Перехід на Урожаї став «смердючою ямою». Що заважає ремонту?

  • Нестерпні аромати фастфуду й туалету, проблеми зі зливом та пошарпані стіни — такі реалії підземного переходу на «Урожаї».
  • За майже 20 років його ніколи капітально не ремонтували. Чого так сталося та коли об’єкт нарешті оновлять?
Перехід на Урожаї став «смердючою ямою». Що заважає ремонту?

Підземний перехід на ринок «Урожай» відкрили на початку 2000-х років: робили містом, а завершувала компанія, яка належить бізнесмену Юрію Коробкіну. За це остання отримала приміщення в оренду до 2031 року та привела сюди фастфуд, магазини і громадську вбиральню.

Але роки йдуть, перехід невпинно руйнується та стає більш схожим на «смердючу канаву», яку вінничани намагаються перетнути, затамувавши подих. Чому ж міська влада не може зайнятися цим переходом?

Небезпечне підземелля

До редакції звернулася наша читачка, вінничанка Валентина Біланік. Вона розповіла про жахливий стан підземного переходу на «Урожаї».

— Неодноразово зверталася на міську раду, просила зробити ремонт та прозорі навіси. Бо в дощ перехід заливає, а в снігопади — всі сходи засипані, — казала жінка. — Я їм щодня ходжу, живу неподалік. І бачу, що з кожним роком він стає все гіршим.

Спускаючись переходом бачимо, що цілий ряд плиток звалився зі стін. Ще декілька з них на вигляд є крихкими та готові впасти на голови перехожим. А ще під ногами хитаються фрагменти підлоги.

Валентина має поважний вік та пам’ятає як цей перехід будували в 90-х роках.

— Пам'ятаю, що цей перехід будували всім містом. Мер Дворкіс кинув клич, щоб всі заводи міста скинулися. Я тоді працювала на Агрегатному заводі та з його цехів 20 тонн металу дали, безоплатно, у фонд міста, — казала жінка. — А потім перехід віддали в оренду Коробкіну, а він його не може нормально утримувати. Не можеш — відмовся, нехай місто керує майном.

Мікс шаурми і туалету

Зібрали враження від переходу на «Урожаї» ще в Фейсбуку. Так нам вдалося з’ясувати, що переход пробивали з 1997 року, а закінчили робити в 2002-му.

«Перехід у жахливому стані, плитка відпадає, штукатурка сиплеться. А пандуси-то жахіття! Коляскою часто об'їжджаємо по переходах зі світлофорами! На інвалідному візку взагалі ніхто не проїде!», — пише Юлія Манжурова.

«Як на мене потрібно повністю прибрати звіти магазини і забігайлівки. І не забути про вивіски, бо чіпляю їх головою. Усі ці магазинчики просто неймовірно нервують! Було б чудово, щоб архітектори міста після закінчення реорганізації вивісок на Соборній, взялись за територію біля Урожаю та Центрального ринку», — пише Олександр Савенко.

«Його потрібно засипати і зробити там регульований перехід зі світлофорами на одному рівні з дорогою, доступний для всіх громадян», — пише Віталій Трубніков.

«Мене особисто найбільше напрягають тамтешні «аромати»: мікс шурми, перукарні і туалету - «парфумер» відпочиває. Завжди намагаюсь пробігти, затамувавши подих», - пише Інна Мохар.

Питання «на контролі»

Так чому ж влада досі оминає цей перехід? А якщо є плани, то що оновлять? Про це ми запитали в чиновників профільних департаментів міської ради.

Директор департаменту капітального будівництва Ігор Кравець та головний архітектор міста Олександр Рекута майже в один голос заявили, що планів ремонту або реконструкції переходу наразі немає.

Тим не менш очільник департаменту комунального господарства Володимир Ніценко сказав, що мерія займається вирішенням питання оновлення переходу.

— Було його обстеження, запрошували фахівців: оглянули на предмет протоків води, каналізації, інженерних мереж. Як тільки буде технічний висновок, ми будемо розуміти, що з цим переходом можна робити, — сказав Ніценко.

Директор департаменту комунального майна Ігор Шутак розповів, що підземний перехід був ще на початку 2000-х років переданий в оренду торгово-виробничому товариству «Південний Буг».

— Тоді об'єкт довгий час був недобудованим. Знайшли варіант передати підземний перехід в довгострокову оренду за умовою добудови, з чим орендар впорався. Наскільки я пам’ятаю, договір оренди діє до 2031 року, — казав Шутак. — Але є певні питання щодо технічного стану. Орієнтовно рік тому оглядали цей перехід якраз під час зливи. Побачили, що затікає дощова вода, і міський голова дав доручення провести технічне обстеження. І саме фахівці скажуть, що треба замінити та скільки це коштуватиме. Маючи ці цифри, зможемо провести діалог з орендарем та дізнатися позицію цього товариства на можливу реконструкцію.

Питаємо, а якщо орендар відмовитися робити ремонт?

— Позиція орендаря мені невідома. Бо, знову ж таки, ми не маємо фахового звіту щодо стану об'єкта та вартості його ремонту. Якщо не погодиться, то будемо шукати варіанти, — відповів Ігор Шутак.

Готові до ремонту

За даними бізнес-пошукової системи YouControl, товариство «Південний Буг» було засноване ще в 1996 році. Його засновниками є:

Юрій Коробкін (розмір внеску — 14,5 млн грн), Микола Коробкін (4,5 млн грн), Людмила Коробкіна (3,5 млн грн), приватне сільськогосподарське підприємство «Україна» (1 млн грн). Кінцевий вигодонабувач: Юрій Коробкін.

Керівницею товариства є Інна Дерябіна. Зв’язалися з нею, щоб дізнатися про майбутнє переходу.

— Часто ми робимо поточний ремонт — підклеюємо плити, сходи. Роботи виконуються постійно, хоча, можливо, цього не бачить кожен мешканець міста. Вандали малюють на плитці, що ми зафарбовуємо, — каже Дерябіна. — Цього року плануємо капітальний ремонт: там є великі проблеми з каналізацією, вентиляцією, покриттям. Шукаємо підрядну організацію, яка виконає ці роботи. Фахівці оглянули цей перехід й ми також очікуємо на звіт, аби знати скільки коштуватиме оновлення переходу. Без цього ми не можемо почати роботи.

Питаємо, які орієнтовні строки початку ремонтів?

— Ми плануємо хоч сьогодні розпочати. Але не все від нас залежить, бо це буде серйозний ремонт переходу, — відповіла директорка товариства «Південний Буг» Інна Дерябіна.

Засипати перехід та зробити як у Європі

Віктор Перлов, громадський активіст, блогер

— Підземний перехід на ринку «Урожай» перебуває в жалюгідному стані і потребує реконструкції — обшарпані стіни, від яких відвалюється плитка, сморід від приготування їжі та туалету, протікання стелі в дощ — це лише невеликий перелік усіх «принад» переходу. І це не дивно, адже він не ремонтувався від самого відкриття.

Про несприйняття переходу мешканцями прилеглого району свідчить великий пішоходопотік через вулицю Пирогова в районі перехрестя з вул. Блока (поблизу АТБ і піцерії «Челентано») — попри наявність двох загороджень пішоходи масово переходять дорогу замість користування огидним переходом обравши менше зло — небезпеку наїзду автомобіля.

Очевидно, що в ситуації, що склалась, потрібно облаштовувати альтернативний наземний регульований перехід через вулицю Пирогова в районі Блока. З одного боку це дозволить усунути проблему маломобільних груп населення, а з іншого — у разі потреби дасть змогу закрити підземний перехід на повноцінну реконструкцію.

Впевнений, що орендарі не забажають брати участь в фінансуванні реконструкції підземного переходу, а намагатимуться повісити тягар ремонту на міський бюджет. У такому випадку його взагалі доцільніше буде закопати, наслідуючи цивілізовані підходи європейських міст, які масово відмовляються від підземних переходів задля зручності містян.

Читайте також:

Коментарі (31)
  • Елизавета Загородня

    А парикмахерская и туалет какое отношение имеют!? Смердит шаурмичная которой там три на 1м2 !!! Научитесь писать статьи !
  • Олексій

    Віктор Перлов, закопай свою нікчемну точку зору.
  • Олексій

    Вони роблять поточні ремонти? Що за дурниця! Там плитка під ногами хитається вже 5 років як.
  • Aleksey Zamyatin

    Засыпать перехрд нельзя! Как быть студентам без шаурмы?
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

22:04 На Янгеля масова бійка. Є відео з місця подій (ОНОВЛЕНО) play_circle_filled photo_camera 20:08 Тут все вирішує Любов: прогулянка кімнатами моргу Пироговки photo_camera 18:40 Що очікує долар, євро та рубль на цьому тижні (17- 22 липня)? 18:15 Хто гарно перевіряє, той вчиться і відпочиває: Конгрес RIA… в Одесі! play_circle_filled photo_camera Від читача 18:48 Кошенята в небезпеці! 17:32 Капітан «Ниви» Ігор Маляренко любить фільми жахів і «тихе полювання» та мріє грати у Прем’єр-лізі 17:05 Як скалка в оці. Навіщо судиться з роботодавцем двічі звільнений працівник play_circle_filled 17:00 П’яна ДТП: на трасі лоб у лоб врізалися Dacia Logan та Opel Askona 16:57 «Нас матюкають, але швидше не стане». Розмова з робітниками на Київському мосту photo_camera 16:20 «Kids police city»: маленьких вінничан запрошують у містечко з автотреком 15:39 Автобан «GoHighway»: на Вінниччині тривають ремонтні роботи 15:01 Прийшла до хлопця та обчистила хату. 15-річній вінничанці грозить тюрма 14:22 Вінничанин звісив ноги з балкону на п’ятому поверсі: як рятували самогубцю 14:19 Стань профі в рекламі на Facebook. Навчання триватиме кілька годин 13:38 Вінниччина знову у лідерах. Майже 800 тисяч пацієнтів обрали сімейного лікаря 13:01 ДТП неділі: мотоцикліста збив водій «ВАЗу», жінка перекинулась на Opel 12:14 Над Україною зависає циклон Халіна. Яку погоду прогнозують на завтра? 11:33 Продовжили розкопки у «Мурах»: археологи знайшли старовинні монети й посуд play_circle_filled 10:50 Разом робимо Вінницю доступною: запустили інтерактив на карті міста 10:20 ДТП на Хмельницькому шосе: водій «ВАЗ»  збив жінку. Потерпіла у реанімації
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up