З 13 березня запустили нову схему організації руху на перехресті Коріатовичів - Староміський міст. Тепер там діє саморегульована кільцева розв’язка, а світлофори вимкнули.
Цьому передувало дослідження, яке провели фахівці з івано-франківської компанії «Урбан Прогрес». Раніше вони змоделювали рух транспорту в комп’ютерній програмі, яку тепер тестують за допомогою тимчасових конструкцій: дорожніх блоків і помаранчевої розмітки.
У мерії казали, що обрали це перехрестя через значні тягнучки в години-пік. Рухом по колу сподіваються розвантажити цю ділянку дороги. Якщо ж нова схема організації руху доведе свою ефективність, то на Коріатовичів - Староміський міст облаштують капітальну конструкцію. Наразі думки вінницьких водіїв про коло різняться.
У понеділок, 15 березня, відбувся перший тест на придатність кола. За нашими спостереженнями, без світлофорів водії намагаються проскочити розв’язку за принципом «хто нагліший».
Непоодинокими були випадки, коли авто зупинялися на колі, щоб дати дорогу, хоча за ПДР якраз коло є головною дорогою. У вечірню годину-пік транспорт стояв у всіх напрямках.
Ще опитали вінницьких водіїв. На наш допис в Фейсбуку відповіли більше 200 людей. І ось деякі показові коментарі:
«Спочатку сприйняв, як більшість водіїв, негативно, а у понеділок був приємно здивований: протягом дня разів п’ять по колу проїхав з різних напрямків, реально майже не стояв. Але все покаже особливо в годину-пік», — написав Сергій Глушко.
«Проїжджав о 18.45, затор з усіх напрямків. Під’їжджаючи до кола стало зрозуміло, що це через водіїв, які туплять», — написав Володимир Слюсаренко.
«Коло все ж таки замале. У годину-пік виходить ситуація, що авто, які вже на колі, застрягають на ньому, бо не можуть рухатися далі через тягнучку в подальшому напрямку. Сподіваюсь, що «лікування грипу зеленкою» все ж спрацює, але віри мало», — писав Віталій Мельник.
«Вранці в сторону Старого Міста проїхав приблизно як завжди, а ввечері на виїзді з мосту довелося постояти 10 хвилин, хоча після сьомої вечора там більш-менш вільно. Як на мене, один плюс від кола — це відсутність змоги хитрих повертати з мосту наліво з правого ряду», — пише Євген Марійчук.
«Тестувати потрібно тоді, коли школи працюють, всі учбові заклади. Бо тоді буде реальний трафік. А експеримент при 50-70% від звичайного трафіку нічого не покаже», — вважає Олександр Літинський.
Відео знімали 16 березня, о 12-й. Перед обідньою годиною-пік
Ще водії кажуть, що потрібно змістити подалі від кола пішохідні переходи та зупинку громадського транспорту, що знаходиться біля бару «Бюро» на Коріатовичів. Та потрібно відрегулювати роботу світлофорів на Городецького та Дубовецькій
А от як краще проїжджати перехрестя перед Староміським мостом — коли працювали світлофори чи зараз, коли діє кільцева розв’язка? Отримали 56 з 200 відповідей за світлофори, 12 — за коло. Крім того, 15 коментарів було про те, що потрібно будувати міст на Скалецького, щоб розвантажити трафік та шість відповідей за розширення вулиці Коріатовичів.
Перед тим, як почала діяти кільцева розв’язка, поговорили про зміни руху з директором «Агенції просторового розвитку» Максимом Кравчуком. Це комунальне підприємство виступало замовником реорганізації схеми руху.
Максим Кравчук підкреслює, що зараз говорити зарано про результати тестування. Хоча визнає, що під час вечірньої години-пік 15 березня круговий рух працював гірше.
— У понеділок зранку там ситуація була цілком задовільною, але у вечірню годину-пік, відбулося погіршення ситуації, яку відчули більшість водіїв. Ми розуміємо, що в моменти перевантаження перехрестя працює гірше. Як на це все можна вплинути і чи можна взагалі вплинути — ми будемо досліджувати разом з фахівцями. Вже після аналізу будемо ухвалювати остаточне рішення, — сказав Максим Кравчук.
Директор «Агенції просторового розвитку» не називає дату, коли закінчиться тестування. Але припускає, що воно триватиме тиждень (говорили з ним 16 березня). В разі успішного завершення експерименту на перехресті Коріатовичів - Староміський міст поставлять напрямні острівці та коло із заниженими бордюрами.
Вимикання світлофорів на перехресті ускладнило життя пішоходам: дорогу складно перейти, особливо у години-пік.
«Я скажу зі сторони пішоходів. Живу тут 40 років. І скільки себе пам’ятаю, на цьому перехресті завжди були проблеми. Поставили світлофори — стало трохи легше, але навіть з ними перейти дорогу, це проблема. Тепер не уявляю, як бути. Як мій школяр буде йти додому? Автобуси не завжди беруть, дитина крокує пішки. Ризик зріс. Треба, на мою думку, шукати варіанти», — зазначала у нашому опитуванні Ірина Бондарчук-Полтавець.
Одним з варіантів, якщо не розглядати «повернення» світлофорів, може бути зміщення пішохідних переходів подалі від кола. Чи можливо це зробити вже зараз, під час тестування кільцевої розв’язки?
— Задача цього тестового режиму - перевірити, чи можливо за допомогою мінімального втручання покращити пропускну здатність перехрестя, — каже директор «Агенції просторового розвитку» Максим Кравчук. — Звичайно, що в такому вигляді, як воно є, в такій геометрії воно залишатися не буде. І якби навіть було прийняте рішення про впровадження кругового руху, то однозначно, фінальна схема організації руху буде іншою.
Разом з кільцевою розв’язкою на перехресті Коріатовичів - Староміський міст встановили знак 4.10 «Рух по колу». Засновник вінницької автошколи «Форсаж ВВ» Олександр Зєрщиков нагадує водіям правила, як проїжджати кільцеві розв’язки з таким знаком.
— Якщо на перехресті встановлений знак 4.10, то ми використовуємо декілька пунктів правил дорожнього руху: 9.4,10.4, 10.5, 10.11. Машини, які рухаються по колу, мають перевагу. Водії, які виїжджають на коло, повинні дати їм дорогу. Ті, хто виїхав на коло, мають право першочергового виїзду з нього, — розповідає Зєрщиков.
Олександр наголошує, що рухаючись по колу, не потрібно вмикати сигнали повороту.
— Є тільки два винятки, коли потрібно вмикати повороти: це зміна смуги руху на колі та виїзд з кола, коли ми маємо включати правий покажчик повороту, — зазначив чоловік.
Від завтра, нагадаємо, почнуть діяти нові штрафи за порушення правил дорожнього руху.
Читайте також:
У Вінниці почав працювати муніципальний евакуатор. За що забирають авто і як його повернути?
Як платні парковки можуть врятувати Вінницю від заторів
Інша сторона медалі. Водій, що збив студентку на «Урожаї», розповів свою версію подій
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер