«Вінницьку транспортну компанію» порівняли з іншими ТТУ. Чи є чим пишатись? (ОНОВЛЕНО)

«Вінницьку транспортну компанію» порівняли з іншими ТТУ. Чи є чим пишатись? (ОНОВЛЕНО)
  • Портал «Пасажирський транспорт» проаналізував роботу громадського транспорту в Україні. 
  • У їхньому дослідженні, що зроблено на відкритих даних, йдеться про транспорт 32 міст. Серед них є й Вінниця. 
  • У чому вінницькі транспортники набрали більше всього балів, а в чому програють іншим містам?

Портал «Пасажирський транспорт», що заснували одесити, спеціалізується на аналізі роботи громадського транспорту в містах України. Для дослідження роботи електротранспорту (трамвай + тролейбус) вони передивилися дані держкорпорації «Укрелектротранс» та Держслужби статистики за перше півріччя 2019 року.

Так, у їхньому звіті дані про роботу транспортних управлінь з 32 міст. Публікуємо скорочену версію матеріалу з акцентом на вінницьких транспортників, а повністю його можна прочитати за цим посиланням.

Вартість проїзду

На кінець жовтня 2019 року, найдорожчий проїзд є у транспорті Києва — вісім гривень. Далі за рейтингом йде транспорт Маріуполю, де запросять сім гривень за проїзд. Третє місце за «дорожнечею» посідає Тернопіль, де квиток в тролейбусах вартує шість гривень. А п’ять гривень коштує проїзд у Краматорську, Львові, Одесі, Миколаєві та Чернігові.

Проїзд у вінницькому електротранспорті не є найдешевшим. До того ж, 4 гривні за квиток платять ще в десяти містах: у Бахмуті, Білій Церкві, Дніпрі, Запоріжжі, Івано-Франківську, Луцьку, Рівному, Слов’янську, Сєвєродонецьку та Сумах.

Найнижча ціна тільки у Кременчуці — 2 гривні. При тому, як зазначають автори дослідження, тролейбусний парк цього міста майже на 100% складається з нових низькопідлогових машин.

Собівартість одного кілометру 

Цей показник є основною величиною для розрахунку витрат транспортників. Тобто, висока собівартість вказує на незадовільний стан транспорту, його неефективне використання і малу економічність, що пов’язана із застарілим парком машин.

Вінниця за собівартістю, серед трамвайно-тролейбусних господарств, посідає четверте місце — один кілометр пробігу електротранспорту коштує 43,71 гривні. Це є кращим показником, аніж у Львова (69,85), Запоріжжя (62,33), Дніпра (53,06 грн), Києва (52,37) та Маріуполя (47,4). Найкращі показники серед трамвайно-тролейбусних господарств має Миколаїв — 34,87 гривні за один кілометр.

Біла Церква з показником 26,08 грн за кілометр має найкращу собівартість серед міст, де діє тільки тролейбус. А найменшу собівартість для міст, де діє тільки трамвай, має Дружківка (Донецька область) при 33,08 за 1 кілометр.

Собівартість однієї поїздки

Через цей показник можна зрозуміти, чи покриває діючий тариф собівартість перевезення пасажирів. Але собівартість однієї поїздки — величина дуже умовна. Оскільки, більшість транспортних компаній для її обрахунку беруть дані тільки про тих пасажирів, що платять за свій проїзд.

За середніми показниками по Україні, собівартість перевезення одного пасажира складає 5,08 гривень. Найбільшим цей показник є у тролейбусах Кривого Рогу, де за тарифу 2,5 гривні собівартість поїздки складає 10,14 гривні.

У Вінниці собівартість проїзду складає 3,35 гривні при тарифі 4 гривні. Найнижчий показник тільки у тролейбусів Слов’янська: там собівартість проїзду складає 1,84 гривні при ціні квитка 4 гривні.

Попит на електротранспорт

Популярність на електротранспорт розраховували за кількістю перевезених пасажирів на один кілометр пробігу. Найвищий показник у Херсону: там тролейбуси збирають 17,29 пасажира за один кілометр. На другому місці — тролейбуси Слов’янську з 16,73 пасажира на кілометр. Третє місце посідає Кропивницький, де на кілометр пробігу перевозять 16,34 пасажира.

Вінниця, попри заповненість тролейбусів та трамваїв у години — пік, перевозить тільки 13,03 пасажира на один кілометр. Цей показник дозволяє вінницьким транспортникам утриматися у першій десятці (8 місце).

При тому, четверте місце з кінця (28 місце) займають трамваї та тролейбуси Києва. Навіть попри наявність швидкісного трамвая, кияни перевозять тільки 6,44 пасажира на 1 кілометр.

Покриття витрат через продаж квитків

Не секрет, що всі транспортні підприємства є дотаційними: аби вони надалі могли возити пасажирів, муніципалітети змушені вкладати у них мільйони гривень — на ремонт машин; на покриття «низької» вартості квитків; за перевезення пільговиків. Але ж транспортники беруть гроші за квитки та проїзні! Тож, наскільки виторг з квитків покриває витрати перевізників?

Лідирує «Тернопільелектротранс», яке покриває 46,89% витрат доходами від реалізації квитків та «Слов’янське тролейбусне управління» з показником 46,66%.

А замикає «трійку» наше місто: 43,21% витрат покривають через продаж квитків у Вінниці. Найгірше ситуація з Кривим Рогом: там КП «Міський тролейбус» покриває тільки 6,28% своїх витрат.

Підсумки

Автори дослідження виділяють «Вінницьку транспортну компанію» і «Одесміськелектротранс» як лідерів транспортних господарств України, де не лише зберігають високу ефективність роботи, але й власними силами проводить модернізацію електротранспорту та створює нові трамваї та тролейбуси.

При тому, коли ми детально переглядали позиції наших транспортників у рейтингу, то примітили, що «Вінницька транспортна компанія» є міцним «середняком»; побачили проблемні позиції, на які треба зосередити зусилля, щоб стати кращими в Україні:

  • покращити якість послуг та розширити мережу, щоб збільшити попит на перевезення у трамваях і тролейбусах;
  • запустити е-квиток, який може підняти збори для покриття витрат підприємства, яке, відповідно до звіту, на 56,79% є дотаційним;
  • оновлювати рухомий склад та мережу, завдяки чому в перспективі знизиться собівартість перевезення і витрати.

ОНОВЛЕНО

«Рейтинг спірний, але ми правда лідируємо»

Запитали гендиректора «Вінницької транспортної компанії» Михайла Луценка про те, чи вважає він цей рейтинг об’єктивним і чи погоджується з висновками:

— Це дуже спірний рейтинг. Вони помилилися у собівартості поїздки: вона в нас не 3,3 гривні, а біля 5 гривень. «Невисокий» пасажиропотік (13,03 пасажира на один кілометр) утворився тому, що ми часто випускаємо електротранспорт, а не тому, що він не популярний.

Не зовсім зрозуміло, чому вони брали саме такі критерії. Адже оцінка роботи транспортного управління проводиться за витратами, доходами, касовою виручкою на кілометр (продаж квитків - авт.) та коефіцієнтом випуску рухомого складу (відсоток машин, які є на лінії від загальної кількості; для прикладу на лінії працює 85% тролейбусів від загальної кількості, що є гарний показник).

Мені та колегам з інших транспортних компаній вони нічого нового не відкрили. Наше транспортне підприємство справді понад 10 років займає провідні позиції у своїй групі (трамвайно-тролейбусні управління) за підсумками корпорації «Укрелектротранс».

Опитування

Чи погоджуєтесь, що вінницьке ТТУ є одним з лідерів серед транспортних підприємств України?

Читайте також:

Фото: traffic.od.ua, «20хв»

Коментарі (3)
  • Ols Kat

    А ще з жовтня запровадять E-квитки, ото добре буде!

    Стас reply Ols Kat

    Головне щоб вони мали альтернативу, а не один E-квиток. Мені, наприклад, немає потреби в значній кількості поїздок громадським транспортом, але інуди треба скористатися. Якщо Е-квиток стане чимось накшталт электронного проїздного, з фіксованою сумою щомісячного внеску, то це буде звичайнісіньке шахрайство. Мають залишитись варіанти QR, чи хоча б смс, або ж E-квиток має поповнюватись на будь яку необхідну користувачу сумму.

    Елена reply Ols Kat

    що ж тут доброго. краще звичайні автомати. кладеш 20 грн - маєш 4 (5) квитків залежно, автобус чи тролейбус.

    Елена reply Ols Kat

    що ж тут доброго. краще звичайні автомати. кладеш 20 грн - маєш 4 (5) квитків залежно, автобус чи тролейбус.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

19:01 Ворожіння в ніч на Андрія на 13 грудня: як дівчатам дізнатися про свою долю 18:10 Гори краси та смерті: як вінничани підкорюють найвищі точки світу, губляться і іноді гинуть stars 18:07 Втретє за рік: допоможіть знайти 12-річного Микиту Іванова. Хлопчика немає два дні play_circle_filled 17:05 Терміново до лікаря! 12 причин звернутись до ендокринолога Від читача 17:00 Вперше у Вінниці на базі Вінницького торговельно-економічного інституту КНТЕУ реалізовано новий освітній проект «ОСВІТА І КАР’ЄРА 2020» 16:58 За додаткові куби в платіжках. На 21 мільйон гривень оштрафували «Вінницягаз» photo_camera 16:49 Вінниця новорічна та різдвяна: що цікавого приготували? (Програма святкування) play_circle_filled photo_camera 16:01 «Доступна медицина»: три Renault закупили для сімейних лікарів з Калинівського району 15:23 Пожежа на Нагірній: евакуювали 10 дорослих та троє діток (ФОТО та ВІДЕО) play_circle_filled photo_camera 15:01 «Україна й далі перебуває з антициклоном»: синоптик розповіла про погоду на завтра 14:36 «Отвєтки сепарів можна не боятися» Незрячий волонтер завіз бійцям пристрій для керування гранатометом 14:05 Поки без штрафів. Запустили службу, яка має навести лад на парковках stars 13:58 Під дулом пістолета: у Вінниці біля супермаркету таксист зв’язав п’яного розбійника 12:58 Поліція з КОРДом накрила банду, яка незаконно утримувала безхатченків (ВІДЕО) play_circle_filled 12:19 Порада дня від лікаря-пульмонолога: що робити, якщо дитина кашляє? 11:39 Дітей з багатодітних родин запрошують на виставу «Кошеня на снігу» 11:10 Статистика: наскільки поменшало вінничан за останні 17 років 11:03 Смертельна пожежа: через цигарку згорів 43-річний вінничанин 10:40 «Головне питання — ціна» Вінничани про ідею влади платити за дітей у приватних дитсадках photo_camera 10:31 Вінницьке ноу-хау: на 45 заводі створили паливозаправник для літаків
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up