Понад тисячу рацій таксі пеленгують радіочастоти Вінниці. Самі ж таксисти кажуть, що їх є більше двох тисяч, бо не всі користуються раціями. За даними транспортників, легальних таксистів у Вінниці тільки десятина з існуючих. Чому реальних даних про кількість машин на зв'язку не дають ті служби, через які викликаємо машину?
Коли поспішаєш, почути «Ізвінітє, нєт машинки» після кількахвилинного очікування на трубці телефону, м’яко кажучи, неприємно. У місті працює купа радіо-таксі, але іноді добігти до місця призначення на своїх двох швидше, ніж викликати машину. Все тому, що у Вінниці немає служб таксі з найманими водіями. Є інформаційно-диспетчерські служби, що беруть на зв'язок приватних таксистів. А ті самі собі господарі - хочуть виїжджають на роботу, хочуть ні.
- Вони нам не зовсім підконтрольні, тому що ні одним нормативним актом не передбачена їхня відповідальність, - говорить начальник обласного управління трансбезпеки Олексій Соколовський про служби, через які викликаємо таксі. - Є їхні обов’язки, визначені Правилами надання послуг пасажирського автотранспорту, але немає відповідальності «рублем» чи то гривнею.
Інформаційно-диспетчерських служб у Вінниці, судячи з реклам в інтернеті, близько 20. Але на нарадах у міськвиконкомі звітують лишень про 10-12 з них. Тай ті показують, як каже Олексій Соколовський, меншу кількість перевізників, з якими підтримують зв'язок (нижче в інфографіці - кількість машин на службі). Усе тому, що диспетчерським заборонено працювати з таксистами без ліцензій. А таких у Вінниці сьогодні більшість.
- Таксисти зараз або подають нульові звіти, або позакривали підприємництво, - каже Олексій Соколовський. – А два роки тому в області було 2300 ліцензованих таксистів, з яких 1150 – по місту. Сьогодні відсотків 10 з них працюють у правовому полі.
Цього тижня стануть масовими рейди на таксистів, бо за даними фіскалів, лишень 200 таксистів Вінниці чесно звітують про свої доходи. Решта працюють в тіні, - кажуть транспортники, керуючись даними радіочастот про реальну кількість працюючих рацій таксистів. Пеленгуються понад тисяча рацій таксистів. Самі ж водії таксі говорять, що їх знайно більше - понад дві тисячі, бо є у Вінниці служби, які працюють без рацій.
– Якщо таксист не має державної реєстрації, ліцензії, то йому загрожує штраф від 17 до 34 тисяч гривень, - говорить начальник трансбезпеки. - Це на перший раз. На другий - від 34 до 85 тисяч гривень.
Що обов’язково має бути в кожному таксі
У рейдах братимуть участь інспектори Укртрансбезпеки, муніципальної та Національної поліцій та фіскали. За що ще, крім відсутності ліцензії, будуть складати адмінпротоколи на таксистів?
- Таксометр з принтером для друку чека або без такого (квитанцію виписує водій). Часто функція підрахунку вартості проїзду є на навігаторі, але вона не заміняє таксометр. Водія без таксиметра штрафують, як порушника.
- Вогник на лобовому склі - ще один обов'язковий атрибут машини таксі. Червоний сповіщає, що машина з пасажиром, зелений – вільна.
- Фішка на даху автомобіля (з номером телефону радіо-служби).
- Водій перед посадкою пасажира зобов’язаний повідомити його про тариф. У нас це роблять диспетчери, але тільки тоді, коли запитаєш.
Журналіст продзвонила відомі радіо-таксі із запитанням про тарифи і кількість машин на зв’язку. На перше питання відповіли без проблем, а на друге тільки на двох телефонах дали інформацію. А перевірити точну вартість поїздки через диспетчера, як виявилося, можна лишень в одній диспетчерській. Решта операторів сказали: або рахують дуже приблизно, з похибкою в п'ять гривень, або взагалі не підраховують вартості.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Чтоб пассажиры не страдали от "грачей" а оони если начнут жать тех кто ездит от диспетчерских служб, то простой народ будет ездить "на бляхе боком"
Не таксит должен думать как этот вопрос решать , а те кто хочет рейды на них делать , и в первую очередь думать о людях которые пользуются службами