На Київській змінять перехрестя, щоб прибрати затори. Аналіз плану реконструкції

На Київській змінять перехрестя, щоб прибрати затори. Аналіз плану реконструкції
Понад 4000 машин проїжджає перехрестя в годину-пік. Нова організація руху дозволить збільшити пропускну здатність на 10-30% / Фото: vmr.gov.ua
  • Довжелезні тягнучки з авто збираються перед перехрестям на Київській, що біля Пивзаводу.
  • У мерії хочуть збільшити пропускну здатність перехрестя, розглянули варіанти: коло, турбокарусель і оптимізація схеми руху.
  • Обрали модель, за якої переходи зі світлофорами ставлять ближче до центру. Як від цього будуть результати та коли очікувати змін?

У Вінниці планують реконструкцію перехрестя вулиць Київська-Чорновола-Стрілецька. Це одна з найважливіших ділянок в транспортній мережі міста, яка нині збирає довгі тягнучки в години-пік, тому є потреба в збільшенні пропускної здатності.

У ході досліджень обрали один варіант — оптимізація світлофорного регулювання. Замовником робіт стало комунальне підприємство «Агенція просторового розвитку». У директора цього КП Максима Кравчука з'ясували подробиці майбутньої реконструкції.

Для чого міняти схему руху

Передпроектну пропозицію розробили фахівці івано-франківської компанії «Оресунд». У звіті вони пишуть, що перехрестя, з тією організацією руху, що є зараз, не може впоратись з трафіком.

Відео дня
Кількість одиниць транспорту та пішоходів на переходах, які перетинають площу протягом години / Скріншот зі звіту компанії «Оресунд»

«Найбільше навантаження спостерігається ввечері з 18 до 19 години, складає 4070 одиниць транспорту на годину. Найбільші затримки руху — на виїзді з вулиці Чорновола, де довжина черги з авто сягає понад 400 метрів, а навантаження на цьому напрямку дорівнює 1500 одиниць транспорту на годину», — йдеться в тексті.

Підрядник зазначає, що в нинішньої схеми організації руху є кілька конфліктних точок, де перетинаються пішохідні та транспортні потоки.

Мінятимуть геометрію перехрестя. Скріншот зі звіту компанії «Оресунд»

Однак з візуалізації, яку розмістили в звіті, складається враження, що площу проїзної частини на перехресті зменшать. Як це може збільшити пропускну здатність, якщо квадратних метрів дороги, фактично, буде менше? 

— Йдеться не про зменшення в цілому площі перехрестя, а зменшення площі перехрестя між стоп-лініями. Тобто, пішохідні переходи, стоп-лінії, світлофори будуть перенесені ближче до центру перехрестя, — пояснює директор КП «Агенція просторого розвитку» Максим Кравчук. — І таким чином, вдасться скоротити відстань, яку проїжджатиме водій від початку і до завершення маневру. А за рахунок вивільненого простору ми зможемо додати кількість смуг на під'їздах до перехрестя з вулиць Чорновола та Київській.

Як будуть робити оптимізацію

Окрім перенесення смуг і переходів, в рамках цього проекту заплановано встановити напрямні острівці, утворити каналізовані напрямки з вулиці Київської на Чорновола, а також зі Стрілецької на Київську. Обмежені з одного боку тротуаром, а з іншого — напрямним острівцем, ці смуги не будуть перетинатись з рештою напрямків.

Передпроектна пропозиція змін на перехресті Київська-Стрілецька-Чорновола / Скріншот зі звіту компанії «Оресунд»

— Ще додаємо велопереїзди, нове озеленення і змінюється конфігурація світлофорного об’єкту, — розповідає директор КП «Агенція просторового розвитку» Максим Кравчук. — Підрядник рекомендує встановити окремі світлофори на кожній зі смуг руху, щоб було більше можливостей для додаткового керування цим перехрестям. Перелік змін неостаточний, буде уточнюватися під час розробки проектно-кошторисної документації.

Питаємо, як роз'їдуться автомобілі, якщо станеться ДТП? Особливо, якщо аварія відбудеться в каналізованих напрямках, які, нагадаємо, з одного боку обмежені бордюром тротуара, а з іншого — напрямним острівцем.

— Каналізовані напрямки будуть досить широкими. Там планується створити смугу, шириною більше чотирьох метрів. Навіть якщо трапиться аварія, то транспорт зможе роз'їхатись, — відповідає Максим Кравчук. — З іншого боку — все залежить від самої аварії. Навіть при існуючій геометрії перехрестя може трапитися ДТП, яка суттєво ускладнить чи заблокує проїзд. В будь-якому випадку, екстрені служби зможуть об'їхати місце ДТП не по своїй смузі руху.

Плюс 10-29%

Комп'ютерне моделювання показало, що за нової геометрії перехрестя, пропускна здатність зростає на 10-29%, залежно від напрямку. Наприклад, найбільш завантажений напрямок — в’їзд на перехрестя з вулиці Чорновола — зможе прийняти на 300 машин більше, ніж зараз.

Зміна пропускної здатності була порахована на комп'ютерному моделюванні / Скріншот зі звіту компанії «Оресунд»

Чи будуть тестувати нову організацію перехрестя на Київській, так само як коло на Коріатовичів?

— Тут не планується проведення тестового режиму, оскільки його неможливо реалізувати. Потрібно перенести пішохідні переходи, світлофори, контактну мережу тролейбуса. Це все капітальні робити, а одних дорожніх блоків, які виконуватимуть функцію напрямних острівців, буде недостатньо для тестування, — відповідає директор КП «Агенція просторового розвитку» Максим Кравчук.

За його словами, найближчим часом розпочнеться розробка проектно-кошторисної документації, на основі якої буде визначена вартість робіт, та чи можливо це буде реалізувати в цьому році.

Які ще були варіанти?

Крім оптимізації регулювання перехрестя івано-франківська компанія «Оресунд» розглядала ще два варіанти змін: круговий рух та вдосконалений варіант кола — «турбокарусель» (коло, де для кожного напрямку виділена своя смуга і заборонено її міняти на кільцевій розв’язці - авт.). За такої схеми рух транспорту стає саморегульованим, прибирають світлофори для пішоходів.

Кільцева розв'язка та «турбокарусель» візуально на схемі не відрізняються / Скріншот зі звіту компанії «Оресунд»

Але обидві схеми кільцевих розв’язок не пройшли перевірку на комп’ютерному моделюванні — коло на цьому перехресті суттєво зменшить пропускну здатність.

Фахівці зробили ще декілька висновків:

  • Кільцеві розв'язки для досліджуваного перехрестя не можуть впоратись з навантаженням через високу інтенсивність руху транспорту та, особливо, пішоходів. 
  • Наявна інтенсивність руху транспорту (4070 авт/годину) значно перевищує рекомендовану добову норму (5000 авт./добу) за ДБН №555 «Транспортні розв’язки в одному рівні» для середніх кільцевих розв'язок. 
  • Інтенсивний пішохідний рух (1330 пішоходів на годину) блокує в'їзд до та виїзд з кільцевої розв'язки, нівелюючи її теоретичну пропускну здатність. 
  • Транспорт, що пропускає пішоходів на виїзді з кільцевої розв'язки, блокує інші напрямки руху по кільцю, що зрештою зупиняє роботу кільцевої розв'язки.

Коло на Коріатовичів будуть тестувати ще кілька місяців

З 13 березня перед Староміським мостом влаштували нову організацію руху. Дорожники нанесли тимчасову розмітку і влаштували коло з пластикових блоків. Майже місяць триває тестування такого режиму проїзду. Коли він завершиться і що буде в підсумку?

— Щодо кругового руху на Коріатовичів маємо як позитивні відгуки, так і негативні аспекти. Тому потрібно буде ретельно зважити всі «за» і «проти». Планується що тестування триватиме ще кілька місяців. Як саме завершиться тестування буде визначено за цей час. Ми зараз з підрядником, департаментом енергетики, транспорту та зв'язку і «Вінницькою спецдільницею з організації дорожнього руху» будемо це опрацьовувати. Часткові підсумки незабаром опублікуємо, — відповів директор КП «Агенція просторового розвитку» Максим Кравчук.

Біля довгобуду на Стрілецькій, нагадаємо, закінчили встановлення копії Ейфелевої вежі.

