Курс «Управління БПЛА»: як у Вінниці навчають збирати FPV-дрони та керувати ними

Курс «Управління БПЛА»: як у Вінниці навчають збирати FPV-дрони та керувати ними
  • Усі зараз тільки й говорять про те, що у разі мобілізації, хочуть бути дронниками. Однак для цього потрібно мати бодай мінімальне розуміння цієї техніки та володіти хоча б азами керування нею. Такі знання можна отримати на спеціальних курсах. 
  • Ми пройшли тритижневе навчання й готові поділитися враженнями від нього. У цій публікації в загальних рисах розкажемо, з чого складаються такі курси і які знання на них можна отримати у Вінниці. У наступному матеріалі — поділимося враженнями та прогресом, якого нам вдалося досягнути.

Привіт! 

Мене звати Михайло. І я буду навчатися керувати FPV-дроном. 

Направду я зовсім не хочу робити цього, але така наразі необхідність. Я не знаю, що на мене чекає завтра. Не знаю навіть, де я опинюся, і ким доведеться бути. Тому маю максимально підготуватися до моменту, коли отримаю відповіді на всі ці запитання.

Я постійно спілкуюся з військовими, волонтерами, розробниками, іншими розумними людьми, чимало читаю і вже зрозумів, що часу на підготовку у мене не те щоб багато. Місяць, два, пів року… Цей час я вирішив витратити на здобуття освіти. Досить специфічної, але такої, що може врятувати життя. Моє життя.

Я знайшов курс «Управління БПЛА», який розробили на кафедрі дронів Вінницької IT-Академії. Після трьох тижнів щоденних занять, обіцяють вони в анотації, випускники зможуть конструювати, ремонтувати, програмувати, а головне керування FPV-дроном. Звісно, мова тут про базові навички в усьому переліченому, а не про рівень профі. 

Записався на курс. Прийшов на перше заняття. І розпочав вести щоденник. Зізнаюся, я людина, яка до старту навчання про FPV не знала майже нічого. З програмуванням ніколи не мав справи. Паяльник у руках востаннє тримав на шкільних уроках праці. І тим більше — я ніколи не пілотував БПЛА. Та виявилося, що всьому цьому не так вже складно навчитися. 

У наступній публікації-щоденнику я проведу вас крізь весь курс, розповівши, яким він для мене видався. Починаючи від майже повного мого нерозуміння, що таке дрон і як ним керувати, і закінчуючи тим, які емоції вирують всередині людини, яка вперше у житті самотужки підіймає «пташку» у небо. Іншими словами, я розкажу про свій прогрес. 

Літаємо на FPV-симуляторах

Ця і наступна публікації створені для людей, які хочуть навчитися керувати дроном або його складати, але не знають з чого почати і куди звертатися, щоб отримати ці навички. 

Ці публікації також для тих, хто думає, що навчитися керувати дроном надзвичайно складно і для цього потрібні особливі здібності. Сподіваюсь, невдовзі ви зрозумієте, що це не так. 

Ці тексти також для тих, хто в пошуках корисних знань через можливу мобілізацію до Збройних Сил України. Оператори FPV-дронів — це надзвичайно затребувані сьогодні люди у війську. Від якості їхньої роботи залежить не лише кількість знищеної ворожої техніки та піхоти, але й кількість збережених життів українських воїнів. 

Можливо, прочитавши мої враження від проходження курсу «Управління БПЛА» вам захочеться й самим стати його випускником. Щоб у разі чого мати можливість обрати собі ту чи іншу посаду у підрозділі. Чи, навпаки, зрозумієте, що дрони це не ваше й почнете підбирати собі інший напрямок для навчання. 

Нижче я коротко розповім про сам курс й те, з чого він складається. А вже у наступній публікації ми детальніше пройдемося по знанням та навичкам, які ви там отримаєте.  

Безпека

Перед стартом курсу нам розповіли про правила, яким маємо слідувати наступні тижні: не розголошуйте місця навчання. Не розголошуйте місця виробництв. Не розголошуйте місця польотів. Не розголошуйте інформацію, хто навчає. Не розголошуйте інформацію, хто навчається разом з вами. Не розголошуйте інформацію про передачу дронів. Не розголошуйте інформацію про закупівлю комплектуючих. 

Ці правила я продублював для того, щоб майбутні студенти не переживали за свою безпеку, а коментатори зайвий раз не писали уїдливих: «Ви б ще точну адресу вказали». Про всі локації ви дізнаватиметеся лише тоді, коли станете учасниками курсу, а інформація про них вам надходитиме у закритий чат спеціального застосунку, який вас пізніше попросять встановити. Тому за безпеку не хвилюємося. 

