Вінницький Автомайдан готується в суді оскаржити рішення влади, яким у Вінниці запровадили обмеження на проїзд пільговиків. Активісти запевняють, що законодавство України не дозволяє обмежувати встановлені державою пільги. Зокрема, учасникам АТО, яким мерія дала тільки 60 безкоштовних поїздок на місяць в муніципальному транспорті.
Однак, це вже не перша спроба — сотня пільговиків більше року судиться з міськрадою, щоб скасувати е-квиток. Але програли вже дві інстанції: Окружний адмінсуд ухвалив рішення на користь міської влади влітку 2020-го, а в грудні Сьомий апеляційний адмінсуд лишив це рішення без змін.
Повне рішення опублікували в реєстрі 28 грудня. Тепер ми можемо ознайомитися з позицією сторін та аргументацією суддів.
Якщо коротко, то позивачі вимагають повернути стару форму розрахунку в громадський транспорт: коли вони могли їздити за посвідченнями, водії приймали готівку і продавали квитки та були в ходу паперові проїзні на місяць.
Багато вимог і щодо е-квитка. Позивачі хотіли, щоб суд скасував:
І ще вимагали, щоб суд заборонив міській владі вчиняти подібні дії в майбутньому. Позовні вимоги люди пояснюють тим, що діюча система е-квитка обмежує їхні конституційні права та скасовує беззаперечне право пільгового проїзду.
7Далі, на думку позивачів, Вінницька міськрада допустила свавілля, коли зобов’язала «Вінницякартсервіс» видавати пільгові е-квитки не всім громадянам України, а тільки вінничанам. Плюс, за їх твердженням, пільгові смарт-картки є засобами оплати, а не пільговими посвідченнями держзразка.
Обов’язкова реєстрація проїзду, оформлення карток пільговиками мають бути скасовані. Пільгові картки не можуть отримати люди, які через свої релігійні переконання відмовляються надати згоду на обробку персональних даних. А це вже порушення статті 32 Конституції України, за якою «ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя».
«Вінницька міська рада нав’язала вінничанам послуги КП Вінницякартсервіс, при цьому умови надання таких послуг — неправомірні. Бо передбачають скасування гарантії державної пільги, встановлюють обмежену кількість пільгових поїздок, вводять систему спостереження за пасажирами, ведення карти пасажира», — йдеться у позиції позивачів.
Відповідачем у суді є Вінницька міська рада, а «Вінницякартсервіс» та «Вінницька транспортна компанія» — треті особи на боці відповідача без власних вимог на предмет спору. Їхня позиція значно коротше, аніж аргументи пільговиків-позивачів: апеляційну скаргу потрібно відізвати, бо вона безпідставна.
За позицією відповідача, якщо в муніципальному транспорті запроваджена система е-квитка, то проїхати можна на підставі зареєстрованого електронного квитка та документу для пільгового проїзду. Про це зазначено у законах «Про міський електротранспорт» (частина 3 стаття 4) і «Про автомобільний транспорт» (стаття 39). Тому, порядок роботи е-квитка у рішенні ВМР від 27.06.2018 №1254, повністю відповідає нормам чинного законодавства.
Твердження позивачів про скасування беззаперечного пільгового проїзду в міськраді спростовують. Бо таке право захищене у статті 38 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, пунктом 4 частини 6 статті 13 Закону України "Про охорону дитинства", Постановою Кабміну від 17.05.1993 №354 Про безоплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування.
Судді, в цілому, погоджуються з рішенням першої інстанції та повторюють аргументи Окружного адмінсуду. Зокрема те, що рішення міськради про запровадження е-квитка у Вінниці є законним, бо на це в неї є права, встановлені після прийняття Закону №1812-VIII. Цей же закон вносить зміни у права пільговиків, які для проїзду повинні мати електронну картку-квиток. Та обов’язок — реєструвати свій проїзд у транспорті. Закон є чинним, отож його потрібно дотримуватись.
Суд встановив, що рішення міськради №1254, яким запровадили е-квиток, не обмежує прав пільговиків, адже передбачає отримання електронної картки на безоплатній основі. Суд вважає, що мета прийняття рішення про запровадження е-квитка є легітимною, адже відповідає цілям: оптимізація обліку надання транспортних послуг та належне відшкодування Вінницькою міською радою транспортним компаніям вартості перевезень пільговиків.
«Варто зауважити, що кожен день громадським транспортом у місті Вінниці користуються десятки тисяч людей, які жодним чином не заперечують проти користування електронним квитком, а тому позиція позивачів у даній справі не узгоджується із «загальним благом», — йдеться в рішенні суду.
Крім того, судом не встановлено, а позивачами не доведено наявності доказів, які б підтверджували вчинення Вінницькою міською радою дій щодо накладення штрафу пільговикам - громадянам України, які здійснюють пільговий проїзд у міському транспорті м. Вінниці без реєстрації е-квитка, введення тільки безготівкового розрахунку чи/або підняття плати за транспортну послугу при готівковому розрахунку з водієм.
Отож, колегія у складі суддів Олега Сушка, Євгена Мацького та головуючого судді Ігоря Залімського постановила: апеляційну скаргу лишити без задоволення, рішення першої інстанції — без змін.
Однак пільговики не погоджуються з таким результатом справи і вже подали касаційну скаргу до Верховного Суду України: боротьба з вінницьким е-квитком ще не завершена.
Огляд рішення першої інстанції у цій справі ми публікували в матеріалі: Як Окружний суд відмовився скасувати е-квиток у Вінниці. Опублікували повне рішення
Читайте також:
У транспорті Вінниці хочуть відновити пільговий проїзд без обмежень
Включно з маршрутками. Коли весь громадський транспорт міста перейде на безготівковий розрахунок?
Чому повідомлення про списання коштів за проїзд вінничани отримують з запізненням?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Татьяна Мартынюк
Костя Радченко
Taras Hanulia reply Костя Радченко
Владислав Янковский reply Костя Радченко
Костя Радченко reply Костя Радченко
Костя Радченко reply Костя Радченко
Владислав Янковский reply Костя Радченко
В Варшаве и Кракове тоже стоят валидаторы, но они адекватные - они для покупки билетов (разовые или абонемент - не важно). Купил, банковской карточкой рассчитался, прокомпостировал и всё. И никаких говнокарточек с валидаторами. Для чего наши валидаторы стоят - вопрос более риторический, как по мне;)
Костя Радченко reply Костя Радченко
Костя Радченко reply Костя Радченко
Владислав Янковский reply Костя Радченко
Костя Радченко reply Костя Радченко
Костя Радченко reply Костя Радченко
Владислав Янковский reply Костя Радченко
Костя Радченко тут нет преимуществ для льготников)
Зачем льготникам регистрировать проезд? Бред же. Был указ кабинета министров https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/354-93-%D0%BF#Text о безоплатном проезде для пенсионеров. Их право нарушается. А если в Винницу приезжают люди из регионов - их обязывают платить, потому что у них нет этой всратой карты.
Валентина Кононенко Кравчук
Віталій Попатенко
Татьяна Искра reply Віталій Попатенко
Віталій Попатенко reply Віталій Попатенко
Татьяна Искра reply Віталій Попатенко