Е-квиток у міському транспорті запустять до літа 2019-го. Що вже відомо?

Е-квиток у міському транспорті запустять до літа 2019-го. Що вже відомо?
Фото з архіву "20хвилин"
  • Чеська компанія «Мікроелектроніка» почала працювати над запуском електронного квитка у вінницькому транспорті. На це вони мають 16 місяців.
  • Розраховуватися карткою за проїзд можна буде вже в 2018-му: перші валідатори поставлять протягом чотирьох місяців.
  • Як воно працюватиме, якою буде ціна проїзду та чи залишаться кондуктори?

Від сьогодні, 10 травня, дали офіційний запуск роботи над втіленням системи електронного квитка у Вінниці. Для цього між чеською компанією «Mikroelektronika» та комунальним підприємством «Вінницякартсервіс» підписали угоду.

За її умовами, чехи матимуть час до літа 2019 року (16 місяців - авт.), щоб запустити автоматичну систему оплати в усьому міському транспорті. На першому етапі валідатори поставлять у електротранспорті та муніципальних автобусах. Другий етап — у маршрутках.

За це отримають — понад 5,5 мільйонів євро (170 мільйонів гривень - авт.) за рахунок позики Європейського банку реконструкції та розвитку та ще 1 мільйон євро, коштом бюджету Вінниці (31 мільйонів гривень - авт.). Що ще відомо?

Нова схема оплати

Керівниця «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна розказала як буде працювати система автоматизованої оплати проїзду в громадському транспорті. За її словами, в громадському транспорті поставлять валідатори: три — у тролейбуси та автобуси, чотири — в трамваї. Деякі з них видаватимуть паперові квитки

— Пристроїв буде багато, щоб вінничани змогли комфортно і без черг оплачувати проїзд. Так, остаточно від паперу не відмовляємося, оскільки деяким городянам принципово отримувати проїзні квитки, — казала Катерина Бабіна. — На перехідному етапі можна буде купити квиток й за готівку. Але ми йдемо на шляху, щоб оплата проїзду була тільки безготівковою.

Оплату проїзду будуть здійснювати «Муніципальною карткою вінничанина», яку планують почати видавати вже в цьому році. Крім того, сплатити проїзд можна буде банківською карткою, через смартфон. Та картками на кшталт «муніципальної», але вони не будуть персоналізованними: без ім’я та прізвища.

— Для видачі та поповнення пластикових карток зроблять мережу автоматів, схожих на «ibox». Їх буде близько 350 по всьому місту. Пільговики отримають картки вінничанина безкоштовно, — сказала Бабіна.

GPS та нові зупинки

На першому етапі поставлять валідатори у електротранспорті та муніципальних автобусах. Який саме маршрут першим обладнають — ще не кажуть.

— За наступні чотири місяці чеська компанія виготовить першу партію пристроїв. Про маршрут визначимося після додаткових консультацій з фахівцями та представниками «Вінницької транспортної компанії», — сказала директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна.

Плюс, громадський транспорт обладнають GPS-трекерами. Це потрібно, аби був чіткий облік наявного транспорту на маршрутах, а ще для зв’язку з «розумними» зупинками. На них буде табло з графіком, яке показуватиме час прибуття транспорту в реальному часі.

Зупинки з онлайн-таблом є у Житомирі. Фото з архіву "20хвилин"

Серверний центр буде отримувати інформацію про переміщення транспорту. І про кількість пасажирів у кожному з них, завдяки спеціальним датчикам, які автоматично рахуватимуть пасажирів.

Ціна проїзду не зміниться

Після запуску системи е-квитка в електротранспорті та муніципальних автобусах, почнеться другий етап — впровадження у маршрутках. Якою буде там система, де та скільки поставлять валідатори, чи будуть рахувати пасажирів — про це ще невідомо.

Заступник міського голови Владислав Скальський сказав, що новації не вплине на вартість проїзду.

— Ціна квитка підвищується через зростання вартості складових: електроенергії, пального, капремонту тощо. А електронний квиток не збільшить вартість проїзду. Навпаки, автоматизована система підвищує прибутки транспортної компанії від продажу квитків, бо зменшується людський фактор, — сказав заступник мера.

