На сайті міської ради опублікували проект регуляторного акту, яким збираються встановити нові ціни на проїзд у громадському транспорті.
Так, проїзд у електротранспорті (трамвай, тролейбус) може коштувати 8 гривень (зараз 4 грн). Також 8 гривень (зараз 5 грн) може коштувати проїзд у муніципальному автобусі.
Також збираються встановити нову вартість місячних проїзних квитків, які в нас з минулого року електронні, — їх можна замовити як пакет послуг на «Муніципальну картку вінничанина».
Так, електронний проїзний з лімітом 130 поїздок на місяць буде коштувати 510 грн для громадян; для студентів та учнів профтехучилищ — 255 грн; для учнів шкіл — 155 грн. Безлімітний проїзний коштуватиме 750 грн.
Разом з проектом рішення на загал опублікували аналіз регуляторного акту. З нього читаємо про причини подорожчання проїзду.
Нинішній тариф на проїзд у комунальному транспорті був затверджений у 2018 році. У його структурі ціна електрики 2,83 грн за кіловат; мінімальна зарплата — 3723 грн; прожитковий мінімум для працездатних осіб — 1808 грн.
Але, по факту, в 2021 році «Вінницька транспортна компанія» платить за електроенергію по 3,74 грн за кіловат; мінімальна зарплата складає 6000 грн; прожитковий мінімум — 2270 грн.
«У 2020 році діючим тарифом вдалося покрити собівартість перевезень електротранспортом тільки на 42,6%, а автотранспортом — 36,3%. Збитки транспортної компанії в минулому році склали більше 17 мільйонів гривень», — йдеться в тексті аналізу.
Накопичення збитків, кажуть транспортники, не дозволяє у повній мірі профінансувати ремонт громадського транспорту. Компенсують кредитними коштами, які витрачають на запчастини, паливно-мастильні матеріали, енергоносії тощо.
А ще, через карантинні обмеження, у 2020 році, порівняно з 2018 роком, суттєво знизився пасажиропотік: у електротранспорті — на 54,6%, в автотранспорті – на 58,9%.
Крім здорожчання проїзду, розглядались ще дві альтернативи — залишити тариф на проїзд на діючому рівні; не змінювати ціну проїзду, а різницю між тарифами компенсувати з міського бюджету. Обидві пропозиції — відхилили.
Якщо залишити тарифи зразка 2018 року, то транспортники продовжать накопичувати збитки, що вплине на стан транспорту і погіршить якість перевезень. Збільшувати дотації з бюджету на «Вінницьку транспортну компанію» також не хочуть, бо тоді буде додаткове навантаження на міську казну та існує ризик, що транспортники не отримають компенсацію через дефіцит грошей в бюджету.
Отож, найкращим в аналізі вказаний третій варіант — підвищення ціни проїзду і зменшення розміру дотації транспортникам.
У проекті рішення зазначили, що нові ціни будуть вже з 1 серпня 2021 року. Щоб це відбулося рішення має схвалити виконком міської ради.
А перед цим проводять обговорення розцінок. Зауваження і пропозиції можна надіслати до 17 години 4 липня на такі адреси:
Нещодавно в ТТУ оголосили економічно обгрунтований тариф на перевезення в муніципальному транспорті. За їхніми розрахунками ціна квитка на проїзд у трамваї/тролейбусі має складати 15 грн 19 копійок за разову поїздку; та 18 грн 06 копійок за поїздку в автобусі.
Найбільше на тариф, кажуть, впливає подорожчання електрики, імпортних запчастин, паливно-мастильних матеріалів. В діючому тарифі закладені ціни 2018 року.
— Три роки тому, коли нам затвердили діючий тариф, економічно обгрунтовані цифри складали 5,66 по електротранспорту і 8,03 гривні по автобусу. А отримали 4 і 5 гривень за проїзд. Збитки були і з того часу вони накопичувались. Але тепер карантин і здорожчання всіх складових тарифу роблять нашу роботу за старими цінами неможливою, — пояснював раніше потребу в новому тарифі гендиректор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко.
На наступний день у вінницькій мерії сказали, що здорожчання проїзду буде, але не настільки, скільки хочуть в ТТУ.
— Ми перевірили розрахунки (тарифу, який подали ТТУ - авт.), і можу сказати, що вони об’єктивні. Проте, з урахуванням економічної ситуації в країні, зростання цін на все і водночас низьку платоспроможність населення, — міська влада не може допустити такого зростання ціни проїзду, — говорив директор департаменту економіки та інвестицій міськради Максим Мартьянов у ефірі радіо «Місто над Бугом».
З 1 червня, нагадаємо, у вінницьких маршрутках зросла плата за проїзд. Приватні перевізники порахували, що економічно обгрунтований тариф — 12 грн за одну поїздку. Виконком міськради затвердив їм більший тариф, однак 12 грн отримали перевізники на маршрутах 25Н, 30А, 30Б. Решта возять по 10 грн за разову поїздку. У тому числі, маршрутки на Старому місті, де раніше проїзд у деяких маршрутах складав 5 грн.
Якою має бути ціна проїзду в муніципальному транспорті Вінниці?
Читайте також:
Нова транспортна реформа. Які зміни в маршрутках пропонує Верховна Рада
На вулицях Вінниці почав їздити новий VinLine. На якому буде маршруті?
Ставки податків, що діють у Вінниці, хочуть запровадити для жителів приміських сіл
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер