Міст, який планують побудувати, стане одним з об’єктів на автомобільній трасі, що з’єднає Київ і Кишинів. Траса буде найкоротшим маршрутом між Києвом і Кишиневом. Про це говорив глава держави Володимир Зеленський під час недавньої зустрічі зі своєю колегою з Молдови Майєю Санду.
Зеленський навіть назвав час, протягом якого можна буде добратися з Києва до Кишинева. За його словами, це п’ять годин в дорозі.
В Укравтодорі уточнили довжину маршруту — 570 кілометрів. Як бачимо, їхати треба буде з чималою швидкістю, аби добратися за згаданих п’ять годин. Невідомо скільки часу піде на оформлення документів на кордоні. Відстань до україно-молдовського кордону, що проходить у Ямполі, 410 кілометрів з нашої столиці.
В Укравтодорі оприлюднили схему найкоротшої траси між Києвом і Кишиневом. Він пройде через Київську, Житомирську і Вінницьку області.
Зі столиці треба буде їхати по міжнародній автотрасі М-06 (Київ-Чоп) до Житомира.
Далі транспортним коридором М-21 (Виступовичі-Могилів-Подільський) до Вінниці.
Потім частина дороги з Вінниці до Немирова проляже по автодорозі М-12 (Стрий-Тернопіль-Кропивницький-Знамянка).
На виїзді з Немирова перехід на трасу Р-08 (Вінниця-Ямпіль). Вона пройде через Тульчин, Брацлав, поруч з Вапняркою, через Томашпіль і далі до Ямполя. Відстань з Вінниці до Ямполя 159 кілометрів.
Кому доводилося їхати названими автодорогами, той погодиться, що останній відрізок від Немирова до Ямполя зовсім не підходить для проїзду на великій швидкості. По-перше, траса проходить через багато населених пунктів, по-друге, якість дороги не можна порівняти з уже згаданими маршрутами міжнародного значення. Автор публікації переконувався в цьому на особистому прикладі, неодноразово проїжджаючи по згаданому маршруту.
Про те, що на трасі є проблемні місця, визнають в Укравтодорі. Його керівник Олександр Кубраков повідомив на сайті відомства, що загалом ремонту потребують 137,5 кілометрів дороги.
— Зараз ми на старті процесу створення оновленого маршруту між столицями України і Молдови, — зазначив Олександр Кубраков. — Закупівля техніко-економічного обґрунтування це перший крок. Паралельно готуємося до оновлення 137,5 км маршруту на найбільш проблемних ділянках. Вже до кінця року планується зробити шлях до кордону комфортним.
За словами керівника Укравтодору, так само до кінця року побудують під’їзд до майбутньої мостової переправи. Його відстань 1,6 кілометра.
Довжина мосту становитиме 362 метри.
Керівник області Сергій Борзов одну зі своїх нарад провів… на березі Дністра. Посадовець входить до складу робочої групи з контролю за будівництвом моста. Одне з проблемних питань, на його думку, відведення землі.
— Важливе значення в процесі будівництва матиме відведення землі, — сказано у повідомленні Борзова на сайті ОДА. — Необхідна земля під нову дорогу, а також окремо під контрольно-пропускний пункт. Після виготовлення ТЕО будемо конкретно знати необхідну площу під відчуження, будемо бачити, де саме будуватимуть міст та під'їзну дорогу.
Зрозуміло , що потрібно проводити перемовини з людьми. Цілком можливо, що будівництво відбуватиметься на землі, яка сьогодні у приватній власності. А це дев’ять ділянок, площею від 64 соток до 2,9 га. Загалом виходить майже 29 гектарів.
Однак, є ще 58,8 га землі у державній власності, яка передана в оренду до 2061 року. Нині там горіховий сад фундука. За приблизними підрахунками, з цієї площі 58,8 га, потрібно буде виділити смугу у 12 га. Орієнтовно вартість заходів з відчуження земельних ділянок становитиме 6,6 млн грн. Міський голова Ямполя не виключає можливості заміни земельних ділянок, домовленості з мешканцями на інші варіанти, які не потягнуть витрату державних коштів на таку суму.
— Міст у Ямплі це стратегічний об’єкт для нашої держави, — говорить міський голова Ямполя Сергій Гаджук. — Він необхідний для такої галузі як обороноздатність держави.
Слова керівника міської громади наводить сайт ОДА. Поруч з нами окуповане Росією Придністров’я. З Ямполя до найближчої водної переправи 50 кілометрів. У Могилеві-Подільському є два мости через Дністер. Переправа дасть можливість налагодженню нових контактів з с усідами з Молдови. Крім того, на тому березі в українців, як і в молдован на нашій стороні, багато родичів. Ці береги давно поєднані між собою людськими стосунками.
— Я ще був не народився, а про необхідність будівництва моста уже тривали розмови, — розповідає Сергій Гаджук. — Нині мені вже 47, а розмови й далі продовжуються.
Архівні документи свідчать, що перша спроба будівництва мосту між Ямполем і Косеуцами (це назва села на молдовському березі навпроти Ямполя - авт.), була здійснена ще у 1903 році. Але далі проекту справа не пішла.
Вдруге до цього питання повернулись у 1940-му. Тоді почалося будівництво переходу Ямпіль-Гирбова, однак Друга світова війна змінила плани містобудівників.
У 2010 році Харківський науково-дослідний інститут розробив проектну пропозицію, згідно з якою вартість мосту разом з під’їзними шляхами мала складати 190 млн. грн. До будівництва теж не вдалося приступити.
Це факти з презентації проекту будівництва мосту у ВР у 2018 році тодішнім головою Вінницької облради Анатолієм Олійником.
Чи вдасться нинішній владі вирішити непросте питання, покаже час. Бажання реалізувати проект відчувається. Однак самого бажання у такій справі замало…
Читайте також:
Чи вистачить 5 тисяч гривень на всі позиції з бейбі-боксу? Ми перевірили
Тролейбуси, 200 дерев і «без звуження» доріг. Якою буде нова Батозька
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 48 від 27 листопада 2024
Читати номер
Тарас Пакош
Давид Паршин
Александр Сандульский
Владимир Коваленко reply Александр Сандульский
Торон Туй