З першого дня літа пасажири вінницьких маршруток могли відчути на собі дію кількох суттєвих змін у користуванні цим транспортом. По-перше, з 1 червня в усіх маршрутних таксі зросла вартість проїзду: з 5 і 6 до 10 гривень. По-друге, у маршрутках запрацювали перші валідатори. Себто відтепер у них діє безготівковий розрахунок за проїзд.
Як і з усіма попередніми вінницькими нововведеннями, що вони стосуються простих містян, цього разу ми також відправились тестувати послугу.
Одразу пояснимо, що від сьогодні валідатори мали запрацювати лише на трьох маршрутах, а саме №1А, №2А та №14А — усі вони курсують з площі Перемоги до різних частин Старого міста.
Від площі на Старе місто вирушаємо за маршрутом маршрутки №14А. Перед нами водій спокійно приймає за проїзд готівку. Вже знайомого нам за муніципальним транспортом жовтого валідатора в салоні немає. Проте неподалік вхідних дверей бачимо інший, набагато менший, пристрій — це POS-термінал. Такий самий, що його ми щодня бачимо у супермаркетах та інших магазинах.
Такого типу валідатор зачохлений, вочевидь, щоб пасажири не намагались використовувати при оплаті чіпи та магнітні стрічки своїх банківських карток. Втім, про розрахунок банківськими картками, навіть за допомогою безконтактної оплати, зараз мови і не йде. У КП «Вінницякартсервіс» анонсували, що оплатити проїзд поки можна буде лише за допомогою муніципальної картки вінничанина.
Прикладаємо картку, у цей час водій та кілька пасажирів з цікавістю спостерігають за процесом, і вже за кілька секунд отримуємо квиток №0001. Дві пасажирки починать розпитувати кермувальника про нововведення. Він їм пояснює, що сам тільки вперше побачив, як це працює.
— «Юг. Культура», — вочевидь натякаючи на технологічний прогрес, пригадує вислів з радянського кіно усміхнений водій. Пасажирки питають його, чи можна розраховуватись банківськогою карткою, чи діють тут пільги, а пересадки передбачені? Водій заперечно хитає головою, мовляв, другого і третього пункту очікувати точно не варто, а ось перший — хтозна. — Пільговою карткою вінничанина ви можете розрахуватись, але вартість буде повна — 10 гривень.
На зупинці «Міська лікарня №3» пересідаємо в спрінтер, що курсує за маршрутом №1А. Так само прикладаємо картку вінничанина. Навіть попри запевнення водія, що термінал ще не працює, ми отримуємо свій квиток — також під номером 0001.
Як у першому, так і в другому випадку, єдиними складнощами при е-розрахунку стає отримання квитка. З терміналу він виходить без проблем, але потім його потрібно відривати, що однією рукою робити досить незручно. У результаті в руках опиняється доволі неестетичного вигляду папірець.
На ньому вказані дата, час придбання, вартість квитка, номер маршруту, а також можна побачити, скільки грошей залишилось на вашій картці вінничанина.
На питання, чому замість звичних валідаторів у маршрутках встановлені POS-термінали, директорка КП «Вінницякартсервіс» Катерина Бабіна розповіла, що такі портативні валідатори будуть лише у «Мерседесах Спринтерах». У «Богданах», наприклад, працюватимуть аналогічні до тих, які ми бачимо у муніципальному транспорті міста.
— У «Мерседесах» немає достатньо місця. Принаймні так кажуть водії, бо коли ми ставили, то все вміщувалось. Але перевізники звернулися до Нацполіції з тим, що стандартні валідатори зменшують їм оглядовість. Тому вирішили ставити ось такі POS-термінали, — пояснює Катерина Бабіна.
На питання про вплив водіїв на роботу терміналів, директорка підприємства відповіла, що на початку своєї зміни усі вони мають притискати до валідатора картку водія і натискати Enter. Коли наприкінці дня зміна буде завершуватись — вони мають повторити процедуру. Найближчими днями, за її словами, вони будуть навчати маршрутників користуватись пристроями.
— Якщо водії з якихось причин будуть вимикати валідатори, то писатимуть пояснювальні записки. Аналогічним чином діяли водії муніципального транспорту. Водій, який писав пояснення, далі вже сумлінно вмикав та вимикав валідатори. — пояснює Катерина.
У «Вінницякартсервіс» розповідають, що за процесом запуску системи разом із ними слідкують і приватні перевізники. На думку очільниці КП, перевізники зацікавлені у валідаторах і просять своїх водіїв не вимикати термінали.
— POS-термінал закріплений на підставці. Просто рукою його не знімеш. І раптово розрядитись пристрій теж не зможе: він підключений до автомобіля і має власну батарею із запасом заряду на добу.
Нагадаємо, вінничани можуть скаржитись на валідатори, що не працюють в техпідтримку Картсервісу в Телеграм: https://t.me/Vinnytsiakartservis або за телефоном (0800)330-155.
Читайте також:
У Вінниці запустили прокат електросамокатів. Ми протестували, як він працює
В Україні заборонять продавати пластикові пакети. Деталі про новий закон
Слідкуйте за новинами Вінниці у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
Есть один прокол в схеме: новости уже проматываю как рекламу, не думаю, что я особенная... 😅