«Вінницьку транспортну компанію» порівняли з іншими ТТУ. Чи є чим пишатись? (ОНОВЛЕНО)

«Вінницьку транспортну компанію» порівняли з іншими ТТУ. Чи є чим пишатись? (ОНОВЛЕНО)
  • Портал «Пасажирський транспорт» проаналізував роботу громадського транспорту в Україні. 
  • У їхньому дослідженні, що зроблено на відкритих даних, йдеться про транспорт 32 міст. Серед них є й Вінниця. 
  • У чому вінницькі транспортники набрали більше всього балів, а в чому програють іншим містам?

Портал «Пасажирський транспорт», що заснували одесити, спеціалізується на аналізі роботи громадського транспорту в містах України. Для дослідження роботи електротранспорту (трамвай + тролейбус) вони передивилися дані держкорпорації «Укрелектротранс» та Держслужби статистики за перше півріччя 2019 року.

Так, у їхньому звіті дані про роботу транспортних управлінь з 32 міст. Публікуємо скорочену версію матеріалу з акцентом на вінницьких транспортників, а повністю його можна прочитати за цим посиланням.

Вартість проїзду

На кінець жовтня 2019 року, найдорожчий проїзд є у транспорті Києва — вісім гривень. Далі за рейтингом йде транспорт Маріуполю, де запросять сім гривень за проїзд. Третє місце за «дорожнечею» посідає Тернопіль, де квиток в тролейбусах вартує шість гривень. А п’ять гривень коштує проїзд у Краматорську, Львові, Одесі, Миколаєві та Чернігові.

Проїзд у вінницькому електротранспорті не є найдешевшим. До того ж, 4 гривні за квиток платять ще в десяти містах: у Бахмуті, Білій Церкві, Дніпрі, Запоріжжі, Івано-Франківську, Луцьку, Рівному, Слов’янську, Сєвєродонецьку та Сумах.

Найнижча ціна тільки у Кременчуці — 2 гривні. При тому, як зазначають автори дослідження, тролейбусний парк цього міста майже на 100% складається з нових низькопідлогових машин.

Собівартість одного кілометру 

Цей показник є основною величиною для розрахунку витрат транспортників. Тобто, висока собівартість вказує на незадовільний стан транспорту, його неефективне використання і малу економічність, що пов’язана із застарілим парком машин.

Вінниця за собівартістю, серед трамвайно-тролейбусних господарств, посідає четверте місце — один кілометр пробігу електротранспорту коштує 43,71 гривні. Це є кращим показником, аніж у Львова (69,85), Запоріжжя (62,33), Дніпра (53,06 грн), Києва (52,37) та Маріуполя (47,4). Найкращі показники серед трамвайно-тролейбусних господарств має Миколаїв — 34,87 гривні за один кілометр.

Біла Церква з показником 26,08 грн за кілометр має найкращу собівартість серед міст, де діє тільки тролейбус. А найменшу собівартість для міст, де діє тільки трамвай, має Дружківка (Донецька область) при 33,08 за 1 кілометр.

Собівартість однієї поїздки

Через цей показник можна зрозуміти, чи покриває діючий тариф собівартість перевезення пасажирів. Але собівартість однієї поїздки — величина дуже умовна. Оскільки, більшість транспортних компаній для її обрахунку беруть дані тільки про тих пасажирів, що платять за свій проїзд.

За середніми показниками по Україні, собівартість перевезення одного пасажира складає 5,08 гривень. Найбільшим цей показник є у тролейбусах Кривого Рогу, де за тарифу 2,5 гривні собівартість поїздки складає 10,14 гривні.

У Вінниці собівартість проїзду складає 3,35 гривні при тарифі 4 гривні. Найнижчий показник тільки у тролейбусів Слов’янська: там собівартість проїзду складає 1,84 гривні при ціні квитка 4 гривні.

Попит на електротранспорт

Популярність на електротранспорт розраховували за кількістю перевезених пасажирів на один кілометр пробігу. Найвищий показник у Херсону: там тролейбуси збирають 17,29 пасажира за один кілометр. На другому місці — тролейбуси Слов’янську з 16,73 пасажира на кілометр. Третє місце посідає Кропивницький, де на кілометр пробігу перевозять 16,34 пасажира.

Вінниця, попри заповненість тролейбусів та трамваїв у години — пік, перевозить тільки 13,03 пасажира на один кілометр. Цей показник дозволяє вінницьким транспортникам утриматися у першій десятці (8 місце).

При тому, четверте місце з кінця (28 місце) займають трамваї та тролейбуси Києва. Навіть попри наявність швидкісного трамвая, кияни перевозять тільки 6,44 пасажира на 1 кілометр.

Покриття витрат через продаж квитків

Не секрет, що всі транспортні підприємства є дотаційними: аби вони надалі могли возити пасажирів, муніципалітети змушені вкладати у них мільйони гривень — на ремонт машин; на покриття «низької» вартості квитків; за перевезення пільговиків. Але ж транспортники беруть гроші за квитки та проїзні! Тож, наскільки виторг з квитків покриває витрати перевізників?

Лідирує «Тернопільелектротранс», яке покриває 46,89% витрат доходами від реалізації квитків та «Слов’янське тролейбусне управління» з показником 46,66%.

А замикає «трійку» наше місто: 43,21% витрат покривають через продаж квитків у Вінниці. Найгірше ситуація з Кривим Рогом: там КП «Міський тролейбус» покриває тільки 6,28% своїх витрат.

Підсумки

Автори дослідження виділяють «Вінницьку транспортну компанію» і «Одесміськелектротранс» як лідерів транспортних господарств України, де не лише зберігають високу ефективність роботи, але й власними силами проводить модернізацію електротранспорту та створює нові трамваї та тролейбуси.

При тому, коли ми детально переглядали позиції наших транспортників у рейтингу, то примітили, що «Вінницька транспортна компанія» є міцним «середняком»; побачили проблемні позиції, на які треба зосередити зусилля, щоб стати кращими в Україні:

  • покращити якість послуг та розширити мережу, щоб збільшити попит на перевезення у трамваях і тролейбусах;
  • запустити е-квиток, який може підняти збори для покриття витрат підприємства, яке, відповідно до звіту, на 56,79% є дотаційним;
  • оновлювати рухомий склад та мережу, завдяки чому в перспективі знизиться собівартість перевезення і витрати.

ОНОВЛЕНО

«Рейтинг спірний, але ми правда лідируємо»

Запитали гендиректора «Вінницької транспортної компанії» Михайла Луценка про те, чи вважає він цей рейтинг об’єктивним і чи погоджується з висновками:

— Це дуже спірний рейтинг. Вони помилилися у собівартості поїздки: вона в нас не 3,3 гривні, а біля 5 гривень. «Невисокий» пасажиропотік (13,03 пасажира на один кілометр) утворився тому, що ми часто випускаємо електротранспорт, а не тому, що він не популярний.

Не зовсім зрозуміло, чому вони брали саме такі критерії. Адже оцінка роботи транспортного управління проводиться за витратами, доходами, касовою виручкою на кілометр (продаж квитків - авт.) та коефіцієнтом випуску рухомого складу (відсоток машин, які є на лінії від загальної кількості; для прикладу на лінії працює 85% тролейбусів від загальної кількості, що є гарний показник).

Мені та колегам з інших транспортних компаній вони нічого нового не відкрили. Наше транспортне підприємство справді понад 10 років займає провідні позиції у своїй групі (трамвайно-тролейбусні управління) за підсумками корпорації «Укрелектротранс».

Опитування

Чи погоджуєтесь, що вінницьке ТТУ є одним з лідерів серед транспортних підприємств України?

Читайте також:

Фото: traffic.od.ua, «20хв»

Слідкуйте за новинами Вінниці у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (3)
  • Ols Kat

    А ще з жовтня запровадять E-квитки, ото добре буде!

    Стас reply Ols Kat

    Головне щоб вони мали альтернативу, а не один E-квиток. Мені, наприклад, немає потреби в значній кількості поїздок громадським транспортом, але інуди треба скористатися. Якщо Е-квиток стане чимось накшталт электронного проїздного, з фіксованою сумою щомісячного внеску, то це буде звичайнісіньке шахрайство. Мають залишитись варіанти QR, чи хоча б смс, або ж E-квиток має поповнюватись на будь яку необхідну користувачу сумму.

    Елена reply Ols Kat

    що ж тут доброго. краще звичайні автомати. кладеш 20 грн - маєш 4 (5) квитків залежно, автобус чи тролейбус.

    Елена reply Ols Kat

    що ж тут доброго. краще звичайні автомати. кладеш 20 грн - маєш 4 (5) квитків залежно, автобус чи тролейбус.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
22:00 Важливе за тиждень. Найцікавіші новини від 3 до 10 серпня, які ви могли пропустити 20:30 Де запланували відключення світла? Графік на наступний тиждень 19:56 «Добре здоров'я на Інтері»: 5 причин дивитися нове ток-шоу (Прес-служба Інтер) 19:01 Магнітні бурі у серпні: календар небезпечних дат в Україні Від читача 22:10 Жителі Агрономчного в спеку залишили без води . 18:00 Підготовка до школи: як вибрати якісний рюкзак або портфель? 17:02 Дополачуватимуть до пенсій родинам військовим, загиблих в АТО/ООС. 16:30 У Козерогів все вдаватиметься, а Стрільцям — рухатись вперед. Гороскоп на 10 — 17 серпня 16:08 Преображення Господнє: коли відзначатимуть у 2020 році та історія свята 15:30 На відкритті фонтану Roshen люди «забили» на маски. Чи потрібно свято в карантин? 15:15 На новий туалет біля Лісопарку готові викласти 1,5 мільйона гривень 14:57 На Масложирі встановлюють сцену з амфітеатром біля озера 14:14 Кросворд від 20minut.ua: які ви знаєте старі кафе Вінниці? stars 13:51 Що очікує долар, євро та рубль на наступному тижні (10 — 17 серпня) 13:01 Завтра перекриють частину вулиці Острозького. Що там робитимуть? 12:12 У Вінниці з’явився теплохід «Моя Ластівка». Його купив «Зеленбуд» за 1 мільйон гривень 11:25 Померла 55-вінничанка від коронавірусу. По районах виявили 19 нових хворих 10:40 Шестирічний Кірюша бореться з раком. Ціна життя — 76 тисяч гривень в місяць 10:10 Вінниця в Instagram. Кращі фото за перший тиждень серпня photo_camera stars 09:40 Важливе за вчора. Найцікавіші новини 8 серпня, які ви могли пропустити
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up