Зелена миля, нова колія та бізнес-центри. Як змінять проспект Коцюбинського?

  • Чотири команди урбаністів з різних міст України міркували над тим, як змінити проспект Коцюбинського.
  • У їх варіантах є все — від нових скверів і до масштабного плану перебудови Замостя й зміни Центрального ринку. Які концепції пропонують фахівці?
Зелена миля, нова колія та бізнес-центри. Як змінять проспект Коцюбинського?

Протягом останніх двох місяців у Вінниці працювали «Студії ідей». Це проект, в рамках якого команди архітекторів, аналітиків, соціологів, урбаністів створювали концепції як змінити проспект Коцюбинського та Замостя.

Перед фахівцями стояли завдання: як прокласти трамвайну колію проспектом, що можна зробити з ринками, як покращити рух транспорту тощо. А після виконання завдання три команди (вінницька команда є волонтерами) отримають гонорар від Німеччини: по 250 тисяч гривень, кожна.

Варто зазначити, що усі плани про перебудову як Замостя, так і різних частин проспекту Коцюбинського є лише концепціями. Себто, це не є конкретними планами про оновлення мікрорайону.

Але, не виключаємо, що частини цих ідей увійдуть в основу майбутньої реконструкції Замостя. Отже, що пропонують зробити з мікрорайоном команди?

Зелений проспект

Вінницька команда розробила план, за яким на проспекті буде максимум дерев та інших зелених насаджень від Залізничного вокзалу й до площі Героїв Чорнобиля. Умовно, цю ідею вони назвали «Зеленою милею». Крім того, нове озеленення буде й на території вулиці Стрілецької, у парку «Хімік».

За їх планом, трамвайні колії прокладуть напряму, крізь проспект. Трамвай матиме окрему, відгороджену смугу руху. Також свою смугу на дорозі матиме тролейбус та автобус. Зупинки різних видів транспорту об’єднують в одну — за напрямком.

Для приватного автотранспорту залишать тільки по одній смузі: як у бік вокзалу, так і у бік Центрального мосту. Тротуари розширяють, будують велодоріжку.

Центральний ринок залишається на місці. Але під ним будують підземний паркінг, на «нульовому» рівні. Так само роблять під Привокзальним ринком. Усі паркувальні «кишені» на проспекті Коцюбинського ліквідовують. Парко місця створюють на другорядних вулицях вздовж проспекту.

Крім того, вінницькі урбаністи підрахували, що на реалізацію їх плану орієнтовно треба близько 300 мільйонів гривень та 2,5 років часу.

Туристичний проспект

Команда львівського «Інституту просторового розвитку» пропонує зробити проспект комфортним, безпечним та інтуїтивно зрозумілим для кожної людини.

Вони також пропонують створити «зелений коридор» від Залізничного вокзалу і до Центрального мосту. Але це мають бути не декоративні сакури чи липи, а повнорозмірні дерева, які виростуть до 25+ метрів.

Розбудова велодоріжок передбачає повернення пішохідного мосту над коліями залізничного вокзалу та з’єднання велоінфраструктури проспекту з Військовим містечком.

Трамвайна колія буде проходити по центру проспекту. Але поблизу «Петроцентру» — колія зміщуватиметься у бік торгового центру та планують об’єднання зупинок різних видів транспорту.

Паркомісця для приватного транспорту на проспекті перерозподілити: частину залишити, частину перенести на другорядні вулиці.

На площі Героїв Чорнобиля має також з’явитися зупинка, а цю зону повністю оновити — створити острівки безпеки, сквери, скейтпарк, баскетбольний майданчик, пристань. І упорядкувати автопарковку для Центрального автовокзалу.

Різні частини набережної поблизу Центрального мосту можна об’єднати пішохідним мостом, який пройде під основним шляхопроводом.

Проспект на майбутні роки

Київські «Урбан куратори» розробили масштабну концепцію, яка змінює все Замостя. Оскільки реалізація цього плану потребує багато фінансів, так і часу, кияни запропонували стратегічне планування на 1-30 років.

Головна мета їх концепції — створення субцентрів — соціальних об’єктів, основних місць скупчення жителів та гостей Вінниці. Серед них є Набережна, площа Героїв Чорнобиля, площа Перемоги, Центральний ринок, Залізничний вокзал. Саме ці місця, на їх думку, потрібно розвивати на Замості.

У перспективі субцентрами стануть 45-й завод, парк «Хімік», стадіон «Локомотив», острів Кемпа тощо.

Набережна. За планом замість пустиря позаду церкви та АЗС можна розбити парк та з’являється зона для житлової забудови. З’єднують пішохідним мостом набережну та острів Кемпа. Створюють сквер на площі Героїв Чорнобиля.

Площа Перемоги. Позаду Будинку офіцерів можна створити сквер. На в’їзді на Замостянську з проспекту Коцюбинського — створити велопрокат. Перед «Петроцентром» замість суцільної парковки — зелена зона. При музеї-садибі створити парк імені Коцюбинського.

Центральний ринок. Повна реорганізація, осучаснення павільйонів — зменшення їх кількості, упорядкування. На місці вільної зони створити культурний центр, ЦНАП, офісні споруди.
 

Залізничний вокзал. Урбаністи пропонують створити перед вокзалому упорядковану станцію для громадського транспорту, зелені зони. Навколо побудувати два готелі — один з них на місці Привокзального ринку, павільйони якого можна зменшити. Також є намір поставити поряд з залізничним вокзалом й автовокзал, на який частково перенести автобусні маршрути з Центрального автовокзалу.

Організація руху.  На проспекті Коцюбинського пропонують прокласти по центру колії, зробити відгороджену смугу для громадського транспорту. Під пішохідні доріжки повністю віддати тротуари з боку Центрального ринку, коледжу тощо. А велодоріжки (без пішохідних тротуарів) займуть інший бік проспекту.

Ще у планах — посадити 1700 лип вздовж проспекту, упорядкувати паркомісця, зробити їх платними.

«Хребет» Замостя

Команда «Urban Consulting Group» з Івано-Франковську розробила концепцію, в якій бачить проспект Коцюбинського як головну артерію Замостя з відгалуженнями в глибину району.

Як й інші команди, вони пропонують прокласти трамвайну лінію від Центрального мосту і до Залізничного вокзалу цим проспектом; об’єднати зупинки громадського транспорту «за напрямками». А ще:

  • Перекласти частину маршрутів громадського транспорту на другорядні вулиці. Таким чином, це оживить життя у Замості.
  • Громадський транспорт має свої виділені та відгороджені смуги руху. Приватному автотранспорту залишається тільки одна смуга руху на дорозі.
  • Упорядкувати паркувальні кишені. Зменшити їх кількість та перенести парко-місця на другорядні вулиці.

  • Створити на площі Перемоги транспортне кільце
  • На Привокзальній площі зробити чітку ієрархію автотранспорту. Найближче до вокзалу має бути зупинка трамваю, далі — тролейбуси. Потім автобуси, таксі тощо.
  • Вздовж пішохідної зони посадити максимум дерев, щоб утворився зелений коридор. Дерева посадити й вздовж трамвайних колій.

Усі пропозиції будуть опрацьовувати закордонні фахівці, спеціалісти профільних департаментів Вінницької міськради. Результати та підсумки «Студії ідей» підіб’ють вже завтра, 24 квітня. Про це також буде матеріал на «20хвилин».

Читайте також:

Коментарі (22)
  • Александр Дзядевич

    1.Трамвайна колія потрібна тільки в одну сторонуґ.до залізничного вокзалу.

    2.Потрібні два підземні переходи,біля центрального ринку і залізничного вокзалу.

    3.Підземний пакркінг біля Центрального ринку.

    4.Замість паркомісць по пр.Коцюбинського організувати велодоріжку і смугу для руху громадського транспорту.

    Michael Yasko reply Александр Дзядевич

    Вся ситуация очень сложная: с одной стороны - базар - он  требует мощных подъездных путей для автотранспорта.

    С другой стороны АТС Укртелекома - к нему идет куча кабелей со всего замостья! Кабели имеют важное значение для как для самого укртелекома так и для ВСУ/МВС/СБУ  И без переноса этих кабелей копать нельзя.

    Т.е. как минимум нужно расширять шмидта или верхарную до 4-х полоски, чтобы разгрузить проспект и только потом его перекраивать.

    Если вспомним сколько мэрия разбиралась с  1 двухэтажным домиком на барском шоссе, чтобы провести 6-й трамвай на западный автовокзал, можно предположить сколько будет происходить расширение одной улицы. Может мои внуки и дождутся.

    truemalay turemalay reply Александр Дзядевич

    Я то вообще против трамвая там. Пусть ездит как и был.
  • Roman Slobodinskiy

    Франківська команда здається більш об'єктивною. І об'єм їхньої роботи значний.
  • Задунайский Торонтуй

    Вы себя-то со стороны видеть не пытались? Я когда был в Виннице, то просто офигел от проспекта Коцюбинского. Хотя бы элементарно дома в порядок приведите...
  • Anonymous

    Нью-Винницы "быть" - ржака.

    Максимум всё закатают в асфальт и насадят типа вазонов и ВСЁ.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Вінниці за сьогодні

19:37 На «Прямому» розпочинається новий сезон — сезон ток-шоу (Прес-служба телеканалу) 18:26 Петиції: пропонують заборонити змінювати вигляд фасадів історичних будівель photo_camera 17:00 За спалювання листя і сміття — штраф до 1360 гривень. Вже штрафують 16:10 Вінниччину накриють дощі з грозами, але ненадовго Від читача 12:02 У Вугледарі відбудеться масштабний Всеукраїнський мандрівний фестиваль «З країни в Україну» 15:35 Метадон у цибулі. Засудили вінничанина, який хотів перекинути наркотики до колонії 14:15 У Вінниці встановили перші підземні сміттєві контейнери. Як це працює? play_circle_filled photo_camera 13:57 Під Вінницею не поділили дорогу легковик і фура. Хто винен з'ясовує поліція photo_camera 12:49 З вікна п'ятого поверху випала жінка. Є версія, що її зіштовхнули 11:55 На Вінниччині Volkswagen в'їхав у «ВАЗ». Пасажир другого авто загинув photo_camera 11:01 Порошенко замінив голову Тульчинської РДА. Хто очолить райдержадміністрацію? 11:00 Альтернатива спортзалу. Вчимося правильно займатися на вуличних тренажерах photo_camera 10:25 У Літинському районі перекинулася автоцистерна з пальним photo_camera 10:00 Вінниця в Instagram: спека роздягає городян до купальників 09:45 У Вінниці зник батько та його 12-річний син. Допоможіть у пошуку photo_camera 09:00 Курс валют у Вінниці на сьогодні, 18 серпня 2018 року 08:00 Що чекати від погоди цього дня вінничанам? Прогноз
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up