Від сьогодні, 10 травня, дали офіційний запуск роботи над втіленням системи електронного квитка у Вінниці. Для цього між чеською компанією «Mikroelektronika» та комунальним підприємством «Вінницякартсервіс» підписали угоду.
За її умовами, чехи матимуть час до літа 2019 року (16 місяців - авт.), щоб запустити автоматичну систему оплати в усьому міському транспорті. На першому етапі валідатори поставлять у електротранспорті та муніципальних автобусах. Другий етап — у маршрутках.
За це отримають — понад 5,5 мільйонів євро (170 мільйонів гривень - авт.) за рахунок позики Європейського банку реконструкції та розвитку та ще 1 мільйон євро, коштом бюджету Вінниці (31 мільйонів гривень - авт.). Що ще відомо?
Керівниця «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна розказала як буде працювати система автоматизованої оплати проїзду в громадському транспорті. За її словами, в громадському транспорті поставлять валідатори: три — у тролейбуси та автобуси, чотири — в трамваї. Деякі з них видаватимуть паперові квитки
— Пристроїв буде багато, щоб вінничани змогли комфортно і без черг оплачувати проїзд. Так, остаточно від паперу не відмовляємося, оскільки деяким городянам принципово отримувати проїзні квитки, — казала Катерина Бабіна. — На перехідному етапі можна буде купити квиток й за готівку. Але ми йдемо на шляху, щоб оплата проїзду була тільки безготівковою.
Оплату проїзду будуть здійснювати «Муніципальною карткою вінничанина», яку планують почати видавати вже в цьому році. Крім того, сплатити проїзд можна буде банківською карткою, через смартфон. Та картками на кшталт «муніципальної», але вони не будуть персоналізованними: без ім’я та прізвища.
— Для видачі та поповнення пластикових карток зроблять мережу автоматів, схожих на «ibox». Їх буде близько 350 по всьому місту. Пільговики отримають картки вінничанина безкоштовно, — сказала Бабіна.
На першому етапі поставлять валідатори у електротранспорті та муніципальних автобусах. Який саме маршрут першим обладнають — ще не кажуть.
— За наступні чотири місяці чеська компанія виготовить першу партію пристроїв. Про маршрут визначимося після додаткових консультацій з фахівцями та представниками «Вінницької транспортної компанії», — сказала директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна.
Плюс, громадський транспорт обладнають GPS-трекерами. Це потрібно, аби був чіткий облік наявного транспорту на маршрутах, а ще для зв’язку з «розумними» зупинками. На них буде табло з графіком, яке показуватиме час прибуття транспорту в реальному часі.
Серверний центр буде отримувати інформацію про переміщення транспорту. І про кількість пасажирів у кожному з них, завдяки спеціальним датчикам, які автоматично рахуватимуть пасажирів.
Після запуску системи е-квитка в електротранспорті та муніципальних автобусах, почнеться другий етап — впровадження у маршрутках. Якою буде там система, де та скільки поставлять валідатори, чи будуть рахувати пасажирів — про це ще невідомо.
Заступник міського голови Владислав Скальський сказав, що новації не вплине на вартість проїзду.
— Ціна квитка підвищується через зростання вартості складових: електроенергії, пального, капремонту тощо. А електронний квиток не збільшить вартість проїзду. Навпаки, автоматизована система підвищує прибутки транспортної компанії від продажу квитків, бо зменшується людський фактор, — сказав заступник мера.
Майже 400 тисяч поїздок відбувається щодня у Вінниці. І на цю масу пасажирів треба кондуктори. Навіть з появою автоматизованої оплати кондуктори будуть працювати ще довгий час.
— У громадському транспорті ще довго працюватимуть кондуктори. Вони стануть нашими консультантами, які пояснюватимуть як користуватися валідатором. І будуть контролерами. Тим паче, на комунальних підприємствах Вінниці є багато вакансій. Тому, запевняю, без роботи ніхто не залишиться, — сказав Владислав Скальський.
Компанія, яка отримала контракт на 6,5 мільйонів євро, працює у Чехії з 1991 року. За словами комерційного директора Яна Сілара, нині «Мікроелектроніка» працює по всьому світу: її транспортні системи представлені у 45 країнах, 110 містах від Азії до Америки.
Компанія працювала і в українських містах. Їх обладнання є у Тернополі, Харкові, Житомирі та в Донецьку (там вони з’явилися у 2013 році - авт.).
За інформацією, яка є на сайті, чеська компанія має 250 співробітників. А обіг коштів у 2017 році склав понад 500 мільйонів чеських крон (понад 605 млн. грн)
Також на сайті «Мікроелектроніки» представлена продукція: валідатори, бортові комп’ютери для водіїв, турнікети, системи обліку пасажирів, автомати для продажу квитків, програмне забезпечення.
Нагадаємо, у грудні минулого року для електронного квитка обрали дизайн.
Читайте також:
Які трамваї зі Швейцарії можуть передати у Вінницю в 2021 році
ТОП-4 факти про електронний квиток у Вінниці
Е-квиток у транспорті Вінниці зробить чеська компанія. Що вже відомо?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
ЧОМУ НАМ БРЕШЕ ВЛАДА?
"Заступник міського голови Владислав Скальський сказав, що новації не вплине на вартість проїзду." Напевне чиновник зробив такий висновок на підставі фінансової звітності підприємства Вінницякартсервіс за 2017 рік?
Катерина Бабіна керівник успішного комунального підприємства.
ФІНАНСОВИЙ РЕЗУЛЬТАТ підприємства Катерини Бабіної. http://www.vmr.gov.ua/MunicipalEnreprise/ContentLibrary/def75ea4-c1d0-4984-ac20-94f7f580507a/28/rotated.pdf
Шановні читачі, Вам цікаво скільки коштів місто Вінниця виділило на Вінницякартсервіс, та чий підпис стоїть на виділені суми 5666100 грн з бюджету ( пробачте читачі , Ваших податків).
Так у 2017 році кожен вінничанин з своїх податків проплатив по 14 грн на " успішне підприємство К. Бабіної". І підпис про виділення цих грошей саме заступника міського голови пана Скальського. Шановні читачі, і у 2018 році місто буде виділяти кошти на це збиткове підприємство. І зауважте, що це не ЗРАДА, це ПЕРЕМОГА.
В країні де йде війна, де 75% господарств отримують субсидії, коли уряд пана Гройсмана залишив 70% студентів без стипендій, коли читаєш прохання про допомогц у лікуванні кожного дня, пан Скальский відшкодовує збитки з міського бюджету. Читаєш матеріал Валерія Чудновського і - розумієш ТОБІ БРЕШУТЬ, БРЕШУТЬ ТУПО і безпідставно, тебе важають за дурня. Економічне обгрунтування? Навіщо це бюджет.......
Ми маємо обовьязок наповнювати бюджет, а от "ДЕРИБАН" бюджетe це право "слуг народу" які важають тебе за дурня.