Дістати пішоходів «з-під землі» хочуть на «Урожаї»

Дістати пішоходів «з-під землі» хочуть на «Урожаї»
У переході змішується запах фастфуду і туалету. Об’єкт потребує капремонту, але міська влада його робити не буде
  • Городяни зверталися до мерії, аби та відремонтувала перехід на «Урожаї», що став «смітником з ароматами шаурми і туалету».
  • У мерії відповіли — перехід в оренді, тож ремонту за бюджетні кошти не буде.
  • Додали, що опрацьовують можливість облаштування наземного переходу над підземним. Чому це може бути хибною ідеєю?

У середині жовтня на сайті міських петицій було опубліковано звернення Євгенії Гулько, в якому вона нарікала, що підземний перехід на «Урожаї» потребує оновлення: приміщення має неповторну суміш запахів туалету та шаурми, темні коридори та безлад, справляють враження смітника в нічний час.

Звернення швидко набрало необхідних 350 підписів. У четвер, 8 листопада, міськрада відповіла на петицію. У відповіді йдеться, що перехід був зданий в оренду торговельно-виробничому товариству «Південний Буг» до 1 листопада 2031 року:

«Враховуючи вищезазначене, виконати роботи з ремонту елементів пішохідного переходу на орендованій ділянці за бюджетні кошти немає можливості, так як це є порушенням Бюджетного кодексу України».

Але це ще не все.

Немає сенсу в «підземці»

Крім відмови у ремонті за бюджетні гроші міська влада повідомила, що замість підземного переходу може з’явитися наземний:

«На даний час в профільних департаментах міської ради опрацьовується можливість облаштування пішохідного переходу через вулицю Пирогова над зазначеним підземним переходом».

Чому посадовці не змусили орендаря відремонтувати перехід? Та навіщо замість підземного робити наземний? Такі запитання поставили заступнику міського голови Владиславу Скальському.

— Підземний перехід на «Урожаї» потребує не косметичного ремонту, а капітальну реконструкцію. Орендарю це не вигідно, він готовий відмовитися від оренди об’єкта та віддати підземний перехід на баланс міста, — відповів заступник мера. — З нашого боку — ми не бачимо доцільності подальшого використання підземних переходів, які не є доступними для людей з інвалідністю. Місто бачить перспективу в організації однозначно комфортних рішень для пересування всіх категорій населення. Тобто, наземних переходів. Тим більше, на «Урожаї» такий колись існував.

Чи має за умовами договору орендар ремонтувати перехід? Щоб ознайомитися з угодою, надіслали інформаційний запит до міськради. Утім, під час підготовки публікації, так і не отримали копію договору. У міськраді попросили до 20 днів «через великий обсяг запитуваної інформації і необхідність пошуку документів в архівах».

Капремонту не буде?

Торгово-виробниче товариство «Південний Буг», яке орендує перехід, належить родині вінницького бізнесмена Юрія Коробкіна. Статутний капітал підприємства — 26,5 мільйона гривень, вид діяльності — «55.10 Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування». Керує підприємством Інна Дерябіна.

У липні 2018-го вже розбиралися, чому не можна відремонтувати підземний перехід. Тоді Дерябіна казала, що цього року компанія запланувала капремонт переходу, і для цього шукають підрядну організацію. Передусім очікують на технічний звіт про стан об’єкта, де буде вказана вартість ремонтних робіт.

Чи змінилися наміри про ремонт за чотири місяці? Чи справді товариство не зацікавлене в капітальній реконструкції підземного переходу?

— Від своїх намірів ми не відмовляємося, капітальний ремонт буде. Але це дуже складно — потрібно організувати альтернативний перехід на час робіт, досі немає технічного звіту, де була б прорахована вартість реконструкції. Навряд чи роботи будуть цього року, скоріш за все — у 2019 році, — прокоментували у товаристві «Південний Буг».

А на ствердження, яке озвучував заступник мера Владислав Скальський, що «орендар готовий відмовитися від переходу, бо ремонт не є вигідним» ми не отримали ані ствердної відповіді, ані спростування. У товаристві послались, що на це може відповісти директор Інна Дерябіна, але з нею нам не вдалося зв’язатися під час підготовки публікації. Так само не відповів на телефонні дзвінки та повідомлення власник товариства — Юрій Коробкін.

Наземний перехід може бути над підземним

Віктор Перлов, учасник групи «Транспорт і мобільність».

— У результаті аналізу стану підземного переходу біля ринку «Урожай», з'явилась ідея облаштування альтернативного наземного переходу, щоб маломобільні групи населення могли комфортно перетинати вулицю Пирогова. Крім того, у разі проведення реконструкції переходу, потрібний буде «запасний варіант», яким змогли б користуватись пішоходи на час ремонту.

Суть ідеї в тому, щоб ділянку дороги розбити посередині на дві частини і для кожного з напрямків встановити окремий пішохідний світлофор. Посередині проїжджої частини у місці переходу облаштувати розділювальну смугу — «накопичувач» для пішоходів, в якому вони будуть очікувати на «зелене» світло.

Це будуть не острівці безпеки, а повноцінна роздільна смуга — її можна порівняти з тією, яка розмежовує дорогу на проспекті Юності. Таким чином перехід вписується навіть в існуючу схему роботи перехрестя, не ускладнюючи рух транспорту.

Нині ми маємо порахувати пішоходопотік в підземному переході та змоделювати, чи вмістить цю кількість наземний перехід. Розглядали варіант розміщення цього переходу практично над підземним, але поки що готового рішення та навіть концепції ще немає. Так само як і чіткого терміну, коли це з'явиться на вулиці Пирогова.

Враховуючи те, що підземний перехід у жахливому стані, він несе небезпеку для пішоходів, а існуючі «пандуси» є серйозною перешкодою для маломобільних груп, наземний перехід в районі «Урожаю» має право на життя.

Підземний перехід рятує життя пішоходів

Віталій Плясовиця, архітектор, керівник архітектурної майстерні «Плясовиці»

— Історія підземного переходу біля ринку «Урожай» почалася з дзвінка меру Дворкісу про чергову смерть: збили студентку на переході. Це було останньою краплею для тодішнього мера, який вирішив будувати підземний перехід на найбільш небезпечній ділянці у Вінниці.

Той, хто пам'ятає, знає, скільки там було смертей і аварій. Ринок і медичний університет — бабусі та молодь! Майже 16 років перехід працює і, слава Богу, жодної смерті!

Звичайно, за стільки років без єдиного капітального ремонту і в таких експлуатаційних умовах (грунтові води, плавун, гальмівний шлях тролейбуса), перехід у жахливому стані. Тому і з'явилася петиція з проханням ремонту. Відповідь очікувана: «грошей немає, він в оренді». Іноді здається, що петиції створені для письмового тренування «розумно послати»!

Ну що ж. Раз грошей немає, то наші комунальні «господарники» і «радники» придумали ідею фікс, яку потужно вкладають у головну голову. «А давайте ми його просто закопаємо, і зробимо як 16 років тому (коли автотранспорту було в сотні разів менше), ми ж навчилися робити острівці безпеки, та й стовпчиків поставимо, де треба!»

Позиція моя така: я абсолютно не є прихильником підземних переходів! Але є місця, де вони просто необхідні! Потрібно знайти способи, методи і фінанси для капітального ремонту підземного переходу і продовжити його життя! А якщо ні... тоді на чиїй совісті буде перша смерть?

Читайте також:

Бізнес на межі закону. У переході біля «Урожаю» поставили «лотерейний» автомат

6
1
4
22
Коментарі (25)
  • Петров Пётр

    Виталий Плясовыця правильно все сказал. А от себя скажу что ломать не строить ,регулярно в этом переходе бываю, очень удобно , только нужно сделать капитальный ремонт . И туалет есть, к слову. Хоть где то туалет есть. Они тут надземный переход строить собрались , стратегии развития Винница 2030 ,смешно . Туалетов в городе - нет !  
    Есть несколько знакомых девочек которые вообще панически бояться переходить дорогу , особенно в таких местах как Урожай . Фобия . А вот подземный переход за счастье таким людям. Сделайте капитальный ремонт, сделайте надземный переход дополнительно , деньги у города есть ведь. Сейчас в городе малейшая авария , и всё , пробка , транспорт стоит. Количество машин существенно выросло, а транспортных развязок - нет . В Анталии той же, в Турции,куча наземных переходов , с эскалаторами. Много развязок , и к слову там же, асфальт под солнцем не тает как это у нас .
  • Олексій

    Кількість транспорту там зашкальна. «Накопичувач» там навіть всіх циган та волоцюг не вмістить, куди там про пішоходів. Також, пропоную Віктору Перлову оплачувати компенсації травмованим та загиблим. Взагалі, звідкиля цей спеціяліст доморощений взявся? Для «маломобільних» можна ліфти зробити по торцям, пнувши кіоск преси в сторону, раз вже так за них переживають.

