На всеукраїнських стартах з дріфтингу у Вінниці «Волга» змагалася проти іномарок

На всеукраїнських стартах з дріфтингу у Вінниці «Волга» змагалася проти іномарок
Змагання були парними. Другий водій мав повторювати рухи першого. В іншому заїзді вони мінялися ролями
  • Минулої суботи аеродром «Вінниця» приймав другий етап національної серії змагань із дріфтингу «Belshina Drift Pro Competitions of Ukraine».
  • За два дні парні перегони у Гавришівці відвідали близько 4,5 тисячі глядачів.
  • Аналогічні минулорічні змагання проходили на аеродромі Калинівки, який нині на реконструкції.    

Радіють за радянський автопром

Організатори облаштували обабіч гоночної траси зручні трибуни. Подбали про фуд-зону та розваги для автолюбителів.  А головне ­– про безпеку вболівальників. Адже майданчик для дріфтингу було надійно огороджено.  

Фанів автоспорту приваблювали «солодкий» запах палених шин; дим, який після шалених поворотів покривав автодром; майстерність найкращих пілотів, які прибули до нашого міста зі всієї України.  

– Я вдруге на змаганнях із дріфтингу. Отримую чимале задоволення. Хочеться ще більше диму і шуму! Нещодавно побував у Києві на кільцевих гонках. Але там емоції є набагато меншими, – каже 21-річний вінничанин Максим Урсан.

Відео дня

24-річна вінничанка Катерина Зубенко є водієм, їздить на «Жигулях» 1973 року випуску. Не дивно, що дівчина вболівала за киянина Віталія Геращенка, який виступав на радянській «Волзі» (модель «ГАЗ-24»).

– Радіємо за радянський автопром. Адже наші старі машини у дріфтингу ще можуть конкурувати із сучасними іномарками, – каже Катерина Зубенко. – Через шум у салоні моїх «Жигулів» доводиться кричати, інакше співбесідника взагалі не чути. Коли їздиш на таких машинах, відчуваєш серйозний адреналін.

Машини за 100 тисяч доларів

Перегони були парними. На трасі одночасно стартували два автомобілі. Вони мали об’їжджати встановлені організаторами фішки. Другий водій мав повторювати рухи першого. В іншому заїзді вони мінялися ролями. Після цього журі визначало переможця.

Неодноразово судді не могли визначатися, адже майстерність багатьох пілотів була практично однаковою. Тому доводилося проводити повторні заїзди. 

Всі машини мали бути із заднім приводом. Інших обмежень не передбачалося. Тому на старт виходили не лише найбільш популярні у дрифтерів BMW, але й «Мерседеси», «Ніссани», «Тойоти» тощо. Кожна вартувала від 20 до 120 тисяч доларів, в залежності від «начиння». За словами пілотів, нині марка не має значення: за допомогою сучасної інженерії можна з будь-якої моделі зробити якісну автівку для перегонів.

Серед іншого, гонщики попереду свого «залізного коня» облаштовували спеціальні «вивороти», аби на поворотах вивертати колеса під великим кутом. А також потужні коробки передач, мотори, каркаси безпеки, системи пожежогасіння тощо. Не дивно, що такі автівки використовують лише на перегонах. По місту ними не поїдеш. А на змагання  привозять, як вантаж.

Тут супернику треба довіряти

Для участі у вінницьких перегонах «Belshina Drift Pro Competitions of Ukraine» зареєструвалися 28 спортсменів. 24 із них пройшли кваліфікацію і боролися за медалі. Представляли Львів, Київ, Одесу, Вінницю, Гайсин тощо.

– Перший етап наших змагань проходив у Львові. Другий – у Вінниці. І завершальний проведемо в Одесі. Ми започаткували обласну федерацію драгрейсингу і дріфту в 2009 році. З того часу провели понад 100 змагань по всій країні, – сказав голова Вінницької федерації драгрейсингу і дріфту Андрій Гальчинський.

Головним суддею етапу працював колишній гонщик Андрій Новіков (Мінськ, Білорусь). За його словами, у дріфті головне – не швидкість, а правильне виконання суддівського завдання.

– Ми з пілотами обговорюємо те, що хочемо побачити. Спортсмени у парних заїздах мають максимально довіряти один одному. Чим більше довіри, тим крутішими будуть виступи, – прокоментував Андрій Новіков.

Недешеве хобі

Для учасників дріфт – це хобі, а не спосіб заробітку. Навіть навпаки, під час кожного старту вони втрачають серйозні кошти.

– Це недешеве хобі. Адже лише за один заїзд (тобто за п’ять хвилин!) ти «спалюєш» гумові колеса вартістю близько 50- 100 доларів. За чемпіонат тільки на гуму витрачаєш 1500-2000 доларів. Якщо машина із потужним двигуном, витрати сягають трьох тисяч «зелених». Це не лише на заміну шин, але й на оплату праці команди із мінімум шести осіб, – каже пілот з Рівного Ростислав Рараговський.  

Пан Рараговський рік тому був на змаганнях у Вінниці глядачем. Але він пообіцяв дружині, що наступного разу виступатиме, як пілот. І виконав задум, перелаштувавши автомобіль BMW для дріфту та дебютувавши на нашому турнірі. Адже у Рівному жодних перегонів дрифтерів не проводиться.

Серед іншого, каркас автівки рівнянина замість металу зроблено із пластмасу.

