консультантів, які будуть вчити пасажирів, як користуватися валідаторами. І також у мерії казали, що ціна проїзду через систему е-квитка не зміниться.

Читайте також:

Фото в матеріалі Володимира ФІлатова, Михайла Курдюкова, архів «20хвилин», КП «Вінницякартсервіс»

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (17)
  • Європеец

    Майже 400 тисяч поїздок відбувається щодня у Вінниці. На маршрути щодня випускають 131 тролейбус, 74 трамваї та 50 автобусів. І аби це все працювало — потрібне не тільки паливо, а й персонал. З останнім якраз є проблеми.
    74 трамваї і 131 тролейбус ЩОДНЯ ВИПУСКАЮТЬ НА РЕЙС?Ви серйозно?

    Вася reply Європеец

    Можно посчитать.

    Троллейбусы - 15 маршрутов? То есть, на один маршрут примерно с десяток машин.

    Распределение неравномерное, но расстояние Вишенка-Вокзал примерно пять километров. Троллейбусы ходят с интервалом километр.

    Так что всё верно.

    Так здесь, наверное и посменные троллейбусы считают - в десять и шестнадцать часов у них пересменка - едут в депо.
  • Олексій

    Кількість зайців росте, так як платити стало явно незручно. Нехай тоді компостери вертають і продають квитки на зупинках, та не морочать голову. У водія здачу дати з 50 гривень часто немає. Передні двері не розраховані на такий пасажиропотік. Водії, ведучи транспортний засіб і даючи решту, грубо порушують правила дорожнього руху. У правилах користування т/тр, здається, не передбачена можливість продажу квитка водієм, лише перевірка, тому, формально, контролера можна лісом послати.
  • Вася

    А что такое электронний квиток?

    Типа дисконтной карточки?

    То есть, собравшись ехать в троллейбусе, я иду искать, где продаётся этот несчастный квиток? А вечером кто его продаст? Ждать утра? А ехать хочется. Винница невелика, но пешком ночью стрёмно..

    А селяне, которые и знать не знают, что есть такая штука, как электроника? Как они будут ездить?

    А льготники - им дадут той квиток, або тре десь турбуватися у чергах (як прийнято).

    А у години Пік? Усі будуть пхатися скрізь передні двірцята.. А раніш туди могли пхатися лише інваліди...

    Тю, на хріна така Юропа потрібна? Повернить ціни три копічини, й більш нічого не треба... Сплатимо як-небудь.
  • Ols Kat

    Тролейбус без кондуктора - це чудово. Контролери в такi тролейбуси не заходять. Катайтесь на здоров'я!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
13:39 Подружжя Остапенків поховали. Їх син і ще двоє постраждалих хлопців — стабільні 13:13 Шукають молодого хлопця, якого підозрюють у крадіжці photo_camera 12:14 На фронті вчора відбулося 61 бойове зіткнення. «Найгарячіше» на Новопавлівському напрямку photo_camera 11:06 Без води та світла. Де у Вінниці 19 березня відключають послуги photo_camera Від читача 10:22 Закреслюють кандидатуру Путіна": у чаті "виборчкому" Керчі звітують про масове псування бюлетенів. Фото 10:04 У Вінниці засніжило: містян просять пересісти на громадський транспорт photo_camera 09:57 Вінницька громада проводжає у вічність Захисника Михайла Шастуна photo_camera 09:27 На хабарі у 300 000 гривень попався директор енергопідприємства play_circle_filled photo_camera 09:20 Охорона та безпека під час війни: вінницькі охоронні фірми, сигналізація та відеонагляд (партнерський проєкт) 09:08 У трьох районах області знайшли уламки «шахедів». Один був у нездетонованому стані photo_camera 08:40 Робота у Вінниці: 94 свіжих вакансій від вінницьких компаній 08:37 Сьогодні вітаємо Дарію та Дмитра. Історія, заборони та прикмети 19 березня 21:01 «Вінниця у коміксах»: оголосили конкурс для дітей і молоді 20:05 Про «Щедрик»: у Вінниці покажуть матеріали із українських, чеських, канадських та американських архівів photo_camera 20:02 Командиру розвідгрупи з Вінниччини вручили орден 19:40 Сонячні електростанції: для чого вони вам, яка їх вартість та терміни окупності (Новини компаній) 19:01 Сміттєзвалище посеред кварталу: по вулиці Чайковського майже немає місця для виносу сміття 18:27 Помер колишній директор 23-го ліцею Григорій Поліщук 17:28 Вибори на посаду ректора Вінницького медуніверу: хто претендує photo_camera 17:26 ФК «ЯСКО» підтвердив звання чемпіона області з футзалу
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up