Інтенсивність

До старту курсу я знав про його тривалість, але не підозрював про інтенсивність. Виявилося, що заняття проходять кожного дня по кілька годин. По буднях ви займатиметеся вечорами, на вихідних — перша половина дня. Про конкретний час вам до старту курсу розкажуть викладачі кафедри. Скажімо я з понеділка по п'ятницю приїздив додому близько десятої вечора. До цього потрібно бути готовим, щоб мати можливість розподілити час. 

Збираємо дрон в одній з майстерень

З чого складається навчання

Кожен ваш тиждень буде розподілений на три різні секції. Перша секція (понеділок — середа) — навчання на симуляторах FPV-дронів, а також лекції. У тренувальному класі ви годинами будете сидіти за ноутбуками, з пультами у руках та в FPV-окулярах — це робиться для розуміння вами особливостей БПЛА та відточування дрібної моторики пальців рук. 

Після або перед симуляторами завжди будуть лекції. Викладачі кафедри розповідатимуть вам все, починаючи від теорії (які існують БПЛА, їхнє застосування, типи пультів керування, типи відеозв'язку…) і закінчуючи практичними навичками (вас, зокрема, вчитимуть самостійно зв'язувати дрон з пультом, без чого реальний політ неможливий).

Друга секція (четвер — п'ятниця) — це три години на день паяння та складання дронів. Навіть якщо ви цим ніколи не займалися, лякатися все одно не варто. Особисто я довго не міг запам'ятати слово «флюс», не завжди достатньо прогрівав припій та губився у розмірах великої кількості гвинтиків, які потрібні для складання однієї тільки рами для FPV-дрона. Але таких як я була більшість. 

Ми багато разів повторювали одні й ті самі дії, тому вже до кінця курсу, коли ми з нуля самі збирали дрон, ми добре знали про послідовність дій. З флюсом, припоєм та гвинтиками проблем я більше не маю. 

І третя секція (субота — неділя) — це польоти на реальних дронах. Щовихідних ми виїжджали на закриті або відкриті полігони, де нам давали можливість пілотувати FPV-дрони. Особисто для мене саме ця секція була найцікавішою та найскладнішою водночас. 

Адже навіть коли після десятків годин польотів на симуляторах здається, що вже став професіоналом, виїзд на полігон показує, що це не так. Бо вітер. Бо руки трусяться. Бо з'являється невпевненість у власних діях. Бо сприймати навколишній світ через FPV-окуляри набагато складніше (а ще й нудити у них може почати). Навчитися по-справжньому літати можна лише через регулярну практику. 

Крім усього вищепереліченого до кінця курсу ви маєте самостійно опрацювати та виконати чотири блоки завдань. Усю інформацію ви знайдете на спеціальній платформі, доступ до якої отримаєте одразу після старту навчання. Тут вам доведеться багато читати, але направду інформація не складна. Виконання всіх цих завдань є однією з головних умов отримання сертифіката про успішне проходження курсу. 

Іншою обов'язковою умовою для отримання сертифіката є складання іспитів. Це теоретичний тест; пілотування в симуляторі; складання, пайка і налаштування дрона; та практичні польоти на дронах. Згоден, що це може виглядати складно, але насправді це не так, коли за плечима у вас тижні інтенсивних занять.  

Якщо ви вже готові зареєструватися на курс «Управління БПЛА», то зробити це можна ТУТ, або за телефоном: (067)431-74-24. Т

Нагадаємо, що видання RIA / «20 хвилин» стало активним учасником проєкту «Подільські дрони». Це масштабна волонтерська ініціатива вінницьких айтівців з виготовлення власних FPV-дронів для Сил оборони. 

Більше про проєкт «Подільські дрони» можна дізнатися на їхньому офіційному сайті. Там же ви знайдете установчі документи, контакти та реквізити, за якими можна підтримати вінницьких розробників FPV-дронів. Слідкувати за оновленнями можна на офіційному Телеграм-каналі ініціативи ТУТ

Читайте також:

Запустили масштабний волонтерський проєкт «Подільські дрони». Мета — збирати по тисячі FPV щомісяця

«Ми зробили повністю автономні дрони»: вінницькі розробники підняли в повітря свій перший рій з FPV

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (3)
  • Читач89

    Молодці, хвалитися то наше Українське. Ще ідіоти координати дайте. Очікуйте прильоти по Вінниці. Неіде це все не можна робити тихо.
  • Vitalii

    що по $$?

    Маріна reply Vitalii

    Добрий день

    зв'язатись з виробниками можна за телефоном 0674317424

keyboard_arrow_up