Слідом за маршрутками, де вже з 1 червня будемо їздити по 10 гривень (а в деяких - 12 грн), збираються підняти вартість проїзду в муніципальному транспорті. Тобто, в трамваях, тролейбусах і автобусах.
Транспортники кажуть, що в востаннє тариф переглядали ще в 2018-му. А з цього року суттєво зросла ціна електроенергії, запчастин та палива. Наскільки і коли зросте проїзд — не кажуть.
Проте «парад» здорожчань в українських містах має початись з Києва. Там, за проїзд в метро і наземному транспорті запросили 21 гривню!
Вінницькі транспортники надіслали звернення до мерії, в якому просять підняти ціну проїзду. Найбільше на тариф, кажуть, впливає подорожчання електрики, імпортних запчастин, паливно-мастильних матеріалів. В діючому тарифі закладені ціни 2018 року.
На скільки хочуть підняти вартість проїзду? Це питання ставили Луценку тричі, але так і не отримали чітку відповідь.
— Ми підготували і подали розрахунки. Але їх ще не перевірили в департаменті економіки та інвестицій міськради. Тому зараз ще недоцільно говорити про розмір підвищення тарифу, — сказав Михайло Луценко.
Чи є альтернативи здорожчанню проїзда? Наприклад, звернутись до мерії, щоб збільшити фінансову підтримку транспортників.
— Якщо збільшити дотації з бюджету, то десь потрібно забрати? Забрати звідки? З освіти, медицини, соцзахисту? Сьогодні неможливо, — відповідає Михайло Луценко.
— Міська влада і так витрачає на транспортну компанію масу коштів. У кредитних договорах виступає платником, виплачує компенсацію за перевезення пільговиків. Цих грошей не вистачає, щоб втримати тарифи? — питає журналіст.
— Муніципальний транспорт забезпечує перевезення пасажирів всіх категорій та на всіх напрямках. Ціни на перевезення соціальні, і відповідно цей транспорт завжди був дотаційним. Тому ми частково покриваємо витрати бюджетною підтримкою, частково — через плату за проїзд, частково — за рахунок власних резервів, — відповідає керівник «Вінницької транспортної компанії». — Ми розуміємо соціальну напругу, але далі вже не можемо їздити за старими цінами. Транспорт потрібно ремонтувати, треба утримувати інфраструктуру. Якщо ми цього не будемо робити, то можемо зупинитись.
Процедура погодження нового тарифу триватиме близько 2-3 місяців. Тому, якщо вінницька мерія наважитися піднімати тариф на проїзд, то за нової ціни поїдемо, ймовірно, в серпні-вересні.
Після столиці тарифи на проїзд піднімуть і в інших містах. Зазвичай перевізники спеціально чекають, поки першим це зроблять в Києві, розповів у коментарі Gazeta.ua експерт із транспортного моделювання Дмитро Безпалов.
«Київський метрополітен» і «Київпастранс» заявили, що обгрунтований тариф на перевезення в комунальному транспорті складає 21 гривню за одну поїздку. Зараз люди платять по 8 гривень за проїзд.
У Львові буде діяти єдина ціна на проїзд в маршрутках, автобусах, трамваях і тролейбусах — 10 грн. Проект рішення почали розглядати у березні, в травні мерія отримала погодження від Антимонопольного комітету, але виконком не поспішає затверджувати нову вартість проїзду.
У Хмельницькому за 3,5 грн можна проїхати в тролейбусі, а за 5 грн — в автобусі. У березні міська влада опублікувала проект рішення про подорожчання проїзду: у тролейбусі — 5,5 грн за проїзд готівкою, 5 грн — для власників е-квитка; у автобусі 8 грн — готівка, 7 грн — е-квиток. З якої дати почнуть діяти нові ціни наразі невідомо.
В Житомирі підняли вартість проїзду ще минулого літа. І запровадили декілька тарифів: 4 грн в електротранспорті та 6 грн в автобусах при сплаті транспортною карткою; 5 грн в електротранспорті та 7 грн в автобусах при розрахунку банківською карткою; 6 грн в електротранспорті та 8 грн в автобусах при готівковій оплаті за проїзд.
В Харкові за проїзд в метро доведеться заплатити 8 гривень, а в наземному комунальному транспорті — 6 грн. Секретар міськради Ігор Тєрєхов заявив, що в 2021 році тарифи на проїзд ані в муніципальному, ані в приватному транспорті рости не будуть.
А от в Кривому розі з 1 травня комунальний транспорт є безкоштовним для власників електронного квитка — «Карти криворіжця». Гроші за поїздки мешканців міста сплачує місцевий бюджет.
Раніше, нагадаємо, розповідали як Верховна Рада хоче змінити маршрутки.
Читайте також:
«Я наче потрапив у пекло… »: виповнюється 18-та річниця терактів у вінницьких маршрутках
Новий тариф на проїзд у маршрутках ще не почав діяти, а його вже просять скасувати
Десятки тисяч зарплата та мільйонні статки: що задекларували головні комунальники Вінниці?
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Якщо підчас карантину їм було вигідно пускати транспорт напів порожні сидячі місця , то переповнений транспорт тим більше вигідний !!!