    Soj Stein reply Олексій

    тут ще питання, щоб ці ліфти працювали постійно, бо маломобільні люди - це не тільки люди з інвалідністю, але й пенсіонери і діти. При цьому ліфт має постійно обслуговуватися з таким пасажиропотоком - а це досить немалі гроші ще купити ці ліфти і встановити.
  • Yuriy Nikitin

    "Орендарю це не вигідно, він готовий відмовитися від оренди об’єкта та віддати підземний перехід на баланс міста" --- все що потрібно знати про Коробкіна. Вижати все і віддати бяку. Наступного разу, думайте двічі, веред тим, як йому щось у "аренду" передавати.
  • лишь бы как

    Каждый день там хожу. Ничего страшного в том переходе нет. Ну подремонтировать, подкрасить-подшпаклевать. Сделать более удобные пандусы для колясок. Запахов там особо не слышно. Он же не долгий - все выдувается.
    А тут почитал - блин, пора присваивать Виннице статус Королевство-Винница. Каждый второй принц голубых кровей. Воняет ему, тонкую поэтическую натуру коробит граффити, душа рвется от отвалившейся плитки. Интересно было бы на их квартиры да дома посмотреть. Эту квинтэссенцию благолепия и порядка оценить.
    Вопят что инвалидам там неудобно. А хде же вы все, сердечные, когда тот колясочник там спуститься пытается или мамка с коляской идет. Ни разу не видел толпы жаждущих им помочь.
    По поводу шаурмичных - сделайте нормальную столовку для студентов на территории меда. Чтоб дешево-вкусно-сытно и постоянно. И те шаурмичные сами закроются.
    И будет всем ЩАСТЯ

    Soj Stein reply лишь бы как

    почитайте про теорію розбитих вікон

    Олексій reply лишь бы как

    У цьому нічого немає поганого. Соціум дозрів і хоче кращих умов, а ви все у кам'яний вік тягнете.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

20:29 «Зубри» двічі перемогли лідера БК «Житомир» photo_camera 20:16 Без гаджетів та синіх екранів: як розважатися у місті взимку? 18:59 Графік планових відключень світла на наступному тижні (17 – 23 грудня) 17:40 Що очікує долар, євро та рубль після обрання глави єдиної Української церкви? Від читача 10:35 Презентація міжнародної трилогії «Моє дитинство» 17:31 Фото дня: головна ялинка міста готова до свят, а неподалік встановлюють парк атракціонів photo_camera 16:42 На Вінниччині викрали чоловіка. Кажуть – побутовий конфлікт 15:37 Троє вінничан на червоному Volkswagen крали акумулятори з мобільних вишок 15:12 Що вінничани найбільше купують на різдвяному ярмарку? photo_camera 14:40 28-річний вінничанин пограбував одеситку. За гаражами його зловили 14:00 Свято наближається: у чому радять зустріти Новий Рік, щоб була удача? 13:19 Визнали свою вину: у Вінниці судили інформаторів так званої "ДНР" 12:44 Пам’ять відомих вінницьких футболістів вшанували турніром photo_camera 12:41 Переїхати до столиці: хто цікавиться купівлею житла в Києві? 12:00 Замість снігопаду — мороз: синоптики оновили прогноз на тиждень 11:29 На Вінниччині викрили 7 бізнесменів, які розрахувалися з працівниками "по-чорному" 11:11 Школярі Вінниччини  переспівали хіт KAZKA «Плакала»: мережа в захваті 10:58 Різдво і Новий рік: скільки вінничани будуть відпочивати 10:19 Як розмитнюють «євробяхи» та які авто купують в Україні: огляд автоновин 10:06 За золото обласних змагань з кульової стрільби змагалися чемпіони світу і Європи photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up