У Вінниці пільговики проти е-квитка програли вже другий суд. Огляд рішення

У Вінниці пільговики проти е-квитка програли вже другий суд. Огляд рішення
Справа «пільговики проти е-квитка» пройшла вже дві інстанції. Окружний адмінсуд Вінниці розбирався 9 місяців, а Сьомий апеляційний адмінсуд виніс «вердикт» після чотирьох засідань / Фотоколаж з архіву «20хв»
  • З 2019 року сотня пільговиків судиться з вінницькою мерією, щоб скасувати е-квиток.
  • Ця система, за їхнім твердженням, порушує їхні права та свободи.
  • Однак суди стають на бік міської влади. Чому? Розбираємо рішення апеляційного суду в цій справі.

Вінницький Автомайдан готується в суді оскаржити рішення влади, яким у Вінниці запровадили обмеження на проїзд пільговиків. Активісти запевняють, що законодавство України не дозволяє обмежувати встановлені державою пільги. Зокрема, учасникам АТО, яким мерія дала тільки 60 безкоштовних поїздок на місяць в муніципальному транспорті.

Однак, це вже не перша спроба — сотня пільговиків більше року судиться з міськрадою, щоб скасувати е-квиток. Але програли вже дві інстанції: Окружний адмінсуд ухвалив рішення на користь міської влади влітку 2020-го, а в грудні Сьомий апеляційний адмінсуд лишив це рішення без змін. 

Повне рішення опублікували в реєстрі 28 грудня. Тепер ми можемо ознайомитися з позицією сторін та аргументацією суддів.

Відео дня

Позиція пільговиків

Якщо коротко, то позивачі вимагають повернути стару форму розрахунку в громадський транспорт: коли вони могли їздити за посвідченнями, водії приймали готівку і продавали квитки та були в ходу паперові проїзні на місяць.

Багато вимог і щодо е-квитка. Позивачі хотіли, щоб суд скасував: 

  • рішення влади, яким запустили систему безготівкового розрахунку;
  • обов’язкову реєстрацію проїзду картками вінничанина для пільговиків;
  • оформлення карток, їхній продаж та видачу у «Вінницякартсервіс».
  • визнати те, що сам пасажир має обирати спосіб оплати проїзду — готівковий чи безготівковий.

І ще вимагали, щоб суд заборонив міській владі вчиняти подібні дії в майбутньому. Позовні вимоги люди пояснюють тим, що діюча система е-квитка обмежує їхні конституційні права та скасовує беззаперечне право пільгового проїзду.

Позивачі / Фото з фб-сторінки 7ААС

7Далі, на думку позивачів, Вінницька міськрада допустила свавілля, коли зобов’язала «Вінницякартсервіс» видавати пільгові е-квитки не всім громадянам України, а тільки вінничанам. Плюс, за їх твердженням, пільгові смарт-картки є засобами оплати, а не пільговими посвідченнями держзразка.

Обов’язкова реєстрація проїзду, оформлення карток пільговиками мають бути скасовані. Пільгові картки не можуть отримати люди, які через свої релігійні переконання відмовляються надати згоду на обробку персональних даних. А це вже порушення статті 32 Конституції України, за якою «ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя».

«Вінницька міська рада нав’язала вінничанам послуги КП Вінницякартсервіс, при цьому умови надання таких послуг — неправомірні. Бо передбачають скасування гарантії державної пільги, встановлюють обмежену кількість пільгових поїздок, вводять систему спостереження за пасажирами, ведення карти пасажира», — йдеться у позиції позивачів.

Позиція міської влади

Відповідачем у суді є Вінницька міська рада, а «Вінницякартсервіс» та «Вінницька транспортна компанія» — треті особи на боці відповідача без власних вимог на предмет спору. Їхня позиція значно коротше, аніж аргументи пільговиків-позивачів: апеляційну скаргу потрібно відізвати, бо вона безпідставна.

За позицією відповідача, якщо в муніципальному транспорті запроваджена система е-квитка, то проїхати можна на підставі зареєстрованого електронного квитка та документу для пільгового проїзду. Про це зазначено у законах «Про міський електротранспорт» (частина 3 стаття 4) і «Про автомобільний транспорт» (стаття 39). Тому, порядок роботи е-квитка у рішенні ВМР від 27.06.2018 №1254, повністю відповідає нормам чинного законодавства.

Відповідачі / Фото з фб-сторінки 7ААС

Твердження позивачів про скасування беззаперечного пільгового проїзду в міськраді спростовують. Бо таке право захищене у статті 38 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, пунктом 4 частини 6 статті 13 Закону України "Про охорону дитинства", Постановою Кабміну від 17.05.1993 №354 Про безоплатний проїзд пенсіонерів на транспорті загального користування.

Рішення суду

Судді, в цілому, погоджуються з рішенням першої інстанції та повторюють аргументи Окружного адмінсуду. Зокрема те, що рішення міськради про запровадження е-квитка у Вінниці є законним, бо на це в неї є права, встановлені після прийняття Закону №1812-VIII. Цей же закон вносить зміни у права пільговиків, які для проїзду повинні мати електронну картку-квиток. Та обов’язок — реєструвати свій проїзд у транспорті. Закон є чинним, отож його потрібно дотримуватись.

Головуючий суддя зачитує рішення у справі / Позивачі / Фото з фб-сторінки 7ААС

Суд встановив, що рішення міськради №1254, яким запровадили е-квиток, не обмежує прав пільговиків, адже передбачає отримання електронної картки на безоплатній основі. Суд вважає, що мета прийняття рішення про запровадження е-квитка є легітимною, адже відповідає цілям: оптимізація обліку надання транспортних послуг та належне відшкодування Вінницькою міською радою транспортним компаніям вартості перевезень пільговиків.

«Варто зауважити, що кожен день громадським транспортом у місті Вінниці користуються десятки тисяч людей, які жодним чином не заперечують проти користування електронним квитком, а тому позиція позивачів у даній справі не узгоджується із «загальним благом», — йдеться в рішенні суду.

Крім того, судом не встановлено, а позивачами не доведено наявності доказів, які б підтверджували вчинення Вінницькою міською радою дій щодо накладення штрафу пільговикам - громадянам України, які здійснюють пільговий проїзд у міському транспорті м. Вінниці без реєстрації е-квитка, введення тільки безготівкового розрахунку чи/або підняття плати за транспортну послугу при готівковому розрахунку з водієм.

Отож, колегія у складі суддів Олега Сушка, Євгена Мацького та головуючого судді Ігоря Залімського постановила: апеляційну скаргу лишити без задоволення, рішення першої інстанції — без змін.

Повністю ознайомитися з рішенням 7ААС можна за цим посиланням.

Однак пільговики не погоджуються з таким результатом справи і вже подали касаційну скаргу до Верховного Суду України: боротьба з вінницьким е-квитком ще не завершена.

Огляд рішення першої інстанції у цій справі ми публікували в матеріалі: Як Окружний суд відмовився скасувати е-квиток у Вінниці. Опублікували повне рішення

 

Читайте також:

У транспорті Вінниці хочуть відновити пільговий проїзд без обмежень

Включно з маршрутками. Коли весь громадський транспорт міста перейде на безготівковий розрахунок?

Чому повідомлення про списання коштів за проїзд вінничани отримують з запізненням?

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (56)
  • Татьяна Мартынюк

    а как быть инвалидам?
  • Костя Радченко

    Пожилые люди у нас сложно воспринимают что-то новое. Видят проблемы и упорно не замечают преимуществ. Я думаю, стоит организовать какие-то социальные программы/активности, дабы занять свободное время пенсионеров во их же благо, чтобы они не тратили его и силы на борьбу с ветряными мельницами.

    Taras Hanulia reply Костя Радченко

    Kostia Radchenko Знижка 50%

    Владислав Янковский reply Костя Радченко

    Костя Радченко не знаю, за это не скажу. Есть льготы у студентов (но речь о скидке).

    Костя Радченко reply Костя Радченко

    Vladyslav Yankovsky да, ещё в Польше у пенсионеров нету льготного проезда, насколько мне известно 🙂

    Костя Радченко reply Костя Радченко

    Vladyslav Yankovsky нет, больше платить не станут, но станет больше людей ездить - говорю по себе и по мыслям моих знакомых. Я бы подумал, ехать на такси/машине своей, если бы знал, что транспорт не будет забит под завязку. И я скажу тут ещё будет позитив - как следствие, станет меньше машин на дорогах 😉

    Владислав Янковский reply Костя Радченко

    Костя Радченко это полумера, Кость. Вагоны не ездят в холостую. Можно подумать, если льготники перестанут ездить в общаке, то обычные пассажиры будут больше платить. Нет. Возможно, будет больше людей на сидячих местах, но не станет ТТУ больше зарабатывать.
    В Варшаве и Кракове тоже стоят валидаторы, но они адекватные - они для покупки билетов (разовые или абонемент - не важно). Купил, банковской карточкой рассчитался, прокомпостировал и всё. И никаких говнокарточек с валидаторами. Для чего наши валидаторы стоят - вопрос более риторический, как по мне;)

    Костя Радченко reply Костя Радченко

    Владислав Янковский Для местных пенсионеров не составит проблем разово оформить карточку и спокойно себе ездить, просто прикладывая ее к валидатору. Для приезжих - да, вопрос актуален, можно было это тщательнее продумать; но опять же, знаю таких людей и они ездят спокойно, когда приезжают в Винницу - показывают удостоверение пенсионное и объясняют, что приезжие. Ограничение кол-ва поездок - отличная мера, т.к. наш общественный транспорт работает вхолостую, перевозя больше полувагона пенсионеров в час пик + нет возможности работающим людям комфортно добираться на работу.

    Костя Радченко reply Костя Радченко

    Для местных пенсионеров не составит проблем разово оформить карточку и спокойно себе ездить, просто прикладывая ее к валидатору. Для приезжих - да, вопрос актуален, можно было это тщательнее продумать; но опять же, знаю таких людей и они ездят спокойно, когда приезжают в Винницу - показывают удостоверение пенсионное и объясняют, что приезжие. Ограничение кол-ва поездок - отличная мера, т.к. наш общественный транспорт работает вхолостую, перевозя больше полувагона пенсионеров в час пик + нет возможности работающим людям комфортно добираться на работу.

    Владислав Янковский reply Костя Радченко

    Костя Радченко согласен. Но речь о точечных случаях. Кто-то из контролёров пройдёт мимо, но кто-то и может залупиться. Ведь в вагонах трамваев и троллейбусов постоянно звучит напоминание, что льготник обязан приложить свою карту к валидатору. А с 1-го января льготникам урезали количество поездок до 60и в месяц. И это ещё одно нарушение.

    Костя Радченко reply Костя Радченко

    Так что не стоит раздувать проблем. Есть более важные вопросы

    Костя Радченко reply Костя Радченко

    Им никто не мешает ездить без карточки, контролеры - тоже люди ;)

    Владислав Янковский reply Костя Радченко

    Костя Радченко тут нет преимуществ для льготников)
    Зачем льготникам регистрировать проезд? Бред же. Был указ кабинета министров https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/354-93-%D0%BF#Text о безоплатном проезде для пенсионеров. Их право нарушается. А если в Винницу приезжают люди из регионов - их обязывают платить, потому что у них нет этой всратой карты.

  • Валентина Кононенко Кравчук

    У Вінниці - рука, руку миє! Тому такий результат !конституції України ніхто не відмінив!
  • Віталій Попатенко

    Безкоштовний проїзд це єдина світла пляма в житі пенсіонера. Ще цього позбавте. Ви що їх на спині носете?

    Татьяна Искра reply Віталій Попатенко

    ні не видавали, але скільки їх:)) ніхто не знав , і які кошти ???? виділялись теж ,Є а тепер вони пораховані ,як мінімум

    Віталій Попатенко reply Віталій Попатенко

    Татьяна Искра а раніше пильговикам давали окремі квитки на проїзд?

    Татьяна Искра reply Віталій Попатенко

    Віталій Попатенко Віталік, має бути облік пільговиків,  і знати  скільки держава має заплатити за них, а так ,знаєш..... які кошти списують і хто їздить. А за бабусю я не раз платила ...і нічого
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
21:01 Створимо живий коридор для Героя! До Вінниці «на щиті» повертається Олександр Яремчук 20:14 Орденом нагородили молодого бойового медика Нацгвардії Богдана Гижу з Козятина 20:02 «Він навчив мене бути щасливою, але не сказав, як жити без нього». Розповідь дружини полеглого бійця 19:33 Дев'ять днів у Вінниці за рядом адрес не буде газу. Список будинків Від читача 19:06 Молодь Вінниччини ярмаркувала у Хмельницькому 19:25 Онови дані в ТЦК або станеш ухилянтом. До чого ще зобовʼязує новий закон про мобілізацію? 18:02 На Вінниччині вирує негода: рятувальники прибирають повалені вітром дерева photo_camera 18:00 Кращі клінінгові компанії та хімчистки Вінниці: де і як замовити? (партнерський проєкт) 17:01 Справа на мільйон. Заступника мера Гнівані знову звинувачують у розкраданні бюджетних коштів 16:00 Афіша Вінниці. Де і як відпочити дітям і дорослим на вихідних 20 та 21 квітня 15:31 У Вінниці на «зебрі» Volkswagen збив пенсіонерку. Жінка у лікарні 15:19 Браконьєр на Вінниччині наловив риби на 117 тисяч гривень photo_camera 14:04 Через два роки вінницькі ліцеї перероблять у гімназії та школи. Пояснюємо рішення виконкому 13:13 Обгін по зустрічній закінчився автотрощею. Постраждала 13-річна дівчинка photo_camera 12:10 Лабораторія ДІЛА - не лише про дослідження, а про турботу до команди, благодійність та підтримку госпіталів (новини компаній) 12:02 Окупанти втратили ще 870 солдатів та два засоби ППО — Генштаб ЗСУ 11:01 У Вінниці знеструмили 10 вулиць: адреси, де немає світла та причина відключення 11:00 Що таке вініри? Де їх встановити у Вінниці (партнерський проєкт) 10:10 «Ця картина — не порнографія». Чому через роботу вінницького художника спалахнув скандал photo_camera 09:35 Мікрорайон Слов'янка та ще п'ять вулиць без води. АДРЕСИ
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up