У середині жовтня на сайті міських петицій було опубліковано звернення Євгенії Гулько, в якому вона нарікала, що підземний перехід на «Урожаї» потребує оновлення: приміщення має неповторну суміш запахів туалету та шаурми, темні коридори та безлад, справляють враження смітника в нічний час.
Звернення швидко набрало необхідних 350 підписів. У четвер, 8 листопада, міськрада відповіла на петицію. У відповіді йдеться, що перехід був зданий в оренду торговельно-виробничому товариству «Південний Буг» до 1 листопада 2031 року:
«Враховуючи вищезазначене, виконати роботи з ремонту елементів пішохідного переходу на орендованій ділянці за бюджетні кошти немає можливості, так як це є порушенням Бюджетного кодексу України».
Але це ще не все.
Крім відмови у ремонті за бюджетні гроші міська влада повідомила, що замість підземного переходу може з’явитися наземний:
«На даний час в профільних департаментах міської ради опрацьовується можливість облаштування пішохідного переходу через вулицю Пирогова над зазначеним підземним переходом».
Чому посадовці не змусили орендаря відремонтувати перехід? Та навіщо замість підземного робити наземний? Такі запитання поставили заступнику міського голови Владиславу Скальському.
— Підземний перехід на «Урожаї» потребує не косметичного ремонту, а капітальну реконструкцію. Орендарю це не вигідно, він готовий відмовитися від оренди об’єкта та віддати підземний перехід на баланс міста, — відповів заступник мера. — З нашого боку — ми не бачимо доцільності подальшого використання підземних переходів, які не є доступними для людей з інвалідністю. Місто бачить перспективу в організації однозначно комфортних рішень для пересування всіх категорій населення. Тобто, наземних переходів. Тим більше, на «Урожаї» такий колись існував.
Чи має за умовами договору орендар ремонтувати перехід? Щоб ознайомитися з угодою, надіслали інформаційний запит до міськради. Утім, під час підготовки публікації, так і не отримали копію договору. У міськраді попросили до 20 днів «через великий обсяг запитуваної інформації і необхідність пошуку документів в архівах».
Торгово-виробниче товариство «Південний Буг», яке орендує перехід, належить родині вінницького бізнесмена Юрія Коробкіна. Статутний капітал підприємства — 26,5 мільйона гривень, вид діяльності — «55.10 Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування». Керує підприємством Інна Дерябіна.
У липні 2018-го вже розбиралися, чому не можна відремонтувати підземний перехід. Тоді Дерябіна казала, що цього року компанія запланувала капремонт переходу, і для цього шукають підрядну організацію. Передусім очікують на технічний звіт про стан об’єкта, де буде вказана вартість ремонтних робіт.
Чи змінилися наміри про ремонт за чотири місяці? Чи справді товариство не зацікавлене в капітальній реконструкції підземного переходу?
— Від своїх намірів ми не відмовляємося, капітальний ремонт буде. Але це дуже складно — потрібно організувати альтернативний перехід на час робіт, досі немає технічного звіту, де була б прорахована вартість реконструкції. Навряд чи роботи будуть цього року, скоріш за все — у 2019 році, — прокоментували у товаристві «Південний Буг».
А на ствердження, яке озвучував заступник мера Владислав Скальський, що «орендар готовий відмовитися від переходу, бо ремонт не є вигідним» ми не отримали ані ствердної відповіді, ані спростування. У товаристві послались, що на це може відповісти директор Інна Дерябіна, але з нею нам не вдалося зв’язатися під час підготовки публікації. Так само не відповів на телефонні дзвінки та повідомлення власник товариства — Юрій Коробкін.
Віктор Перлов, учасник групи «Транспорт і мобільність».
— У результаті аналізу стану підземного переходу біля ринку «Урожай», з'явилась ідея облаштування альтернативного наземного переходу, щоб маломобільні групи населення могли комфортно перетинати вулицю Пирогова. Крім того, у разі проведення реконструкції переходу, потрібний буде «запасний варіант», яким змогли б користуватись пішоходи на час ремонту.
Суть ідеї в тому, щоб ділянку дороги розбити посередині на дві частини і для кожного з напрямків встановити окремий пішохідний світлофор. Посередині проїжджої частини у місці переходу облаштувати розділювальну смугу — «накопичувач» для пішоходів, в якому вони будуть очікувати на «зелене» світло.
Це будуть не острівці безпеки, а повноцінна роздільна смуга — її можна порівняти з тією, яка розмежовує дорогу на проспекті Юності. Таким чином перехід вписується навіть в існуючу схему роботи перехрестя, не ускладнюючи рух транспорту.
Нині ми маємо порахувати пішоходопотік в підземному переході та змоделювати, чи вмістить цю кількість наземний перехід. Розглядали варіант розміщення цього переходу практично над підземним, але поки що готового рішення та навіть концепції ще немає. Так само як і чіткого терміну, коли це з'явиться на вулиці Пирогова.
Враховуючи те, що підземний перехід у жахливому стані, він несе небезпеку для пішоходів, а існуючі «пандуси» є серйозною перешкодою для маломобільних груп, наземний перехід в районі «Урожаю» має право на життя.
Віталій Плясовиця, архітектор, керівник архітектурної майстерні «Плясовиці»
— Історія підземного переходу біля ринку «Урожай» почалася з дзвінка меру Дворкісу про чергову смерть: збили студентку на переході. Це було останньою краплею для тодішнього мера, який вирішив будувати підземний перехід на найбільш небезпечній ділянці у Вінниці.
Той, хто пам'ятає, знає, скільки там було смертей і аварій. Ринок і медичний університет — бабусі та молодь! Майже 16 років перехід працює і, слава Богу, жодної смерті!
Звичайно, за стільки років без єдиного капітального ремонту і в таких експлуатаційних умовах (грунтові води, плавун, гальмівний шлях тролейбуса), перехід у жахливому стані. Тому і з'явилася петиція з проханням ремонту. Відповідь очікувана: «грошей немає, він в оренді». Іноді здається, що петиції створені для письмового тренування «розумно послати»!
Ну що ж. Раз грошей немає, то наші комунальні «господарники» і «радники» придумали ідею фікс, яку потужно вкладають у головну голову. «А давайте ми його просто закопаємо, і зробимо як 16 років тому (коли автотранспорту було в сотні разів менше), ми ж навчилися робити острівці безпеки, та й стовпчиків поставимо, де треба!»
Позиція моя така: я абсолютно не є прихильником підземних переходів! Але є місця, де вони просто необхідні! Потрібно знайти способи, методи і фінанси для капітального ремонту підземного переходу і продовжити його життя! А якщо ні... тоді на чиїй совісті буде перша смерть?
Читайте також:
Бізнес на межі закону. У переході біля «Урожаю» поставили «лотерейний» автомат
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 48 від 27 листопада 2024
Читати номер
Петров Пётр
Есть несколько знакомых девочек которые вообще панически бояться переходить дорогу , особенно в таких местах как Урожай . Фобия . А вот подземный переход за счастье таким людям. Сделайте капитальный ремонт, сделайте надземный переход дополнительно , деньги у города есть ведь. Сейчас в городе малейшая авария , и всё , пробка , транспорт стоит. Количество машин существенно выросло, а транспортных развязок - нет . В Анталии той же, в Турции,куча наземных переходов , с эскалаторами. Много развязок , и к слову там же, асфальт под солнцем не тает как это у нас .
Олексій
Soj Stein reply Олексій
Yuriy Nikitin
лишь бы как
А тут почитал - блин, пора присваивать Виннице статус Королевство-Винница. Каждый второй принц голубых кровей. Воняет ему, тонкую поэтическую натуру коробит граффити, душа рвется от отвалившейся плитки. Интересно было бы на их квартиры да дома посмотреть. Эту квинтэссенцию благолепия и порядка оценить.
Вопят что инвалидам там неудобно. А хде же вы все, сердечные, когда тот колясочник там спуститься пытается или мамка с коляской идет. Ни разу не видел толпы жаждущих им помочь.
По поводу шаурмичных - сделайте нормальную столовку для студентов на территории меда. Чтоб дешево-вкусно-сытно и постоянно. И те шаурмичные сами закроются.
И будет всем ЩАСТЯ
Soj Stein reply лишь бы как
Олексій reply лишь бы как