Організатори EdCamp Ukraine звернули в першу чергу увагу на те, що це (не)конференція шкільних педагогів. А ще на цю (не)конференцію може приїхати будь-який вчитель, якому є що сказати нового та цікавого в освітньому плані, або той, хто прагне це нове почути та побачити. До речі, цей захід проводиться в Україні з 2010 року, але Вінниця приймає вчителів-інноваторів уперше.
- Також будь-хто з учасників (не)конференції може заявити себе доповідачем, хоча не факт, що він буде виступати, - говорить Сергій Пойда, один з організаторів EdCamp, кандидат педагогічних наук, вчитель-експерт Майкрософт, Панасонік та іншого, не менш цікавого. - Тому що після того як він/вона заявиться, інші учасники мають голосувати. Для цього в кожного на зворотній частині бейджика є три різнокольорові стрічки, які означають "цікаво", "не дуже", "не цікаво". Саме ці стрічки і визначатимуть спікерів (не)конференції.
За словами Сергія Пойди, є два правила проведення EdCamp. Перше - правило «про дві ноги». Тобто учасниці та учасники (не)конференції, окрім того, що самостійно визначають програму й хід заходу, можуть покинути ту чи іншу локацію, якщо тема перестала цікавити. А після завершення EdCamp всі відчувають так званий «ефект довгого хвоста» – тобто дискусії на зацікавлену тему можуть продовжуватися й надалі.
- Завдяки EdCamp ми прагнемо змінити систему освіти, формуємо мережу відповідального вчительства, адже всі тут хочуть, щоб їх діти навчалися у найкращих, - говорить пан Сергій. - До речі, переважна більшість учасників конференції, це лауреати, почесні вчителі, інноватори. Та просто творчі вчителі, які розробляють свої методи роботи, використовують їх, отримують результати і діляться цим з іншими.
Ще один з організаторів EdCamp Микола Заболотний, окрім того, що вчитель року та вчитель-експерт Майкрософт, впроваджує ще STEM-освіту. А саме інформаційні технології та STEM-освіта і є темою цієї (не)конференції. І на додачу він вчитель інформатики з села Лучинець, Мурованокуриловецького району, який разом з вчителем інформатики школи №35 Іваном Стромило виграли гранд на проведення EdCamp у Вінниці.
- Зараз проходить реформа освіти, а вона може відбуватись у двох випадках: у першому (не доброму) - так як у нас в Україні, тобто коли держава не може профінансувати освіту, тому пропонує її реформувати, - каже Микола Заболотний. - Інша причина реформи виникає, коли освіта досягла вершин і прагне чогось нового. А в нас, не зважаючи на першу причину, є дійсно багато нового, і ми прагнемо та сподіваємося завдяки цій реформі впровадити нове.
Зокрема, мова йде про STEM-освіту. За словами Миколи Заболотного, ця система запроваджена в США, але має право на існування і в нас. Вона базується на зовсім нових підходах у навчанні.
- Якщо в нашій сучасній школі основою є вчитель і учень, то при запровадженні STEM-освіти основою навчання є ціль чи навчальна задача, яку учень опановує, а вчитель тут слугує провідником.
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер