Чому здати на права і стати водієм не одне і те саме (Новини компаній)

Чому здати на права і стати водієм не одне і те саме (Новини компаній)

В автошколу люди ходять для того, щоб отримати права. Ця прописна істина містить в собі критичну помилку, через яку кількість аварій в Україні одна з найвищих в Європі. Адже здати на права - дрібниця, а ось стати відповідальним і грамотним водієм - це вже досягнення.

На жаль, багато автошкіл зводять лекції для своїх студентів до простого вивчення правил дорожнього руху. Часто жертвують навіть тими темами, що входять в обов'язкову програму, на зразок надання першої медичної допомоги або вивчення будови автомобіля.

Але є й інший тип автошкіл, які, навпаки, розширюють обов'язкову програму, додаючи в неї нові лекції і теми. Вони готують водіїв до реального життя - з туманами і ожеледицею, з дорогим бензином, який треба економити, з можливістю стати жертвою шахрайства або потрапити аварію.

У Вінниці така автошкола теж є — «Вінницький обласний автоучбовий комбінат ім. Чалого О.О.», який знаходиться на Данила Галицького, 29 (колишня вулиця 40-річчя). Водіїв там навчають вже більше 70 років. Такої навчальної бази не має жодна інша школа у Вінниці: тут є класи із сучасним обладнанням, комп'ютерами, тренажерами з кермом і педалями, велика кількість справжніх макетів на яких вивчають будову автомобілів і єдиний у Вінниці автодром. Так-так, той самий який знаходитися на Кореї, єдиний в місті. Він належить саме «Автоучкомбінату ім. Чалого О.О.».

У «Автоучкомбінату ім. Чалого О.О.» є філії в шести інших містах Вінницької області. На базі школи навчають трактористів та далекобійників, останнім навіть допомагають працевлаштуватися в Польщі. Крім того, тут безкоштовно, точніше за міжнародної фінансової підтримки, навчають водінню людей з інвалідністю за міжнародні кошті та готують військових водіїв для зони АТО.

Тут навчають за авторською програмою, яка розрахована на 150 академгодин теорії. Для порівняння: у звичайній автошколі дають 104 академгодини. Лекції для кожної групи ведуть шість-вісім фахівців, в більшості інших автошкіл — два-три.

Ціна за курс навчання, який триває два з половиною місяці, — 6 800 гривень. З одного боку це найвища ціна в місті. З іншого боку: якщо поділити на кількість годин вона виходить найнижчою. Особливо якщо врахувати, що в неї вже закладена витрати на бензин, навчальну літературу та інші приємні подарунки. Ніяких додаткових платежів протягом навчання тут не вимагаєють.

 

За словами директора «Автоучкомбінату ім. Чалого О.О.» Володимира Хомина філософія їх школи така:

«Нам важливо, яких водіїв ми випускаємо на дорогу. Ми також їздимо на авто як водії по одних дорогах із нашими випускниками і переходимо дороги, на яких вонни їздять, тому ми хочемо відчувати себе безпечно і ставимо перед собою завдання підвищити загальний культуру водіння в нашому місті».

Володимир Хомин поділився своїми думками з приводу процесу навчання в автошколах.
 
Коли слід починати вчитися в автошколі?

— Наш курс починається з презентаційної лекції щодо того, що ж має чекати на майбутніх водіїв у  будь-якій автошколі. І я завжди кажу нашим учням: якщо у вас є якісь сумніви з приводу того, чи треба вам зараз це навчання чи ні, то краще поки почекати. Приходьте пізніше, коли повністю усвідомите цю потребу.

У нас перерву можна зробити в будь-який час. Оплачені квитанції все одно залишаються в силі. Можна прийти хоч через півроку.

Рівень мотивації дуже сильно впливає на успіх навчання. Найкраще мотивовані ті, хто має можливість сісти за кермо одразу після отримання прав. Є інша категорія - ті, хто беруть права на майбутнє. Поки у них немає машини, але вміти водити вони вже хочуть. 

У планах є введеня у нашій  автошколі психосемантичного тестування. Воно дозволяє заміряти реакцію людини і його сприйняття стресу. Майбутній водій має знати всі явні та приховані ризики, які можуть спричинити з його вини небезпечні ситуації на дорозі.
 
Механіка або автомат?

— Я сам, як водій, затятий прихильник механіки. Я це люблю. Це моє. На більшості спортивних машин встановлена механічна коробка передач ... Але я противник того, щоб на механіці навчати їздити початківців. Перші виїзди на дорогу - це великий стрес для студента. Він заважає засвоєнню нових навичок, що є важливіші за вміння переключати передачу і не заглушити двигун. Тому, я раджу починаючим водіям краще звести напругу до мінімуму і вчитися їздити на автоматичній коробці передач.

Адже людині потрібно навчитися в першу чергу не тому, як зрушити на машині з місця, а тому як прораховувати ситуації на дорозі, розраховувати траєкторію, «читати» знаки, здійснювати комунікацію з іншими учасниками руху. Навчитися цьому набагато складніше, коли ти боїшся заглохнути або включити неправильну передачу; коли тобі сигналять, а ти губишся в педалях.

Хоча в курс нашої школи, наприклад, в будь-якому випадку входить навчання переключення передач на механіці.
 
Вчитися водити краще взимку чи влітку?

— Немає різниці коли навчатися, просто навчання взимку і влітку – різне. Звісно, що до зими краще готуватися влітку. Це простіше. Той же принцип, що і з автоматичною коробкою передач. Якщо людина відпрацює навички перемикання на понижену передачу і гальмування двигуном в максимально комфортних умовах, то з великою ймовірністю вона  і в екстремальних умовах на автоматі це буде робити.

Ідеальний варіант в Україні - це пройти навчання в автошколі влітку, а коли настане зима взяти у інструктора ще кілька індивідуальних занять.
 
Чому важливо навчитися на уроках водіння?

Наш практичний курс у складається з 18 навчальних виїздів по дві години. Плюс - іспит з водіння. Такої кількості навчальних годин не дає жодна автошкола.

Перед тим, як посадити людину за кермо, ми обов'язково проводимо заняття на автотренажерах. Студент повинен навчитися крутити кермо, натискати педалі в максимально спокійній обстановці.

Після чого наші інструктори їздять з учнями на автодромі, де вони будуть складати практичний іспит, потім — маршрутами по всьому місту.

Також в наш авторський курс входять основи контраварійного водіння. Більшість інших шкіл такого не практикує, економлять навіть на найпростішому — екстремальному гальмуванні. Щоб людина зрозуміла, який гальмівний шлях, де зупиниться авто, якщо раптом з’явиться перешкода на дорозі.
 
Про що потрібно говорити на лекціях з водіння?

— Лекції повинні бути цікаві і корисні. Люди не мають на них сидіти і позіхати. Готуючи програму ми враховували статистику аварійності. На думку міжнародних експертів, є три головні причини трагедій на дорозі в Україні: водіння в нетверезому вигляді, перевищення швидкості і загибель дітей, яких перевозили без автокрісел.

Тому ми не зациклюємось виключно на вивченні правил дорожнього руху. Зрештою, людина, що вміє читати, ПДР може вивчити і самостійно .

Ми максимально наочно розповідаємо про будову автомобіля. У нашому курсі багато занять, не передбачених обов'язковим курсом. Наприклад, лекція про економію палива - ми вчимо їздити так, щоб зменшити витрати бензину або дизеля на 15-20 відсотків.

Для лекції про те, як себе поводити після ДТП, ми запрошуємо експерта зі страхової компанії. Він   дає реальні користні поради і поснює їх покроково. Вчить заповнювати европроткол. Ми роздаємо кожному студенту по копії і вони практикуються.

Ще у нас є заняття, яке готує людей до покупки власного автомобіля. Розповідаємо, як відрізнити авто з перебитим кузовним номером. Це дуже важливо, адже 60% автомобілів в Україні купується на вторинному ринку.

У нас є цікаві лекції із практичним заняттям, наприклад, лекція "П'яний водій за кермом". Студенти одягають спеціальні окуляри, які спотворюють візуальне сприйняття, і ми даємо їм різні завдання: пройтися по лінії, побачити знак, написати тест. І вони бачать, що все це виходить погано. Краще один раз спробувати, ніж десять почути. Ми хочемо щоб люди, знаходячись в абсолютно тверезій свідомості, на собі відчули наскільки алкоголь погіршує сприйняття.
 
Чому внутрішній іспит повинен бути складним?

— Наш внутрішній іспит - це дуже гарна репетиція перед іспитом зовнішнім в Сервісному центрі. В результаті 80% наших студентів отримують права з першої спроби. 

Здача теорії на внутрішньому іспиті така ж як в сервісному центрі — тестування на комп'ютерах. А ось під час іспиту з водіння ми дозволяємо нашим студентам перебувати в салоні автомобіля одним, без інструктора. Хочемо бути впевнені, що випускники дійсно готові до самостійного виїзду.
 
Яка користь від додаткових уроків з водіння?
— Уроки водіння поза курсу підготовки водінню — важлива частина послуг, які надає наша школа. Як правило на додаткові уроки до нас приходять люди, які колись отримали права і тільки тепер купили автомобіль. Або навчалися у іншій автошколі, але не задоволені своїми навичками. Тоді уроки проводяться вже на їх машині. Як правило це п'ять-сім водіннь. Планувати менше — не має сенсу.

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
10:00 Сьогодні день пам'яті Чорнобиля. Історія та прикмети 26 квітня 09:44 Чи знаєте історію Чорнобильської катастрофи? Тест від 20minut.ua 09:00 Конференц-зали та коворкінги у Вінниці: де орендувати та за скільки? (партнерський проєкт) 21:00 Поліція Вінниччини затримала двох наркоторговців: їм загрожує до 10 років ув'язнення Від читача 16:51 Кіберполіція запрошує долучитись до соціального проєкту BRAMA 20:08 «Жирна ціль»: Як військові з вінницьких міні-градів знищили генерала рашистів 20:00 Вінниччина готується до сильного вітру: оголосили жовтий рівень небезпеки 19:00 Воїнам з бригади «Червона калина» передали 20 FPV дронів 18:44 Тест: 10 каверзних питань з історії Вінниці, які змусять вас подумати 18:00 «На війні найважче – бачити дітей на лінії фронту». Історія поліцейського, який пішов на війну 17:40 Рецепт шоколадної паски з шоколадною глазур'ю від учасниці 13 сезону МастерШеф та ТМ Зерносвіт (партнерський проект) 17:00 Відпочинок та розвантаження: ветеранам та їх родинам влаштували екскурсію до зоопарку та кото-кафе 16:16 У Вінниці та області стрімко поширюється вітрянка. Що про це варто знати батькам 16:00 Що таке лікування зубів під мікроскопом та куди звернутися у Вінниці? (партнерський проєкт) 16:00 На Донеччині загинув 25-річний Владислав Сидорук із Дашківець 15:00 До Музею Вінниці передали ескізи малого та великого гербів міста. Їх створили у 1990-х роках 14:44 Ми порахували, скільки грошей у вінницьких нардепів. Огляд декларацій за 2023 рік 14:05 У Вінниці збирають пропозиції для Програми розвитку безбар’єрного простору громади 14:00 Цілує орден сина… Родинам полеглих Захисників вручили почесні нагороди 13:10 Куди вступити після 11 класу: огляд вищих навчальних закладів Вінниці (партнерський проєкт)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up