Із 23 листопада тривало голосування за дизайн електронного квитка. У найближчому майбутньому ця система замінить паперові квитки в транспорті. І сьомого грудня голосування завершилося.
Електронний квиток — це проїзна картка з чіпом. Саме на таку картку вінничани будуть «кидати» кошти. А платити за проїзд треба буде не кондукторам, а валідаторам (автоматичні зчитувальні пристрої — авт.). Кондуктори стануть консультантами та контролерами.
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити MINI в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
За даними, що були оприлюднені на тому тижні, найбільше голосів набрав варіант Дарини Дробахи, тоді як у голосуванні взяло участь понад дві тисячі вінничан. Переможця мають визначити ще у мерії, що приблизно станеться 14 грудня.
Хоч з дизайном визначилася, досі невідомо, коли з’явиться електронний квиток у транспорті Вінниці. Раніше, очільниця комунального підприємства «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна розповідала журналісту, що це можуть бути картки або чіпи, чи додатки до смартфонів. А пільговикам видадуть «засоби оплати» безкоштовно.
— Поступово, на тестових маршрутах тролейбусів та трамваїв облаштуємо систему безготівкової оплати проїзду. На це є півроку, — розповідала пані Катерина. — Паралельно до цього, городянам видаватимуть електронні засоби оплати. Наступний етап — облаштування пристроями маршрутних таксі. Тому комплексна система електронних квитків має з'явитися у Вінниці вже за 18 місяців з моменту підписання угоди, враховуючи і приватних перевізників.
Також вона сказала, що нову систему оплати проїзду почнуть впроваджувати з 2018 року.
Е-квиток у Вінниці втілюватимуть за кредитні кошти ЄБРР. На це європейський банк готовий дати до 9 мільйонів євро. Але, через тендер, ця сума може зменшитися
А щоб ви мали уяву, як е-квиток працюватиме, проаналізуємо досвід інших українських міст.
Е-квиток в Україні почали впроваджувати після того, як нардепи ухвалили закон. І у різних українських містах діють за схожою системою:
розклеюють наліпки з QR-кодом в громадському транспорті. Так, за проїзд можна сплатити за допомогою смартфону, який зчитує код. А гроші за квиток забирають з банківської картки
встановлюють валідатори. До цих пристроїв можна піднести банківську картку та/або муніципальну пластикову картку. Гроші спишуться з вашого рахунку.
При цьому, кондуктори стають контролерами та консультантами. Вони мають портативні валідатори, щоб допомогти людям сплатити за проїзд. Чи перевірити сплату проїзду.
Таким чином, QR-кодом в транспорті можна розплатитися у Львові, Запоріжжі, Маріуполі, Хмельницькому, Івано-Франківську, Черкасах.
У Житомирі, Харкові, Тернополі, Дніпрі вже діють валідатори в громадському транспорті. У цих містах також є QR-коди. Але, не без курйозів. Наприклад, у Житомирі все одно пасажир отримує паперовий квиток.
— На пластикових картках написано, що їх введено задля економії паперу. При цьому нам продовжують видавати той самий папір, тільки у вигляді чеків, — казав журналістам «20хвилин» житомирянин Дмитро. — Не розумію, у чому тут нововведення? Щоб скористатися валідатором, доводиться постійно заходити на середні двері, а коли багато людей — починається штовханина.
А у Тернополі єдиний електронний квиток — це одразу п’ять пластиків для оплати проїзду!
— Є окрема картка для пенсіонерів, школярів, дорослих та звичайний безіменний квиток. Крім того, продовжує діяти стара картка для тролейбусів, — розповідає журналістка сайту «Новини Тернополя 20хвилин» Юлія Нікітіна. — Валідатори розмістили в тролейбусах, маршрутках та автобусах. У маршрутках ці пристрої біля водіїв, а в тролейбусах — по одному в салоні. І людям не дають власноруч платити за проїзд. Картку забирає або водій, або кондуктор. Багато людей як і раніше платять грошима, а не пластиком.
Журналістка ще додала, що вартість іменної картки — 57 гривень. Безіменний пластик коштує 20 гривень. А пільговики отримують картки безкоштовно.
А в громадському транспорті Києва, де над системою е-квитків працюють вже протягом 10 років, нещодавно почали встановлювати пристрої для зчитування карток.
Нагадаємо, що нещодавно у Вінниці прийняли концепцію розвитку транспорту. Вона розрахована на 5 років, за які мають збудувати нову лінію трамваю на вокзал, реконструкцію колій та закупівлю електробусів.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Зняти пільги у всіх, пільговикам видати їх грошима і навантаження різко зменшиться.