Минув рік відтоді, як у муніципальному транспорті Вінниці запровадили послугу «Е-квиток». З того часу готівка у тролейбусах, трамваях та муніципальних автобусах зникла, і містяни розраховуються за допомогою СМС, муніципальними та банківськими картками.
Попри таку зручність, проблем не поменшало. У тих пасажирів, які оплачують проїзд через банківську картку чи PayPass оплата проходить не одразу, а тоді, коли вони взагалі не користувалися транспортом.
Вінничанка Олена Когут теж стикнулася з такою ситуацією після користування громадським транспортом. Вона розповідає, що якогось дня тричі їздила трамваєм у своїх справах, а гроші зняло за чотири поїздки.
— Коли ти їдеш у транспорті, воно «пікає» на валідаторі, а потім ввечері приходять повідомлення про списування грошей. Тепер відслідковую це все. Якогось дня тричі я їздила на трамваї, а зняло за чотири поїздки. Згодом, три дні (в суботу, неділю та понеділок) я навіть з дому не виходила, а смс про зняття грошей прийшло. Подзвонила в Приват, мене направили у транспортну компанію. Там мені сказали, щоб я приїхала робити звірку — але ж яка звірка, якщо я через Приват24 можу й так бачити, що в мене списуються кошти. Сказали все одно їхати й написати заяву про те, що знімаються з рахунку гроші. Але ж це знову таки 8 грн за проїзд туди й назад і ще додатково спишуть. Одного разу я відслідкувала, але ж це на постійній основі відбувається… Знімає просто так, ні за що, — каже Олена Когут.
Жінка планує все ж писати скарги у Транспорту компанію, вважає, що якщо залишити все так як є, то «стане тільки гірше».
У «Вінницякартсервісі» журналістці «20 хвилин» пояснили, що зайвих грошей у пасажирів міського транспорту не списують. Просто транзакції відбуваються пізніше, і пов’язано це з технічними роботами у самих банках та навантаженням на сервісне обслуговування.
Так, щодня у вінницькій системі реєструється близько 26 тисяч банківських транзакцій. Якщо врахувати, що міський транспорт працює з шостої ранку до півночі, то в середньому за одну годину здійснюється 1400 транзакцій. А відтак велика кількість людей отримує СМС з запізненням.
— Коли на банківському процесингу ведуться роботи, оплата відбувається офлайн, а транзакції списуються трішки пізніше. Люди не помічають, що СМС не прийшла, а потім банк списує за один день або за ніч всі поїздки, які стояли в черзі, але не були списані безпосередньо з карток, — каже директорка «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна. — До нас часто звертаються вінничани з такими питаннями, ми формуємо звіти, де вказаний час поїздки та час списання коштів — після такого роз'яснення скарг більше не надходило.
За її словами, знайти інформацію про поповнення карток та поїздки (час, вид транспорту, пересадки), а також самостійно перевіряти залишок коштів на муніципальних картках можна, використовуючи мобільний додаток «Е-квиток Вінниці». Туди можна підв’язати муніципальну чи банківську картку й контролювати свої витрати.
Директорка «Вінницякартсервіс» каже, що пізнє списування грошей виникає не лише у Вінниці, а й в інших містах, де запустили проєкт оплати проїзду в електронному режимі.
— В нашому транспорті можна розрахуватися будь-якою банківською карткою, незалежно від того, українська вона чи іноземна — обмеження немає. Банки мені обіцяють, що все буде вчасно списуватися. Минулого тижня була ситуація з Монобанком, вони переходили на інший процесинг і в цей момент не стягнули кошти з власників карт, які були на попередньому процесингу. Коли місяць завершився, ми побачили неоплачені поїздки. Вони спочатку робили відмову від транзакцій, а потім у кількості відмов була така ж кількість списань, — зазначає Катерина Бабіна.
Читайте також:
Водіям на замітку. Зміни в правилах дорожнього руху, які ви могли пропустити
Школи Вінниці працюватимуть по 31 грудня, далі — канікули. ОПИТУВАННЯ
За добу госпіталізували понад три тисячі людей. Ситуація з COVID-19 в Україні та на Вінниччині
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 41 від 9 жовтня 2024
Читати номер
Николай Тищенко
Наталия Войт
Svyatoslav Usatyuk
Ols Kat
Максим Краснопір reply Ols Kat