Небезпечні «зебри» Вінниці або Чому в темну пору доби водій завжди правий

Небезпечні «зебри» Вінниці або Чому в темну пору доби водій завжди правий
Перехід на Хмельницькому шосе: тут навіть вдень перетинати дорогу страшно, у вечірній час - тим більше
  • Погано освітлених пішохідних переходів у Вінниці багато.
  • Редакція віднайшла найбільш небезпечні із «зебр» за допомогою експертів.
  • І з’ясувала, чому водія за збитого на переході пішохода в темну пору доби не покарають. 

У нових Правилах дорожнього руху, які просувають у законопроекті «Про дорожній рух і його безпеку», з пішохода не зняли обов’язку зробити себе видимим на пішохідному переході. У поліцейському слідстві кажуть – цей момент дозволяє уникати покарання водіям, які збили людину на «зебрі» у темну пору доби.

Що погано освітлених пішохідних переходів у Вінниці багато, знають і ті вінничани, які їздять на транспорті, й ті, що пересуваються на своїх двох. Редакція спробувала віднайти найбільш небезпечні із «зебр» за допомогою експертів. А ще – розібратися, чи збирається міська влада зняти проблему темноти на пішохідних переходах раз і назавжди.

«Кров біля "Feride Рlaza". На пішохідному переході мотоцикліст збив дівчину». Це було в темну пору доби. І не на найбільш темній «зебрі» у місті. Але схожих до цього заголовку в стрічці новин 20minut.ua можна знайти десятки. Тільки цього року, за даними обласної поліції, від дорожніх аварій за участю пішоходів постраждали 34 людини, а загинули - 6. За цей самий період минулого року загиблих у ДТП з пішоходами було вдвічі більше.

Відео дня

Водії, з якими говорила журналіст, вивчаючи проблему освітлення нерегульованих пішохідних переходів, сказали: найбільше таких на околицях міста. У центрі допомагає бачити пішоходів людям за кермом вуличне освітлення. А за містом – темно, хоч в око дай.

- На об’їзній, біля кафе «Курочка» та відділку поліції, там взагалі машини гасають і ніколи не зупиняються. Вихід один - або встановити знаки, які підсвічуються ліхтарями в темну пору доби, або пішоходам потрібно надягати світловідблискуючі жилети, - говорить вінницький активіст Андрій Гайдай.

Previous Next

Що світловідбиваючі елементи на речах та одязі пішоходів ніхто відміняти не буде, кажуть й нові Правила дорожнього руху, які просувають в законопроекті «Про дорожній рух та його безпеку». За словами одного з його авторів, правозахисника Володимира Караваєва, який дав RIA/20minut.ua ексклюзивні коментарі, у нових правилах просять позначати пішохідні переходи у два способи водночас – дорожньою розміткою і попереджувальним знаком.

- Зараз у законодавстві пішохідний перехід повинен позначатися знаками або розміткою. Ми ж наполягаємо – і знакам, і розміткою. У цьому і є принципова різниця, - пояснює правозахисник. – Ми повертаємо ту практику, яка була колись, коли пішохідні переходи були більше безпечні.

Але він погоджується, що інколи знаків не видно – затуляють гілки дерев чи з часом втрачають здатність відбивати світло фар автомобілів.


- Їхав з Вінниці по Житомирській трасі й звертав увагу за знаки – їх не видно. Або вони не мають свідловідбиваючих властивостей взагалі, або зливаються, - розказує Володимир Караваєв. – Це не нові траси! А що стосується міських умов, то говорити про те, що водій побачить на неосвітленій дорозі пішохода, взагалі не доводиться. У 90 відсотках не побачить, бо знаки елементарно ніхто не протирає. На них осідає пилюка і бруд, й вони не відбивають світло, як повинні.

- Звідси ще одна проблема, - продовжує правозахисник. - Поліція у нас не навчена давати чітку оцінку обставинам ДТП. Якщо автомобіль збив пішохода на такому переході, як ви кажете, то поліція буде звинувачувати водія. Не буде розбиратися, що водій наїхав на людину, бо не побачив знак, який десять років не протирався. Якби у таких випадках притягували до відповідальності тих, хто відповідає за стан доріг, то б ситуація мінялася.

То ж міняють нові правила з точки зору безпеки пішохода? Що вони кажуть про освтілення нерегульованих пішохідних переходів? Так само зобов’язують пішоходів перед переходом дороги переконатися у відсутності транспортних засобів та зробити себе помітним у темну пору доби.

Останній момент, про помітність в темності, як розказав журналісту слідчий, що спеціалізується на розслідуванні резонансних ДТП зі смертями, дає змогу підозрюваним-водіям уникати відповідальності. Захист водія, що збив пішохода, завжди старається в цей спосіб довести помилку потерпілого. Мовляв, не забезпечив свою видимість, як вимагають правила, то й сам винуватий.

- Фізично змусити наших пішоходів надягати світловідбиваючі елементи просто нереально, - говорить Володимир Караваєв. – А просто потрібна пропаганда, яка у нас геть відсутня. Пояснювати треба людям, що флікер, який можна застебнути на руці чи нозі, коштує лишень 15 гривень. Це ті 15 гривень, які можуть тобі врятувати життя.

Школа-гімназія №6, якою досі опікувалася Державтоінспекція, знаходиться неподалік дуже завантаженого транспортом перехрестя на Київській. Там скрізь світлофори, один з них, біля колишнього пивзаводу, працює цілодобово, й має хороше освітлення у темну пору доби. Втім, учні цієї школи добре знають, що таке флікери (або флайтери) – їм минулого року подарували світловідбивачі співробітники ліквідованої служби і загітували дітвору носити їх постійно.   

- У мене і на курці, і на рюкзаку є флікери, - каже учень четвертого класу школи-гімназії №6 Максим. – І мої однокласники всі носять речі, які світяться в темноті. Це прикольно. І ще ми знаємо, що водії нас через це бачать здалеку.

Здалеку бачать пішоходів також на переходах, що на вулиці Зодчих. Ні, мешканці «Поділля» не носять флікери. Чотири «зебри» підсвітили ліхтарями, повішеними на натягненому вздовж переходу тросі.


- Потреба в освітлені є, але це треба робити дуже обережно, - говорить правозахисник Караваєв. – Якщо не буде напрацьований єдиний стандарт, по освітленню нерегульованих пішохідних переходів, то можна наламати дров. Хтось закрутить лампочку потужністю 40 Ват, щоб світила десь в районі переходу, й буде вважати, що є освітлення. А насправді ця лампочка ніякого впливу не має. Зараз є переходи, нібито освітлені, але пішохода там все одно не видно. Мають за єдиними правилами освітлюватися «зебри».  

Питаємо Володимира Караваєва, чи зменшить кількість аварій на переходах ті проекти освітлення, які зараз роблять у Києві.


- Щоб ми не робити з точки зору освітлення переходів, все буде давати плюси. Однозначно, нічого не роблячи, ситуацію не змінимо, - каже правозахисник. - У Європі придумали масу новинок, які можна запозичити. Але все впирається у фінансування, як завжди в нашій країні.

- Також треба розуміти, що освітлення – це не єдина проблема, - продовжує співрозмовник. - У найяскравіший сонячний день пішоходи теж потрапляють під машини. Вони самі собі влаштовують проблеми. Їх б’ють десятками кожен місяць. І вони ніяк не можуть зрозуміти, що повинні дбати про свою безпеку самі. От зима буде, стане слизько, а вони так само будуть виходити на проїжджу частину перед автомобілем, при цьому абсолютно навіть не глянувши у бік авто. При цьому ще будуть навушники у вухах стирчати, буде одягнений капюшон на голову, який повністю закриває огляд. Це все буде…
 


Особливо небезпечні «зебри»
в темну пору доби

Перехід через Хмельницьке шосе в районі проспекту КосмонавтівПерехід поєднує оновлені пішохідні зони проспекту Космонавтів та Лісопарку, та має великий пішоходопотік. Перетинає чотирисмугову проїжджу частину шириною 14 метрів з інтенсивним рухом автомобілів. Швидкість автомобільного потоку висока, оскільки ділянка Хмельницького шосе недалеко від в’їзду у місто, і водії, після тривалого руху за межами населеного пункту, продовжують за інерцією рухатись зі значною швидкістю. Перехід не оснащено зовнішнім освітленням.Треба облаштувати

  • острівці безпеки, що зменшать час перебування пішоходів на проїжджій частині та сприятимуть зниженню швидкості автомобілів
  • шумову смугу безпосередньо перед переходом
  • зовнішнє освітлення


Перехід через вул. Андрія Первозванного в районі проспекту КосмонавтівПерехід поєднує житловий район з зоною відпочинку парку Дружби народів. Величезний пішоходопотік, в тому числі з дитячими візками (парк є чи не єдиним місцем для прилеглих кварталів, де можна погуляти з малими дітьми). Перехід не має якісного зовнішнього освітлення, що значно ускладнює видимість пішоходів на переході у темну пору доби.Треба облаштувати

  • зовнішнє освітлення переходу


Перехід через Хмельницьке шосе в районі вул. Писарєва/ЄрмакаПерехід поєднує житлові квартали з зупинками громадського транспорту та супермаркетом. Перетинає ділянку Хмельницького шосе зі значною інтенсивністю руху та обмеженою оглядовістю (зміна профілю дороги) поблизу переходу, що обмежує оглядовість для водіїв. На переході регулярно виникають конфлікти між пішоходами і водіями з приводу виконання останніми вимог ПДР і надання переваги в русі.Треба облаштувати

  • острівці безпеки, що зменшать час перебування пішоходів на проїжджій частині та сприятимуть зниженню швидкості автомобілів
  • шумову смугу безпосередньо перед переходом
  • зовнішнє освітлення переходу


Перехід через вул. Князів Коріатовичів у районі зони відпочинку "Спартак"
Перехід веде до зони відпочинку і пляжу "Спартак". Автомобілепотік рухається зі спуску вул. Князів Коріатовичів зі значною швидкістю, максимально розганяючись у районі переходу. Ширина проїжджої частини близько 9 метрів, надто велика для двосмугової дороги. Пішоходи не мають можливості безпечно перейти дорогу і змушені чекати, коли між автомобілями з’явиться просвіт, щоб швидко перебігти проїжджу частину.Треба облаштувати

  • при реконструкції розширити тротуари та звузити проїжджу частину до двох смуг згідно зі стандартом
  • шумову смугу безпосередньо перед переходом
  • зовнішнє освітлення переходу


Пирогова/БлокаНесанкціонований перехід через вул. Пирогова виявився набагато зручнішим для пішоходів, ніж підземний перехід біля “Урожаю”. З одного боку, це можна пояснити наявністю розділювальної смуги, яка сприймається пішоходами, як острівець безпеки, а з іншого - неприємними відчуттями від користування підземним переходом (бруд, запах їжі тощо). Навіть облаштування паркану не сприяло зменшенню кількості пішоходів на вказаній ділянці.Треба облаштувати

  • паркан посередині розділювальної смуги, щоб унеможливити перехід
  • або зробити нерегульований пішохідний перехід у вказаному місці з освітленням

 


аналіз директора автошколи "Форсаж" 
Олександра Зєрщикова




Зробіть себе і своїх дітей помітними на дорозі

Флікер - це світловідбиваюча смужка, яку не завадить нашити діям на верхній одяг або рюкзак. Ходите на першу зміну – ще темно, коли йдете не перший урок. Ходите на другу – вже темно, коли школяр повертається додому з уроків. Флікер дасть можливість побачити вашу дитину водію.
 



Світловідбивачі часто одразу пришивають до курток або вшивають світловідбиваючу тканину в рюкзаки. Вона, як правило, сірого кольору. Скільки коштує купити світловідбивачі окремо? Буквально копійки.

  • Смужки різної ширини коштують від 1,5 гривні за метр. 
  • Світловідбиваючий пояс, наприклад, можна замовити в інтернеті за 30-40 гривень.
  • Світловідбиваючі палички, які можна приладнати на рюкзак або велосипед, від 50 гривень за набір.
  • Світловідбиваюча тканина на липучці – 20 гривень метр.
  • Світловідбиваючі наліпки – від 10 гривень.
  • Світловідбиваюча стрічка на шию (для телефону чи ключів) – від 20 гривень.  
  • Світловідбиваючі брелоки, які можна прикріпити, де завгодно, – 50 гривень.
 



Читайте також:

З’явиться «Дорожня Конституція». Що вона поміняє в правилах дорожнього руху?

Водії не бачать пішоходів. У Вінниці підсвічують «зебри» лише там, де ремонт

Експерти про неуважних водіїв, безправних пішоходів та темні «зебри» Вінниці

 

Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.

Коментарі (10)
  • Торонтуй

    Поездил по Виннице за рулем - был просто в шоке. Неужели так сложно поменять архаичные устаревшие советские ПДД на современные? Неужели так трудно нарисовать разметку? С "зебрами" вообще полный ужас, они должны быть только на перекрестках. Если посреди улицы, то скорость на улице должна быть не более 40 км/час, иначе должен быть светофор.

    Пора внедрить важнейший знак "Stop all way", который решит все проблемы проезда малых перекрестков.

    Да, заасфальтировать не мешало бы дороги).
  • Данилюк Влад

    На київській зробіть, вже декілька разів через неосвітлених пішоході чуть не виникали аварійні ситуації
  • Анонім

    в других странах пешехода штрафуют за то что вышел вечером без отражателей, а тут подвечивать ещё? и так блики от фонарей, фар и не видно нихрена. там мусорята мигают в глаза, там тазодрочеры говноксеноном. давайте ещё прожектора поставим чтоб после проезда под ним не видеть вообще на глаза

    Торонтуй reply Анонім

    В других странах, кроме того, на переходах сидят добровольцы, одетые в оранжевый вест, со "стопом" в руках, которые сопровождают переходящих.

    Торонтуй reply Анонім

    В других        странах пешеход максимум что должен сделать - кнопку нажать. Он идет, даже голову не поворачивает.

    Торонтуй reply Торонтуй

    Вот такую:

    Anonymous reply Анонім

    у меня ТАЗ. но лампочки стандартные))). Так что не надо всех под одну гребенку. я вот на Жыпах гавноксенонов немерянно видел. тут не от марки автомобиля а от прокладки между рулем и сидением зависит. вернее от ее понтов.
  • Anonymous

    Идет естественный природный отбор. Вот к примеру в пещерный век. Человек выходящий из пещеры не убедившись в отсутствии хищных зверей попадал на завтрак к саблезубым медведю, тигру, волку, крокодилу или белке. Потому глупых, которые по своему развитию не отвечали требованию времени всех скушали. Остался человек разумный. Но поскольку разум на планете величина постоянная а население все увеличивается - появилось опять очень много глупых. К сожалению саблезубые тигры и белки перевелись. Но появились автомобили. Вот пока все опять не станут умные, не научатся убеждаться в безопасности перехода улицы таких неумных будут давить (и неважно в какое время суток).

    А водитель по сравнению с пешеходом и так существо бесправное. Посмотрите в ПДД сколько положений должен выполнять водитель и сколько пешеход.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Вінниці за сьогодні
18:06 У Могилів-Подільському районі під колесами автомобіля Toyota загинула жінка 17:32 Скотомогильник площею у дві тисячі квадратів виявили у Барській громаді 17:03 ТОП-5 пам'яток Вінниці для незабутнього вікенду та подорожі крізь епохи 16:37 Екс-голова лісового управління Бондар вийшов з-під варти за два мільйони гривень застави Від читача 15:02 Skills4Recovery та JA Ukraine провели ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024 16:20 Допоможуть у тяжку хвилину: ритуальні послуги та товари, кафе та обіди на замовлення (партнерський проєкт) 16:11 На Келецькій п'яний та «під кайфом» водій потрапив у ДТП 15:15 Музиканту Джанго, який публічно підтримує росію, вінницькі СБУшники оголосили підозру 14:50 Ветерани та ВПО можуть скористатись безкоштовною послугою переїзду в Україні (Новини компаній) 14:13 Війна — не завада любові: історія сапера зі Жмеринки Івана та його коханої Яни photo_camera 14:10 Де поставити зубні імпланти у Вінниці? Огляд кращих стоматологій Вінниці (партнерський проєкт) 13:19 Зникла 82-річна Лілія Марценюк з Вінниці. Допоможіть розшукати жінку 12:20 Військові чекають ваші книги! У Вінниці розпочався збір «Літературний донат» photo_camera 12:06 Загиблі мирні люди, зруйновані лікарні та багатоповерхівки: про 784-й день війни 11:50 Куди вступити після 11 класу: огляд вищих навчальних закладів Вінниці (партнерський проєкт) 11:43 До 400 тисяч гривень готові дати ветеранам на бізнес у Вінниці. Триває конкурс 11:17 Знищили усі 13 ворожих ударних дронів. Цієї ночі на Вінниччині працювала ППО 10:36 Сталося аварійне відключення води на 16-ти вулицях та в одному мікрорайоні. Адреси 10:07 У Вінниці знеструмили шість вулиць: адреси, де немає світла та причина відключення 09:20 ДІЛА — лабораторна діагностика в ім’я здоров’я кожної людини (Новини компаній)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Вінниці Ваші відгуки про послуги у Вінниці
keyboard_arrow_up