– Пластмаса покриває всі автівки дрифтерів. Ми прагнемо якомога меншої ваги машини, аби досягти більшої потужності мотору. Мій двигун має 280 кінських сил (один із найслабших на етапі), а у машини мого одноклубника – 400. Є й ще більші показники. Але я прагну показувати гарний результат завдяки агресії і техніці, – продовжує Ростислав Рараговський.

Рівняння на Київ і Одесу

Зі Львова прибуло одразу вісім пілотів. Вони регулярно тренуються на майданчику біля «Арени Львів». Казали, що намагаються підтягнутися до Києва і Одеси – безумовних лідерів у вітчизняному дріфті .     

Неодноразово машини ламалися і не доходили до кінця траси. Поламка сталася й у представника міста Лева Олексія Виговського. Він відремонтував за ніч двигун і наступного дня знову вийшов на старт.

– Організація змагання у Вінниці цілком задовольняє, тому ми із задоволенням беремо участь в перегонах. За етап необхідно виконати шість-сім парних заїздів, – розповідає Олексій Виговський. – Останні три роки я кожну вільну хвилину витрачаю на покращення своєї машини BMW для дріфту. На це витратив близько 50 тисяч доларів

Андрій Мамонтов (Київ) – наймолодший учасник етапу. Вперше 17-річний юнак вийшов на трасу два роки тому.

– Пробував себе і в кільцевих гонках. Але здається, що це нудно. Зупинився на дріфті. У нашому виді автоспорту подобається дим, шум, багато відвідувачів. Це реально класно! – каже Андрій Мамонтов.

Тріумф столичних гонщиків

Один із фаворитів змагання Сергій Кремець зі столиці наголосив, що секретом успіху є наполеглива праця.

– Треба багато працювати над вдосконаленням машини, власною їздою тощо, – сказав Сергій Кремець.

Вінницький гонщик Роман Пшець вчетверте виступав на перегонах із дріфту. Казав, що прагне стати чемпіоном і втримати титул на пару років. На жаль, всі вінничани, хоча й пройшли кваліфікацію, але через технічні проблеми достроково знялися. Зрозуміло, це невезіння, аж ніяк не пов’язане із підготовкою пілотів.     

За участь у етапі спортсмени платили від чотирьох до шести тисяч гривень. Ці кошти склали призовий фонд. Переможець отримував 50 тисяч, призери – 30 і 20 тисяч відповідно. Як виявилося, перша трійка представляла столицю. І всі вони виступали на автівках марки BMW!

Перше місце посів В’ячеслав Боровицький, який виграв вісім парних заїздів. Раніше він був призером всеукраїнських змагань, а ось вершини сягнув вперше.  Срібним призером виявився Володимир Зайченко, для якого цей успіх став найбільшим в кар’єрі. Третім став Олександр Косогов, призер України за підсумками 2016 року, учасник багатьох перегонів в Білорусі і Європі.  

Де займатися?

Тренування із дріфтингу відбуваються на літовищах Калинівки і Гавришівки. Новачків приймають до Вінницької федерації драгрейсингу і дріфту та допомагають на початковому етапі. Довідки за телефоном: 067-432-04-08 (президент федерації Андрій Гальчинський).  

– Приймаємо всіх, кому подобається автоспорт і дріфт. Бажано на власних автівках. Але у нас є й тренувальна машина, на якій новачки можуть займатися, – розповів Андрій Гальчинський.    

 

 

 

 

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
11:06 Без води та світла. Де у Вінниці 19 березня відключають послуги photo_camera 10:04 У Вінниці засніжило: містян просять пересісти на громадський транспорт photo_camera 09:57 Вінницька громада проводжає у вічність Захисника Михайла Шастуна photo_camera 09:27 На хабарі у 300 000 гривень попався директор енергопідприємства play_circle_filled photo_camera Від читача 10:22 Закреслюють кандидатуру Путіна": у чаті "виборчкому" Керчі звітують про масове псування бюлетенів. Фото 09:20 Охорона та безпека під час війни: вінницькі охоронні фірми, сигналізація та відеонагляд (партнерський проєкт) 09:08 У трьох районах області знайшли уламки «шахедів». Один був у нездетонованому стані photo_camera 08:40 Робота у Вінниці: 94 свіжих вакансій від вінницьких компаній 08:37 Сьогодні вітаємо Дарію та Дмитра. Історія, заборони та прикмети 19 березня 21:01 «Вінниця у коміксах»: оголосили конкурс для дітей і молоді 20:05 Про «Щедрик»: у Вінниці покажуть матеріали із українських, чеських, канадських та американських архівів photo_camera 20:02 Командиру розвідгрупи з Вінниччини вручили орден 19:40 Сонячні електростанції: для чого вони вам, яка їх вартість та терміни окупності (Новини компаній) 19:01 Сміттєзвалище посеред кварталу: по вулиці Чайковського майже немає місця для виносу сміття 18:27 Помер колишній директор 23-го ліцею Григорій Поліщук 17:28 Вибори на посаду ректора Вінницького медуніверу: хто претендує photo_camera 17:26 ФК «ЯСКО» підтвердив звання чемпіона області з футзалу 16:20 «Сцену любощів знімали у холодній воді». Актор з Вінниці — про фільм «Перелесник» і не тільки 16:17 Прикордонники викрили 12 ухилянтів, які сиділи в старій будівлі та чекали коли втечуть до Молдови play_circle_filled 15:10 «Долину плюс» знову виганяють з Вінниці? Ми розбиралися, що сталося
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up