У лютому вінничанин Анатолій Штурма подав петицію з пропозицією «запровадити систему готівкового розрахунку в громадському транспорті». На його думку, в транспорті не вистачає терміналів, які б за готівку та монети продавали паперові квитки.
«Є пропозиція додати можливість розрахунку готівкою в подібних терміналах, котрі будуть розміщуватися в трамваях, тролейбусах та автобусах. Вони мають бути обладнані купюроприймачами, які прийматимуть банкноти номіналом 1 та 2 гривні. А також монети, якщо є технічна можливість. Ці термінали друкуватимуть квитки на проїзд подібно до того, як це роблять валідатори», — пише автор петиції.
Анатолій Штурма вважає, що реалізація проекту допоможе людям, які не мають при собі банківської картки, «Муніципальної картки вінничанина». Зокрема, це буде корисно тим, хто не часто приїжджають до Вінниці та не мають бажання купувати «Картку вінничанина». При тому як і раніше, діятимуть валідатори.
Його звернення швидко набрало 350 підписів, необхідних для розгляду. Ба більше, навіть 363 голосів підтримки. На початку березня в міськраді відповіли, що встановлення терміналів для продажу квитків у транспорті «економічно невигідно».
«Один платіжний термінал коштує не менше 20 тисяч гривень, а загальна кількість транспортних засобів «Вінницької транспортної компанії», в яких встановлені валідатори, становить 320 одиниць — 100 трамваїв, 160 тролейбусів, 60 автобусів», — йдеться у відповіді міськради з підписом директора департаменту економіки та інвестицій Максима Мартьянова.
І ще у відповіді на петицію повідомили, що наразі працюють над питанням, щоб разові квитки на проїзд можна було придбати за готівку в автоматах EasyPay. Їхня мережа у Вінниці налічує понад 450 терміналів.
— Двадцять тисяч — це тільки орієнтовна вартість самого обладнання. Такі квиткомати можуть коштувати і дорожче: вартість залежить від того, які банкноти буде приймати прилад, які монети. Плюс до ціни устаткування потрібно додати інтернет для передачі даних про купівлю квитків, оплата інкасації, послуг охорони. Тому така пропозиція зараз не розглядається, — пояснює директорка «Вінницякартсервісу» Катерина Бабіна.
Це підприємство опікується вінницьким е-квитком, і зокрема, повністю супроводжує роботу валідаторів. Питаємо, а якщо переобладнати під приймання купюр один з валідаторів у салоні?
— Нам було складно втиснути у транспорт звичайні валідатори. А якщо його переробляти, то валідатор з купюроприймачем та відсіком для зберігання готівки, монет займатиме стільки ж місця, як шість валідаторів, — пояснює Бабіна.
— Якщо місця в транспорті не вистачає, тоді можливо поставити автомати для продажу квитків біля зупинок транспорту? — питає журналіст.
— Вважаю, що це буде економічно невигідно. Там купуватимуть 5, 10 квитків на день, не більше. А утримання такого автомату буде значне: обов'язкове страхування, обов'язкова інкасація, цілодобова охорона. Вартість квитка не перекриє вартість всіх цих послуг, — відповіла очільниця «Вінницякартсервісу». — Натомість ми пропонуємо скористатися вже готовою мережею EasyPay, автомати яких розташовані неподалік від зупинок. Зараз ведемо перемовини з ними про продаж разових квитків. Будемо обговорювати організаційні питання, бо технічно зробити це нескладно.
До слова, такий шлях вже пройшли Львів і Запоріжжя. У цих містах розташовані сотні терміналів EasyPay, в яких за готівку можна придбати разові квитки на проїзд.
Наразі в муніципальному транспорті діють виключно безготівкові способи оплати проїзду:
На час карантину, з 1 травня 2020 року, проїзд за готівку в муніципальному транспорті обмежений. При цьому, за правилами, які діють у транспорті Вінниці, готівка все ж визначена як засіб оплати проїзду — паперовий квиток можна буде отримати від водія.
Чи потрібно повертати оплату готівкою за проїзд?
Читайте також:
У Вінниці пільговики проти е-квитка програли вже другий суд. Огляд рішення
Включно з маршрутками. Коли весь громадський транспорт міста перейде на безготівковий розрахунок?
Які зупинки отримають 15 електронних табло від «Картсервісу»
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер