В Україні запрацювали нові правила маркування продуктів. За порушення виробників та продавців каратимуть чималими штрафами.
З 6 серпня 2019 року інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною та зрозумілою для споживача. Але, основне, вона не повинна вводити в оману. Особливо, якщо це стосується властивостей і характеристик харчових продуктів та наслідків їхнього споживання. Або якщо йдеться про нібито лікувальні властивості харчів. Це також поширюється і на рекламування харчових продуктів.
Обов'язкова інформація про харчовий продукт:
- Державною мовою. Переклад іншою мовою за бажанням оператора ринку.
- Надписи точні, чіткі, зрозумілі, розбірливі, розміщені на видному місці. Не повинні приховуватися іншою текстовою або графічною інформацією.
- Назва харчового продукту. Назвою харчового продукту є офіційна назва (назва встановлена нормативно-правовим актом або національним стандартом). Якщо такої нема — то звична назва, яка зрозуміла споживачу без додаткових роз’яснень. Якщо і звичної назви нема — застосовується описова назва харчового продукту.
- Фізичний стан харчового продукту. Інформація про фізичний стан (продукт сублімованої сушки, швидкозаморожений, концентрований, копчений, порошкоподібний, рідкий тощо) має супроводжувати назву харчового продукту.
- Перелік/кількість інгредієнтів. Включає всі інгредієнти харчового продукту, які вказуються в порядку зменшення їхньої масової частки. Певні інгредієнти позначаються назвою категорії, до якої вони належать, одразу після якої зазначається їхня назва або індекс відповідно до європейської цифрової системи.
- Наявність алергенів. Виділяються окремим кольором, шрифтом, стилем.
- Позначка "з ГМО", якщо частка ГМО перевищує 0,9%. "Без ГМО", за підтвердження відсутності ГМО.
- Термін придатності. Вводяться терміни придатності: "Вжити до…", "Краще спожити до…", "Краще спожити до кінця…".
- Умови зберігання/використання. Для харчових продуктів, які потребують спеціальних умов зберігання та/або використання; після відкриття упаковки.
- Відповідальний за інформацію про харчовий продукт. Назва оператора ринку харчових продуктів.
- Країна походження/місце походження зазначається: якщо відсутність такої інформації може ввести споживача в оману; для окремих типів м’яса; якщо країна/місце походження харчового продукту не збігаються з країною/місцем походження основного інгредієнта.
- Інструкція з використання. Якщо її відсутність може ускладнити використання продукту.
- Фактичний вміст спирту етилового. Інформація про назву, кількість харчового продукту та наявність спирту у дозуванні понад 1,2% має розміщуватися в одному полі видимості.
- Поживна цінність. Включає інформацію про енергетичну цінність, вміст жирів, насичених жирів, вуглеводів, цукрів, білків та солі.
- Чи піддавався харчовий продукт заморожуванню/розморожуванню. Якщо піддавався заморожуванню — зазначається дата.
- Якщо упаковка товару менш ніж 10 см кв., обов’язково зазначати лише назву продукту, алергени, кількість, мінімальний термін придатності. Інше — на запит споживача.
Джерело: Головне управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.