За два роки вартість квитків на міжміські та міжобласні перевезення зросла на 40%. Тоді як вартість палива, запчастин, фонд оплати праці - у 4-5 разів. Тому чинний тариф на проїзд навіть не покриває витрат перевізників. Про це зазначали на круглому столі, 23 березня, представники Вінницької обласної об'єднаної асоціації перевізників.
— В області працює близько тисячі автобусів різної місткості. Вони надають послуги мешканцям близько 90% території Вінниччини. Їх обслуговують близько 150 перевізників. На жаль, якість цих послуг - не завжди на належному рівні, — розказав В'ячеслав Дарморос.
Він й пояснив, чому перевізники не можуть підняти якість послуг:
І хоча ціни на все зростають, перевізники кажуть, що не будуть піднімати вартість проїзду в найближчий час. Вони сподіваються, що на місцях ухвалять порядок компенсації за пільговиків.
— Люди просто не в змозі платити більше. Хоча держава дозволила нам збільшувати тарифи: самим їх формувати та обґрунтовувати. Очікуємо від місцевої влади рішення щодо механізму монетизації. Якщо воно буде прийнятним, і нам регулярно будуть компенсувати проїзд пільговиків - підняття тарифу на проїзд поки що не буде, — сказав Віктор Стецький
Перевізники розказують про досвід співпраці з владою Вороновиці. Там домовилися на компенсацію за пільговиків напряму: влада замовила у перевізників 120 проїзних для пільговиків. А кошти за них сплачує після підписання актів виконаних робіт з перевізником.
— Водій теж я людина. Якщо ми не зможемо йому запропонувати гарну зарплату, то людина просто поїде за кордон. Так втрачаємо працівників і не буде кому возити пасажирів. Вже зараз відчуваємо нестачу кадрів, — сказав Сергій Кривешко. — Без компенсації за пільгові перевезення ми не можемо забезпечити безпеку, комфорт проїзду та регулярний ремонт транспорту. Упевнений, що вдасться прийняти схему компенсації на місцях до кінця весни-початку літа.
Якщо монетизації не буде, то перевізники готові говорити з владою мовою ультиматумів:
— Для прикладу, ми поставимо наші автомобілі (близько 1000 одиниць) на Соборній. Від початку до кінця вулиці будуть стояти машини у чотири ряди, — сказали перевізники, що були присутні на зустрічі.
В Україні монетизують пільги на проїзд у всіх видах громадського транспорту - автобусах, тролейбусах, трамваях та інших. Замість безкоштовного проїзду пільги будуть видавати грошима — готівкою або на банківську картку.
Нововведення пошириться не тільки на міські маршрути — пільги на проїзд видадуть грішми і пасажирам приміських і міжміських маршрутів. Таке рішення прийняв Кабінет міністрів України на засіданні, 14 березня.
Остаточні розміри виплат визначать місцева влада, але Кабмін затвердив основний принцип розрахунків на місяць: середня вартість проїзду множиться на 30 поїздок.
Також не уточнюється коли саме місцева влада має прийняти порядок монетизації. Станом на зараз, на сайті Вінницької міськради немає проекту рішення з таким змістом. Себто, це питання не планують розглядати на найближчій сесії міськради, 30 березня.
Нагадаємо, водії маршруток у Вінниці також хочуть підняти вартість проїзду — до 5-6 гривень.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер