Комунальне підприємство «Агенція просторового розвитку» опублікувало оголошення про нові проекти з реорганізації дорожнього руху у Вінниці.
Чиновники виклали у відкритий доступ технічні завдання п’яти запланованих проектів. Пропонують фахівцям ознайомитись з ними, вказати свої розцінки за роботу, що буде використано при підготовці тендерів.
У опублікованих техзавданнях небагато конкретики. Але з них зрозуміло, які роботи хочуть виконати у місті в найближчі роки.
У години-пік транспорт на «Урожаї» традиційно стоїть у тягнучках. Розвантажити перехрестя, знайти шляхи збільшення його пропускної здатності та розробити нову модель роботи світлофорів доручать проектним організаціям.
Решта завдань: визначити доцільність окремої смуги для громадського транспорту через це перехрестя за напрямом Пирогова - Келецька; оцінити можливість влаштування пішохідного наземного переходу зі світлофорами.
— Наземний регульований пішохідний перехід буде дублювати підземний. Оскільки підземний перехід не є зручним для людей з інвалідністю, маломобільних груп населення, — розповів керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.
Реконструкцію переходу на «Урожаї» планували зробити у 2020 році. Разом з ремонтом приміщень, мали зробити нові туалети, ліфт, нову вентиляцію та навіси над сходами.
Вартість робіт була невідома, оскільки не готова проектно-кошторисна документація. Однак, заплановані гроші на капремонт переходу зняли на потребу медичної галузі. Наразі доля цього ремонту невідома. Орендар приміщень минулого літа зробив тільки поточний ремонт.
Перед початком реконструкції Привокзальної площі фахівці хочуть отримати нову схему організації руху. Як рухатимуться пішоходи і транспорт в нових умовах — треба перевірити на комп’ютерній моделі.
— Міський голова публікував візуалізацію цієї ініціативи і люди залишили багато коментарів, де хотіли дізнатись як воно все буде працювати. Зокрема, рух трамваїв, тролейбусів та автобусів просто через площу. Через моделювання маємо передбачити яким буде рух на новій Привокзальній, — сказав керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.
Площу перед Залізничним вокзалом поділять між лініями громадського транспорту. За півсотні метрів від головного входу зупинятиметься трамвай, а далі — смуги для тролейбусу, автобусу, приватного транспорту і приміських маршрутів.
Через заплановану на наступні роки реконструкцію проспекту Коцюбинського та будівництво вантового мосту між вулицями Янгеля і Ватутіна в мерії хочуть отримати нову схему організації руху на Замості.
У схемі потрібно буде зазначити напрямки та кількість смуг приватного і громадського транспорту. Вказати місця для створення велоінфраструктури. І додати до звіту розроблену концепцію організації паркування у районі Замостя. Остання, зокрема, передбачає зони з платними парковками.
— Основна задача в тому, щоб розрахувати як поява нового шляхопроводу вплине на перерозподіл транспортних потоків та як під них змінити існуючу дорожню мережу, — пояснює керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук. — У нас є дві ключові вулиці — Стрілецька та Янгеля, які, скоріш за все, збільшений транспортний потік приймуть на себе. Але зараз ці вулиці мають односторонній рух, складну траекторію тролейбуса. І ще потрібно розібратись, чи зможуть прийняти більше транспорту перехрестя на Стрілецькій та Янгеля.
Передпроектна пропозиція має врахувати, що відбудеться реконструкція проспекту Коцюбинського і там теж треба передбачити, наскільки зросте кількість транспорту і чи не буде заторів.
Враховуючи масштаб змін, доведеться оновлювати і усю транспортну модель Вінниці, що виділили в окремий проект.
— Транспортна модель Вінниці — це комп’ютерний файл, симуляція переміщень по місту, — каже Максим Кравчук. — Її розробили за грантові кошти у 2019 році. Місто розбили на транспортні райони, визначали кількість мешканців у цих районах, кількість робочих місць. У віртуальному середовищі досліджуємо як відбувається розподіл транспорту між цими районами.
Керівник «Агенції просторового розвитку» пояснює, що такі дані є цінними, бо дозволяють передбачити вплив на міський трафік від масштабного будівництва.
— Наприклад, будівництво мосту між Замостям і Тяжиловим, — продовжує Кравчук. — Ми розуміємо, що частина людей, яка раніше їхала по Лебединського, буде рухатись по новому шляхопроводу. Транспортна модель дозволяє розрахувати, на скільки саме відбудеться перерозподіл потоків авто.
Крім оновлення транспортної моделі, проектувальникам доручать розробку нових сценаріїв розвитку системи громадського транспорту Вінниці до 2030 року.
А от п’ятий проект дещо «вибивається» з загальної тематики. Фахівці мають дослідити маршрути автобусів, які їдуть в приміські села та транзитом через Вінницю.
У підсумку замовник «Агенція просторового розвитку» має отримати бази даних з переліком всіх автобусних маршрутів, їхній графік руху, місця зупинок, тип, місткість автобусів, кількість рейсів на день тощо.
— До Вінниці щодня, з навколишніх міст та сіл, приїжджає велика кількість людей. Чіткого розуміння, коли, скільки та який транспорт перевозить людей немає. Наприклад, коли ми досліджували транспортну мережу приєднаних громад, то складно було розібратись, де є маршрутка на Гавришівку та які зупинки. Завдання — зібрати єдину базу даних, в якій буде все про приміські та транзитні автобусні перевезення. Її можна буде використовувати, зокрема, для друку чітких графіків руху.
Переглянути технічні завдання від замовника можна за цим посиланням.
Читайте також:
Дістати пішоходів «з-під землі» хочуть на «Урожаї»
На Київській змінять перехрестя, щоб прибрати затори. Аналіз плану реконструкції
Привокзальну площу хочуть переробити в транспортний вузол. Деталі та візуалізація
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Купуймо « скакалки» тренуймо ноги)))!