В Україні монетизують пільги на проїзд у всіх видах громадського транспорту - автобусах, тролейбусах, трамваях та інших. Уряд встановив, що як змінити пільговий проїзд будуть вирішувати на місцях. Але встановив мінімальну вимогу — не менше 30 поїздок будуть безкоштовними для пільговиків. А що думають про це городяни?
Нововведення пошириться не тільки на міські маршрути — пільги на проїзд видадуть грішми і пасажирам приміських і міжміських маршрутів. Таке рішення прийняв Кабінет міністрів України на засіданні, 14 березня.
Остаточні розміри виплат визначать місцева влада, але Кабмін затвердив основний принцип розрахунків на місяць: середня вартість проїзду множиться на 30 поїздок.
Також не уточнюється коли саме місцева влада має прийняти порядок монетизації. А що думають про майбутню монетизацію пільг вінничани?
— Єдине, що я не зрозумів, як ці гроші будуть перераховувати нам? Вони мають на пенсійну картку йти чи як? Теортично, це непогана ідея: давати гроші на проїзд, а не то як зараз. Я їжджу рідко, і ці кошти зможу витратити на щось інше. Зрозуміло, що працюючим пенсіонерам 30 поїздок у місяць не вистачить, — сказав пенсіонер (70) Борис Іванович .
— Сьогодні прочитала, що нам дадуть якісь картки і по цим карткам будемо їздити. На них щомісяця перераховуватимуть кошти. Звісно, для мене це не комфортно. Скільки поїздок в місяць дозволять їздити — ще не вирішили. Те, що пропонують зробити 30 поїздок — мені не буде досить. Доведеться їхати в одну сторону, а назад — пішки, — пенсіонерка (85) Людмила Миколаївна.
— Мені цих 30 поїздок буде мало. Я ще працюю, і мені потрібно доїхати туди-назад. Тобто, не менше 60 поїздок. Хоча якщо навіть зроблять платний проїзд для пільговиків — платити буду. Понад десять років прожив у Європі. І там люди всі платять за проїзд у транспорті, — розказав пенсіонер Василь (62 роки). — Щоправда, там і пенсії вищі, і держава піклується краще. Так сталося, що я два роки не міг знайти роботу, але мав посвідку, що постійно проживаю та офіційно працевлаштований був. І уряд Іспанії мені ці два роки виплачував по 580 євро в місяць! А щодо транспорту — то я маю думку, що в Україні всі також мають платити за проїзд.
— Проти цієї монетизації. Зараз просто сіла та поїхала куди потрібно. Ми пенсіонери — нам треба на різні ринки їздити, щоб знайти дешеві продукти. Тридцяти поїздок не вистачить для міських пенсіонерів, а ті, що з села — їм буде досить. Краще залишити пільговий проїзд як є, — розказала пенсіонерка (72) Ольга Дідик
Станом на зараз, на сайті Вінницької міськради немає проекту рішення з таким змістом. Себто, це питання не планують розглядати на найближчій сесії міськради, 30 березня.
Нещодавно про свої очікування від монетизації розповідали обласні перевізники.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Хоча не заздрю кондукторам. Пенсіонери часто поводять себе грубо та не вічливо вимагаючи до себе поваги тільки тому що вони старі...
монетизація нічого не дасть,бо багато тих хто отримує маленьку пенсію змушені будуть її "проїсти". Бідні контролери,тепер їм прийдеться пхати в плечі стареньких людей,щоб ті не їхали без квитка
Цікаву тему підняв Валерій Чудновський. Хочу звернутись до автора з проханням дізнатись у ВЛАДИ (місцевої ) ціну питання (кількість грошей з бюджету міста ) яку можут отримати пільговики. Іншими словами сумму більшу ніж дотації міста - ТТУ чиновники не дозволять отримати пільговикам. Отже надайте читачу голі цифри показники діяльності ТТУ?
Звернимось до історії.
Рік 2012. Нам пан Гройсман запропонував нову транспортну реформу. "благі наміри мерії – врятувати ТТУ з допомогою транспортної реформи"
Згоден наміри - благі, але чи говорив мер правду?
"Дивний результат транспортної реформи: Збитки ТТУ у 2011 - 300 тисяч, у 2012... 1,5 мільйона"
Посилання на джерело: https://vn.20minut.ua/Podii/divniy-rezultat-transportnoyi-reformi-zbitki-ttu-u-2011---300-tisyach--10256088.html
Пройшло ще 5 років напевне мер казав нам правду і стан ТТУ покращився?
Зарплата транспортників - напевне це не "ПЕРЕМОГА", напевне збитки зменшились? ( Хочеться більше конкретики рік 2017 , перший квартал 2018)
Ми зібрались ввести е-квиток. Дрібниці ше 200 млн. грн. Я наводив розрахунки у попередніх публікаціях. ( приблизно 1 гривня до вартості , якщо розкидати на 3 роки)
Напевне читачу краще у процентах - здорожчення близько 30%. Мене вражає, а Вас?
Монетизація - чергова реформа. Я б запропонував підійти до цієї реформи з іншої сторони, кількість грошей з місцевого бюджету які ВЛАДА "хоче" роздати людям.
Так саме так, "хоче". На скільки сумма монетизації і дотації з бюджету буде різнитись? Не важко здогадатись напевне сумма зменшиться. Влада ж у нас СПРАВЕДЛИВА, НОВА, ДЕМОКРАТИЧНА.
Хочеться поглянути у майбутнє за рік - два. Що отримаємо від чергової реформи?
Давайте з плюсів....
Зменьшиння витрат з бюджету... ( перший місяць - два)
Зменьшиння у рази кількість пасажирів у транспорті ( пільговики будут думати на що витрачати їх гроші).
Більше плюсів я не бачу.
Що втратить місто?
Підвищення вартості перевезень за рік два ( ТТУ отримає збитки - зменьшення обсягів приведе до збільшення витрат, більше людей будут користуватись послугами приватних перевізників, для них влада введе нові ліцензії.
Замороження зарплат комунальної транспортної компанії, борги по паливу, запчастинам.
Сумма яку отримають пільговики у 95% міст буде мінімальною (30 поїздок)
На мою думку, за 4-5 років транспорт отримає шаленні вливання з бюджету і перейде у приватні "руки". Руки будуть справедливі та демократичні. У результаті за 3-4 роки бюджет втратить більше ніж без монетизації, а введенням жорсткого обмеження пільговиків.
Деякі аргументи що викликали у мене такі думки
Е - квиток - якісь там 200 млн, які нам, жителям віддавати з своїх поїздок.
Реклама Е - квитка ( Не хочу ображати владу але вже більши ніж 2 роки отримає кошти Вінницякартсервіс 4 працівники....... зарплату керівника та працівників можна подивитись у деклараціях) - результат мінус 500 тис економічний рузультат - "0"
До чого це веде?
"Державний борг України за рік зріс майже до $71 мільярда — Мінфін"
Загальна сума державного та гарантованого державою боргу України на кінець грудня 2016 року становила 70,97 млрд доларів, що на 5,47 млрд доларів більше від показника на початок року. У порівнянні з 2015 роком, цей показник збільшився на 8,3%.
Пенсіонери -я думаю, що значну частину грошей які вони отримають від реформи вони банально проїдять, а проїзд або жорстко зменьшать або будуть їздити безкоштовно ( я не уявляю як викинути пенсіонера з транспорту якщо він їздив за хлібом). Що дивує нам не дають жодних розрахунків від влади , жодної конкретики, а це тепер так ДЕМОКРАТИЧНО, cоветник Порошенко назвал недовольных властью "врагами государства"
https://strana.ua/news/132081-jurij-birjukov-nazval-nedovolnykh-vlastju-vrahami-hosudarstva.html
Тобто те що ці люди зараз безкоштовно їздять а потім і взагалі перестануть - для підприємства це стане збитками? Цікаво рахуєте. Упередженність в купі з підтасовкою висновків в вашому коментарі вражає.