Опитування

Як ви сприймаєте ідею реорганізації руху на перехресті біля Пивзаводу?

Читайте також:

ДТП зі «швидкою» на Соборній. Оприлюднили відео, де видно момент зіткнення

Чому на перехресті Келецької і Лялі Ратушної не буде світлофорів на всіх напрямках

Розпочався суд над водієм, який п'яним збив на смерть двох хлопчиків

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (5)
  • Имя Фамилия

    Сделайте +1 полосу на поворот на Богдана Ступки с Киевской за счёт расширения дороги к почте. Потому как "Набережный квартал" построили и заселили, а дорожную инфраструктуру так и не поменяли. В итоге стоят на поворот 4 -5 машин и одна полоса только на проезд дальше на Киевскую и затор до перекрёстка.
  • Nikolay Polyarush

    НА В.КИЇВСЬКА ТЯНУЧКА,ТО ВОДіЇ ВИБРАЛИ СВІЙ МАРШРУТ: ЗВЕРТАЮТЬ НА ЗАМОСТЯНСЬКУ І ЧЕРЕЗ СТРІЛЕЦЬКУ НА КИЇВСКУ КОЖНУ СЕКУНДУ ЙДЕ ПОТІК БУДИНКИ ВЖЕ ДАЮТЬ ТРІЩИНИ ЖИТЕЛІ СТРІЛЕЦЬКОЇ ЖИВУТЬ ЯК НА ТАНКОДРОМІ.ОСЬ ТАКА ,,ОРГАНІЗАЦІЯ,,РУХУ!!
  • Махмуд Ахмидинижад

    на расстоянии 100м находится еще один перекресток- Янгеля-Киевская, по центру которого тепловики вырыли яму два месяца назад, никаких робот там не проводят, а ограждения так и стоят (два месяца в центре перекрестка)  счета за тепло выставляются регулярно и не малые, а яму заасфальтировать не могут,  представляю сколько времени займет перестройка всего перекрестка.
  • Sasha Sinelnikv

    Ещё больше и выше халуп настройте может лучше станет. Почему в горЕсполкоме все такие тупые??? вопрос риторический.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
20:00 Вінниччина готується до сильного вітру: оголосили жовтий рівень небезпеки 19:00 Воїнам з бригади «Червона калина» передали 20 FPV дронів 18:44 Тест: 10 каверзних питань з історії Вінниці, які змусять вас подумати 18:00 «На війні найважче – бачити дітей на лінії фронту». Історія поліцейського, який пішов на війну Від читача 16:51 Кіберполіція запрошує долучитись до соціального проєкту BRAMA 17:40 Рецепт шоколадної паски з шоколадною глазур'ю від учасниці 13 сезону МастерШеф та ТМ Зерносвіт (партнерський проект) 17:00 Відпочинок та розвантаження: ветеранам та їх родинам влаштували екскурсію до зоопарку та кото-кафе 16:16 У Вінниці та області стрімко поширюється вітрянка. Що про це варто знати батькам 16:00 Що таке лікування зубів під мікроскопом та куди звернутися у Вінниці? (партнерський проєкт) 16:00 На Донеччині загинув 25-річний Владислав Сидорук із Дашківець 15:00 До Музею Вінниці передали ескізи малого та великого гербів міста. Їх створили у 1990-х роках 14:44 Ми порахували, скільки грошей у вінницьких нардепів. Огляд декларацій за 2023 рік 14:05 У Вінниці збирають пропозиції для Програми розвитку безбар’єрного простору громади 14:00 Цілує орден сина… Родинам полеглих Захисників вручили почесні нагороди 13:10 Куди вступити після 11 класу: огляд вищих навчальних закладів Вінниці (партнерський проєкт) 13:00 Незаконне виготовлення марок та збут контрафактної продукції: на Вінниччині викрито масштабну схему 12:08 «Мав багато гарних мрій, які прагнув втілити в життя». Загинув захисник з Барської громади 11:30 Суд взяв під варту вбивцю 21-річного Романа Панянчука 10:30 Адреси, де у Вінниці 25 квітня тимчасово не буде світла чи води 09:30 Ліквідували ще 1040 окупантів. Зведення Генштабу на ранок 25 квітня
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up