Від сьогодні, 1 квітня, вінничани та гості міста знову можуть придбати квитки для разового проїзду у громадському транспорті за «живі» гроші.
Старий формат розрахунку вирішили повернути після петиції про оплату проїзду готівкою, яка набрала необхідну для розгляду кількість підписів.
Тоді ж у комунальному підприємстві «Вінницякартсервіс», що відповідає за впровадження електронного квитка у місті, сказали, що з великою ймовірністю паперові квитки можна буде придбати через термінали самообслуговування EasyPay. Їх можна знайти, зокрема біля кіосків «Преса», що на багатьох зупинках громадського транспорту.
Як раніше нам пояснювала речниця «Вінницякартсервіс» Вероніка Савчук, за готівку можна буде купити квитки для проїзду у трамваях, тролейбусах і автобусах. Діятимуть вони впродовж години з моменту придбання.
Вартість квитків не відрізняється від електронних: чотири гривні для електротранспорту та п’ять — для автобусів. Однак додається комісія в одну гривню за кожний квиток, що його ви купуєте через термінали EasyPay.
Відтак разовий квиток для проїзду в трамваї або тролейбусі обходиться в п’ять гривень, а в автобусі — у шість. Якщо ви купуєте через EasyPay кілька квитків, наприклад, три, то і комісія збільшується до трьох гривень.
Наш журналіст перевірив, як працюють нововведення, які вони мають недоліки та переваги, а також, наскільки зручно усім цим користуватися.
Перший термінал EasyPay, що ним ми намагалися скористатися, знаходиться біля костелу Святої Діви Марії Ангельської на Соборній. Навіть при зрості журналіста у 186 сантиметрів, йому довелося ставати навшпиньки, аби дисплей був на рівні обличчя.
Крім незручної висоти ми зіткнулися і з незручним розташуванням термінала. На його дисплей потрапляло сонячне світло, через що розгледіти будь-які написи на ньому було майже неможливо.
Другий термінал EasyPay ми побачили приблизно в сотні метрах від першого. Він знаходиться на трамвайній зупинці «Площа Ліверпуль».
На дисплеї цього терміналу також невисока яскравість і навіть без потрапляння прямих сонячних променів, розгледіти написи було не так-то й легко. Припускаємо, що людині з проблемним зором, зробити цього взагалі не вдасться.
Видимість
Слідуємо інструкції «Вінницякартсервіс»: натискаємо на дисплеї «Квитки, подорожі» і обираємо «Вінницька транспортна компанія». Нам пропонують визначитись з типом квитка і видом транспорту. Втім, бачимо лише варіант «Трамвай/тролейбус». Придбати квиток на проїзд в автобусі — можливості тут немає. Тип квитка також один: «Стандартний».
Далі визначаємось з кількістю квитків. У нашому випадку — він один. На дисплеї з’являється пропозиція внести п’ять гривень: чотири за квиток і гривню комісії. Вверху бачимо напис, що термінал решти не видає.
Прийнявши кошти, термінал пропонує нам роздрукувати квиток або фіскальний чек, а також надіслати квиток на електронну пошту, яку тут же можна вказати. Обираємо «Друкувати квиток», але нічого не відбувається. Аналогічна ситуація складається з фіскальним чеком.
Після цього обираємо варіант з електронною поштою. Це спрацьовує і майже одразу квиток приходить на пошту. У листі нас повідомляють, що операція пройшла успішно і пропонують завантажити квитанцію.
Один в один ситуація трапляється з нами біля наступного терміналу EasyPay, що навпроти колишнього готелю «Савой». Він також не дає можливості придбати автобусний квиток, приймає наші гроші, але натомість потрібного для проїзду папірця ми не отримуємо.
Вигляд квитка, який прийшов на пошту
Останню спробу робимо на терміналі біля «Петроцентру». Нас чекає все те саме, але тут взагалі відсутня функція «Друкувати». Лише пропонують відправити квиток на адресу нашої електронки, що, за відсутністю альтернативи, ми й робимо.
Продаж разових паперових квитків через термінали EasyPay запущені з ініціативи «Вінницякартсервіс». Тому за роз’ясненнями звертаємося саме до них.
Речниця компанії Вероніка Савчук записує наші скарги на систему терміналів і обіцяє передати їх оператору мережі. Також говорить, що налаштуваннями терміналів та роботою всієї системи займається саме EasyPay, а не вони.
— Сьогодні ми також тестували систему разом з телевізійниками. Купували квитки через термінали, що розташовані в «Гроші» на Грушевського та на Соборній, там де торговий центр Cloud. Все відбулося без проблем, — розказує Савчук. — Перед запуском техніки нам розповідали, що якщо не друкується квиток, то через службу підтримки можна запросити повторний друк. Або вони надсилають квитанцію і квиток на електронну пошту.
Зазначимо, що вказані Веронікою Савчук термінали EasyPay встановленні у приміщеннях і не знаходяться в безпосередній близькості до зупинок. На відміну від тих, якими користувалися ми.
На нашу думку, якщо хтось купує квитки для проїзду в громадському транспорті, то більш логічно, що робитиме він це саме на зупинках, а не в торговельних центрах. Тим більше, що квитки мають короткотривалий термін дії.
Вже з дому ми зателефонували в службу підтримки EasyPay. Операторка Марина цікавиться чим може допомогти. Розповідаємо їй про ситуацію, зокрема, що квиток прийшов на електронку.
Вона просить назвати ID операції. Диктуємо потрібні їй цифри. Після чого відповідаємо на кілька інших уточнюючих питань: чи вказували ми номер телефону, яку суму вносили, якими саме купюрами тощо.
Питаємо, що могло стати причиною того, що термінали не роздрукували наших квитанцій. Дівчина говорить про ймовірне закінчення паперової стрічки або технічні несправності терміналу.
Марина перепрошує за завдані незручності і говорить, що ми могли би повторно спробувати роздрукувати квитанції. Та для цього мені потрібно повернутися до терміналів і ще раз зв'язатися зі службою підтримки EasyPay. Але погоджуватися на таку часозатратну процедуру ми не стали, тим самим остаточно втративши раніше внесені до терміналів кошти.
Читайте також:
Безпритульні та агресивні? Як захиститись від собак на вулиці та куди звертатися
Бібліотекарі виграли суд у влади. Чи повернуть два мільйони гривень зароблених грошей?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
.