З 15 серпня Київський міст знову закрили для проїзду машинам, і це знову стало причиною появи заторів в середмісті. А поки водії та пасажири сварилися на дорогах, робітники одразу з кількох підприємств лагодили мостову переправу.
Міська влада дала їм лише дев’ять днів, аби заасфальтувати дорогу як по мосту, так і в’їзди на нього. Тож працюють тут і вдень, і вночі.
Свідками ремонтів були пішоходи та велосипедисти, які залишилися єдиними користувачами Київського мосту. Серед них був і журналіст RIA.
Побачили, як люди працювали на мосту вночі, 20 серпня. На в’їзді, з боку вулиці Богуна, робітники товариства «Шляхбуд» зняли асфальт з дороги. Спритні міні-навантажувачі зрізали шари старого асфальту, а у новоутворені пустоти засипали асфальт.
Тієї ж ночі, на самому мосту працювали з десяток різних типів техніки — від крихітних асфальтових котків до величезних асфальтоукладачів. Паралельно до цього, працівники почали укладати нове покриття на тротуарах.
Висипали свіжий бітум, рівняли його, вкатували зо три десятки будівельників. Точно порахувати складно, бо люди не сиділи на місці й кожен з робітників виконував свою частину ремонту. А робітники з «Вінницької транспортної компанії» встановили на мосту стовпи контактної мережі для тролейбусів ще минулого тижня.
З протилежного боку, на в’їзді з боку вулиці Чорновола, вгризалася в дорогу кількаметрова фреза. На місце глибоких канав заливали свіжу речовину, на яку викладуть ще кілька шарів асфальту.
Робітникам було не до розмов, тож з’ясувати вдалося небагато: ремонти тривають по всіх «фронтах» — і тротуари, і дороги, і нові світильники, і монтаж решіток зливової каналізації та багато іншого. Усе роблять, аби встигнути до 24 серпня, коли знову відкриють проїзд.
Удень 21 серпня роботи продовжилися. Хоча й не так жваво, як це було вночі. Причиною була 30-градусна спека, яка не жаліє ані техніку, ані людей.
На в’їзді з вулиці Богуна продовжували вкладати асфальт на тротуари та лагодити ліхтарі. Їх замінюють на LED-лампи, які споживатимуть менше електрики та даватимуть більше світла.
Ті асфальтоукладачі, що працювали вночі — об 11-й ранку стояли без діла. Хоча, як казав один з операторів величезного агрегату — це ненадовго.
— Те, що ви бачите на мосту, є гідроізоляцією. Руберойд. Він потрібен, аби бетон не заливало водою. Ми маємо ще два шари асфальту покласти. Чи встигнемо до 24-го? Не знаю, запитайте в старшого, — казав чоловік.
Крім дороги, вдень робітники продовжували займатися тротуарами. З правого боку (якщо йти з центру - авт.) тротуар вже сформований: його робили наново й збільшили на один метр. Там мостобудівельники з «МСУ-2» ставили новий металевий паркан. Старе огородження відреставрувати не вдалося — йому було понад 60 років.
З іншого боку продовжували робити тротуар. При довжині мосту близько 160 метрів, тротуар з лівого боку вже повністю зробили лише на 30-40 метрах. Далі, вздовж мосту, ще стирчить арматура, на яку ставитимуть опалубку під бетон.
— Що ми тут робимо? Це секрет, — казав посміхаючись один з робітників. — Працюється нормально. Те, що міст перекритий, або не перекритий, не сильно міняє обстановку. Роботу ж потрібно виконати.
З в’їзду на вулиці Чорновола продовжували зрізати асфальт. А трохи трохи далі стояли вантажівки, куди зсипали шмаття дороги. «Мурашник» з робітників продовжував «гудіти» навколо шляхопроводу. І як казали будівельники, наразі всі роботи тривають зверху — опори мосту залишилося тільки пошпаклювати та пофарбувати.
На це питання однозначної відповіді дізнатися не вдалося. Виконроб підприємства-підрядника робіт «МСУ-2» Олег Городецький категорично відмовився говорити з журналістом. Пояснив це тим, що «інтерв’ю дають в мерії».
Увечері 20 серпня зустріли на Київському мосту керівника міського департаменту капітального будівництва Ігоря Кравця. Саме цей департамент відповідає за реконструкцію моста. Але й там нам не вдалося отримати однозначну відповідь.
— Київський міст відкриємо 24 серпня. По всім смугах буде рухатися транспорт. А робітники продовжать ремонт тротуарів, монтаж огородження тощо, — сказав Кравець. — Конкретної дати завершення робіт не скажу. Тим більше, крім самого завершення реконструкції, ще буде експертиза якості робіт. Коли отримаємо їх висновок, міст буде офіційно зданий в експлуатацію, що буде до кінця 2018 року.
Більш детальної інформації під час підготовки матеріалу журналісту не вдалося з’ясувати.
Наприкінці листопада 2016 року міська влада провела тендер на реконструкцію мосту на вулиці Чорновола. Тоді кошторисна вартість оновлення переправи коштувала 67 мільйонів гривень. Завдяки реверсивному аукціону (аби перемогти учасники зменшують свою пропозицію - авт.) на «ProZorro» ціна ремонтів стала 56,495 мільйона гривень. Тендер дістався київській компанії «МСУ-2»
За ремонт спільно платять місто й держава. Цей проект отримав фінансування від Державного фонду регіонального розвитку. З держфонду — 37,4 мільйона гривень, а з міського бюджету — 19 мільйонів гривень.
У кінці липня 2018-го департамент капітального будівництва уклав додаткову угоду з генеральним підрядником робіт «МСУ-2». На реконструкцію переправи спрямували ще 1,495 мільйона гривень. Тому наразі загальна вартість зросла до 57,9 мільйона гривень.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер