У транспорті Вінниці хочуть відновити пільговий проїзд без обмежень
 
    
- З 1 січня у пільговиків немає безліміту на проїзд в муніципальному транспорті. Їм лишили тільки 60 поїздок на місяць.
- У вінницькому «Автомайдані» вважають це рішення незаконним, хочуть оскаржити його у суді. Бо міська влада обмежує пільги АТОвців як з Вінниці, так і з інших міст та сіл.
- Чим керувались у мерії, встановлюючи ліміти безкоштовного проїзду?
У передостанній день 2020-го виконком міськради ухвалив рішення, яким обмежив кількість поїздок для пільговиків у муніципальному транспорті. Відтак з 1 січня більшість пільговиків може їздити безкоштовно до 60 разів на місяць. При цьому, пільгу на проїзд матимуть тільки мешканці Вінниці та приміських сіл, які увійшли до складу міської громади.
Не з Вінниці? Тоді плати!
— Логіка цього рішення така, що якщо пільговик з іншого міста чи району, то у Вінниці він має платити за свій проїзд, — розказує громадська активістка Таїса Гайда.
Вінницький Автомайдан готується в суді оскаржити рішення влади. Гайда розповідає, що беруть акцент на АТОвцях, яким влада Вінниці також лишила 60 поїздок на місяць.

Держава у законах і Конституції, розказує громадська активістка, гарантує людям пільги. Зокрема, стаття 2 закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соцзахисту» вказує, що «нормативні акти органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які обмежують права і пільги ветеранів війни, передбачені цим Законом, є недійсними».
Плюс, ще є рішення Конституційного суду, яке заборонило нардепам встановлювати кількість та розмір пільг ветеранам війни, залежно від можливостей бюджету.
— Конституційний суд постановив, що держава не може в односторонньому порядку відмовитися від зобов’язання щодо соцзахисту осіб, які вже виконали свій обов’язок перед державою щодо захисту її суверенітету і територіальної цілісності. Водночас невиконання державою соціальних зобов’язань щодо ветеранів війни підриває довіру до держави, — розказує активістка.
Тільки скасування лімітів
За словами Гайди, АТОвці вважають, що рішення міської влади потрібно скасовувати.
— У спілкуванні з бійцями часто чула таку думку, що якщо не відстояти свої права, то завтра почнуть забирати інші пільги. Про підвищення кількості поїздок не йде мова, — говорить Таїса Гайда.
Учасник бойових дій Олексій Луценко говорить, що проблема з пільговими перевезеннями періодично «спалахує та згасає».

Як проїхати людині, яка має гарантовану державою пільгу на проїзд, без картки вінничанина? Систему придумали, а от механізму реалізації, який буде доступний для всіх пільговиків в Україні, немає.
Чоловік погоджується, що без компенсації пільг перевізники збанкрутують.
— Але цю проблему держава має вирішувати не через порушення законів та обмеження пільг, — вважає Олексій.
«60 поїздок — це посміховисько»
Вінничанин Василь Кройц розказує, що коли отримував пільгову картку вінничанина, то йому говорили, що буде «безліміт» на поїздки.

Ветеран продовжує, що готовий платити за проїзд як всі, коли в Україні буде достойна пенсія та заробіток.
— Свій конституційний обов'язок виконав. Я добровольцем пішов, відбув дев'ять з 14,5 місяців на «нулі». А тепер держава в особі міської влади обмежує мої права, — каже Василь Кройц.
Крім вінницького Автомайдану ще депутатка міськради Олена Верлан-Кульшенко пропонує скасувати порушення прав пільговиків. Вона направила звернення на мера Вінниці.
«Право на пільговий проїзд ветеранів та членів родин загиблих — не ділиться на міських та іногородніх! Хлопці на Сході стоять за всю Україну,а не окремо в інтересах територіальних громад», — написала депутатка у своєму фейсбуку.
Чому скасували «безліміт»
А чим керувались в мерії, встановлюючи ліміти для пільговиків? У комунальному підприємстві «Вінницякартсервіс», яке опікується е-квитком, провели аналіз поїздок в муніципальному транспорті. За їхніми даними:
- 140 тисяч пасажирів щодня перевозить муніципальний транспорт
- 50 тисяч з них — це пільговики.
- 80% пільговиків здійснює до 40 поїздок на місяць.
«Але є випадки, коли люди поважного віку їздять більше 200 і навіть 350 разів протягом одного місяця, — пояснюють у Картсервісі. — Враховуючи те, що на січень-лютий прогнозується нова хвиля епідемії на COVID-19, а також те, що для 80% пільговиків достатньо 40 поїздок на місяць, з 1 січня цього року запроваджено нові правила користування громадським транспортом КП «ВТК» для пільгових категорій населення: 60 безкоштовних поїздок щомісяця».

Залишок поїздок пільговики можуть побачити на валідаторі, після реєстрації проїзду в транспорті. Невикористані поїздки в кінці місяця будуть списувати. А якщо проїдете більше 60-ти разів — тоді наступні поїздки будуть за ваші гроші: пільгову картку можна поповнити через кіоски «Преса».
Водночас 120 безкоштовних поїздок на місяць матимуть вінничани з інвалідністю 1-ої групи, а багатодітні сім’ї, в яких п’ятеро і більше дітей, віком до 18 років — мають безлімітні картки.
«Компенсацію за ці перевезення підприємство як і раніше отримуватиме з бюджету Вінницької міської територіальної громади. З 2015 року держава не надає жодної компенсації за перевезення пільгових категорій населення транспортним підприємствам, які здійснюють у містах пасажирські перевезення», — додають у дописі «Вінницякартсервіс».
Раніше, нагадаємо, пільговики намагалися скасувати електронний квиток у Вінниці. Однак програли вже дві судових справи.
Читайте також:
Які зупинки отримають 15 електронних табло від «Картсервісу»
Включно з маршрутками. Коли весь громадський транспорт міста перейде на безготівковий розрахунок?
Чому повідомлення про списання коштів за проїзд вінничани отримують з запізненням?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
- 
                             Читач65коли втратили ноги, то це вже друга група. якщо не перша. так що прибріхувати не треба про те, що хтось без ноги буде платити Читач65коли втратили ноги, то це вже друга група. якщо не перша. так що прибріхувати не треба про те, що хтось без ноги буде платити
- 
                             Александр ПташинскийЧитаю и диву даюсь! Ну некоторых вообще еб...т , а куда пенсионеры едут, катаются или ещё что! Я таким могу ответить за всех пенсионеров и от их имени, хотя меня на это и не уполномочил никто. Шановні!!! Ебёт вас куда они едут? Вас это не должно вообще волновать, куда и кто едет из пенсионеров. Они в своё время по 30_40 лет отху...ли на заводах, фабриках, предприятиях и колхозах не для того что б какоето чепушилонедоразвитое пиз..ло и решало, куда этому трудяге ехать. Не народ , а быдло! Нормальные люди таких дыбильних вопросов даже себе не задают! Вы котитесь в пропасть дерьма и безчинства! Кому что не нравится, иди пиздуй в литейном цеху лет двадцать и ездь даром на тралике. А горсовет не можтюит запретить закон. Право проезда даёт закон и он выше какихто подзаконных актов, ришений сесий и ещё какой херни. Конституция об этом пишит дуракам чорными буквами по белому листу. Александр ПташинскийЧитаю и диву даюсь! Ну некоторых вообще еб...т , а куда пенсионеры едут, катаются или ещё что! Я таким могу ответить за всех пенсионеров и от их имени, хотя меня на это и не уполномочил никто. Шановні!!! Ебёт вас куда они едут? Вас это не должно вообще волновать, куда и кто едет из пенсионеров. Они в своё время по 30_40 лет отху...ли на заводах, фабриках, предприятиях и колхозах не для того что б какоето чепушилонедоразвитое пиз..ло и решало, куда этому трудяге ехать. Не народ , а быдло! Нормальные люди таких дыбильних вопросов даже себе не задают! Вы котитесь в пропасть дерьма и безчинства! Кому что не нравится, иди пиздуй в литейном цеху лет двадцать и ездь даром на тралике. А горсовет не можтюит запретить закон. Право проезда даёт закон и он выше какихто подзаконных актов, ришений сесий и ещё какой херни. Конституция об этом пишит дуракам чорными буквами по белому листу.
- 
                             Борис ЕрёминИнтересно, если они говорят, что большинство ездит не более 40 раз в мес, какой смысл отменять? Право переходить на красный свет и заплывать за буйки не отменили же! Борис ЕрёминИнтересно, если они говорят, что большинство ездит не более 40 раз в мес, какой смысл отменять? Право переходить на красный свет и заплывать за буйки не отменили же!
- 
                             Марина МлодзяновскаяА что от них можно ожидать хорошего. Душат народ, он почему то молчит. И молчат те ребята в окопах, которые дают этим ... право нас оббирать. Я думаю, что должна на все это другая реакция. Не должно так быть. С народом как со скотом. Марина МлодзяновскаяА что от них можно ожидать хорошего. Душат народ, он почему то молчит. И молчат те ребята в окопах, которые дают этим ... право нас оббирать. Я думаю, что должна на все это другая реакция. Не должно так быть. С народом как со скотом.
 
                             
                         
                                     
                                    