Новий міст у Вінниці: місто замовило експертизу проєкту за понад 1 мільйон гривень
- У Вінниці знову активізували роботи навколо будівництва нового шляхопроводу, який має з’єднати райони Замостя та Тяжилів.
- Міст, задуманий ще у 2018 році, зазнав технічних змін. Наразі замовили експертизу оновленого проєкту, що має визначити готовність конструктивних рішень.
- А от коли реальне будівництво зрушить з місця — саме це питання тримає найбільшу інтригу.
Департамент капітального будівництва провів закупівлю для будівництва нового автодорожнього шляхопроводу через залізничні колії між вулицями Янгеля та Лукʼяненка.
А саме замовили проведення експертизи проєкту будівництва. На це витратять 1 мільйон 257 тисяч гривень. Підрядником обрали держпідприємство «Спеціалізована державна експертна організація — Центральна служба Української державної будівельної експертизи».
Для економії змінили конструкцію мосту
Цей проєкт планували ще у 2018 році. Тоді у мерії заявили, що для того, щоб розвантажити вулиці біля Залізничного вокзалу потрібно збудувати новий міст через колії у районі вулиць Янгеля — Ватутіна (нині Левка Лук’яненка). Планували, що він матиме довжину 550 метрів.
Дорожнє полотно хотіли підвісити на вантах — сталевих «канатах». Мали бути щонайменше два спуски на вулиці у Тяжилів та Замостя.
До початку повномасштабної війни, міст планували почати зводити у 2023-му. Тоді, за орієнтовними розрахунками, на його будівництво потрібно було 1,5 мільярда гривень
Восени 2023-го департамент капітального будівництва проводив тендер для внесення змін до проєктно-кошторисної документації. Тепер шляхопровід буде не вантовим: міст буде сталево-бетонним великопролітним балочним «задля економії матеріальних витрат», йдеться в технічному завданні до тендеру.
Технічні характеристики
Загальна довжина шляхопроводу (разом зі спусками) складатиме 1 кілометр 174 метри.
Дорога складатиметься з чотирьох смуг по дві в кожному напрямку. Смуги шириною 3 метри. Також з правого боку крайньої смуги руху будуть вело-пішохідні доріжки.

Шляхопровід конструктивно розбивається на наступні ділянки:
- Мостову ділянку, загальною довжиною 425 метри, що включає: рамний сталезалізобетонний міст (над залізничними коліями) довжиною 236 метри; балкову ділянку від вулиці Академіка Янгеля до мосту довжиною 33 метри; балкову ділянку від вулиці Левка Лук’яненка до мосту довжиною 156 метри.
- Підхід до балкових ділянок з боку вулиці Академіка Янгеля, виконаний, як земляна споруда у підпірних стінках – 327 метри.
- Підхід до балкових ділянок з боку вулиці Левка Лук’яненка, виконаний, як земляна споруда у підпірних стінках – 230 метри.
- Примикаюча ділянка вулиці Академіка Янгеля – 67 метри
- Примикаюча ділянка вулиці Левка Лук'яненка — 75 метри
- Кільцева розв’язка (перехрестя вулиць Левка Лук’яненка та Максима Шимка) – 50 метрів.
Зауважимо, що ці відстані є орієнтовними: вони вказані у технічному завданні до тендеру і їх могли з того часу змінити.
А от з інженерних мереж на мостові будуть — зливова каналізація, освітлення, телефонна лінія. Електроопори під освітлення мають бути розраховані на додаткове навантаження, якщо до них причеплять контактну мережу перспективної лінії тролейбуса.
Є угода з поляками
У вересні 2025 року Вінницька міська рада та польський консорціум Pol-Dróg Ukraine підписали меморандум про співпрацю для будівництва автодорожнього шляхопроводу, який пролягатиме між Замостям та Тяжиловим.
«Завдяки залученню польської компанії з 28-річним досвідом у сфері дорожнього будівництва цей важливий задум отримав новий шанс на втілення», — зазначив міський голова Сергій Моргунов.

Натомість генеральний директор польської компанії Ярослав Боярський тоді говорив, що вони готові розпочати роботу, як тільки буде вирішено питання з фінансами та «паперами».
Очікується, що міст будуватимуть у дві черги — спочатку побудують мостову переправу, а уже потім під'їзні шляхи та розв’язку. Коли це буде? Конкретної відповіді на це питання зараз немає.
Читайте також:
Небандитський Тяжилів. Як змінюється мікрорайон
У Вінниці буде капремонт проїзду на провулку Широцького. На проєкт заклали майже 7 мільйонів гривень
Невідома Вінниця. Що всередині трьох виразних будинків?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
-
ЖораЭто Миндич -2 и Фламинго -3. Там на стороне Шимка не построить мост. На стороне Шимка за ЖД вокзалом склады и земля выкупленная. Редакция 20 минут, вы там хоть были видели? Или дорогу по интернету строительство изучаете?) -
Наталія СусликА чи потрібний наразі цей міст ? В Україні війна і коли скінчиться один Бог знає . На фронті не вистачає зброї , авто які б могли вивозити наших хлопців поранених , а також підвоз зброї . Не вистачає простих речей , а вам міст . Мені і людям зараз не потрібен . Нам потрібен мир , закінчення війни і повернення синів , чоловіків , сестер додому . Ну а якщо йти з іншої точки зору про відмивання грошей , бо комусь не вистачає на віллу за кордоном , то тоді все зрозуміло . Де ще можна вкрасти і не бути покараним як не на будівництві будь чого . На данний час ВР стогне і їм вже там всім ґикнеться . А чи не бояться наші місцеві керівники , що і до них дійде черга !
Жора reply Наталія СусликБудут собирать деньги на мост. Типа как на ракету Фламинго)