Електронні квитки вже є в транспорті Житомира. Коли буде у Вінниці?

- У тролейбусах Житомира можна придбати квиток незвичним способом: розрахувавшись карткою або відсканувавши QR-код.
- Хоча кондуктор не зник, і досі збирає гроші та видає паперові квитки.
- Коли е-квитки будуть у Вінниці та якими вони стануть?
Ще у січні 2017 року нардепи Верховної Ради ухвалили закон, що вводить систему автоматизованої оплати проїзду. Якщо простіше, електронні квитки:
пластикова картка з чіпом, яку можна «поповнювати» в терміналах та розраховуватися нею у транспорті. Притискаєте її до валідатора (автоматичного зчитувального пристрою — авт.) — і гроші спишуться з рахунку.
Корисне посиланняНайбільша база пропозицій продати чи купити ЗАЗ в Україні. Аutomoto.ua - пошуковик на 100 автосайтах.
Читайте також: 12 питань про електронний квиток, перш ніж його введуть у Вінниці
Відео дня
Пільговики за законом мають отримати такі картки безкоштовно. Вони будуть тільки «відзначатися» в транспорті, а за їх поїздки платитимуть з міського бюджету.
Як раніше розповідали міські чиновники, Вінниця повинна була стати першим містом в Україні, де запрацює система автоматизованої оплати проїзду. Проте Житомир став «спритнішим»: з 5 вересня цього року всі тролейбуси міста перевели на безготівковий розрахунок. Як у них це працює?
«Той самий папір»
На 268-тисячний Житомир розраховано 110 тролейбусів, у яких і з’явилися системи автоматизованої оплати. Кондуктори отримали переносні валідатори та пропонували городянам розрахуватися карткою: даєш гроші, а кондуктор натискає кнопки та з’являється квиток, схожий на фіскальний чек. Так було протягом півроку.
А з вересня в кожний тролейбус встановили по одному стаціонарному валідатору: притискаєш до нього картку та отримуєш квиточок. Ще можна розраховуватися банківською карткою з чіпом, які видають у ПриватБанку та «Ощадбанку».
Але городяни ще не користуються на повну безготівковим проїздом. Люди пенсійного віку взагалі не відчули змін: вони просто показують пенсійне посвідчення та їдуть в транспорті. Тоді як молодь та люди старшого віку до нововведень ставляться обережно.
Проїзні по-новому
А ще з системою е-квитків змінився вигляд проїзних. Тепер це пластикові картки, які можна придбати за 20 гривень. Вони багаторазові, а для їх поповнення використовують спеціальні термінали. Місячні проїзні в Житомирі коштують: 35 гривень для учнів, 70 гривень для студентів та 140 гривень для громадян.

Як бонус, сплатити за проїзд можна, просканувавши QR-код в салоні тролейбуса: відкриваєте додаток, скануєте своїм смартфоном та на екран отримуєте квитанцію про оплату проїзду. Це є доказом купівлі квитка для контролера.
До речі, кондуктори в житомирському транспорті ще працюють. Хоча і жаліються, що тепер їм доводиться носити важкий пристрій.

З часом, кондукторів у міському транспорті не залишиться. У мерії кажуть, що роботу знайдуть усім. Їх переведуть у водії тролейбусів, контролерів тощо.

Карткою і в маршрутках
Журналісти поспілкувалися з міським головою Житомира Сергієм Сухомлином, щоб більше розібратися в особливостях е-квитків.
Чоловік пояснив, для чого їм автоматизована система оплати проїзду: порахувати, скільки пільговиків, отримувати інформацію про кількість пасажирів в реальному часі та зробити для власників проїзних бонусні програми. Наприклад, додаткові, безкоштовні поїздки.
— А як будете без кондукторів боротися з «зайцями» в транспорті?
— На дверях до тролейбуса обладнаємо датчики, що рахуватимуть кількість пасажирів. Порівнюючи кількість людей, що сплатили за проїзд, та тих, що зайшли в салон, ми матимемо чіткі цифри. Якщо різниця буде більше ніж 10%, система дає сигнал для групи контролерів. Вони заходять у цей тролейбус, блокують валідатори та перевіряють квитки в людей, — розказав міський голова Житомира Сергій Сухомлин.

Ще ми розпитали про плани на систему електронних квитків в Житомирі.
— Думаємо обладнати трамваї валідаторами. Поставити ще по одному-два пристрої в кожний тролейбус, — сказав міський голова Житомира. — Головне — встановити валідатори в маршрутках для безготівкового проїзду та обрахунку пільговиків. Це все є частиною другого етапу транспортної реформи міста. Далі переходимо на конкурсну основу між комунальними і приватними перевізниками: обираємо перевізників для маршруту, визначаємо вартість за кілометр та віддаємо право возити городян тому перевізнику, хто надає цю послугу якісніше.
У Вінниці почнуть впроваджувати з 2018 року
Катерина Бабіна, директор підприємства «Вінницякартсервіс»
Може здорожчати проїзд?
Обладнання валідаторами транспорту, мережі для обліку та інше, що є складовими системи електронних квитків — це недешево. Місто готове буде витратити на це до 9 мільйонів євро: 1 мільйон з міського бюджету та 8 мільйонів — позика Європейського банку реконструкції та розвитку.
Е-квиток збільшить вартість проїзду у Вінниці? Заступник мера Владислав Скальський вважає, що навпаки: автоматична система проїзду дешевша за традиційну.
Якраз на 10% зросла виручка і в міському транспорті Житомира.
Але вже з жовтня подорожчає проїзд у електротранспорті: з двох до трьох гривень. Хоча, як пояснювали в місцевому ТТУ, причиною здорожчання є не електронні квитки, а збільшення вартості електроенергії та розміру мінімальної зарплати. І в мерії додають, що власники електронних платитимуть за проїзд 2,5 до 2,9 гривні.
Читайте більше про транспорт Вінниці:
-
Про нові маршрути та ціни на проїзд. Інтерв’ю з головним транспортником Михайлом Луценком
-
За дверима депо — де «живуть» трамваї
-
Громадський транспорт. Скільки його є та як рахують пасажирів? (ІНФОГРАФІКА)
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
ОлексійОго, 9 000 000 Євро на приблизно аж на 300-350 трамваїв, тролейбусів та автобусів рухомого складу, це по 500,000 грн на кожен? Нічого так собі бабла розпиляють в борг. Це мають бути з золота ці "Валідатори", навіть якщо їх декілька буде на салон, бо картки до них копійки коштують, ПО теж не може стільки коштувати. Не вірю я цим "реформам", скільки б вони тут доріжок не вкатали з карманних асфальтних заводів.
-
OlvolВодитель кричит по громкоговорителю: расчитывайтесь со мной. Все как истуканы сидят.А представьте если еще и какой-то автомат
-
AnonymousЗато Винница "европейский" город и смайл-сити - прЮвет моргунову.
-
Vladimir Sviridovвсе зроблять так як і завжди, почіпляють валідатори, потрібні "люди" попіаряться тим що дуже корисну річ для людей зробили, а потім подерибанять бабки які були відмиті на цій піар акції, максимум через рік познімають ці валідатори, знову відмиють на цьому бабки і повернуть все як і було.