Трамвай, мінімум парковок і нова Привокзальна. Яким може стати проспект Коцюбинського

Трамвай, мінімум парковок і нова Привокзальна. Яким може стати проспект Коцюбинського
Проспект Коцюбинського (ділянка біля Петроцентру)
  • У мерії презентували план, за яким будуть міняти проспект Коцюбинського.
  • Посередині дороги пропонують зробити колію і кардинально змінити три площі — Героїв Чорнобиля, Перемоги, Привокзальну.
  • Чому треба трамвай, де будуть автостоянки та чи звузять дороги, як це було на Замостянській?

Виконком міськради, 6 лютого, дав дозвіл на проектування реконструкції проспекту Коцюбинського. Чиновники показали ескіз майбутнього проекту. На ньому помітно, що трамвай їздитиме по всьому проспекту; на площі Перемоги — коловий рух; а на Привокзальній — транспортно-пересадковий вузол.

Трамвай витіснить всіх інших

Керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук роз’яснює, що в основу рішення лягли пропозиції фахівців з Івано-Франківська. І додає, що цей ескіз — не є точним планом як мінятимуть проспект.

— Містобудівні умови та обмеження на проектування видавалися на підставі попередніх рішень. Тобто, це не значить, що в остаточному проекті буде саме так, як у цих графічних матеріалах, — каже Кравчук.

Відео дня

На ескізі примітно, що колія трамваю по середині вулиці. Обабіч цього шляху має бути зелена зона. Якщо усе чітко за планом франківських урбаністів, то це має бути міні-бульвар.

Питаємо, трамвай буде точно по середині проспекту?

— Це найбільш імовірне рішення. Але можливо, що під час проектування профіль вулиці буде змінено. Точно буде повернення трамвайної колії на ділянці від Будинку офіцерів до Залізничного вокзалу. Доцільність використання трамваю на всій протяжності проспекту підтверджена німецькими фахівцями з фірми VCDB: з урахуванням макроекономічного ефекту цей проект є виправданий, — відповідає Максим Кравчук.

На жаль, звіту німецьких фахівців немає у відкритому доступі: ані на сайті міськради, ані на сайті VCDB. Єдине, що є у мережі — фото однієї зі сторінок звіту, яке опублікував у фейсбук радник міського голови Віктор Перлов.

Звіт VCDB був презентований у мерії 18 вересня 2019-го

Серед переваг колії на всьому проспекті — поїздка на трамваї з Центру до Залізничного вокзалу скорочується на 5-10 хвилин. Це неоднозначно сприйняли вінничани: люди вважають, що вулиця й так завантажена транспортом.

Львів’янин Павло Сирватка, один з розробників концепції реконструкції Коцюбинського, у дискусії з вінничанами розказав, що з появою трамваю на проспекті буде менше іншого громадського транспорту:

«На проспекті трамвай має мати окрему колію, так само як на Янгеля і Стрілецькій. На випадок ДТП і ремонтів на проспекті має залишитися і тролейбусна лінія, для маршрутів на «Водоканал» та в інші райони, де тролейбуси є, а трамваїв немає.

Щодо кількості транспорту на проспекті то вона насправді не є дуже великою, але внаслідок нелегального паркування і купи громадського транспорту виглядає що забагато. Якщо паркування зробити легальним, частину маршруток і тролейбусів замінити на трамвай і розділити то все по окремих смугах вийде все добре», — пише Сирватка.

До того ж, об'їзна колія через Замостянську до Залізничного вокзалу теж залишається.

Три нових площі

Повертаємося знов до ескізу. На ньому помітно, що оновлять три площі проспекту. 

Площа Героїв Чорнобиля

Так, на площі Героїв Чорнобиля будуть «острівці зелені», які розмежують напрямки руху транспорту. А ще перед Центральним мостом, біля набережної «Рошен», поставлять зупинку громадського транспорту.

Площа Перемоги

Площа Перемоги, скоріш за все, не матиме колового руху, говорить керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.

Водночас, буде реалізовуватися реконструкція публічного простору між «Ювілейним» та Будинком офіцерів. Зокрема, перекриють проїзд для транспорту (крім екстрених служб) з площі на вулицю Винниченка.

Привокзальна площа

Площу Привокзальну взагалі буде не впізнати: її хочуть переробити на потужний транспортний вузол.

— Там будуть зупинки трамвая, тролейбуса, автобуса, таксі. Та цілком ймовірно, що там будуть розміщені платформи для приміських та міжміських автобусних сполучень, — говорить Максим Кравчук.

— Але з цієї схеми виходить, що Залізничний вокзал залишається без паркомісць.

— Не зовсім. У нас, в «Агенції просторового розвитку», є напрацювання щодо організації площі Привокзальної. Паркомісця там будуть, але значно менше — орієнтовно 20-25. Натомість є пропозиція звести багаторівневий паркінг біля вокзалу.

Що буде з парковками

Якщо роздивитися проспект зараз, то припарковані авто займають одну смугу руху від Будинку офіцерів й до Залізничного вокзалу. Але всі ці місця для стоянки — нелегальні. На карті парковок Вінниці вказано, що на цьому відрізку дороги є тільки 114 місця на платній автостоянці перед Центральним ринком.

А загалом, що очікує на паркомісця вздовж всього проспекту? Чи будуть звужувати дорогу, як це сталося на Замостянській?

— Паркувальні місця будуть чітко виділені та розміщені паралельно вулиці. У рішенні, яке прийняте як базове передбачено по дві смуги руху у кожному напрямку, а їх ширина буде дещо звужена, що пов’язано із появою трамвайної колії.

Але я ще раз наголошую, що ті графічні матеріали, які були представлені на засіданні виконкому — не є остаточним рішенням, це ескіз намірів. Зміни можуть бути і по окремих ділянках, і по профілю проспекту, — підсумував керівник «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук.

Строки та можлива ціна

Комплексна реконструкція проспекту Коцюбинського з заміною мереж, дорожнього покриття, тротуарів, озеленення, освітлення та облаштуванням трамвайної колії точно не почнеться цього року, кажуть чиновники. Нині триває проектування.

Вірогідно, реконструкція буде у дві-три черги. Про вартість робіт говорити зарано, адже ще не виготовлена проектно-кошторисна документація. Хоча, можна припустити, що вона буде стартувати від 170 мільйонів гривень — орієнтовно у таку суму обійшлася повна реконструкція вулиці Замостянської.

Проспект Коцюбинського 2.0, нагадаємо, планують зробити ще з 2018 року. Того року у Вінниці організували «Студії ідей», де архітектори, урбаністи та аналітики пропонували мерії як подолати затори, міркували чи треба трамвай вздовж всього проспекту та що робити з ринками.

У результаті отримали чотири моделі як змінити Коцюбинського. Чиновники зазначили, що готову концепцію проекту оновлення проспекту складатимуть «наче конструктор»: братимуть найкращі ідеї з кожної із команд. Огляд їхніх ідей у цьому матеріалі

Опитування

Чи потрібно робити реконструкцію проспекту Коцюбинського?

Читайте також

Пішов «під ніж». Для чого у Вінниці знесли м’ясокомбінат

Нова школа на Поділлі та п’ять VinLine. Плани розбудови Вінниці на 2020 рік

Реконструкція №2. У ремонт «СКА» готові вкласти ще 46 мільйонів гривень

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (39)
  • Читач

    По Коцюбинского до ж/д вокзала ходят троллейбусы, маршрутки, зачем еще и трамвай? С Вишенки, Электросети можно ехать и троллейбусом, и трамваем, а если перенесут трамвай, как потом к вокзалу добираться жителям Стрелецкой, Янгеля?
  • Анастасія Мельник

    Ну круто тепер буде на Янгеля добиратись, якщо вєтку трамвая знімуть і пустять по Коцюбинського...  Там і так багато всього їздить на тей ЖД вокзал...

    Маша Алтухова reply Анастасія Мельник

    Де вам таке в голову лізе. Якби хотіли замінити гілку, то реконструкцію по замостянській не робили б
  • Юрий Бондарук

    Максим Кравчук - го-мий пішохід! Тому й бореться з нами, водіями!
  • Человек

    Ну просто ИДИОТЫ!!!!!!!!! Вот всех матов планеты не хватит, чтоб выразить негодование данным проектом!!!!! Как можно быть такими тупыми??? Нужно создавать петицию, чтоб этого не допустить, будет в сотню раз хуже чем было. Вид конфетка, а внутри опариши.
    Те кто сделал этот проект явно латентные маньяки и ненавидят людей Откуда в задрыпаном Франковске нашлись какие-то специалисты, они что бомжей нашли с паспортами, чтоб под  их ответственность подписать распил народных денег на это уродство???

    В Варшаве специалисты, в Киеве раньше хоть чем-то думали, когда дороги строили!!!!
    Все нормальные спецы расширяют и ускоряют дороги, чтоб пробок не было, строят больше паркомест, подземные переходы, отбойники, скоростные магестрали между районами города,  а только у нас идиоты безнаказанно творят эту дичь!!!

    60% улиц города асфальта никогда не видели!!! Он есть только на центральных улицах. Почти весь частный сектор в любом районе не асфальтирован никогда!!! Тяжилов, Старый Город, Пирогова, Корея и тд. Где асфальт??? Все глину месят и дышат этой пылищей. Замостянскую уже красиво испортили, пробки стали там, где их никогда не было, теперь люди жалуются, что на тротуарах паркуются, а где есть места, особенно возле загса, где в свадебные дни минимум 50 машин, нужно где-то деть, а есть только 5 мест!!!

    Как можно возле самых загруженных машинами мест, вокзала с рынком и центрального рынка убирать парковки, там сейчас мест колоссально не хватает и постоянные пробки!!! Так правильно, их теперь вообще убирают.

    Вот где парковаться, когда приезжаешь на вокзал с кучей тяжёлых сумок или с бабушкой, которая ели ноги переставляет??? Или набрать 12 мешков картошки или ещё чего-то.  
    Там обещали строить многоуровневую парковку, где маршрутки на Киев парковались, а вместо этого строят ТРЦ!!! Город утопает в пробках, А эти "глупыши" ещё больше сужают дороги.

    Так общественный транспорт не летает, он в тех же пробках будет стоять!!!!!
    Где это видано круг на перекрёстке только в 2 полосы, в несчастном Чернигове, давно на 3 строят и с гораздо большим диаметром. Там вообще пробок почти нет, широченные улицы. Вот у них нужно учиться. Зачем посреди улиц трамвай??? Почему его нельзя сделать с одной стороны как на хмельницком шоссе и участке перед площадью победы. Как минимум половине людей с одной стороны, которая ближе к рынку не нужно будет на каждой остановке перебегать дорогу и останавливать всё движение . И тем более это не безопасно когда посреди улицы трамвай!!!! А те дома предусмотрены, чтоб громыхал под окнами трамвай и трусились стены???  Там всегда все спешат на вокзал, во время подЪеда поезда, там только из такси уже будет пробка !!!   Негде ДЕНЬГИ ОТМЫТЬ, ТАК СТРОЙТЕ НОВЫЕ МОСТЫ!!!!!!!! АСФАЛЬТИРУЙТЕ ДОРОГИ БЕЗ АСФАЛЬТА, СТРОЙТЕ В НИХ СИСТЕМУ ВОДООТВОДА!!!!  СТРОЙТЕ МНОГОЭТАЖНЫЕ ПАРКИНГИ НА ВОКЗАЛЕ, ВОЗЛЕ РЫНКОВ И В ЦЕНТРЕ!!!!!

    Anton Z. reply Человек

    "Все нормальные спецы расширяют и ускоряют дороги, чтоб пробок не было, строят больше паркомест, подземные переходы, отбойники, скоростные магестрали между районами города" ---- Вот так то как раз не правильно делать)) Это было правильно 50 лет назад, но с тех пор эти подходы показали свои минусы перевышающие плюсы.

    Юра Вовк reply Anton Z.

    Кому Ви намагаєтеся це поясинити, ця вся інформація є у вільному доступі і якби люди захотіли б, то ознайомилися б, але їм це не цікаво. Як тільки спливає якась іформація про реконструкцію відразу всі кричать, що треба розширювати дороги і будувати підземні переходи, бо їм так здається, і плювати на купу досліджень, що широка дорога не рятує від пробок.

    Человек reply Anton Z.

    у Американцев у каждого в семье по машине на взрослого человека, шикарные дороги, по 6-12 полос в одну сторону, и нет так много пробок, Может нужно сравнивать с нормальными примерами, а не маленькими не развивающимися городами

    Человек reply Anton Z.

    ну да если дороги перекопать и посадить газоны вместо асфальта, то конечно пробок меньше будет, а ездить наверное на лошадях должны
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:00 Поліція Вінниччини затримала двох наркоторговців: їм загрожує до 10 років ув'язнення 20:08 «Жирна ціль»: Як військові з вінницьких міні-градів знищили генерала рашистів 20:00 Вінниччина готується до сильного вітру: оголосили жовтий рівень небезпеки 19:00 Воїнам з бригади «Червона калина» передали 20 FPV дронів Від читача 16:51 Кіберполіція запрошує долучитись до соціального проєкту BRAMA 18:44 Тест: 10 каверзних питань з історії Вінниці, які змусять вас подумати 18:00 «На війні найважче – бачити дітей на лінії фронту». Історія поліцейського, який пішов на війну 17:40 Рецепт шоколадної паски з шоколадною глазур'ю від учасниці 13 сезону МастерШеф та ТМ Зерносвіт (партнерський проект) 17:00 Відпочинок та розвантаження: ветеранам та їх родинам влаштували екскурсію до зоопарку та кото-кафе 16:16 У Вінниці та області стрімко поширюється вітрянка. Що про це варто знати батькам 16:00 Що таке лікування зубів під мікроскопом та куди звернутися у Вінниці? (партнерський проєкт) 16:00 На Донеччині загинув 25-річний Владислав Сидорук із Дашківець 15:00 До Музею Вінниці передали ескізи малого та великого гербів міста. Їх створили у 1990-х роках 14:44 Ми порахували, скільки грошей у вінницьких нардепів. Огляд декларацій за 2023 рік 14:05 У Вінниці збирають пропозиції для Програми розвитку безбар’єрного простору громади 14:00 Цілує орден сина… Родинам полеглих Захисників вручили почесні нагороди 13:10 Куди вступити після 11 класу: огляд вищих навчальних закладів Вінниці (партнерський проєкт) 13:00 Незаконне виготовлення марок та збут контрафактної продукції: на Вінниччині викрито масштабну схему 12:08 «Мав багато гарних мрій, які прагнув втілити в життя». Загинув захисник з Барської громади 11:30 Суд взяв під варту вбивцю 21-річного Романа Панянчука
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up