Майже 400 тисяч поїздок відбувається щодня у Вінниці. І на цю масу пасажирів треба кондуктори. Навіть з появою автоматизованої оплати кондуктори будуть працювати ще довгий час.

— У громадському транспорті ще довго працюватимуть кондуктори. Вони стануть нашими консультантами, які пояснюватимуть як користуватися валідатором. І будуть контролерами. Тим паче, на комунальних підприємствах Вінниці є багато вакансій. Тому, запевняю, без роботи ніхто не залишиться, — сказав Владислав Скальський.

Хто така «Mikroelektronika»

Компанія, яка отримала контракт на 6,5 мільйонів євро, працює у Чехії з 1991 року. За словами комерційного директора Яна Сілара, нині «Мікроелектроніка» працює по всьому світу: її транспортні системи представлені у 45 країнах, 110 містах від Азії до Америки.

Компанія працювала і в українських містах. Їх обладнання є у Тернополі, Харкові, Житомирі та в Донецьку (там вони з’явилися у 2013 році - авт.).

За інформацією, яка є на сайті, чеська компанія має 250 співробітників. А обіг коштів у 2017 році склав понад 500 мільйонів чеських крон (понад 605 млн. грн)

Також на сайті «Мікроелектроніки» представлена продукція: валідатори, бортові комп’ютери для водіїв, турнікети, системи обліку пасажирів, автомати для продажу квитків, програмне забезпечення.

Нагадаємо, у грудні минулого року для електронного квитка обрали дизайн.

Читайте також:

Які трамваї зі Швейцарії можуть передати у Вінницю в 2021 році

ТОП-4 факти про електронний квиток у Вінниці

Е-квиток у транспорті Вінниці зробить чеська компанія. Що вже відомо?

Коментарі (21)
  • Anonymous

    ЧОМУ НАМ БРЕШЕ ВЛАДА?

    "Заступник міського голови Владислав Скальський сказав, що новації не вплине на вартість проїзду."  Напевне чиновник зробив такий висновок на підставі фінансової звітності підприємства Вінницякартсервіс за 2017 рік?

    Катерина Бабіна керівник успішного комунального підприємства.

    ФІНАНСОВИЙ РЕЗУЛЬТАТ підприємства Катерини Бабіної. http://www.vmr.gov.ua/MunicipalEnreprise/ContentLibrary/def75ea4-c1d0-4984-ac20-94f7f580507a/28/rotated.pdf

    Шановні читачі, Вам цікаво скільки коштів місто Вінниця виділило на Вінницякартсервіс, та  чий підпис стоїть на виділені  суми 5666100 грн з бюджету ( пробачте читачі , Ваших податків).

    Так у 2017 році кожен вінничанин з своїх податків проплатив по 14 грн на " успішне підприємство  К. Бабіної". І підпис про виділення цих грошей саме заступника міського голови пана Скальського. Шановні читачі, і у 2018 році місто буде виділяти кошти на це  збиткове підприємство. І зауважте, що  це не ЗРАДА, це ПЕРЕМОГА.

    В країні де йде війна, де 75% господарств отримують субсидії, коли уряд пана Гройсмана залишив 70% студентів без стипендій, коли читаєш прохання про допомогц у лікуванні кожного дня,  пан Скальский відшкодовує збитки з міського бюджету. Читаєш матеріал Валерія Чудновського і - розумієш  ТОБІ БРЕШУТЬ, БРЕШУТЬ ТУПО і безпідставно, тебе важають за дурня. Економічне обгрунтування? Навіщо це бюджет.......

    Ми маємо обовьязок наповнювати бюджет, а от "ДЕРИБАН"  бюджетe  це право "слуг народу" які важають тебе за дурня.
  • Порошок

    Мене добиває,чому не збираються підіймати плату за проїзд. Шалені затрати на утримання, контактна мережа-хлам, колійне господарство-пічалька, запчастин немає. Я вважаю, що вже зараз проїзд в електротранспорті має бути в районі 10 грн. На автобусах 12 грн., маршрутки в топку, як вид транспорту. За щось потрібно оновлювати і рухомий склад. Зайшов сьогодні в 3 трамвай на зах автовокзалі, із 14 чоловік -9 зі всілякими посвідченнями, 3 заплатило-двоє клали. Чому немає служби контролю? А на маршруті взагалі ніхто не платить, чому не організовано вхід на передні двері, і з затримкою вихід на інші двері для розрахунку з водієм. Це посміховисько 11 центів за проїзд в електротранспорті, де платна парковка на вулицях міста, для водіїв? Чому відра водятлів займають вдень проїжджу частину на Соборній? Чим займається ситуаційний центр з поліцією, в них же ж сила-силенна відеокамер для відслідковування порушень парковки? Треба розвивати електронтранспорт

    Алекс reply Порошок

    Вроде все правильно вот только вопрос умнику зарплаты  позволяют такие цены на проезд Второй вопрос в конец Шимка (К.Маркса) порошок предлагает пешком шагать  если отменят маршрутки или на Корею или на Старый город

    З.А.Глядач reply Алекс

    А що,К.Маркса така довга?
  • Читательница

    Зачем жителю с. задрипанцы, бывающему раз в год в той Виннице, карточка? И где он возьмёт карточку, прибыв на окраину Винницы в 6 часов утра или 10 часов вечера пригородным аатобусом?
  • Igor Zinchenko

    Цікаво чого я не можу оплатити проїзд карткою банка а маю носити якусь карту на яку треба гроші закидати

    Олексій reply Igor Zinchenko

    Ага, пейпас зроблять потім, через 10 років, і ще розбадяжать на цьому 100500 мільйонів. А зараз закупили скоріш за все помираючу технологію і видають це за передовий досвід.

    Алекс reply Igor Zinchenko

    И это еще не все все стыдливо умалчивают что за саму карточку надо будет заплатить вроде слышал от 30 до 50 грн.

    Читательница reply Алекс

    А еще она постоянно теряется! Вначале приучите людей к бумажнім проездным. Снизьте стоимость с 240 до 150 и дальше жадность сделает сама свое дело.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

11:39 На Літинщині перекинувся MAN, який перевозив пропан-бутан photo_camera 11:30 Дуже спекотні знижки в ГРОШ! (Новини компаній) 10:55 Вінничанка підпалила хату знайомих. В оселі було її немовля та двоє дорослих 10:52 Хокеїсти на траві у Вінниці боротимуться за вихід у плей-офф чемпіонату України Від читача 11:27 GARAGExt DAY 10:00 У Стрижавці горіло підприємство з виробництва олії play_circle_filled photo_camera 09:41 За дев'ятьма адресами відключили гарячу воду. Де та на скільки? 09:05 Курс валют у Вінниці на сьогодні, 23 травня 2019 року 08:00 Погода у Вінниці на сьогодні, 23 травня 19:11 Маршрути, деталі та призи Вінницького напівмарафону. Місто біжить 26 травня 17:00 Завтра у Вінниці на дев'ять годин знеструмлять одну вулицю 16:15 «Нестабільна погода»: вінничан порадує сонце та накриє гроза 15:34 Тимчасово не їздитимуть тролейбуси від «Урожаю» до ВНАУ. Коли та чому? 14:59 Корпоративна Культура Соціально-Відповідального Бізнесу (Прес-служба ФГ «Подільська громада») 14:55 У Бершаді під колеса «ВАЗу» потрапила 69-річна велосипедистка 14:00 Двадцятирічний вінничанин носив у рюкзаку наркотики. Виявили понад 10 торбинок 13:32 У храмі впала стеля. Чому у Степанівці не скинуться на ремонт купола? 12:10 «Потрібні кошти, аби продовжити обстеження»: родина Черниш просить про допомогу 12:10 «До нього приносять не тільки травмованих горобців» Волонтер з Вінниці рятує їжаків, котів, білок, лисиць... 12:00 Повалені дерева та підтоплені будинки: рятувальники ліквідовували наслідки негоди photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up