Злізайте – приїхали. Маршруток у Вінниці стане майже вдвічі менше. Так мерія хоче «оптимізувати» рух громадського транспорту у місті, обіцяючи взамін збільшити кількість трамваїв та тролейбусів. А жителі Старого Міста, куди електротранспорт не ходить, вже збирають підписи проти закриття 21 маршруту.
Вінничани уже збирають підписи
- Це мені потрібно буде на півгодини раніше з дому виходити, аби вчасно дістатися на роботу, - обурюється мешканка Старого Міста Олена.
З 23 лютого, їй та іншим вінничанам - жителям віддалених мікрорайонів, аби дістатися на роботу, навчання, чи просто в особистих справах, потрібно буде скористатися, принаймні, двома видами транспорту.
З цього моменту у Вінниці в тестовому режимі починає діяти нова схема руху громадського транспорту. За документом, який розробляли фахівці Вінницького національного технічного університету, кількість маршрутів маршруток зменшується на 53% - до 28 одиниць.
У мерії кажуть - саме на маршрутки надходило найбільше скарг з усіх видів транспорту. Близько 900 скарг.
Жителі Старого Міста ще минулого тижня почали збирати підписи проти скасування маршруту №21. Станом на понеділок вони мали уже близько 200 «автографів» проти ліквідації маршруту. Люди кажуть - мікрорайон і так обділений транспортом.
- А тут ще маршрутку забирають, - говорить вінничанка Олена. - Ми дуже проти. Наприклад, мені було дуже зручно добиратися від третьої лікарні на роботу на Вишеньку.
- Ми безумовно дослухатимемося до думки мешканців, - обіцяє міський голова. - Можливо, в результаті пропозицій громадян, на деяких напрямах збільшимо кількість одиниць транспорту. Але, мене турбує інше - люди ще точно не знають, що змінюється, а уже проти.
Чи дослухається мер до думки мешканців Старого Міста - поки невідомо, але в розробленій схемі руху можна знайти схожий, але під'їзний маршрут за номером 21А. Він курсуватиме від Педучилища до ринку «Урожай»...
Зникають популярні маршрути
Повністю чи частково (на деяких маршрутах залишаються тимчасово працювати по 4-10 авто) зникають 32, 35, 38, 61, 65, 62, 68 та інші маршрути.
Справа в тому, що деякі перевізники пізніше за інших отримали дозволи на перевезення, і вони працюватимуть до повного закінчення раніше укладених угод.
Так, на маршруті 8А, після 23 лютого залишається одна маршрутка. На 35 маршруті - 4 з-понад 50. І так далі (детальніше - див. таблиця 2). Усього на правах тимчасових перевізників працюватимуть 18 маршрутів. Вони ще матимуть стару нумерацію.
Водночас, замість ліквідованих, у місто буде створено 28 нових маршрутів. Вони матимуть зовсім інші номери.
До речі, після транспортної реформи усі види громадського транспорту матимуть єдиний дизайн таблички, на якій вказуватиметься номер маршруту.
- А на кожній маршрутці буде примітка – «Муніципальні перевезення», - каже міський голова Володимир Гройсман.
На запитання, чи означає це, що невдовзі кожна маршрутка підпорядковуватиметься мерії, міський голова зауважив:
- Ні. Вона буде підзвітна законодавству України, - сказав він.
Про створення єдиного транспортного підприємства мова також не йде не йде. А перевізники, які працюватимуть на нових маршрутах, скоріш за все, працюватимуть при Трамвайно-тролейбусному управлінні. Принаймні, так кажуть вони самі.
Перевізники б'ють на сполох
- Ми однозначно проти нової схеми руху, - каже голова Вінницької обласної асоціації перевізників Андрій Ковальов. - По-перше, нова концепція руху була прийнята без громадських слухань. Не заслухалась ні наша думка, ні думка мешканців. По-друге, це загрожує місту транспортним колапсом. Забираються дуже потрібні маршрути. Навряд чи городянам буде зручніше від таких змін.
Влада відступати не буде
Критику на свою адресу мерія сприймає стримано, але до пропозицій городян обіцяє дослухатися, водночас і відступати від планів не планує.
- Подібна ситуація була свого часу при ліквідації стихійної торгівлі - посередники різними способами намагалися зірвати вирішення проблеми, - каже міський голова Володимир Гройсман. - Однак ми не відступили тоді - не відступимо зараз. Водночас, ми дослуховуватимемося до думки простих людей та максимально врахуємо інтереси тих, хто реально працює на цьому ринку, але з цими посередниками ми не підемо ні на які переговори і компроміси.
У мерії кажуть - до четверга, 19 січня, перевізники можуть подати мерію заяву про наміри роботи за новою схемою. Зараз (станом на понеділок) у мерії уже є близько 200 заявок від перевізників, які готові працювати за новими правилами. Усього сподіваються отримати 250 заявок від перевізників.
Сьогоднішніх перевізників, які можуть залишитися без роботи внаслідок «оптимізації» маршрутної мережі, обіцяють, при їх бажанні, працевлаштувати в... трамвайно-тролейбусному управлінні. Мовляв, після запровадження нової схеми руху, потреба у водіях тут збільшиться.
Єдиний проїзний
Після того як закінчиться тестовий режим нової схеми руху, в мерії обіцяють взятися за розробку єдиного проїзного квитка на усі види транспорту. За словами міського голови, скоріш за все він буде електронним.
- Таким чином людині, яка купить цей квиток, не потрібно буде платити кілька разів, тобто поїздка їй обходитиметься дешевше, - обіцяє мер. - При купівлі проїзного собівартість поїздки складатиме близько гривні.
Проте, принаймні до травня, вінничан - жителів віддалених районів доведеться платити більше через уже згадані пересадки.
У мерії кажуть - тимчасово. Знову обіцяючи, що в майбутньому вартість проїзду на під'їзних маршрутах може бути зменшена до 1,8-2,0 гривень.
Львівський досвід
Коли Вінниця тільки готується до запровадження нової схеми руху громадського транспорту, у Львові, який уже працює за новою схемою, думають над тим, як повернути... стару.
Про це 12 січня на брифінгу повідомив голова Львівської обласної державної адміністрації Михайло Костюк. Один із варіантів вирішення проблеми необхідності пересадок, за його словами, є тимчасове запровадження наскрізних маршрутів, які випали при впровадженні нової транспортної мережі.
- У мене є багато звернень зі скаргами мешканців на таку проблематику, - каже Михайло Костюк. - Потрібно відновити окремі наскрізні маршрути, але вони не повинні рухатися через центр міста, щоб ефект від впровадження нової транспортної схеми не був зменшений. Нова схема руху має і позитиви, і негативи. Розробник планував запровадження електронного квитка. Але цього не відбулося. І доводиться тепер платити при пересадці подвійну вартість перевезення.
P.S.
Усі бажаючі можуть вносити свої пропозиції за телефоном гарячої лінії 15-60. Це можна буде зробити протягом трьох місяців, до травня 2012 року. До цього часу, нова схема руху буде в тестовому режимі.
Читайте також:
У Вінниці зникне половина маршрутів, серед них, 35, 21, 61, та інші
Перевізники Вінниці коментують звинувачення в корупції
Перевізники написали листа меру Вінниці
№ 20 від 15 травня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous